העשרה לבן 4

מצב
הנושא נעול.
יש להם את אותה הגננת

אני מתכוון:
האם הוא יוכל להפיק תועלת מכך שיהיה עם ילדים בגיל חובה וילמד תכנים שמועברים להם, כשהוא יהיה בגיל טרום-חובה? האם בגן עם 2 הקבוצות האלה כל הילדים לומדים ביחד או שמחולקים לשתי כתות נפרדות? ארבל.
יש להם את אותה הגננת
והם בטח יושבים יחד בריכוז ומשחקים יחד בחצר. יש גנים בהם עובדים בקבוצות, אך אם הוא מתאים לקבוצה בוגרת יותר בטח ישולב בה.
 

קיטס

New member
זה תלוי בגננת

אני מתכוון:
האם הוא יוכל להפיק תועלת מכך שיהיה עם ילדים בגיל חובה וילמד תכנים שמועברים להם, כשהוא יהיה בגיל טרום-חובה? האם בגן עם 2 הקבוצות האלה כל הילדים לומדים ביחד או שמחולקים לשתי כתות נפרדות? ארבל.
זה תלוי בגננת
למזלנו, הבן שלנו זכה בגננת ממש מיתולוגית (לא בגלל גילה, בגלל פעליה). אצלה היו שתי שכבות גיל: טרום וחובה. כשגילתה שהוא קורא מאליו בגיל 4 וחצי, שיתפה אותו בלמידה של ילדי גן החובה (שלומדים לקראת כיתה א'). אמנם בגן חובה קצת שעמם לו, אבל אז חיזק את הצד החברתי.
 
נשמע נפלא. הלואי עלינו גננת כזו.

זה תלוי בגננת
למזלנו, הבן שלנו זכה בגננת ממש מיתולוגית (לא בגלל גילה, בגלל פעליה). אצלה היו שתי שכבות גיל: טרום וחובה. כשגילתה שהוא קורא מאליו בגיל 4 וחצי, שיתפה אותו בלמידה של ילדי גן החובה (שלומדים לקראת כיתה א'). אמנם בגן חובה קצת שעמם לו, אבל אז חיזק את הצד החברתי.
נשמע נפלא. הלואי עלינו גננת כזו.
 

azaria

New member
גם ביתי היתה עם הבוגרים כי ככה זה

נשמע נפלא. הלואי עלינו גננת כזו.
גם ביתי היתה עם הבוגרים כי ככה זה
או כמו שאמרה לנו הגננת "הא! נראה אותכם שמים אותה עם הצעירים". אז כן, היא עשתה שנתיים את הדבר יםשל הבוגרים. ככה הרגיש לה ולכולם נוח. אז ככה היה.
 
הכל תלוי רק בגננת

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
הכל תלוי רק בגננת
הקטנות שלי עכשיו בטרום-טרום חובה, משולב עם טרום-חובה (של העיריה). הגננת שלהן מטורפת על לימודים ! הם כבר למדו על כוכבי לכת, עכשיו במסגרת "פליקס מטייל בעולם" למדו שבוע שלם כל מיני דברים על אנגליה, אחר כך שבוע על יוון. זה כולל: למצוא את המקום במפה, מלים ושירים בשפה של המדינה שעליה לומדים, מטבעות, פולקלור וכו'. אני מוכרחה לציין שאצל שתי הקטנות שלי לא נשאר מזה בראש כלום חוץ מאיזה בליל מוזר, אבל הן בין הקטנים שם (שלוש וחצי). בנוסף, עם ילדים שמתעניינים בכך היא יושבת בנפרד ומלמדת אותם קרוא וכתוב וכו'. בקיצור, היא מנסה כמה שיותר "לקדם". אבל אתה יודע מה ? לדעתי ילד כמו שלכם היה משתעמם גם בגן הזה. כי הלימודים הם בדרך "חוויתית" יותר מאשר עיונית. מסבירים קצת, ואחר כך עושים סביב זה הרבה שירים ומשחקים (לילדים "רגילים" אגב, זה מצויין). הגדולה שלי בגן טרום-חובה - חובה. הם עושים הכל ביחד, כל הגילאים. מה שהם לומדים זה הדברים שהבן שלכם כבר שכח. וזאת אף על פי שבגן הזה הגננת היא מאוד-מאוד חכמה ואינטליגנטית, ויש גם הרבה ילדים מחוננים (חוץ מהבת שלי - עוד שלושה שאובחנו, ולדעתי יש נוספים), אבל הם "מחוננים לייט", לא כמו הבן שלך. בקיצור, לדעתי, מגני עיריה ממש לא תצמח לכם הישועה. אין לי כרגע רעיון לפתרון, אבל גן עיריה זה בסך הכל מסגרת כמו כל מסגרת ממלכתית, שהמחוייבות שלה היא בראש ובראשונה ל"רוב הממוצע", ואילו ליוצאי דופן זו מסגרת שלא תמיד מתאימה.
 
הגן של הקטנות שלך נשמע

הכל תלוי רק בגננת
הקטנות שלי עכשיו בטרום-טרום חובה, משולב עם טרום-חובה (של העיריה). הגננת שלהן מטורפת על לימודים ! הם כבר למדו על כוכבי לכת, עכשיו במסגרת "פליקס מטייל בעולם" למדו שבוע שלם כל מיני דברים על אנגליה, אחר כך שבוע על יוון. זה כולל: למצוא את המקום במפה, מלים ושירים בשפה של המדינה שעליה לומדים, מטבעות, פולקלור וכו'. אני מוכרחה לציין שאצל שתי הקטנות שלי לא נשאר מזה בראש כלום חוץ מאיזה בליל מוזר, אבל הן בין הקטנים שם (שלוש וחצי). בנוסף, עם ילדים שמתעניינים בכך היא יושבת בנפרד ומלמדת אותם קרוא וכתוב וכו'. בקיצור, היא מנסה כמה שיותר "לקדם". אבל אתה יודע מה ? לדעתי ילד כמו שלכם היה משתעמם גם בגן הזה. כי הלימודים הם בדרך "חוויתית" יותר מאשר עיונית. מסבירים קצת, ואחר כך עושים סביב זה הרבה שירים ומשחקים (לילדים "רגילים" אגב, זה מצויין). הגדולה שלי בגן טרום-חובה - חובה. הם עושים הכל ביחד, כל הגילאים. מה שהם לומדים זה הדברים שהבן שלכם כבר שכח. וזאת אף על פי שבגן הזה הגננת היא מאוד-מאוד חכמה ואינטליגנטית, ויש גם הרבה ילדים מחוננים (חוץ מהבת שלי - עוד שלושה שאובחנו, ולדעתי יש נוספים), אבל הם "מחוננים לייט", לא כמו הבן שלך. בקיצור, לדעתי, מגני עיריה ממש לא תצמח לכם הישועה. אין לי כרגע רעיון לפתרון, אבל גן עיריה זה בסך הכל מסגרת כמו כל מסגרת ממלכתית, שהמחוייבות שלה היא בראש ובראשונה ל"רוב הממוצע", ואילו ליוצאי דופן זו מסגרת שלא תמיד מתאימה.
הגן של הקטנות שלך נשמע
בדיוק מה שהיה מתאים לנו. הבעיה היא שבסביבה שלנו אין מבחר של גנים, והם גם מלאים. אנחנו ננסה כבר מחר לפנות שוב לעיריה ולשאול על אפשרויות. כשקראתי מה שכתבת הבנתי עוד יותר עד כמה גדול הפער בין מה שמספק הגן של הבן שלנו לבין מה שיכול היה להיות אם היינו רושמים אותו לגן עירוני לשנה הזו. (זה כמובן בתאוריה. אנחנו לא מכירים את הגננת שבגן שלידינו).
 
המלצה שלי:

הגן של הקטנות שלך נשמע
בדיוק מה שהיה מתאים לנו. הבעיה היא שבסביבה שלנו אין מבחר של גנים, והם גם מלאים. אנחנו ננסה כבר מחר לפנות שוב לעיריה ולשאול על אפשרויות. כשקראתי מה שכתבת הבנתי עוד יותר עד כמה גדול הפער בין מה שמספק הגן של הבן שלנו לבין מה שיכול היה להיות אם היינו רושמים אותו לגן עירוני לשנה הזו. (זה כמובן בתאוריה. אנחנו לא מכירים את הגננת שבגן שלידינו).
המלצה שלי:
לפני שאתה מתחיל ללחוץ ולעשות "בלגנים" - תבדוק טוב-טוב מה יש לכם בגני עיריה. האם זה בכלל שווה את המאבק. הגן של הקטנות שלי זה ממש לא דוגמה מייצגת לכלום. יש לנו באיזור שפע גנים מעולים: פרטיים, עירוניים ואלה השייכים למתנ"ס - יש ממה לבחור. בחירת הגן זה עניין כבד משקל. אפשר בקלות "ליפול" על גננת לא מוצלחת גם בגן עירוני! (הייתי אומרת אפילו, במיוחד בגן עירוני) הדבר האחרון שאתם רוצים זה לעשות מאבקים, לעשות את המעבר ואחר כך לגלות איזו טעות עשיתם. אל תקנו "חתול בשק" בשום פנים ואופן ! תשאלו המלצות, תלכו להציץ בעיניים (אפילו מבעד לגדר). ומה לגבי גנים פרטיים אחרים באזור ?
 

net the jet

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif אכן- הכל תלוי בגננת, אח"כ

הכל תלוי רק בגננת
הקטנות שלי עכשיו בטרום-טרום חובה, משולב עם טרום-חובה (של העיריה). הגננת שלהן מטורפת על לימודים ! הם כבר למדו על כוכבי לכת, עכשיו במסגרת "פליקס מטייל בעולם" למדו שבוע שלם כל מיני דברים על אנגליה, אחר כך שבוע על יוון. זה כולל: למצוא את המקום במפה, מלים ושירים בשפה של המדינה שעליה לומדים, מטבעות, פולקלור וכו'. אני מוכרחה לציין שאצל שתי הקטנות שלי לא נשאר מזה בראש כלום חוץ מאיזה בליל מוזר, אבל הן בין הקטנים שם (שלוש וחצי). בנוסף, עם ילדים שמתעניינים בכך היא יושבת בנפרד ומלמדת אותם קרוא וכתוב וכו'. בקיצור, היא מנסה כמה שיותר "לקדם". אבל אתה יודע מה ? לדעתי ילד כמו שלכם היה משתעמם גם בגן הזה. כי הלימודים הם בדרך "חוויתית" יותר מאשר עיונית. מסבירים קצת, ואחר כך עושים סביב זה הרבה שירים ומשחקים (לילדים "רגילים" אגב, זה מצויין). הגדולה שלי בגן טרום-חובה - חובה. הם עושים הכל ביחד, כל הגילאים. מה שהם לומדים זה הדברים שהבן שלכם כבר שכח. וזאת אף על פי שבגן הזה הגננת היא מאוד-מאוד חכמה ואינטליגנטית, ויש גם הרבה ילדים מחוננים (חוץ מהבת שלי - עוד שלושה שאובחנו, ולדעתי יש נוספים), אבל הם "מחוננים לייט", לא כמו הבן שלך. בקיצור, לדעתי, מגני עיריה ממש לא תצמח לכם הישועה. אין לי כרגע רעיון לפתרון, אבל גן עיריה זה בסך הכל מסגרת כמו כל מסגרת ממלכתית, שהמחוייבות שלה היא בראש ובראשונה ל"רוב הממוצע", ואילו ליוצאי דופן זו מסגרת שלא תמיד מתאימה.
אכן- הכל תלוי בגננת, אח"כ
במורה...כשיש גננת\מורה טובה מאתגרת, בעלת נסיון, גם ילד סופר מחונן לא משתעמם. הבן שלי היה בגן עם גננת שהתאימה לו 'בול', לא היה נושא עליו לא דיברו, התענינו, חקרו... לו זה התאים, לחלק גדול מהילדים זה היה קשה ( ריכוזים אורכים קצת ובנושאים שלפעמים "חרגו" מהמסגרת של הלימודים כמו למשל שיחות על אסטרונומיה בעקבות הסברים על הלוח העברי, הירח וכ"ו... ) אני יודעת שלהרבה אנשים היו טענות שזו אוניברסיטה, אנחנו והבן הרווחנו כי בשבילו כל יום היה חג. הענין העצוב הוא שזה ממש ענין של מזל, לפעמים יש קצת מקום לבחירה ( ואם יש לכם אפשרות לברר על גנים אחרים ושם יש מקום פנוי- אדרבא. ) ולפעמים- אין כל כך ברירות וזו בעיה.
 
סיוע לילד מחונן

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
סיוע לילד מחונן
שלום ארבל מניסיוני כאב לילד מחונן נראה לי שהנושא של חברים הוא לכאורה מישני אבל למעשה מרכזי. אם לילד משעמם עם החברים אז הוא באמת זקוק לחברים בוגרים יותר. אתה אומר "ילדים בני גילו" - אבל מבחינה שיכלית הוא הרבה יותר בוגר! והתחושה הסובייקטיבית של הילד היא היא הנכונה - "יודע לתמלל את רגשותיו". לכן "חברים" זה לא נימוק להשאירו בגן. בדיוק להיפך. הבן שלי כבר חייל (במקום המתאים לכישוריו) ולכן אני מרשה לעצמי להמליץ מניסיוני. לתת לילד כל הזדמנות אפשרית להיות עם ילדים ואנשים מבריקים וחכמים. חשוב שיהיה לו אתגר אינטלקטואלי בשיתוף עם ילדים דומים לו. איך בדיוק, איזה מסגרת, מתי ואיפה זה לא כל כך חשוב כרגע. יגעת ומצאת... לילדים מבוגרים יותר יש חוגים רבים. אם הגננת לא מוכנה לשתף פעולה (אולי היא לא מסוגלת) חפש את הגננת שכן מסוגלת. אני מאמין שהפורום הזה יוכל להמליץ לך. כמו כן אני מציע לשלוח את הגאון הקטן גם לשיעורי ספורט. ברצינות. אסור להתמקד בכיוון אחד בלבד ודווקא אנחנו נוטים לשכוח שהאדם הוא לא רק מוח. לא הולך לגן? יופי. יש בטלביזיה ערוצים מאד מעניינים: ערוץ המדע, ערוץ היסטוריה, ערוץ טבע. פעם בני סיפר לי שכאשר הוא היה חולה בבית (קורה לכל הילדים) הוא היה מסתכל בערוצים האלה ומהם למד יותר מאשר בבית הספר... ולא, אני לא הצעתי לו את הערוצים האלה. הילד גולש באינטרנט בגיל 4? תשלח אותו ללמוד אנגלית. ותסביר לו על "העולם הרשע" שיש באינטרנט. הוא חייב לדעת שלא כל מה שכתוב שם הוא נכון - עובדתית וגם מוסרית. בהצלחה!
 
בבית הוא שואב עניין וידע

סיוע לילד מחונן
שלום ארבל מניסיוני כאב לילד מחונן נראה לי שהנושא של חברים הוא לכאורה מישני אבל למעשה מרכזי. אם לילד משעמם עם החברים אז הוא באמת זקוק לחברים בוגרים יותר. אתה אומר "ילדים בני גילו" - אבל מבחינה שיכלית הוא הרבה יותר בוגר! והתחושה הסובייקטיבית של הילד היא היא הנכונה - "יודע לתמלל את רגשותיו". לכן "חברים" זה לא נימוק להשאירו בגן. בדיוק להיפך. הבן שלי כבר חייל (במקום המתאים לכישוריו) ולכן אני מרשה לעצמי להמליץ מניסיוני. לתת לילד כל הזדמנות אפשרית להיות עם ילדים ואנשים מבריקים וחכמים. חשוב שיהיה לו אתגר אינטלקטואלי בשיתוף עם ילדים דומים לו. איך בדיוק, איזה מסגרת, מתי ואיפה זה לא כל כך חשוב כרגע. יגעת ומצאת... לילדים מבוגרים יותר יש חוגים רבים. אם הגננת לא מוכנה לשתף פעולה (אולי היא לא מסוגלת) חפש את הגננת שכן מסוגלת. אני מאמין שהפורום הזה יוכל להמליץ לך. כמו כן אני מציע לשלוח את הגאון הקטן גם לשיעורי ספורט. ברצינות. אסור להתמקד בכיוון אחד בלבד ודווקא אנחנו נוטים לשכוח שהאדם הוא לא רק מוח. לא הולך לגן? יופי. יש בטלביזיה ערוצים מאד מעניינים: ערוץ המדע, ערוץ היסטוריה, ערוץ טבע. פעם בני סיפר לי שכאשר הוא היה חולה בבית (קורה לכל הילדים) הוא היה מסתכל בערוצים האלה ומהם למד יותר מאשר בבית הספר... ולא, אני לא הצעתי לו את הערוצים האלה. הילד גולש באינטרנט בגיל 4? תשלח אותו ללמוד אנגלית. ותסביר לו על "העולם הרשע" שיש באינטרנט. הוא חייב לדעת שלא כל מה שכתוב שם הוא נכון - עובדתית וגם מוסרית. בהצלחה!
בבית הוא שואב עניין וידע
בכל דרך אפשרית. הבעיה היא שהוא נמצא בגן שעות רבות מאד, וכרגע סובל שם. אם מישהו מכיר חוגים לגיל הזה ובעיקר בכיוון של חשבון ומדעים, אני אשמח לדעת על כך. כבר ביררנו במכון של אריקה לנדאו ונענינו שהם מקבלים ילדים מגיל 5 ואילך בלבד. האם התעקשות מולם תשנה את תשובתם?
 
ומה אתם יכולים לתרום לו אישית?

בבית הוא שואב עניין וידע
בכל דרך אפשרית. הבעיה היא שהוא נמצא בגן שעות רבות מאד, וכרגע סובל שם. אם מישהו מכיר חוגים לגיל הזה ובעיקר בכיוון של חשבון ומדעים, אני אשמח לדעת על כך. כבר ביררנו במכון של אריקה לנדאו ונענינו שהם מקבלים ילדים מגיל 5 ואילך בלבד. האם התעקשות מולם תשנה את תשובתם?
ומה אתם יכולים לתרום לו אישית?
ללכת איתו לחברים מסוגו - את אלה אולי תמצאו כאן. ללמד אותו את סודות מקצועכם או תחביב כלשהו. אתם המורים, אתם החוג, אתם ההורים. ילד מחונן הוא חריג וזקוק לתמיכה - כי רוב בני גילו שונים ממנו. למדתי זאת על בשרי. החשוב ביותר לדעתי הוא לנסות למצוא לו חברים חדשים שכן יעניינו אותו. נושאים ללימוד והתעניינות - נא לצאת מהשיגרה. אפילו ללמוד ריקמה יכול לעניין ילד מחונן. אין לו עדיין עכבות של דימויים חברתיים. כל סוג של עבודה יצירתית. כל דבר בו לומדים טכניקות לעשיית דברים. מה רע בחוג קרמיקה? ציור? תשבצים? בחוגים "לא מיוחדים למחוננים" כאלה בדרך כלל המורה הוא/היא איש פרטי עם ראש פתוח. "מדע" זה מלשון לדעת. לדעת איך דברים פועלים - כל דבר; לעת איך עושים דברים - כל דבר; אתם אישית יודעים איך פועלת מכונת תפירה? גם אני לא... וזה מעניין. הילד קורא, נכון? יש הרבה ספרי ילדים המתארים איך פועלים דברים. חשבון הוא רוצה ללמוד? אפשר למצוא לו מורה פרטי, אולי בין חניכי אריקה לנדאו. יהיה להם כף ביחד. ובקשר לגן - מי קובע כמה שעות הוא יהיה שם? תקחו אותו יותר מוקדם בתירוצים שונים ומשונים... תשלחו איתו לגן דברים שהוא אוהב לעשות. לגדל ילד כזה זה אתגר רציני. בהצלחה!
 

otn

New member
השאלה שלי היא מה קורה מחוץ למפגש

העשרה לבן 4
שלום למשתתפות ולמשתתפים, אנחנו הורים לבן 4. הילדון מגלה כבר מגיל צעיר מאד ענין בתחומים רבים ויכולות יוצאות דופן לדעת הסביבה. בזמן האחרון הוא מתעניין במדעים (אסטרונומיה, כימיה, ביולוגיה ועוד) ואוסף ידע מספרים ומהאינטרנט. גם היכולת הורבלית שלו היא כמו של מבוגר. חברתית הוא מעורה מאד, יש לו את החבר'ה שלו מהגן והוא מעין מנהיג שלהם. הוא גם רגיש מאד ויודע לתמלל את רגשותיו. אז מה אנחנו שואלים בעצם? אז כך: עד עכשיו סברנו שטוב יהיה לו אם לא נדרבן אותו בעצמנו. ירצה-ילמד בעצמו. לא ירצה-שישחק וישתובב כמו בני גילו. השארנו אותו עוד שנה בגן פרטי רב גילאי שם הוא בין הגדולים ויש שם גם בני שנתיים, ועשינו זאת כדי שישאר עם חבריו. עד לא מזמן הוא נהנה מאד בגן. בזמן האחרון המצב השתנה: הוא לא רוצה ללכת לגן מכיוון ש (ציטוט):"משעמם לי שם", "X (החבר הטוב) כבר לא מעניין אותי", "אין לי מה לעשות שם", "אני לא רוצה ללכת לגן, רק רוצה להסתכל בספר על החלליות". הוא חוזר משם מתוסכל מאד. ביררנו, ומכל הבחינות אין בגן שום בעיה. מדובר בתחושה סוביקטיבית שלו שהוא משתעמם שם. עכשיו אנחנו מכים על חטא: אולי היינו צריכים לשלוח אותו לטרום-טרום חובה של העיריה - לומדים שם יותר? יש שם יותר תכנים? ואולי הזנחנו והיינו צריכים להכניס אותו לחוג העשרה? אין לנו בסיבה משהו שמתאים לגיל שלו. יש בכלל חוגים כאלה לגיל שלו? אנחנו מעוניינים לשמוע את דיעותיכם. היום למשל הוא לא הלך לגן. איפשרנו לו את זה כיוון שזה יום ו'. אבל כמובן שזה סידור רק להיום. מה אתם אומרים? נ.ב. אנו קוראים כאן לפעמים ומעריכים מאד את דעותיכם. ארבל.
השאלה שלי היא מה קורה מחוץ למפגש
אצל בני, בגן חובה, יש המון שעות משחק ועבודה בפינות שונות. בכל פינה הוא יכול לעבוד לבד או בצותא. לדוגמא, פינת קוביות, קיימת מגיל שנה ועד גן חובה, כל אחד בונה על פי רמתו ודמיונו. האם גם שם משעמם לו ? מה קורה בחצר ? האם לבנות ארמון בחול זה גם משעמם ? אני מקבלת מאוד את המלצתו של אילן שכתב שהאדם אינו רק מח. צריך תמיד לזכור שלגננת יש עוד 30 ילדים. האם הילד מעוניין לדבר על נושא כלשהוא 3-4 משפטים או סיפור של 10 דקות 3-4 פעמים ביום ? הייתי שוקלת העברה רק אם באמת תמצאו גננת מיוחדת. בגן עיריה רגיל, לא יאתגרו אותו.
 

otn

New member
שלא ישמע שאינני חושבת שמגיע לו,

השאלה שלי היא מה קורה מחוץ למפגש
אצל בני, בגן חובה, יש המון שעות משחק ועבודה בפינות שונות. בכל פינה הוא יכול לעבוד לבד או בצותא. לדוגמא, פינת קוביות, קיימת מגיל שנה ועד גן חובה, כל אחד בונה על פי רמתו ודמיונו. האם גם שם משעמם לו ? מה קורה בחצר ? האם לבנות ארמון בחול זה גם משעמם ? אני מקבלת מאוד את המלצתו של אילן שכתב שהאדם אינו רק מח. צריך תמיד לזכור שלגננת יש עוד 30 ילדים. האם הילד מעוניין לדבר על נושא כלשהוא 3-4 משפטים או סיפור של 10 דקות 3-4 פעמים ביום ? הייתי שוקלת העברה רק אם באמת תמצאו גננת מיוחדת. בגן עיריה רגיל, לא יאתגרו אותו.
שלא ישמע שאינני חושבת שמגיע לו,
אני מאוד בעד הילד ומבינה היטב את צרכיו (הרי גם אנחנו עברנו זאת ...) פשוט, עם השנים למדתי שלגננת/מורה אין הכשרה, לעיתים אין יכולת, לעיתים אין הבנה ובעיקר ישנה הגישה של "שיהיה כמו כולם".
 
האם כדאי שנפגוש את הגננת

שלא ישמע שאינני חושבת שמגיע לו,
אני מאוד בעד הילד ומבינה היטב את צרכיו (הרי גם אנחנו עברנו זאת ...) פשוט, עם השנים למדתי שלגננת/מורה אין הכשרה, לעיתים אין יכולת, לעיתים אין הבנה ובעיקר ישנה הגישה של "שיהיה כמו כולם".
האם כדאי שנפגוש את הגננת
מהגן העירוני לפני שאנחנו לוחצים בעיריה שימצאו לו מקום? איך מבררים האם האורינטציה שלה מתאימה לנו? האם היא בכלל תדבר איתנו? אני שואל גם מכיוון שהגננת בגן הנוכחי עשתה רושם מצויין עד עכשיו, אבל לפתע כשהוא כבר מתעניין בנושאים שהם מחוץ לסקאלת הנושאים הרגילים היא כבר מסוייגת.
 
חובה, חובה !!!

האם כדאי שנפגוש את הגננת
מהגן העירוני לפני שאנחנו לוחצים בעיריה שימצאו לו מקום? איך מבררים האם האורינטציה שלה מתאימה לנו? האם היא בכלל תדבר איתנו? אני שואל גם מכיוון שהגננת בגן הנוכחי עשתה רושם מצויין עד עכשיו, אבל לפתע כשהוא כבר מתעניין בנושאים שהם מחוץ לסקאלת הנושאים הרגילים היא כבר מסוייגת.
חובה, חובה !!!
לבדוק, לשאול המלצות ולראות בעיניים !
 
אני מאוד מסכימה אתך !

שלא ישמע שאינני חושבת שמגיע לו,
אני מאוד בעד הילד ומבינה היטב את צרכיו (הרי גם אנחנו עברנו זאת ...) פשוט, עם השנים למדתי שלגננת/מורה אין הכשרה, לעיתים אין יכולת, לעיתים אין הבנה ובעיקר ישנה הגישה של "שיהיה כמו כולם".
אני מאוד מסכימה אתך !
אני אישית בכלל לא חושבת שגן עיריה יתן את הפתרון המיוחל, אלא אם זה גן מיוחד במינו, עם גננת משכמה ומעלה (דבר שקורה, אבל לא הרבה). בגנים של הילדות שלי - יש 35 ילדים וגננת אחת. עושים מעגל "ריכוז": רק הגננת מדברת או מקריאה סיפור, הילדים לא אמורים לדבר תוך כדי הקראת סיפור, גם אם יש להם מה להגיד. כאשר הגננת שואלת שאלה - מותר להצביע. רק מי שמקבל רשות דיבור מותר לו לענות. בגלל שיש כל כך הרבה ילדים, קורה לעתים קרובות שילד מצביע - ולא מקבל רשות דיבור. ילד שמצביע תמיד כשהגננת שואלת משהו - יקרה לו הרבה שלא יורשה לענות. אכן זה יכול להיות מאוד מתסכל. יש הורים שחושבים שזו הכנה טובה לבית ספר, ששם הרי זה תמיד המצב. יש כאלה שחושבים שלא חייבים להתחיל כל כך מוקדם. בכל אופן, לגננת יש מעט מאוד זמן לשבת ולקשיב לילד שרוצה לספר משהו מתחום ה"התעניינות המיוחדת" שלו. היא יכולה מדי פעם, בטח לא כל יום, ובטח אם זה סיפור שצריך להתעמק בו. בקיצור - תזהר מאוד, אתה חושב אולי שלא יכול להיות יותר גרוע מאשר עכשיו, אבל תאמין שיכול גם יכול ! מספיק שתראה את השרשור שהיה כאן בפורום רק לפני כמה ימים על מה שקרה בגן של apk (גן עיריה בראשון לציון).
 

azaria

New member
גן עיריה

השאלה שלי היא מה קורה מחוץ למפגש
אצל בני, בגן חובה, יש המון שעות משחק ועבודה בפינות שונות. בכל פינה הוא יכול לעבוד לבד או בצותא. לדוגמא, פינת קוביות, קיימת מגיל שנה ועד גן חובה, כל אחד בונה על פי רמתו ודמיונו. האם גם שם משעמם לו ? מה קורה בחצר ? האם לבנות ארמון בחול זה גם משעמם ? אני מקבלת מאוד את המלצתו של אילן שכתב שהאדם אינו רק מח. צריך תמיד לזכור שלגננת יש עוד 30 ילדים. האם הילד מעוניין לדבר על נושא כלשהוא 3-4 משפטים או סיפור של 10 דקות 3-4 פעמים ביום ? הייתי שוקלת העברה רק אם באמת תמצאו גננת מיוחדת. בגן עיריה רגיל, לא יאתגרו אותו.
גן עיריה
בני "נפל" לגן עיריה ואותגר יפה מאוד על ידי גננת וצוות נהדרים. מה שכן, התמזל מזלו וזה היה גן משולב (או משלב). גן שכשליש מן הילדים בו הם עם בעיות לימודים קלות. היפר אקטיוויים, זקוקים לטיפול בתנועה, בדרמה, בעיסוק, קלינאות תקשורת, וכל מיני דברים אחרים. הייחוד הוא שלא תוקעים את אלה בגן מיוחד שלהם בלבד, אלא שמים אותם בגן שכונתי רגיל כלשהו. מכל העיר והאיזור באים הילדים האלה ומצטרפים אל הגן הרגיל. הגן מתוגבר בצוות מקצועי של קלינאית תקשורת, מטפלת בתנועה, וכו וכו. גננת מיוחדת לחינוך מיוחד בנוסף לגננת הרגילה. רוב הילדים יצאו משם קוראים וכותבים ברמה כזו או אחרת, מבחינים בין מנגינה שמתאימה לבטהובן מול מנגינה שיותר נשמעת כמו באך. מזמרים בלהט שירי עם, ארץ ישראל הישנה והטובה ושירי כוכב נולד. אחרי שזרעו כל מיני זרעים וחקרו מאופן "מדעי" השפעת נוכחות של מים,אדמה,אור על נביטת הזרעים, ועוד ועוד. הילשים במשתלבים קצת פחות מן האחרים, אבל לאף אחד מן הילדים לא היה מושג בכלל על עניין השילוב. כולם היו ילדים בגן. ולכמה ילדים היו עיסוקים ספציפיים עם גננת כזו או אחרת מדי פעם. המצחיק הוא שבהתחלה דאגנו שבננו יינזק מעןבדת היות הגן "גן משולב". לאחר זמן קצר הפכנו לממליצים חמים על הגן ועל הגננת. ואכן, את ביתנו הקטנה שלחנו לאותו מקום.
 
מעודד לקרוא.

גן עיריה
בני "נפל" לגן עיריה ואותגר יפה מאוד על ידי גננת וצוות נהדרים. מה שכן, התמזל מזלו וזה היה גן משולב (או משלב). גן שכשליש מן הילדים בו הם עם בעיות לימודים קלות. היפר אקטיוויים, זקוקים לטיפול בתנועה, בדרמה, בעיסוק, קלינאות תקשורת, וכל מיני דברים אחרים. הייחוד הוא שלא תוקעים את אלה בגן מיוחד שלהם בלבד, אלא שמים אותם בגן שכונתי רגיל כלשהו. מכל העיר והאיזור באים הילדים האלה ומצטרפים אל הגן הרגיל. הגן מתוגבר בצוות מקצועי של קלינאית תקשורת, מטפלת בתנועה, וכו וכו. גננת מיוחדת לחינוך מיוחד בנוסף לגננת הרגילה. רוב הילדים יצאו משם קוראים וכותבים ברמה כזו או אחרת, מבחינים בין מנגינה שמתאימה לבטהובן מול מנגינה שיותר נשמעת כמו באך. מזמרים בלהט שירי עם, ארץ ישראל הישנה והטובה ושירי כוכב נולד. אחרי שזרעו כל מיני זרעים וחקרו מאופן "מדעי" השפעת נוכחות של מים,אדמה,אור על נביטת הזרעים, ועוד ועוד. הילשים במשתלבים קצת פחות מן האחרים, אבל לאף אחד מן הילדים לא היה מושג בכלל על עניין השילוב. כולם היו ילדים בגן. ולכמה ילדים היו עיסוקים ספציפיים עם גננת כזו או אחרת מדי פעם. המצחיק הוא שבהתחלה דאגנו שבננו יינזק מעןבדת היות הגן "גן משולב". לאחר זמן קצר הפכנו לממליצים חמים על הגן ועל הגננת. ואכן, את ביתנו הקטנה שלחנו לאותו מקום.
מעודד לקרוא.
אנחנו גרים באזור די זקן ולכן אין מבחר רב של גנים. אני מניח שזו אחת הסיבות לחוסר ההשתדלות של הגננת כעת. טוב לדעת שיש גנים כמו שאתה מתאר, ואני מקווה שבעתיד נתקל גם אנחנו בכאלה.
 

otn

New member
לנו היתה חוויה דומה עם בננו האמצעי

גן עיריה
בני "נפל" לגן עיריה ואותגר יפה מאוד על ידי גננת וצוות נהדרים. מה שכן, התמזל מזלו וזה היה גן משולב (או משלב). גן שכשליש מן הילדים בו הם עם בעיות לימודים קלות. היפר אקטיוויים, זקוקים לטיפול בתנועה, בדרמה, בעיסוק, קלינאות תקשורת, וכל מיני דברים אחרים. הייחוד הוא שלא תוקעים את אלה בגן מיוחד שלהם בלבד, אלא שמים אותם בגן שכונתי רגיל כלשהו. מכל העיר והאיזור באים הילדים האלה ומצטרפים אל הגן הרגיל. הגן מתוגבר בצוות מקצועי של קלינאית תקשורת, מטפלת בתנועה, וכו וכו. גננת מיוחדת לחינוך מיוחד בנוסף לגננת הרגילה. רוב הילדים יצאו משם קוראים וכותבים ברמה כזו או אחרת, מבחינים בין מנגינה שמתאימה לבטהובן מול מנגינה שיותר נשמעת כמו באך. מזמרים בלהט שירי עם, ארץ ישראל הישנה והטובה ושירי כוכב נולד. אחרי שזרעו כל מיני זרעים וחקרו מאופן "מדעי" השפעת נוכחות של מים,אדמה,אור על נביטת הזרעים, ועוד ועוד. הילשים במשתלבים קצת פחות מן האחרים, אבל לאף אחד מן הילדים לא היה מושג בכלל על עניין השילוב. כולם היו ילדים בגן. ולכמה ילדים היו עיסוקים ספציפיים עם גננת כזו או אחרת מדי פעם. המצחיק הוא שבהתחלה דאגנו שבננו יינזק מעןבדת היות הגן "גן משולב". לאחר זמן קצר הפכנו לממליצים חמים על הגן ועל הגננת. ואכן, את ביתנו הקטנה שלחנו לאותו מקום.
לנו היתה חוויה דומה עם בננו האמצעי
הוא היה בגן חובה משולב אך עם בעיות מוטוריות (ללא בעיות התנהגות). בהתחלה, חששנו כיצד זה ישפיע עליו ועל פעילות הגן. בדיעבד, היה מצויין. היתרון בגן כזה הוא צוות כפול. שם יש 35 ילדים וארבעה אנשי צוות. אולי בזכות זה, היה להם זמן להקשיב לכל הסיפורים של בני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה