שְׁלוֹמִית
New member
יש עוד דברים שאפשר לחנך עליהם
מלבד הישגים לימודיים. ולפיכך גם ילד שיש לו כישורים קוגניטיביים יוצאי דופן עדיין צריך להתמודד עם מטלות היומיום. ואם עוזרים לו בהן ולא נותנים לו להתמודד איתן בעצמו, אם מגינים עליו מפני "כישלונות קטנים" בתחומים אחרים, אם דוחפים מתוך דאגה כנה "למצות" את הכישורים - יוצרים מצב שבו הילד מפתח תלות ובהחלט לא מפתח אמביציה.. כשמישהו תופס את המקום של האמביציונר - למה להתאמץ? ואז ילד כזה הופך למפונק כמו אותה "ילדה" שסיפרתי עליה, (שעכשיו כבר לא כל כך ילדה) אבל היא התרגלה שדוחפים אותה ואם אין שם מישהו לדחוף היא לא מקדמת את עצמה. אז עם כל היכולות המופלאות שלה, והכישרון הנדיר - היא לא הצליחה במבחן הקבלה הטפשי הזה למה שהיא רצתה כי היא חסרה את האמביציה הנדרשת על מנת להשקיע ברכישת ידע כללי בנושא.
יש עוד דברים שאפשר לחנך עליהם"לא בא לה ללמוד בכלל" "בגלל פינוק"
אני לא יכולה לסתור זאת, כי אין לי מושג במי מדובר, אבל לאחר 12 שנים של הישגים מקסימלים עם מאמץ מינימלי, פלא שמחוננים לא יודעים כיצד ללמוד?
מלבד הישגים לימודיים. ולפיכך גם ילד שיש לו כישורים קוגניטיביים יוצאי דופן עדיין צריך להתמודד עם מטלות היומיום. ואם עוזרים לו בהן ולא נותנים לו להתמודד איתן בעצמו, אם מגינים עליו מפני "כישלונות קטנים" בתחומים אחרים, אם דוחפים מתוך דאגה כנה "למצות" את הכישורים - יוצרים מצב שבו הילד מפתח תלות ובהחלט לא מפתח אמביציה.. כשמישהו תופס את המקום של האמביציונר - למה להתאמץ? ואז ילד כזה הופך למפונק כמו אותה "ילדה" שסיפרתי עליה, (שעכשיו כבר לא כל כך ילדה) אבל היא התרגלה שדוחפים אותה ואם אין שם מישהו לדחוף היא לא מקדמת את עצמה. אז עם כל היכולות המופלאות שלה, והכישרון הנדיר - היא לא הצליחה במבחן הקבלה הטפשי הזה למה שהיא רצתה כי היא חסרה את האמביציה הנדרשת על מנת להשקיע ברכישת ידע כללי בנושא.