החלפת רצועת טיימינג ק"מ מול שנים

  • פותח הנושא Ron W
  • פורסם בתאריך

Ron W

New member
החלפת רצועת טיימינג ק"מ מול שנים

קיה ריו 40k מאמצע 2008
לא רואה מוסך (טיפול אחרון אחרי למעלה מ שנתיים)
הציעו במוסך להחליף טיימינג להוראות יצרן אחרי 6 שנים (או 90k)
למרות הק"מ הנמוך. הרכב לא מתאמץ לרוב במישור נהג יחיד.
האם הסכוי לקטסטרופה משמעותי או ניתן לדחות לעוד שנה לפחות?
 
היה לי רכב שרצועה קרועה הייתה גורמת נזק

אבל הוא היה עושה 35000 בשנה ולכן היה כדאי למשוך , הייתי מסתכל בעצמי על מצב הרצועה ומחליט .
לך בנסועה נמוכה לא כדאי למשוך אין בזה רווח ממשי .
 

Ron W

New member
הטיימינג סגורה בקופסא והנזק וודאי בקריעה.

שסתומים מתעופפים וכמעט הולך מנוע
יתר הרצועות בחוץ נראות כמו חדשות..
כנראה אחכה לטיפול הבא.
 
רכב מ2008 זה 10-11 שנים על הכביש

ההחלפה אינה רק תלויית קילומטראג' אלא גם זמן. 6 שנים הוא הCUT OFF
אתה אוטוטו *2 מזה ...
רוץ להחליף כי אם יקרע תזרוק הרכב לפח עקב עלות תיקון ושיפוץ אסטרונומית יחסית לערך הרכב
 

Ron W

New member
ואם הרכב היה מאוחסן 10 שנים כמו בימ"ח ?

האם על הרצועות החדשות יש תאריך פקיעה כמו במזון?
אני לא רץ להחליף כי לא מדובר בבעיה בטיחותית או סכנת חיים
אלא אמתין לטיפול בעוד שנה. (גם זה יהיה מוקדם אבל ניחא)
קח בחשבון שלקיה יש אחריות 7 שנים לכן הם לא לוקחים צ'אנס
מנסים להכריח אותך להחליף לפני תום האחריות - שמותנית בטיפול בזמן..
בנוסף, רכב שעומד בפקקים הורס יותר את המנוע לכן קילומטראז'
הוא לא הכל. במקרה שלי הרכב יוצא רק לטיולים יותר כמו חית מחמד,
רוב השבוע נח בצל.
 
הרצועה עשוייה בחלקה מגומי ומתייבשת

גם בלי לנסוע בכלל
אבל אני מקווה שאם רוב הזמן הרכב נח בצל אז קצב ההתייבשות של הרצועה איטי.
&nbsp
קיה נותן 7 שנים אחריות על דגמים חדשים יותר שבהם אין רצועה אלא שרשרת טיימינג שזה רכיב שלא מחליפים אותו באופן יזום כמו רצועה.
השרשרת להבדיל נמצאת "בתוך המנוע" במובן הזה שהיא מקבלת שמן מנוע לזיכוך התנועה שלה. שונה לגמרי מהרצועה שצריכה להשאר יבשה, ואם משאבת המים דולפת זה עלול להזיק גם לרצועה.
 

Ron W

New member
הרצועה סגורה בקופסא לא ניתן לבדוק מבחוץ

ההסבר ממנהל המוסך היה לאו דוקא קריעה
אלא שחיקה של הבליטות / שיניים או החלקה
סה"כ דורשים על טיפול מלא כולל טיימינג 3000 ש"ח
שזה קטן עלי ביחס לירידות בבורסה
אבל פחדתי שההחלפה לא תתבצע טוב כמו שקשה
לסמוך על מוסכים.. גם ככה משכתי מעל שנתיים כולל טסטים
בלי בעיות/ או מוסך והשבוע החליפו לי שמן ומסנן בלבד

צמיגים ומצבר החלפתי רק פעם בכל העשור ועצמאית.
אין ספק שהרכב הבא יהיה רק יונדאי / קיה..
 

R 1 3

Well-known member
הרצועה סגורה בקופסא לא ניתן לבדוק מבחוץ

ההסבר ממנהל המוסך היה לאו דוקא קריעה
אלא שחיקה של הבליטות / שיניים או החלקה
סה"כ דורשים על טיפול מלא כולל טיימינג 3000 ש"ח
שזה קטן עלי ביחס לירידות בבורסה
אבל פחדתי שההחלפה לא תתבצע טוב כמו שקשה
לסמוך על מוסכים.. גם ככה משכתי מעל שנתיים כולל טסטים
בלי בעיות/ או מוסך והשבוע החליפו לי שמן ומסנן בלבד

צמיגים ומצבר החלפתי רק פעם בכל העשור ועצמאית.
אין ספק שהרכב הבא יהיה רק יונדאי / קיה..
נראה אם זה יקפיץ... עדכון הרצועה המקורית טרם הוחלפה
עשיתי טיפול 55000 (כאילו טיפול 60) אחרי כמעט 3 שנים
שלא ראתה מוסך למעט מלוי גז במזגן שעשיתי אצל חשמלאי חבר.
אז לוקח צ׳אנס עוד שנה ממילא נוסע מאוד רגוע בלי עומס / עליות.
סה״כ רכב מעולה מבחינת אמינות נוח נעים טוב גם בשדה ראיה
עוד תיקון קל שעשיתי לבד מילאתי סיליקון שחור במסגרת
משולש החלון האחורי - היה קצת רעש רוח ויצא טוב
 

כוכבית מצויה

Well-known member
נראה אם זה יקפיץ... עדכון הרצועה המקורית טרם הוחלפה
עשיתי טיפול 55000 (כאילו טיפול 60) אחרי כמעט 3 שנים
שלא ראתה מוסך למעט מלוי גז במזגן שעשיתי אצל חשמלאי חבר.
אז לוקח צ׳אנס עוד שנה ממילא נוסע מאוד רגוע בלי עומס / עליות.
סה״כ רכב מעולה מבחינת אמינות נוח נעים טוב גם בשדה ראיה
עוד תיקון קל שעשיתי לבד מילאתי סיליקון שחור במסגרת
משולש החלון האחורי - היה קצת רעש רוח ויצא טוב
תקפיץ שוב את השרשור כשהרצועה תקרע...
 
הסיבה שאני מחכה לא נובעת מהתקמצנות.. יותר חושש למרות שמדובר במוסך מורשה
שבהחלפה התאום לא יהיה מושלם. הבנתי שיש מותחנים וכל מיני עניינים מסביב.
החשש שלך לא מוצדק. מדובר בהליך שהוא לא רק פשוט לביצוע אלא גם מבוצע בצורה תדירה ולכן יש למוסכים ניסיון בו. החלפתי רצועות טיימינג יותר מפעם אחת - מעולם לא נרשמה בעיה אחרי כן.
לא יודע על איזו שחיקת שיניים מדבר המוסכניק - הגלגלים ממתכת, הרצועה מגומי. ואם תהיה החלקה - המנוע עלול לההרס בדיוק כאילו הרצועה נקרעה (תלוי כמה היא תחליק).
 

R 1 3

Well-known member
החשש שלך לא מוצדק. מדובר בהליך שהוא לא רק פשוט לביצוע אלא גם מבוצע בצורה תדירה ולכן יש למוסכים ניסיון בו. החלפתי רצועות טיימינג יותר מפעם אחת - מעולם לא נרשמה בעיה אחרי כן.
לא יודע על איזו שחיקת שיניים מדבר המוסכניק - הגלגלים ממתכת, הרצועה מגומי. ואם תהיה החלקה - המנוע עלול לההרס בדיוק כאילו הרצועה נקרעה (תלוי כמה היא תחליק).

החשש שלך לא מוצדק. מדובר בהליך שהוא לא רק פשוט לביצוע אלא גם מבוצע בצורה תדירה ולכן יש למוסכים ניסיון בו. החלפתי רצועות טיימינג יותר מפעם אחת - מעולם לא נרשמה בעיה אחרי כן.
לא יודע על איזו שחיקת שיניים מדבר המוסכניק - הגלגלים ממתכת, הרצועה מגומי. ואם תהיה החלקה - המנוע עלול לההרס בדיוק כאילו הרצועה נקרעה (תלוי כמה היא תחליק).
שימי לב בסרטון כמה פרוקים ותאומים יש לבצע וכמה זמן הוא משקיע (כולל הפסקת צהריים)
מדובר במכונאי עם כל הציוד - לא בחובב
השיניים הן ברצועה ובגלגלים כך נמנעת החלקה יש בדרך אלטרנטור משאבת מים וכל מיני מכסים
צריך לשים לב לסימונים קטנים באדום על המכלולים ולא לגרום נזק בפרוק מסביב.
עלות ההחלפה היא עבודה נטו כ 1500-1700 ש״ח הרצועה עולה עשרות ש״ח בודדים
בהינתן שהיום מטפלים ברכבים חדשים - חלק מהעובדים כבר לא מיומן או מכיר דגמים מלפני 15 שנה..
 

כוכבית מצויה

Well-known member
שימי לב בסרטון כמה פרוקים ותאומים יש לבצע וכמה זמן הוא משקיע (כולל הפסקת צהריים)
מדובר במכונאי עם כל הציוד - לא בחובב
השיניים הן ברצועה ובגלגלים כך נמנעת החלקה יש בדרך אלטרנטור משאבת מים וכל מיני מכסים
צריך לשים לב לסימונים קטנים באדום על המכלולים ולא לגרום נזק בפרוק מסביב.
עלות ההחלפה היא עבודה נטו כ 1500-1700 ש״ח הרצועה עולה עשרות ש״ח בודדים
בהינתן שהיום מטפלים ברכבים חדשים - חלק מהעובדים כבר לא מיומן או מכיר דגמים מלפני 15 שנה..
לגבי הטיעון האחרון שלך, זה טיעון בעד החלפה עכשיו ככל שתחכה יותר רמת המיומנות תרד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ואם הרכב היה מאוחסן 10 שנים כמו בימ"ח ?

האם על הרצועות החדשות יש תאריך פקיעה כמו במזון?
אני לא רץ להחליף כי לא מדובר בבעיה בטיחותית או סכנת חיים
אלא אמתין לטיפול בעוד שנה. (גם זה יהיה מוקדם אבל ניחא)
קח בחשבון שלקיה יש אחריות 7 שנים לכן הם לא לוקחים צ'אנס
מנסים להכריח אותך להחליף לפני תום האחריות - שמותנית בטיפול בזמן..
בנוסף, רכב שעומד בפקקים הורס יותר את המנוע לכן קילומטראז'
הוא לא הכל. במקרה שלי הרכב יוצא רק לטיולים יותר כמו חית מחמד,
רוב השבוע נח בצל.
לפני כמה ימים, חיים אתגר הציג בתכניתו "יצאת צדיק" חוות דעת של מומחה (נמרי), שאמר, כי בתקנות שמתייחסות ל"מתי יש להחליף צמיגים", אין שום איזכור על סדקים בצמיג, וצמיג שלא נשחק, או שלא ספג נקר במקום בעייתי, יכול לשרת בנאמנות גם לאורך תקופה של 10 שנים... אין שום הגדרה מהו "צמיג יבש" וכל מי שמנסה למכור את "תיאוריית היובש" אינו אלא אדם שמוליך שולל את הנהג המודאג.

מאידך גיסא, רצועת הטיימינג עשויה מגומי שהוא דק בהרבה מהגומי של הצמיג. אז נכון. יש בגומי גם רציעות לחיזוק, אבל בכל מקרה, יש לזכור, שגומי גם מתבלה כפונקציה של זמן ולא רק עקב שחיקה.

לרוע המזל, כשרצועת טיימינג נקרעת, מנוע הרכב ניזוק ומדובר בנזק יקר. לכן, אם כבר עברת (במידה ניכרת) את פרק הזמן שעליו ממליץ היצרן, כן ראוי שתקבל את "חוות דעת הרוב", ותלך כבר מחר להחליף את הרצועה, כי יפה שעה אחת קודם: מה שבטוח, בטוח.

ואגב, האם לדעתך אין כאן סכנת חיים? אוכל להמליץ על "קבל תיקון". וזאת למה? כי אם הרצועה תתפקע באמצע נסיעה על כביש סואן, והרכב ייעצר לפתע במהלך הנסיעה שם, כי המנוע ייהרס ויגרום לבלימה עקב התקלה? האם תוכל גם אז להצהיר, שלא מדובר בסכנת חיים? לא רק שהרכב יסכן את הנוסעים שיושבים בו, הוא עלול גם לגרום לתאונה מורכבת שבה ייפגעו עוד רכבים ונוסעים. אז כדאי שתשקול "חישוב מחדש" של גורמי הסיכון שבדבר.
 
נערך לאחרונה ב:

R 1 3

Well-known member
תודה משה על הדאגה. זו אכן בעיה שמנוע נעצר באמצע כביש מהיר אבל הסכוי לכך בערך
כמו לטסלה חדשה שנכנסה במשאית. לפחות לא אני אכנס ברכב מאחור ושלי הרי יהיה טוטאל לוס בגלל המנוע.
סביר שישברו כל מיני מכלולים (אפילו בגיר) ויקרעו עוד רצועות והאינרציה תעיף אותו קדימה ואני אמשוך ימינה (חלום בלהות)
לפני 3 שנים המוסכניק סיפר שלבת שלו נקרעה רצועה בעליה לירושלים.. לא קניתי את הסיפור..
ביטוח צד ג׳ יש לי תמיד ! אני לא מזלזל ואכן יתכן ואקדים את המועד.
לגבי צמיגים (החלפתי קדמיים כבר פעמיים למרות הק״מ הנמוך) מרגישים צמיג ישן.. לפעמים הוא מתעוות
נאמר שעולים על מדרכה או נופלים למהמורה בכביש, חלקי המתכת בפנים מתעקמים ואז הוא גורם לרעידות.
בארה״ב דווח לי מחייבים החלפה כל 30 אלף בלי קשר למצב!

אגב תקלות כאלו יכולות להתרחש גם מתקלה במחשב הרכב והבקרה של הגיר האוטומטי
לדוגמא אם יציאת סיבובי מנוע תזייף/תתקע הרכב יוריד הילוך באופן דרסטי גם שהוא במהירות גבוהה.
זה סיפור שאולי היה לי חלק בו, הכל לכאורה, לכן לא ארחיב..
 

em28

Active member
אם הבנתי נכון את השרשור הרכב משנת 2008, ושווה נניח 7-8K.
ברכב כזה יש התלבטות אמיתית על הוצאות גדולות, רבים לא מבטחים רכב כזה ביטוח מקיף למרות הסיכון.
אם לשואל אין בעיה לזרוק את הרכב כשהרצועה תיקרע או תחליק - סבבה.
אחרת, במקרה הטוב מדובר בהרס ראש מנוע (נזק לפחות כפול מהטיפול), או גם בבלוק המנוע (טוטאל לוסט בהתחשב במחיר הרכב).
 

R 1 3

Well-known member
אם הבנתי נכון את השרשור הרכב משנת 2008, ושווה נניח 7-8K.
ברכב כזה יש התלבטות אמיתית על הוצאות גדולות, רבים לא מבטחים רכב כזה ביטוח מקיף למרות הסיכון.
אם לשואל אין בעיה לזרוק את הרכב כשהרצועה תיקרע או תחליק - סבבה.
אחרת, במקרה הטוב מדובר בהרס ראש מנוע (נזק לפחות כפול מהטיפול), או גם בבלוק המנוע (טוטאל לוסט בהתחשב במחיר הרכב).
הרכב שווה לי הרבה יותר בגלל קילומטראג׳ נמוך - נוסע כמו חדש.
כפי שרשמתי ההתלבטות שלי אינה על עוד 2000 ש״ח אפילו
אלא שכל פו״ה לא יחזיר את הרכב לכוון המקורי והמושלם בו הוא כרגע.
יש מכונאים שטוענים שקובע רק הקילומטר כאמור אני רחוק מאוד מ 90 אלף
בהינתן שמה ששוחק את החומר הוא הסיבובים והשחיקה של שן מהרצועה בשן מהמתכת
ופחות התייבשות , שהרי החלקים הקריטיים עשויים ניילון וחומרים עמידים לטמפ גבוהה.
השאלה שלי מנסיון שיש למומחים כאן האם ראיתם רצועה שנקרעה בעקבות
פגעי זמן? האם רצועות שמוחלפות בזמן אכן בלויות ועל סף החלקה / קריעה?
 

em28

Active member
הרכב שווה לי הרבה יותר בגלל קילומטראג׳ נמוך - נוסע כמו חדש.
כפי שרשמתי ההתלבטות שלי אינה על עוד 2000 ש״ח אפילו
אלא שכל פו״ה לא יחזיר את הרכב לכוון המקורי והמושלם בו הוא כרגע.
יש מכונאים שטוענים שקובע רק הקילומטר כאמור אני רחוק מאוד מ 90 אלף
בהינתן שמה ששוחק את החומר הוא הסיבובים והשחיקה של שן מהרצועה בשן מהמתכת
ופחות התייבשות , שהרי החלקים הקריטיים עשויים ניילון וחומרים עמידים לטמפ גבוהה.
השאלה שלי מנסיון שיש למומחים כאן האם ראיתם רצועה שנקרעה בעקבות
פגעי זמן? האם רצועות שמוחלפות בזמן אכן בלויות ועל סף החלקה / קריעה?
לי החליקה רצועה בקילומטראז נמוך מהמומלץ להחלפה וקצת אחרי שהסתיימה האחריות.
הנזק היה בראש המנוע - שסתומים ומובילים.
למזלי החברה לקחה את התיקון על אחריותה למרות שפגה האחריות, מחיר התיקון בשנת 2004 היה 22,000 ש"ח.
אחרי התיקון הרכב נסע כמו בובה עוד 9 שנים אצלי.

תיקון מאסיבי כזה הוא פירוק והרכבה הרבה יותר מורכב מהחלפת רצועה והסיכוי לתקלה גדול יותר.
 

חן 1111

Active member
הרכב שווה לי הרבה יותר בגלל קילומטראג׳ נמוך - נוסע כמו חדש.
כפי שרשמתי ההתלבטות שלי אינה על עוד 2000 ש״ח אפילו
אלא שכל פו״ה לא יחזיר את הרכב לכוון המקורי והמושלם בו הוא כרגע.
יש מכונאים שטוענים שקובע רק הקילומטר כאמור אני רחוק מאוד מ 90 אלף
בהינתן שמה ששוחק את החומר הוא הסיבובים והשחיקה של שן מהרצועה בשן מהמתכת
ופחות התייבשות , שהרי החלקים הקריטיים עשויים ניילון וחומרים עמידים לטמפ גבוהה.
השאלה שלי מנסיון שיש למומחים כאן האם ראיתם רצועה שנקרעה בעקבות
פגעי זמן? האם רצועות שמוחלפות בזמן אכן בלויות ועל סף החלקה / קריעה?
אני הייתי מחליף. לא סתם קבעו החלפה גם לפי ק"מ וגם לפי זמן. הרצועה עשויה מגומי והיא מתייבשת עם הזמן, וזה מגדיל את הסיכוי שהיא תיקרע בפתאומיות. אין סיבה שמכונאי טוב לא יעשה עבודה טובה בהחלפת הרצועה. לא כזה מסובך למי שיודע.
 
למעלה