נו, טוב - אני החרוץ היחיד?
איפה הדיווחים שכולם הבטיחו? (למזלכם, טעיתי, ובר המצווה שאני מוזמן אליה לא היום אלא מחר, ועל כן אפשר לספר מה היה היום בכנס.) התחלנו בקפה ועוגה, שמי שהגיע באיחור (אני למשל) לא קיבל. תמיר כבר מנה וספר את הנוכחים, אך שכח להזכיר את גלעד (גיימס דין) שהגיע במיוחד משרות המילואים, על מדים, ונאלץ להסתלק לאחר ארוחת הצהריים. מה שמענו? סקירה על הנפקות השנה הקרובה, ועל מדיניות ההנפקות של השרות הבולאי (לדעתי - שערוריה. הם עושים כל תרגיל אפשרי להוציא מהאספנים המסכנים עוד קצת כסף). אחר כך קיבל מישהו את תעודת ההוקרה על פעילותו הבולאית, ואז הגיעה ההרצאה המעניינת באמת: הרצאה על מגדלי השעון שנבנו בארץ ישראל בתחילת המאה העשרים, לציון 25 שנות שלטון של הסולטן התורכי עבד אלחמיד האכזר. בסך הכל נבנו כנראה 7 מגדלים: יפו, צפת, שכם, ירושלים, עכו, חיפה וכנראה - לא בטוח, בנצרת. בעוד כמה חודשים יצאו בולים עם תמונות המגדלים והסיפור היה מעניין ביותר. אחר כך שמענו שתי הרצאות נוספות: האחת, סקירה על מקורות ודרכים לרכישת פריטים באינטרנט (לדעתי אנחנו כאן סקרנו יותר לעומק את נושא האי-ביי), והשניה הרצאה שלדעתי היתה ערוכה מצויין על מקורות למידע בולאי באינטרנט. את המרצה הזה (משה אוהלי)נוכל להזמין, אם תרצו, להתארח כאן בפורום, כדי ללמוד ממנו בכלי ראשון איך למצוא מידע על פריטי אספנות, לאו דווקא בולים, ברשת האינטרנט. אחרי הארוחה, שבה צחקנו ופטפטנו, הקשבנו לארבעה מרצים: האחד דיבר על איסוף בולי ישראל (אותי קצת שעמם), השני על פעילות השרות הבולאי (אותי קצת שעמם), השלישי על כמה מעניין לאסוף מעטפות רגילות עם בולים שמשקפים את שינויי התעריפים בזמן האינפלציה (זה השלב שבו התחלתי לנמנם), והרביעי על הצד הכלכלי של האספנות - ובעיקר על כמה אין קשר בין מחירי הקטלוג לבין המחיר האמיתי. והוא עוד מחבר של קטלוג, תארו לעצמכם. הסיום הזה היה לי ממש מוזר: אם המחיר האמיתי הוא מחצית ממה שכתוב בקטלוג ואף פחות מזה, אז למה אתה מטעה את הציבור בקטלוג שאתה מחבר? לסוחרים הפתרונים. היה נעים במיוחד להכיר פרצופים חדשים מאחורי השמות: רון וזוגתו, אשתו של דורון, קרן, ובולאית צעירה נוספת שהצטרפה אלינו בכנס, ואני מקווה שתכנס לפורום ותשאיר הודעה גם היא. ורק שתדעו, אני עדיין לא מוותר, ומקווה למצוא בהקדם האפשרי מקום לכנס לכולם, לא רק לבולאים שבינינו, שייערך באחת השבתות במהלך החורף. המשך חג חנוכה שמח לכולם!!