הכנה למבחני איתור מחוננים

מצב
הנושא נעול.
אני לא מבינה את ההגיון בלהתכונן|שבל

הכנה למבחני איתור מחוננים
קראתי במאמרי הפורום שמומלץ להתכונן למבחני האיתור ולא לסמוך על כך שהילד ממילא מוכן. זה קצת מנוגד למה שידעתי, ולפיו אין צורך ואין דרך להתכונן למבחנים אלו. האם מישהו מכיר דרך להתכונן - ואולי עוד דעות משלכם על הצורך ללמוד מלכתחילה. תודה רבה לכולם
אני לא מבינה את ההגיון בלהתכונן|שבל
הבחינה הרי אמורה לאתר את בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר ולא את בעלי הידע הרחב ביותר. אם הילד שלך אכן יעבור את הבחינה, הוא לא יצליח בכיתה עצמה. הרי אי אפשר להכין אותו לכל שיעור ושיעור במשך תשע השנים שהוא ילמד בכיתה. הוא יעבור את הבחינה רק כי עזרו לו, ולא בגלל שהוא אכן מוכשר ומתאים. ואפשר לחשוב מה זו כיתת מחוננים, שבשבילה אנשים כמוך משתוקקים להכין את ילדיהם לאבחון ועקב כך לסתור את דעותיהם. אז אולי זו מסגרת ייחודית, אבל אני דווקא חושבת שאם הילד שלך צריך את ההכנה לאבחון הוא ישגשג הרבה יותר בכיתה רגילה
 
אם תקראי את כל השירשור - אולי תביני

אני לא מבינה את ההגיון בלהתכונן|שבל
הבחינה הרי אמורה לאתר את בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר ולא את בעלי הידע הרחב ביותר. אם הילד שלך אכן יעבור את הבחינה, הוא לא יצליח בכיתה עצמה. הרי אי אפשר להכין אותו לכל שיעור ושיעור במשך תשע השנים שהוא ילמד בכיתה. הוא יעבור את הבחינה רק כי עזרו לו, ולא בגלל שהוא אכן מוכשר ומתאים. ואפשר לחשוב מה זו כיתת מחוננים, שבשבילה אנשים כמוך משתוקקים להכין את ילדיהם לאבחון ועקב כך לסתור את דעותיהם. אז אולי זו מסגרת ייחודית, אבל אני דווקא חושבת שאם הילד שלך צריך את ההכנה לאבחון הוא ישגשג הרבה יותר בכיתה רגילה
אם תקראי את כל השירשור - אולי תביני
 
וזו בדיוק הטעות שלך

אני לא מבינה את ההגיון בלהתכונן|שבל
הבחינה הרי אמורה לאתר את בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר ולא את בעלי הידע הרחב ביותר. אם הילד שלך אכן יעבור את הבחינה, הוא לא יצליח בכיתה עצמה. הרי אי אפשר להכין אותו לכל שיעור ושיעור במשך תשע השנים שהוא ילמד בכיתה. הוא יעבור את הבחינה רק כי עזרו לו, ולא בגלל שהוא אכן מוכשר ומתאים. ואפשר לחשוב מה זו כיתת מחוננים, שבשבילה אנשים כמוך משתוקקים להכין את ילדיהם לאבחון ועקב כך לסתור את דעותיהם. אז אולי זו מסגרת ייחודית, אבל אני דווקא חושבת שאם הילד שלך צריך את ההכנה לאבחון הוא ישגשג הרבה יותר בכיתה רגילה
וזו בדיוק הטעות שלך
בחינות האיתור והסיווג של מכון סולד (ו/או אלה המתבצעות לאחר מכן ע"י מרכזי ההעשרה אינן בחינות אינטיליגנציה, ובהחלט דומות הרבה יותר לבחינות ידע. למעט היותן כאלה, יש להן גם מבנה מאוד בעייתי אשר מפיל ילדים מחוננים רבים. טפשי, ומאוד לא אפקטיבי, להכין ילד שאינו מחונן למבחן אינטיליגנציה, אבל בהחלט נכון להכין ילדים שהם מחוננים במובהק (כמו בתה של פותחת השרשור, שגם אובחנה ככזאת במבחן אייקיו אם זכרוני אינו מטעני) לבחינות האלה על מנת שיקבלו את מה שמגיע להם בזכות ויוכלו להימצא במסגרת אשר תתאים להם במקום היכן שהם כ"כ סובלים.
 
ובכן ../images/Emo13.gif../images/Emo60.gif

וזו בדיוק הטעות שלך
בחינות האיתור והסיווג של מכון סולד (ו/או אלה המתבצעות לאחר מכן ע"י מרכזי ההעשרה אינן בחינות אינטיליגנציה, ובהחלט דומות הרבה יותר לבחינות ידע. למעט היותן כאלה, יש להן גם מבנה מאוד בעייתי אשר מפיל ילדים מחוננים רבים. טפשי, ומאוד לא אפקטיבי, להכין ילד שאינו מחונן למבחן אינטיליגנציה, אבל בהחלט נכון להכין ילדים שהם מחוננים במובהק (כמו בתה של פותחת השרשור, שגם אובחנה ככזאת במבחן אייקיו אם זכרוני אינו מטעני) לבחינות האלה על מנת שיקבלו את מה שמגיע להם בזכות ויוכלו להימצא במסגרת אשר תתאים להם במקום היכן שהם כ"כ סובלים.
ובכן

אז מה שבהחלט יכול להיות, זה שכיתת מחוננים תורכב ממיעוט [שאמנם יהיה קיים] של ילדים בעל ידע רחב שאינם מחוננים, ולצידם רוב של ילדים מחוננים? איך מסגרת שעל תפעולה ותחזוקה שוקדים כל כך הרבה בני אדם, יכולה להיות כל כך מרושלת? ואם זכרוני אינו מטעה אותי, ולפי בדיקתי עם השכבה, רמת הלימוד גבוהה יותר אצלנו [כיתה ט', ואני מדברת על בדיקה שערכתי מכיתה ד' - כלומר, מרגע הצטרפותי לכיתת המחוננים] במת' ובאנגלית בלבד, וחוץ משני המקצועות האלו אנחנו פשוט זוכים להעשרה בתחומי המדע בעיקר. אז ממה מחונן שלומד בכיתה רגילה סובל בדיוק? מחסך ביציאה למוזיאונים והרצאות?
 
אהממ

ובכן

אז מה שבהחלט יכול להיות, זה שכיתת מחוננים תורכב ממיעוט [שאמנם יהיה קיים] של ילדים בעל ידע רחב שאינם מחוננים, ולצידם רוב של ילדים מחוננים? איך מסגרת שעל תפעולה ותחזוקה שוקדים כל כך הרבה בני אדם, יכולה להיות כל כך מרושלת? ואם זכרוני אינו מטעה אותי, ולפי בדיקתי עם השכבה, רמת הלימוד גבוהה יותר אצלנו [כיתה ט', ואני מדברת על בדיקה שערכתי מכיתה ד' - כלומר, מרגע הצטרפותי לכיתת המחוננים] במת' ובאנגלית בלבד, וחוץ משני המקצועות האלו אנחנו פשוט זוכים להעשרה בתחומי המדע בעיקר. אז ממה מחונן שלומד בכיתה רגילה סובל בדיוק? מחסך ביציאה למוזיאונים והרצאות?
אהממ
"איך מסגרת שעל תפעולה ותחזוקה שוקדים כל כך הרבה בני אדם, יכולה להיות כל כך מרושלת?" ברוכה הבאה לעולם האמיתי, זה עתה תיארת את מערכת החינוך כולה... באשר לרמת הלימודים, למיטב ידיעתי, השיטה הנהוגה בעיקר כיום בכיתות מחוננים היא "לרוחב" ולא "לאורך", כלומר העמקה ברמת החומר הנלמדת ולא ריצה קדימה לחומר ברמה גבוהה יותר. באשר לכיתות מחוננים ומחוננות, ככל שמדובר בכיתות גבוהות יותר, הקבלה נעשית יותר על פי הישגים לימודיים קיימים וראיונות קבלה מאשר ע"פ מבחנים המעריכים (או מתיימרים להעריך) את הפוטנציאל. ככה שכן, בהחלט, לא כל מי שלומד בכיתות האלה נמצא שתי סטיות תקן מעל הממוצע... ממה מחונן שלומד בכיתה רגילה סובל בדיוק? לא יודעת, תגידי לי את, לא סבלת בכיתה רגילה? כיתת המחוננים לא שיפרה את המצב?
 
לא סבלתי בכלל../images/Emo13.gif../images/Emo60.gif

אהממ
"איך מסגרת שעל תפעולה ותחזוקה שוקדים כל כך הרבה בני אדם, יכולה להיות כל כך מרושלת?" ברוכה הבאה לעולם האמיתי, זה עתה תיארת את מערכת החינוך כולה... באשר לרמת הלימודים, למיטב ידיעתי, השיטה הנהוגה בעיקר כיום בכיתות מחוננים היא "לרוחב" ולא "לאורך", כלומר העמקה ברמת החומר הנלמדת ולא ריצה קדימה לחומר ברמה גבוהה יותר. באשר לכיתות מחוננים ומחוננות, ככל שמדובר בכיתות גבוהות יותר, הקבלה נעשית יותר על פי הישגים לימודיים קיימים וראיונות קבלה מאשר ע"פ מבחנים המעריכים (או מתיימרים להעריך) את הפוטנציאל. ככה שכן, בהחלט, לא כל מי שלומד בכיתות האלה נמצא שתי סטיות תקן מעל הממוצע... ממה מחונן שלומד בכיתה רגילה סובל בדיוק? לא יודעת, תגידי לי את, לא סבלת בכיתה רגילה? כיתת המחוננים לא שיפרה את המצב?
לא סבלתי בכלל

האמת היא, שבכיתת מחוננים אני סובלת יותר, אך נקשרתי לכמה אנשים מיוחדים ביותר בכיתה הזו ולכן אני לא מסוגלת לעזוב אותה. האמיני לי, עדיף לסבול ממש קצת מחומר לימודים קליל לרמתך, מאשר לחיות 7 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, במשך תשע שניים מחייך בכיתה שבה לפחות חצי [אם לא יותר] מהתלמידים הם בני אדם שחושבים שהכל מגיע להם, אבל הם לא ינקפו אצבע בשביל ה'הכל' הזה, לפגוע ברגשות של אחרים זה לגיטימי לגמרי ואין צורך להתנצל [אותי אישית לא העליבו, אני מספרת לך על המצב הכללי] וכמובן - התנשאות מוחלטת ודימוי עצמי מופרז בשילוב עם שחצנות.
 
*שישה ימים../images/Emo13.gif../images/Emo60.gif

לא סבלתי בכלל

האמת היא, שבכיתת מחוננים אני סובלת יותר, אך נקשרתי לכמה אנשים מיוחדים ביותר בכיתה הזו ולכן אני לא מסוגלת לעזוב אותה. האמיני לי, עדיף לסבול ממש קצת מחומר לימודים קליל לרמתך, מאשר לחיות 7 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, במשך תשע שניים מחייך בכיתה שבה לפחות חצי [אם לא יותר] מהתלמידים הם בני אדם שחושבים שהכל מגיע להם, אבל הם לא ינקפו אצבע בשביל ה'הכל' הזה, לפגוע ברגשות של אחרים זה לגיטימי לגמרי ואין צורך להתנצל [אותי אישית לא העליבו, אני מספרת לך על המצב הכללי] וכמובן - התנשאות מוחלטת ודימוי עצמי מופרז בשילוב עם שחצנות.
*שישה ימים
 
עצוב לשמוע

לא סבלתי בכלל

האמת היא, שבכיתת מחוננים אני סובלת יותר, אך נקשרתי לכמה אנשים מיוחדים ביותר בכיתה הזו ולכן אני לא מסוגלת לעזוב אותה. האמיני לי, עדיף לסבול ממש קצת מחומר לימודים קליל לרמתך, מאשר לחיות 7 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, במשך תשע שניים מחייך בכיתה שבה לפחות חצי [אם לא יותר] מהתלמידים הם בני אדם שחושבים שהכל מגיע להם, אבל הם לא ינקפו אצבע בשביל ה'הכל' הזה, לפגוע ברגשות של אחרים זה לגיטימי לגמרי ואין צורך להתנצל [אותי אישית לא העליבו, אני מספרת לך על המצב הכללי] וכמובן - התנשאות מוחלטת ודימוי עצמי מופרז בשילוב עם שחצנות.
עצוב לשמוע
עד כמה הכיתה בה את לומדת היא תוצר עלוב של מערכת גדולה עלובה עוד יותר (לימדו אתכם כבר לשנן בע"פ את "הערכים החברתיים אליהם בי"ס מחנך"?)... כמי שהייתה בכיתה עם ילדים ומורים שהתיאור שלך מתאים להם בכבוד (לא מחוננים בכלל, סתם קיבוצניקים עם הישגים לימודיים מתחת לממוצע הארצי), אני חייבת להודות שיש דברים בגו. יחד עם זאת, ה"כמה אנשים מיוחדים ביותר" אליהם נקשרת לא היו שווים את זה? (כנראה שכן, כי עובדה שאת נשארת) ומה בדבר לפצות פיך ולהגיד להם בדיוק את מה שאת אומרת בפורום?
 
../images/Emo10.gif

לא סבלתי בכלל

האמת היא, שבכיתת מחוננים אני סובלת יותר, אך נקשרתי לכמה אנשים מיוחדים ביותר בכיתה הזו ולכן אני לא מסוגלת לעזוב אותה. האמיני לי, עדיף לסבול ממש קצת מחומר לימודים קליל לרמתך, מאשר לחיות 7 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, במשך תשע שניים מחייך בכיתה שבה לפחות חצי [אם לא יותר] מהתלמידים הם בני אדם שחושבים שהכל מגיע להם, אבל הם לא ינקפו אצבע בשביל ה'הכל' הזה, לפגוע ברגשות של אחרים זה לגיטימי לגמרי ואין צורך להתנצל [אותי אישית לא העליבו, אני מספרת לך על המצב הכללי] וכמובן - התנשאות מוחלטת ודימוי עצמי מופרז בשילוב עם שחצנות.

מה שאת מתארת הוא בדיוק את הדילמה שלנו היו. בתי הבכורה לומדת בכתת מחונני שיש בה דינמיקה שלילית ואנשי רעי ומרושעי - פשוטו כמשמעו. הצעירה יותר מועמדת להצטרף לכתת מחונני ג היא ודי ברור לנו שיהיה לזה מחיר חברתי, ואולי ג יותר מכך. הבעיה היא שג במסגרת הכתה הרגילה הניא לא מוצאת את עצמה ולא מתפקדת, ולסחוב אותה בבוקר לבית הספר זה סיוט. אני בסך הכל רוצה שיהיה להן נעי וטוב בשעות שהן חייבות להיות במסגרת מערכת החינוך - ונראה שאין פתרון שאפילו קרוב למתאי - בכל מקו משלמי במטבע אחר - אבל אין אחד שהוא טוב באמת. ולדעתי אין לבעיה הזו פתרון.
 
הפתרון היחידי שטוב באמת


מה שאת מתארת הוא בדיוק את הדילמה שלנו היו. בתי הבכורה לומדת בכתת מחונני שיש בה דינמיקה שלילית ואנשי רעי ומרושעי - פשוטו כמשמעו. הצעירה יותר מועמדת להצטרף לכתת מחונני ג היא ודי ברור לנו שיהיה לזה מחיר חברתי, ואולי ג יותר מכך. הבעיה היא שג במסגרת הכתה הרגילה הניא לא מוצאת את עצמה ולא מתפקדת, ולסחוב אותה בבוקר לבית הספר זה סיוט. אני בסך הכל רוצה שיהיה להן נעי וטוב בשעות שהן חייבות להיות במסגרת מערכת החינוך - ונראה שאין פתרון שאפילו קרוב למתאי - בכל מקו משלמי במטבע אחר - אבל אין אחד שהוא טוב באמת. ולדעתי אין לבעיה הזו פתרון.
הפתרון היחידי שטוב באמת
הוא לא להיות שם (מנסיון). עכשיו אולי מוקדם מדי, אבל אני באמת ממליצה לך לחשוב על זה כשהן תהיינה גדולות יותר... ממה הגדולה סובלת בכיתה?
 
חברתית. קן צרעות. גם מנקודת מבט שלי

הפתרון היחידי שטוב באמת
הוא לא להיות שם (מנסיון). עכשיו אולי מוקדם מדי, אבל אני באמת ממליצה לך לחשוב על זה כשהן תהיינה גדולות יותר... ממה הגדולה סובלת בכיתה?
חברתית. קן צרעות. גם מנקודת מבט שלי
 
מליון דוגמאות

במה זה מתבטא?
מליון דוגמאות
סתם מציקים אחד לשני, דוקרים איפה שכואב, בהמון מקומות קטנים שמצטברים - יכולים להגיד משהו פוגע בכוונה, להתלחש בקול רם כדי לפגוע, להלשין למורה ללא כל בסיס וסתם להתנהג גועלי אחד לשני בכלל, ולבת הרגישה שלי בפרט. סתם מגעילים.
 

haley

New member
בזזזז, היא לומדת בגרץ?

מליון דוגמאות
סתם מציקים אחד לשני, דוקרים איפה שכואב, בהמון מקומות קטנים שמצטברים - יכולים להגיד משהו פוגע בכוונה, להתלחש בקול רם כדי לפגוע, להלשין למורה ללא כל בסיס וסתם להתנהג גועלי אחד לשני בכלל, ולבת הרגישה שלי בפרט. סתם מגעילים.
בזזזז, היא לומדת בגרץ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה