הסכם עם לבנון

jackie111

Well-known member
1. יש הסכם עם לבנון. למה ניהל את המשא ומתן שגריר
ולא צוות מיומן ומגוון נציגים. תמיד המו"מ צריך צוות גדול.
2. למה ביבי הסביר את המו"מ הזה ניתן בשבת.
 
1. יש הסכם עם לבנון. למה ניהל את המשא ומתן שגריר
ולא צוות מיומן ומגוון נציגים. תמיד המו"מ צריך צוות גדול.
2. למה ביבי הסביר את המו"מ הזה ניתן בשבת.
המו"מ חסר משמעות לגמרי ולכן לא "צוות מיומן".

הרי כל המטרה של ישראל שחיזבאלה לא "יעזור" לפלסטינים,

ז"א ימצא תירוץ לירות עלינו.

אין לישראל שום סכסוך עם לבנון.

מנסים בפעם המיליון שצבא לבנון יחליף את החיזבאלה.

 

jackie111

Well-known member
המו"מ חסר משמעות לגמרי ולכן לא "צוות מיומן".

הרי כל המטרה של ישראל שחיזבאלה לא "יעזור" לפלסטינים,

ז"א ימצא תירוץ לירות עלינו.

אין לישראל שום סכסוך עם לבנון.

מנסים בפעם המיליון שצבא לבנון יחליף את החיזבאלה.

אתה טועה. הסכמים בין מדינות זה תפקיד רציני
שצריך להשקיע בו טיפל מקצועי ומחשבה.

במקביל לארוע הזה שידרו אתמול בכל הערוצים את
סיפורו של מבצע אנטבה שאירע לפני 50 שנה.

המבצע אנטבה הושקעה מחשבה רבה. דיונים ארוכים.
עשרות יחידות מיוחדות. דיפלומטים. וזה מבצע שארך
פחות שעה.
 
הסכמים בין מדינות זה תפקיד רציני
שצריך להשקיע בו טיפל מקצועי ומחשבה.
לבנון הייתה רוצה שכל הפלסטינים יחזרו אלינו מדרום לבנון לשם הם ברחו.

אבל זה יותר בטווח הארוך ברמת הפנטזיה.

שלא לדבר שכמו שאר מדינות ערב היתה רוצה שלא תהיה מדינת ישראל ותהיה מדינה

ערבית עם יהודים - כמו בשאר מדינות העולם.


עכשיו אחרי שאתה יודע מה היא רוצה אתה מבין שבטווח הקצר אין לה שום סכסוך איתנו כי זה הכל

דברים ארוכי טווח ועקרוניים מה שציינתי.


היתה רוצה גם שחיזבאלה לא יהיה קים והיא תשלוט במקומו - מן הסתם.

זה המשותף כרגע ביננו.
 
מבצע אנטבה הושקעה מחשבה רבה. דיונים ארוכים.
עשרות יחידות מיוחדות. דיפלומטים. וזה מבצע שארך
פחות שעה.
מבצע אנטבה זה אנחנו נגד החוטפים - אז ברור שצריך להשקיע הרבה מחשבה

ודיונים איך להערים עליהם.

וגם את זה אח של ביבי דפק ועשה נזק גדול.

אבל זה לא סיפרו לך בכתבה השקרנית שעשו בטלויזיה.


"חזרתי ואמרתי: יוני עזוב, זו תרגולת. יוני היסס רגע. ואז אמר לעמיצור - שבור ימינה, מתקרבים אליו. הכל היה עניין של עשירית שניה. ואז הוא וגיורא זוסמן יורים על האוגנדי הזה - בניגוד לכל מה שתוכנן. האוגנדי נפצע ומתרומם, מישהו מהלנדרובר מזהה מה קורה ופותח עליו באש רועשת עם קלצ'ניקוב. וזה הרגע הכי מחריד במבצע, כי ברור לכולנו שעקרון ההפתעה נשמט בשניה זו מהידיים, והסכנה שאסון מעלות יחזור הייתה מוחשית. כל אחד הבין שיכול לקרות אסון".


מרגע שההפתעה נעלמה, נפתחת אש מכל הכיוונים. במקום שמפקדי החוליות יגיעו לפתחים שנקבעו בתוכנית, כולם נעים אחרי בצר ונוצר "פקק" של לוחמים שאיבדו את החוליות שלהם.


מספר אליק רון: "היתה אנדרלמוסיה שלמה, אני מבין שאנחנו יורדים מהרכב, לא לפי התכנון. היינו צריכים לחלוף ליד מגדל הפיקוח עם הרכב, אבל יצא שכוח גדול רץ מתחת למגדל הפיקוח - ומשם נורית האש. אני רץ צמוד ליוני ופתאום רואה שהוא נפגע. אני זוכר שאמרתי לדוד חסין: טפל בו טוב, שלא ייעלם. ואז אני רץ פנימה למוקי להגיד לו שיוני נפגע. שם, בינתיים, כמעט מסתיים הקרב. אני יוצא חזרה החוצה ושוב אש מטורפת מכיוון מגדל הפיקוח - ואני אומר לעצמי אליק, אתה הולך לחטוף".


על אף חילופי האש מצליח הכוח בפיקודו של בצר לפרוץ לטרמינל ולשחרר את בני הערובה. החוטפים, שלא חשבו בכלל על האפשרות שמדובר בחיילי צה"ל אלא העריכו שמדובר בסיכסוך כלשהו בין החיילים האוגנדים, מופתעים ונהרגים.



בני הערובה בארץ. צילום: לע"ם

אבל זו רחוקה מלהיות הצלחה מושלמת. בשטח, נושם יוני נתניהו את נשימותיו האחרונות בידי חבריו. בטרמינל עצמו מוצאים את מותם שלושה בני ערובה: אידה בורוביץ', שנהרגה כנראה מאש המחבלים, וז'אן ז'ק מימוני ופסקו כהן שנהרגים מאש כוחותינו. בת ערובה נוספת, דורה בלוך הקשישה שפונתה כמה ימים קודם לכן לבית החולים, נורתה למוות לאחר המבצע בהוראתו של אידי אמין המתוסכל. בנוסף, נפצע באורח אנוש אחד מחיילי הכוח של הצנחנים, סורין הרשקו, שנותר משותק בכל חלקי גופו.
 

הפרבולה1

Well-known member
1. יש הסכם עם לבנון. למה ניהל את המשא ומתן שגריר
ולא צוות מיומן ומגוון נציגים. תמיד המו"מ צריך צוות גדול.
2. למה ביבי הסביר את המו"מ הזה ניתן בשבת.

לגבי 2 אתה רומז שכאלו תזמון ההסבר של ביבי נועד להסתיר אותו מהימין האמיתי בקואליציה ששומרים שבת ( הציונות הדתית ועוצמה יהודית ) ?
 

jackie111

Well-known member
לגבי 2 אתה רומז שכאלו תזמון ההסבר של ביבי נועד להסתיר אותו מהימין האמיתי בקואליציה ששומרים שבת ( הציונות הדתית ועוצמה יהודית ) ?
לא, אני מזמין את מפחגות הדתיות לתקוף אותו.
נחיתת מטוסים בשבת נראות לי חשובות יותר.

יאללה מכות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
1. יש הסכם עם לבנון. למה ניהל את המשא ומתן שגריר
ולא צוות מיומן ומגוון נציגים. תמיד המו"מ צריך צוות גדול.
2. למה ביבי הסביר את המו"מ הזה ניתן בשבת.
כי הצבא והמשטרה בלבנון חלשים יותר מצמר גפן ובין אם יש רצון טוב ובין אם לא, לממשלת לבנון אין שיניים כדי ליישם את החלטותיה. כך שלחתימה שלה אין ערך גם אם היא באה מכל הלב וכל הכוונות הטובות.
 
למעלה