המעבר לשודיה.

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
אין רכבות ישירות קופנהאגן-סטוקהולם?

כלל וכלל לא...!
הועלנו על רכבת זו בקופנהאגן,נאמר לנו לרדת במאלמה-מרכז,ושם המתינה ה-X2000 המהירה לסטוקהולם,המקומות שלנו היו שמורים עוד מישראל,והקו הזה לא עובר בגטבורג.
אין רכבות ישירות קופנהאגן-סטוקהולם?
פעם נסעתי באחת כזו (בכיוון הפוך)...
 

אלון 58

New member
זו היתה אמורה להיות...,

אין רכבות ישירות קופנהאגן-סטוקהולם?
פעם נסעתי באחת כזו (בכיוון הפוך)...
זו היתה אמורה להיות...,
אבל לא הבנתי מה קרה,היה שינוי,ועשו לנו שילוב עם נסיעה קצרה מקופנהאגן למאלמה,וה-X-2000 יצאה ממאלמה במקום מקופנהאגן,בגלל זה הגענו לתחנת סטוקהולם ב"איחור" של כ-20 דקות מהזמן שהיה רשום בכרטיס(14:00 במקום 13:40,לא נורא).
 

nitsansh

New member
מתי זה היה??

זו היתה אמורה להיות...,
אבל לא הבנתי מה קרה,היה שינוי,ועשו לנו שילוב עם נסיעה קצרה מקופנהאגן למאלמה,וה-X-2000 יצאה ממאלמה במקום מקופנהאגן,בגלל זה הגענו לתחנת סטוקהולם ב"איחור" של כ-20 דקות מהזמן שהיה רשום בכרטיס(14:00 במקום 13:40,לא נורא).
מתי זה היה??
אתה רוצה להגיד לי שהיתה מתוכננת רכבת מקופנהאגן לשטוקהולם, ובמקום זה הרכבת נסעה לגטבורג? נשמע מאד מוזר...
 

אלון 58

New member
ממש לא!

מתי זה היה??
אתה רוצה להגיד לי שהיתה מתוכננת רכבת מקופנהאגן לשטוקהולם, ובמקום זה הרכבת נסעה לגטבורג? נשמע מאד מוזר...
ממש לא!
לנו היה כרטיס לבוקר לרכבת ישירה מקופנהאגן לסטוקהולם,אבל קרה משהו שהרכבת השודית המהירה(X-2000)לא הגיעה כלל לקופנהאגן,דיילת רכבות כיוונה את הנוסעים עם הכרטיסים לסטוקהולם לרציף אחר,בו יצאה רכבת אזורית למאלמה וגטבורג,ולי היא הסבירה באנגלית שיש לרדת במאלמה-מרכז,ושם יראו לנו את הרכבת לסטוקהולם,וכך היה,בהפרש של כרבע-שעה מההגעה למאלמה-מרכז,כבר היינו ב-X-2000 בדרכנו לסטוקהולם,והמקומות המסומנים בכרטיס נשמרו עבורנו כאן.
 

nitsansh

New member
אה... הבנתי מה קרה...

ממש לא!
לנו היה כרטיס לבוקר לרכבת ישירה מקופנהאגן לסטוקהולם,אבל קרה משהו שהרכבת השודית המהירה(X-2000)לא הגיעה כלל לקופנהאגן,דיילת רכבות כיוונה את הנוסעים עם הכרטיסים לסטוקהולם לרציף אחר,בו יצאה רכבת אזורית למאלמה וגטבורג,ולי היא הסבירה באנגלית שיש לרדת במאלמה-מרכז,ושם יראו לנו את הרכבת לסטוקהולם,וכך היה,בהפרש של כרבע-שעה מההגעה למאלמה-מרכז,כבר היינו ב-X-2000 בדרכנו לסטוקהולם,והמקומות המסומנים בכרטיס נשמרו עבורנו כאן.
אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
 

nitsansh

New member
תגיד... כמה עולה התענוג הזה?

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
תגיד... כמה עולה התענוג הזה?
 

אלון 58

New member
את מתכוונת ל-../images/Emo130.gif../images/Emo35.gif

תגיד... כמה עולה התענוג הזה?
את מתכוונת ל-
 

אלון 58

New member
אם אני משחזר אחורה...,

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
אם אני משחזר אחורה...,
את צודקת 100%,את מכירה את הלו"ז?ממש לו"ז מהלך על שתיים.
 

nitsansh

New member
מצאתי באינטרנט... זה לא בעיה...

אם אני משחזר אחורה...,
את צודקת 100%,את מכירה את הלו"ז?ממש לו"ז מהלך על שתיים.
מצאתי באינטרנט... זה לא בעיה...
ודרך אגב... מה גורם לך לחשוב שאני צודקת ולא צודק? פרט מעניין... הרכבת האזורית מאלסיניור לגטבורג עושה מסלול בצורת האות U, כאשר היא נוסעת תחילה דרומה לקופנהאגן, משם חוצה את מיצר אורסונד מזרחה למאלמה, וממשיכה צפונה לכוון גטבורג. במקום מסויים בדרך לגטבורג היא עוברת לא יותר מ-10 ק"מ בקו אויר מתחנת המוצא באלסיניור. במקום הזה עברו הרכבות מהאי שלאן (שעליו בנויה קופנהאגן) לשבדיה על גבי מעבורת לפני שבנו את הגשר והמנהרה. הדנים היו מפרקים את הרכבת לכמה חלקים ומעלים אותה על המעבורת (אני מניח שרק את הקרונות אבל לא שמתי לב לפרטים כאלה אז...). הפירוק וההרכבה מחדש היו לוקחים לא יותר מ-5 דקות בכל צד. נדמה לי שהשיטה הזו עדיין קיימת ברכבת שנוסעת מהמבורג בגרמניה לקופנהאגן וחוצה את מיצר פמר בלט בין פוטגרדן ורודביהאבן. בזמנו גם היו עושים את זה ברכבות שחצו את מיצר סטורה-בלט בין האי שלאן והאי פין, שגם ביניהם מקשר גשר שנבנה שנים ספורות לפני גשר אורסונד.
 

אלון 58

New member
../images/Emo52.gif:צודקת/צודק...,

מצאתי באינטרנט... זה לא בעיה...
ודרך אגב... מה גורם לך לחשוב שאני צודקת ולא צודק? פרט מעניין... הרכבת האזורית מאלסיניור לגטבורג עושה מסלול בצורת האות U, כאשר היא נוסעת תחילה דרומה לקופנהאגן, משם חוצה את מיצר אורסונד מזרחה למאלמה, וממשיכה צפונה לכוון גטבורג. במקום מסויים בדרך לגטבורג היא עוברת לא יותר מ-10 ק"מ בקו אויר מתחנת המוצא באלסיניור. במקום הזה עברו הרכבות מהאי שלאן (שעליו בנויה קופנהאגן) לשבדיה על גבי מעבורת לפני שבנו את הגשר והמנהרה. הדנים היו מפרקים את הרכבת לכמה חלקים ומעלים אותה על המעבורת (אני מניח שרק את הקרונות אבל לא שמתי לב לפרטים כאלה אז...). הפירוק וההרכבה מחדש היו לוקחים לא יותר מ-5 דקות בכל צד. נדמה לי שהשיטה הזו עדיין קיימת ברכבת שנוסעת מהמבורג בגרמניה לקופנהאגן וחוצה את מיצר פמר בלט בין פוטגרדן ורודביהאבן. בזמנו גם היו עושים את זה ברכבות שחצו את מיצר סטורה-בלט בין האי שלאן והאי פין, שגם ביניהם מקשר גשר שנבנה שנים ספורות לפני גשר אורסונד.
:צודקת/צודק...,
לא שמתי-לב לכינוי כראוי,קישרתי לשם ניצה במקום ניצן,שוב סליחה. ב-1983 נסעתי כך מקופנהאגן לסטוקהולם:הרכבת נסעה עד נמל אלסינור,היו בה 8 קרונות שיועדו להמשיך לשודיה,4 הוכנסו ליד הדופן הימנית של המעבורת,עוד 4 ליד הדופן השמאלית,מסילות הרי מותקנות גם בתוך הצעבורות ההלו,והקטר היה דוחף אותם פנימה,אחר-כך ביניהם הוכנסו אוטובוסים ורכבים אחרים,ההעמסה בצד הדני והפריקה עם קטר בצד השודי(הלסינבורג)לקחה בכל צד 7-5 דקות,ואז נמשכה הנסיעה לסטוקהולם.
 

david80

New member
נכון מאוד! והנה הרכבת שלקח את אלון

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
נכון מאוד! והנה הרכבת שלקח את אלון
למלמה. בתמונה היא חונה בתחנת Helsingør בתאריך 13/07/06 (צום י"ז בתמוז
)!
 

david80

New member
מצד שני!

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
מצד שני!
 

david80

New member
אחרונה!

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
אחרונה!
 

david80

New member
יצאתי מתחנת Helsingør

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
יצאתי מתחנת Helsingør
גם מחוץ לתחנה יש פסים!
 

david80

New member
מסילה חיצונית זאת שייכת כמובן

אה... הבנתי מה קרה...
הרכבת שהייתם אמורים לנסוע היתה מס' X2530 שיוצאת מקופנהאגן H ב-8.31 ומגיעה לסטוקהולם ב-13.40. במקום זה עליתם לרכבת R1026 שאמורה לצאת מקופנהאגן ב-8.23 (תחנת המוצא שלה היא אלסיניור) ומגיעה לגטבורג ב-12.20. כנראה שהרכבת התעכבה כדי לחכות לנוסעים שהיו אמורים לנסוע לסטוקהולם. במאלמה-סנטראל החלפתם לרכבת שנסעה לסטוקהולם. לפי הלו"ז הרכבת המאספת היתה אמורה להגיע למאלמה ב-9.08, והרכבת המהירה לסטוקהולם אמורה לצאת ממאלמה ב-9.14. יש להניח שהתזמון לא מקרי כדי לאפשר לנוסעים שמגיעים ברכבת האזורית להמשיך לסטוקהולם. תרשו לי גם לשער שהרכבות עוצרות ברציפים סמוכים כדי שהנוסעים יוכלו לעבור מרכבת אחת לשניה ב-6 דקות.
מסילה חיצונית זאת שייכת כמובן
למסילבוס (רכבת כבדה קצרה).
 

אלון 58

New member
תחנת סולנטונה...,

המעבר לשודיה.
על הגשר המגשר בין דנמרק לשודיה,כביש מהיר ומסילות ברזל,מתוך רכבת שנוסעת מקופנהאגן לגטבורג,דרך מאלמה.
תחנת סולנטונה...,
הבנין הגדול והגבוה משמאל,זהו המלון בו עברו עלינו 5 לילות,בין היציאות לטיולים,בילויים וביקורים.
 

david80

New member
כמו שצריך, בתים במקום פקקי האיילון!

תחנת סולנטונה...,
הבנין הגדול והגבוה משמאל,זהו המלון בו עברו עלינו 5 לילות,בין היציאות לטיולים,בילויים וביקורים.
כמו שצריך, בתים במקום פקקי האיילון!
בסטוקהולם החלו בגביית אגרת כניסה לרכבים שנכנסים למרכז העיר!
 

אלון 58

New member
לא ידוע לי...,

כמו שצריך, בתים במקום פקקי האיילון!
בסטוקהולם החלו בגביית אגרת כניסה לרכבים שנכנסים למרכז העיר!
לא ידוע לי...,
האנשים שאני מכיר שם,לא מחזיקים ברכבים או רשיונות-נהיגה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה