החלפת רצועת טיימינג ק"מ מול שנים

  • פותח הנושא Ron W
  • פורסם בתאריך
הרכב שווה לי הרבה יותר בגלל קילומטראג׳ נמוך - נוסע כמו חדש.
כפי שרשמתי ההתלבטות שלי אינה על עוד 2000 ש״ח אפילו
אלא שכל פו״ה לא יחזיר את הרכב לכוון המקורי והמושלם בו הוא כרגע.
יש מכונאים שטוענים שקובע רק הקילומטר כאמור אני רחוק מאוד מ 90 אלף
בהינתן שמה ששוחק את החומר הוא הסיבובים והשחיקה של שן מהרצועה בשן מהמתכת
ופחות התייבשות , שהרי החלקים הקריטיים עשויים ניילון וחומרים עמידים לטמפ גבוהה.
השאלה שלי מנסיון שיש למומחים כאן האם ראיתם רצועה שנקרעה בעקבות
פגעי זמן? האם רצועות שמוחלפות בזמן אכן בלויות ועל סף החלקה / קריעה?
ראית פעם חגורת טיימינג בת חמש-שש שנים? בדקת הרכב של חגורת טיימינג באופן כללי ואתה יודע בדיוק מאילו חומרים מייצרים אותה ואיך הם מתיישנים?
רצועות שמוחלפות בזמן בדרך כלל לא בלויות - כי היצרן לוקח מרווח ביטחון גדול מסיבות ברורות. אבל יצא לי כבר להחליף פעמיים חגורות במכוניות עם נסועה נמוכה, שבשתיהן משכו את החלפת הרצועה בדיוק מאותה מחשבה של "הק"מ קובע". בשתיהן הרצועות היו במצב על סף הקטסטרופה, עם סדקים בולטים בגומי, ובאחת אפילו היו שיניים שנשברו כבר. אגב, אחת המכוניות היתה יונדאי - כך שיש סיכוי שזו רצועה מאותו ספק כמו אצלך...
חגורת טיימינג עולה למיטב זכרוני בסביבות 200 ש"ח - אבל זה תלוי בכל מיני גורמים, וגם עברו כבר כמה שנים מאז שקניתי בפעם האחרונה. עלות החלפה של 1700 ש"ח לרכב עם מנוע רוחבי נשמע הוגן למדי. אם תתאמץ כנראה שתמצא מישהו שיעשה גם בפחות - אבל אם הדאגה שלך היא לגבי איכות הביצוע, לא הייתי הולך בכיוון הזה.
לגבי הסרטון שהבאת - מעולם זה לא לקח למכונאים יותר מדי זמן. אולי העובדה שהוא היה צריך לצלם האטה את מי שהפיק את הסרטון, או שהוא לא כזה מקצועי. במקרה אחד זה לקח בסביבות שעה (אני זוכר כי הייתי מופתע מהזמן הקצר שעבר בין זה שהודיעו לי שצריך להחליף רצועה ועד שהודיעו לי לבוא לקחת את הרכב). אבל זה היה במנוע שבו הגישה היתה נוחה יחסית. במקרים אחרים האוטו ישב במוסך חצי יום, אבל אין לי מושג כמה זמן באמת עבדו עליו.
בקיצור, אתה עושה הר מעכבר. זה טיפול נפוץ, ברכב נפוץ. תמיד יש סיכוי לתקלות - אבל הסיכון גדול יותר אם תמשיך לנסוע ככה. אגב - אם המוסך יעשה עבודה לא מקצועית ויהרוס את המנוע, אז לפחות הוא יהיה אחראי.
 

R 1 3

Well-known member
ראית פעם חגורת טיימינג בת חמש-שש שנים? בדקת הרכב של חגורת טיימינג באופן כללי ואתה יודע בדיוק מאילו חומרים מייצרים אותה ואיך הם מתיישנים?
רצועות שמוחלפות בזמן בדרך כלל לא בלויות - כי היצרן לוקח מרווח ביטחון גדול מסיבות ברורות. אבל יצא לי כבר להחליף פעמיים חגורות במכוניות עם נסועה נמוכה, שבשתיהן משכו את החלפת הרצועה בדיוק מאותה מחשבה של "הק"מ קובע". בשתיהן הרצועות היו במצב על סף הקטסטרופה, עם סדקים בולטים בגומי, ובאחת אפילו היו שיניים שנשברו כבר. אגב, אחת המכוניות היתה יונדאי - כך שיש סיכוי שזו רצועה מאותו ספק כמו אצלך...
חגורת טיימינג עולה למיטב זכרוני בסביבות 200 ש"ח - אבל זה תלוי בכל מיני גורמים, וגם עברו כבר כמה שנים מאז שקניתי בפעם האחרונה. עלות החלפה של 1700 ש"ח לרכב עם מנוע רוחבי נשמע הוגן למדי. אם תתאמץ כנראה שתמצא מישהו שיעשה גם בפחות - אבל אם הדאגה שלך היא לגבי איכות הביצוע, לא הייתי הולך בכיוון הזה.
לגבי הסרטון שהבאת - מעולם זה לא לקח למכונאים יותר מדי זמן. אולי העובדה שהוא היה צריך לצלם האטה את מי שהפיק את הסרטון, או שהוא לא כזה מקצועי. במקרה אחד זה לקח בסביבות שעה (אני זוכר כי הייתי מופתע מהזמן הקצר שעבר בין זה שהודיעו לי שצריך להחליף רצועה ועד שהודיעו לי לבוא לקחת את הרכב). אבל זה היה במנוע שבו הגישה היתה נוחה יחסית. במקרים אחרים האוטו ישב במוסך חצי יום, אבל אין לי מושג כמה זמן באמת עבדו עליו.
בקיצור, אתה עושה הר מעכבר. זה טיפול נפוץ, ברכב נפוץ. תמיד יש סיכוי לתקלות - אבל הסיכון גדול יותר אם תמשיך לנסוע ככה. אגב - אם המוסך יעשה עבודה לא מקצועית ויהרוס את המנוע, אז לפחות הוא יהיה אחראי.
תודה על ההתיחסות, אם לא היו לי ספקות לא הייתי שואל.. מחיטוט ברשת מסתבר שיש עוד גורמים הקשורים והם המותחנים
שלרוב לא יחליפו ומשאבת מים שכדאי גם להחליף באותו פרוק.
אגב לי מעולם לא הראו מה החליפו. סביבות שעה לא נשמע סביר,
יתכן וההחלפה לא כללה את כל מה שצריך לבדוק. אני שואל את עצמי אם אין למוסך שותפות לדאוג לרכב כמו שלי כדי שאחזור לעוד טיפולים..
נכון שהתריאו בפני שקריעה של הרצועה היא ״הלך מנוע״.. בהתחשב שהרכב ישן זה טוטאל לוס. אז למה הסכימו לעשות טיפול
60000 שגם הוא הגיע ל 1500 ש״ח ולא העדיפו רק להחליף רצועה? הרי פלגים או פילטר אויר ואפילו שמן משומש לא יהרסו את המנוע.
מנגד אני כן מבחין ברצועה אחת לפחות (אלי קשורה למזגן) שנראית בסדר.. אם רצועות מתבלות גם השאר היו אמורות להיות מוחלפות אלא אם כן השיניים
שיש לטיימינג מחלישות אותה יותר (אמורה להיות רצועה מחוזקת יותר)
החלטתי לחכות עוד 4 אלף ק״מ ולהחליף לשנה הבאה שימלאו לה 14 אביבים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תודה על ההתיחסות, אם לא היו לי ספקות לא הייתי שואל.. מחיטוט ברשת מסתבר שיש עוד גורמים הקשורים והם המותחנים
שלרוב לא יחליפו ומשאבת מים שכדאי גם להחליף באותו פרוק.
אגב לי מעולם לא הראו מה החליפו. סביבות שעה לא נשמע סביר,
יתכן וההחלפה לא כללה את כל מה שצריך לבדוק. אני שואל את עצמי אם אין למוסך שותפות לדאוג לרכב כמו שלי כדי שאחזור לעוד טיפולים..
נכון שהתריאו בפני שקריעה של הרצועה היא ״הלך מנוע״.. בהתחשב שהרכב ישן זה טוטאל לוס. אז למה הסכימו לעשות טיפול
60000 שגם הוא הגיע ל 1500 ש״ח ולא העדיפו רק להחליף רצועה? הרי פלגים או פילטר אויר ואפילו שמן משומש לא יהרסו את המנוע.
מנגד אני כן מבחין ברצועה אחת לפחות (אלי קשורה למזגן) שנראית בסדר.. אם רצועות מתבלות גם השאר היו אמורות להיות מוחלפות אלא אם כן השיניים
שיש לטיימינג מחלישות אותה יותר (אמורה להיות רצועה מחוזקת יותר)
החלטתי לחכות עוד 4 אלף ק״מ ולהחליף לשנה הבאה שימלאו לה 14 אביבים.
טוב רון... אתה תמיד מנסה להיות יותר חכם מחכם. אז אאחל לך רק שהרצועה לא תיקרע באמצע התקופה. וכן. יש כמה הבדלים בין רצועה של מזגן לבין זו של הטיימינג. לא אחת קורה, שרצועה של מזגן מחליקה על הגלגלים, ואז נשמעת שריקה צורמת. זה עלול גם ליצור חום וזה עלול באמת לקרוע את הרצועה (מה שבד"כ לא קורה)... אבל נניח שתיקרע? לא יהיה מיזוג ברכב אבל זה לא יהרוג את המנוע. רצועת הטיימינג היא שטוחה ויש בה "שיניים" אבל מנגד, היא רחבה יחסית, והרוחב דווקא עוזר לה "לחיות". אבל תעשה מה שאתה מבין. מקסימום, תמכור את הרכב כברזל ישן. גם אז תקבל אולי 300 ש"ח. שווה.
 

R 1 3

Well-known member
טוב רון... אתה תמיד מנסה להיות יותר חכם מחכם. אז אאחל לך רק שהרצועה לא תיקרע באמצע התקופה. וכן. יש כמה הבדלים בין רצועה של מזגן לבין זו של הטיימינג. לא אחת קורה, שרצועה של מזגן מחליקה על הגלגלים, ואז נשמעת שריקה צורמת. זה עלול גם ליצור חום וזה עלול באמת לקרוע את הרצועה (מה שבד"כ לא קורה)... אבל נניח שתיקרע? לא יהיה מיזוג ברכב אבל זה לא יהרוג את המנוע. רצועת הטיימינג היא שטוחה ויש בה "שיניים" אבל מנגד, היא רחבה יחסית, והרוחב דווקא עוזר לה "לחיות". אבל תעשה מה שאתה מבין. מקסימום, תמכור את הרכב כברזל ישן. גם אז תקבל אולי 300 ש"ח. שווה.
נראה לפחות אני אקבע רקורד סטטיסטי. העפתי היום מבט יש 3 רצועות שונות סמוך לטיימינג חשופות בניגוד לה שסגורה עם מכסה.
כולן נראות חדשות.. אפילו לא ירד הכיתוב. לגבי סטטיסטיקה יש גרף בצורת פעמון , במרכזו הרוב שנקרע לפי זמן
ובשוליים אלו שנקרעות הרבה לפני ואלו שהרבה אחרי.. עכשיו נעשה חושבים לגבי יצרן הרכב. הוא יקבע את הלימיט
לא לפי מרכז הפעמון וגם לא לגבי החלק הקטן ממנו , אלא צמוד לשוליים כדי לוודא שלא יהרסו לו רכבים
הרי איש לא בודק בקניה כמה תעלה החלפת טיימינג או כל כמה שנים ידרש לכך. המוסכים שלו ירויחו וכל אחד ירגיש
שהציל את המנוע שלו או של חבריו..
 
תודה על ההתיחסות, אם לא היו לי ספקות לא הייתי שואל.. מחיטוט ברשת מסתבר שיש עוד גורמים הקשורים והם המותחנים
שלרוב לא יחליפו ומשאבת מים שכדאי גם להחליף באותו פרוק.
אגב לי מעולם לא הראו מה החליפו. סביבות שעה לא נשמע סביר,
יתכן וההחלפה לא כללה את כל מה שצריך לבדוק. אני שואל את עצמי אם אין למוסך שותפות לדאוג לרכב כמו שלי כדי שאחזור לעוד טיפולים..
נכון שהתריאו בפני שקריעה של הרצועה היא ״הלך מנוע״.. בהתחשב שהרכב ישן זה טוטאל לוס. אז למה הסכימו לעשות טיפול
60000 שגם הוא הגיע ל 1500 ש״ח ולא העדיפו רק להחליף רצועה? הרי פלגים או פילטר אויר ואפילו שמן משומש לא יהרסו את המנוע.
מנגד אני כן מבחין ברצועה אחת לפחות (אלי קשורה למזגן) שנראית בסדר.. אם רצועות מתבלות גם השאר היו אמורות להיות מוחלפות אלא אם כן השיניים
שיש לטיימינג מחלישות אותה יותר (אמורה להיות רצועה מחוזקת יותר)
החלטתי לחכות עוד 4 אלף ק״מ ולהחליף לשנה הבאה שימלאו לה 14 אביבים.
כנראה שהחליפו לך רצועת אביזרים בלי שתזכור או תהיה מודע. העלות לא גבוהה, ולכן בדרך כלל לא שואלים.
שעה, על השעון - אני הבאתי להם את החלקים (זו היתה תקופה שבה עבדתי בתחום, והכרתי את המוסכניק), אז אני יודע בדיוק מתי התחילו. וכן, החליפו גם מותחנים (זה שני ברגים לכל מותחן, אם אני זוכר נכון. בכל זאת עברו כמה שנים). לגבי משאבת המים - כבר לא זוכר. גם המשאבה לא ממש יקרה, אז יש כאלו שממליצים להחליף. אבל זה לא חובה. מותחנים אמורים להחליף - אבל יש כאלו שמחפפים. אני תמיד מבקש לראות את מה שהחליפו - עוד לא סירבו לי.
אתה כמובן מוזמן לחכות כמה שאתה רוצה - מנוע שלך.
 

R 1 3

Well-known member
כנראה שהחליפו לך רצועת אביזרים בלי שתזכור או תהיה מודע. העלות לא גבוהה, ולכן בדרך כלל לא שואלים.
שעה, על השעון - אני הבאתי להם את החלקים (זו היתה תקופה שבה עבדתי בתחום, והכרתי את המוסכניק), אז אני יודע בדיוק מתי התחילו. וכן, החליפו גם מותחנים (זה שני ברגים לכל מותחן, אם אני זוכר נכון. בכל זאת עברו כמה שנים). לגבי משאבת המים - כבר לא זוכר. גם המשאבה לא ממש יקרה, אז יש כאלו שממליצים להחליף. אבל זה לא חובה. מותחנים אמורים להחליף - אבל יש כאלו שמחפפים. אני תמיד מבקש לראות את מה שהחליפו - עוד לא סירבו לי.
אתה כמובן מוזמן לחכות כמה שאתה רוצה - מנוע שלך.
תודה, אין מצב. יש 3 רצועות בסמוך ולא נגעו בהן כי בחשבוניות הכל מפורט, עד אטם פילטר שמן.
כשהרכב היה חדש שכנעו אותי לשים תוסף לדלק וכמובן היה בחשבון - היום פתאום אין צורך.
עוד למדתי מהחיפושים ברשת שהכי מסוכן לרצועה רטיבות או שמן
עד כדי שנוגעים בה רק בידיים נקיות או אפילו כפפות.
לכן חשוב שאין נזילות ממשאבת מים או שמן מהמנוע - כמה שפחות נוגעים יותר טוב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תודה, אין מצב. יש 3 רצועות בסמוך ולא נגעו בהן כי בחשבוניות הכל מפורט, עד אטם פילטר שמן.
כשהרכב היה חדש שכנעו אותי לשים תוסף לדלק וכמובן היה בחשבון - היום פתאום אין צורך.
עוד למדתי מהחיפושים ברשת שהכי מסוכן לרצועה רטיבות או שמן
עד כדי שנוגעים בה רק בידיים נקיות או אפילו כפפות.
לכן חשוב שאין נזילות ממשאבת מים או שמן מהמנוע - כמה שפחות נוגעים יותר טוב.
מה שתגיד.
 
תודה, אין מצב. יש 3 רצועות בסמוך ולא נגעו בהן כי בחשבוניות הכל מפורט, עד אטם פילטר שמן.
כשהרכב היה חדש שכנעו אותי לשים תוסף לדלק וכמובן היה בחשבון - היום פתאום אין צורך.
עוד למדתי מהחיפושים ברשת שהכי מסוכן לרצועה רטיבות או שמן
עד כדי שנוגעים בה רק בידיים נקיות או אפילו כפפות.
לכן חשוב שאין נזילות ממשאבת מים או שמן מהמנוע - כמה שפחות נוגעים יותר טוב.
לא יודע איפה חיפשת ברשת, או איפה מצאת - ומה בדיוק מצאת...
שמן יכול להזיק להרבה סוגי גומי - זה נכון.
מים? לא ממש, אחרת צמיגים היו מתפרקים להם בקצב גבוה. יש הרי מדינות שבהן רטוב חלק גדול מהשנה. אבל גם בשמן מדובר על חשיפה מתמשכת, לא על מגע מזדמן.
יצא לי לראות רצועות שישבו במחסן עשר שנים - והן לא נראות חדשות. אז רצועות שעובדות במנוע - תחת עומס וחום - יותר מעשור ונראות חדשות? תרשה לי לפקפק. או שאתה לא יודע לזהות את הבלאי, או שהחליפו רצועות. אין עוד אופציה.
 

R 1 3

Well-known member
לא יודע איפה חיפשת ברשת, או איפה מצאת - ומה בדיוק מצאת...
שמן יכול להזיק להרבה סוגי גומי - זה נכון.
מים? לא ממש, אחרת צמיגים היו מתפרקים להם בקצב גבוה. יש הרי מדינות שבהן רטוב חלק גדול מהשנה. אבל גם בשמן מדובר על חשיפה מתמשכת, לא על מגע מזדמן.
יצא לי לראות רצועות שישבו במחסן עשר שנים - והן לא נראות חדשות. אז רצועות שעובדות במנוע - תחת עומס וחום - יותר מעשור ונראות חדשות? תרשה לי לפקפק. או שאתה לא יודע לזהות את הבלאי, או שהחליפו רצועות. אין עוד אופציה.
זכותך לפקפק מוזמן לבחון בעצמך יש שם 3 סוגי רצועות מחומרים מעט שונים
הן ממש לא מהחומר ממנו עשויים צמיגים וגם לא סוליות נעליים (בלי להכליל)
אדידס הוסיפו קישוטים של צמיגי Continental בסוליות שלהם..
יש ויש..הרכבי גומי, היו לי נעליים בארון שלא לבשתי ואחרי כמה שנים הגומי בסוליה הפך פריך והתפורר.
מנגד סנדלים עם סוליית גומי שלא רוצים להגמר וספגו גם מים וקילומטרג׳ גבוה..
אפילו לרצועות טיימינג יש יצרני תואמים וכנראה הבדל באיכות. מסווגים אותם לפי מספר שיניים
לא שנים.. אגב זרקתי מכונת כביסה בוש בת 29 ! הרצועה למנוע היתה במצב מצוין (שמוש זעום של פעם בשבוע)
הגורם המשמעותי ביותר הוא הקילומטרג׳ /סבובי מנוע. אם עשית 100 אלף ב 3 שנים הרצועה חייבת החלפה.
מה בעצם נשחק בה? הרי הגומי לא התייבש - נוצרו בה קרעים ושחיקה של עייפות החומר - הם המסוכנים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זכותך לפקפק מוזמן לבחון בעצמך יש שם 3 סוגי רצועות מחומרים מעט שונים
הן ממש לא מהחומר ממנו עשויים צמיגים וגם לא סוליות נעליים (בלי להכליל)
אדידס הוסיפו קישוטים של צמיגי Continental בסוליות שלהם..
יש ויש..הרכבי גומי, היו לי נעליים בארון שלא לבשתי ואחרי כמה שנים הגומי בסוליה הפך פריך והתפורר.
מנגד סנדלים עם סוליית גומי שלא רוצים להגמר וספגו גם מים וקילומטרג׳ גבוה..
אפילו לרצועות טיימינג יש יצרני תואמים וכנראה הבדל באיכות. מסווגים אותם לפי מספר שיניים
לא שנים.. אגב זרקתי מכונת כביסה בוש בת 29 ! הרצועה למנוע היתה במצב מצוין (שמוש זעום של פעם בשבוע)
הגורם המשמעותי ביותר הוא הקילומטרג׳ /סבובי מנוע. אם עשית 100 אלף ב 3 שנים הרצועה חייבת החלפה.
מה בעצם נשחק בה? הרי הגומי לא התייבש - נוצרו בה קרעים ושחיקה של עייפות החומר - הם המסוכנים.
עוד מעט אתה תיזכר גם בעידן מכשירי ההקלטה על סרט מגנטי (או אפילו ה-CD/DVD). שם היו חלקים שהונעו ע"י רצועות גומי. ככל שהשתמשת בהם יותר, כך הגומיות החזיקו מעמד טוב יותר. אבל אם נתת חלילה למכשיר לנוח, או אז הגומיות קיבלו פיצוצים או שהגומי "נזל". אז לא ירחק הרגע בו תאמר, שדווקא שימוש קבוע ושוטף, ש"מניע" את הגומיות הוא בעצם מה שדרוש לחייה הארוכים והטובים של הגומייה. נתת למכשיר לנוח? הוצאת גזר דין מוות לגומיות.
אבל מה זה חשוב מה טוענים יצרני הרכב, שאומרים: "70,000 ק"מ או X שנים - המוקדם מביניהם"? והלוא עפ"י החישובים שלך? לא סופרים שנים. מבחינתך, הארגומנט הזה ירד מהמשוואה.
 

R 1 3

Well-known member
עוד מעט אתה תיזכר גם בעידן מכשירי ההקלטה על סרט מגנטי (או אפילו ה-CD/DVD). שם היו חלקים שהונעו ע"י רצועות גומי. ככל שהשתמשת בהם יותר, כך הגומיות החזיקו מעמד טוב יותר. אבל אם נתת חלילה למכשיר לנוח, או אז הגומיות קיבלו פיצוצים או שהגומי "נזל". אז לא ירחק הרגע בו תאמר, שדווקא שימוש קבוע ושוטף, ש"מניע" את הגומיות הוא בעצם מה שדרוש לחייה הארוכים והטובים של הגומייה. נתת למכשיר לנוח? הוצאת גזר דין מוות לגומיות.
אבל מה זה חשוב מה טוענים יצרני הרכב, שאומרים: "70,000 ק"מ או X שנים - המוקדם מביניהם"? והלוא עפ"י החישובים שלך? לא סופרים שנים. מבחינתך, הארגומנט הזה ירד מהמשוואה.
יש טיפת אמת בכל הצהרה..אני צודק וגם יצרני הרכב צודקים וגם אתה. רכב שלא זז שבועות גורם לבלאי כי נוצר לחץ נקודתי
החל בצמיגים עד הרצועות ועומס לא מאוזן ושמן שבורח מהמכלולים לאגן.
 
זכותך לפקפק מוזמן לבחון בעצמך יש שם 3 סוגי רצועות מחומרים מעט שונים
הן ממש לא מהחומר ממנו עשויים צמיגים וגם לא סוליות נעליים (בלי להכליל)
אדידס הוסיפו קישוטים של צמיגי Continental בסוליות שלהם..
יש ויש..הרכבי גומי, היו לי נעליים בארון שלא לבשתי ואחרי כמה שנים הגומי בסוליה הפך פריך והתפורר.
מנגד סנדלים עם סוליית גומי שלא רוצים להגמר וספגו גם מים וקילומטרג׳ גבוה..
אפילו לרצועות טיימינג יש יצרני תואמים וכנראה הבדל באיכות. מסווגים אותם לפי מספר שיניים
לא שנים.. אגב זרקתי מכונת כביסה בוש בת 29 ! הרצועה למנוע היתה במצב מצוין (שמוש זעום של פעם בשבוע)
הגורם המשמעותי ביותר הוא הקילומטרג׳ /סבובי מנוע. אם עשית 100 אלף ב 3 שנים הרצועה חייבת החלפה.
מה בעצם נשחק בה? הרי הגומי לא התייבש - נוצרו בה קרעים ושחיקה של עייפות החומר - הם המסוכנים.
גומי הוא חומר אחד ויחיד. אם רוצים אפשר לדקדק ולטעון שיש גומי טבעי וגומי סינטטי. יש גם תהליכי עיבוד שונים לגומי, אבל בתעשיית הרכב זה אותו עיבוד בסיסי. סוליות הנעליים שלך קרוב לוודאי שלא היו עשויות גומי - עברו לשימוש בפולימרים סינטיים ממזמן.
ולא אמרתי שרצועות לא יכולות לשרוד 29 שנים - בתנאים קרובים לאופטימליים כמו שיש במכונת כביסה (טמ' שמגיעה לכל היותר ל-60-70 מעלות, ועומס קליל - ההספק של מנוע מכונת כביסה הוא כ-250 וואט בדרך כלל). אתה טענת שרצועות האביזרים במנוע אצלך נראות כמו חדשות אחרי יותר מעשר שנים - עשר שנים של טמ' שמגיעה ל-100 מעלות ויותר, בנוכחות אדי שמן שבדרך כלל יש בסביבת מנוע, ובעומסים הרבה יותר כבדים (מדחס המזגן לבדו חוצה את קו הקילוואט - ובהרבה. ויש עוד הגה כח ולפעמים אביזרים נוספים).
את ההערה על סיווג רצועות טיימינג לפי מספר שיניים ולא שנים לא הבנתי.
 

R 1 3

Well-known member
גומי הוא חומר אחד ויחיד. אם רוצים אפשר לדקדק ולטעון שיש גומי טבעי וגומי סינטטי. יש גם תהליכי עיבוד שונים לגומי, אבל בתעשיית הרכב זה אותו עיבוד בסיסי. סוליות הנעליים שלך קרוב לוודאי שלא היו עשויות גומי - עברו לשימוש בפולימרים סינטיים ממזמן.
ולא אמרתי שרצועות לא יכולות לשרוד 29 שנים - בתנאים קרובים לאופטימליים כמו שיש במכונת כביסה (טמ' שמגיעה לכל היותר ל-60-70 מעלות, ועומס קליל - ההספק של מנוע מכונת כביסה הוא כ-250 וואט בדרך כלל). אתה טענת שרצועות האביזרים במנוע אצלך נראות כמו חדשות אחרי יותר מעשר שנים - עשר שנים של טמ' שמגיעה ל-100 מעלות ויותר, בנוכחות אדי שמן שבדרך כלל יש בסביבת מנוע, ובעומסים הרבה יותר כבדים (מדחס המזגן לבדו חוצה את קו הקילוואט - ובהרבה. ויש עוד הגה כח ולפעמים אביזרים נוספים).
את ההערה על סיווג רצועות טיימינג לפי מספר שיניים ולא שנים לא הבנתי.
אני רואה שהנושא מרתק..אשמח לצלם תקריבים כדי להוכיח שהרצועות מחזיקות כמו חדשות 14 שנה
לא מדובר בגומי נטו יש בכל אחת תוספת נדיבה של סיבים שונים כמו ניילון זכוכית ואריגים שמחזקים ונותנים לה קושי ואחיזה.

רצועות טיימינג מיוצרות כתחליפים ע״י צד ג׳ ושם ניתן למצוא תואם
לפי מספר שיניים ( בהנחה שלכל יצרן רכב יש גדלים שונים וקל לזהות אותם לפי ההבדל בין מספר הבליטות ברצועה)
אני עדיין גורס שהנסועה היא המרכיב הדומיננטי, מדובר בכיפוף הלוך וחזור בכל מחזור של סיבוב שהרי אין שם מעגל
אלא פיתולים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני רואה שהנושא מרתק..אשמח לצלם תקריבים כדי להוכיח שהרצועות מחזיקות כמו חדשות 14 שנה
לא מדובר בגומי נטו יש בכל אחת תוספת נדיבה של סיבים שונים כמו ניילון זכוכית ואריגים שמחזקים ונותנים לה קושי ואחיזה.

רצועות טיימינג מיוצרות כתחליפים ע״י צד ג׳ ושם ניתן למצוא תואם
לפי מספר שיניים ( בהנחה שלכל יצרן רכב יש גדלים שונים וקל לזהות אותם לפי ההבדל בין מספר הבליטות ברצועה)
אני עדיין גורס שהנסועה היא המרכיב הדומיננטי, מדובר בכיפוף הלוך וחזור בכל מחזור של סיבוב שהרי אין שם מעגל
אלא פיתולים.
אתה כל הזמן מחפש הסברים לכך שהרצועות "מחוזקות" בעזרת סיבים שונים והגומי הוא לא סתם גומי פשוט.
זה נכון.
אבל אתה גם מודה, שרצועת הטיימינג עוברת מסלול מפותל בדרכה, ועובי הגומי אינו אחיד בשל ה"פסים" או ה"שיניים".
אז די בכך ששן תיתלש, מבלי שהרצועה תיקרע, כדי שהרצועה תיתקע במקומה ואז המנוע יתפרק לו וישיב את נשמתו לבורא.
אז נכון שהיצרן קובע "זמנים" שמכילים מקדמי ביטחון נדיבים, אבל אם נחזור שוב ל"פעמון גאוס" הידוע, נגלה לפתע, שגם בתוך מקדם ביטחון נדיב, תימצאנה רצועות שתתפגרנה קודם. אז למה לקחת סיכון?
וכאשר יש יצרנים חלופיים, נשאלות שתי שאלות:
א. האם כל יצרן של רכב הוא גם היצרן של הרצועות (ועוד חלקים כאלה ואחרים)? ברור שלא! בין היתר, הוא רוכש כל מיני חלקים מיצרנים שונים, וביחד, הוא מרכיב מהם את הרכב שהוא מייצר.
ב. נכון. יש גם יצרנים אחרים שמשגרים לשוק החלפים את הרכיבים שהם מייצרים כ"תחליפים". חלקם יצרנים נחשבים וטובים, וחלקם יצרני סחורה זולה ולא איכותית.
מאד יתכן, שבין כל הרצועות שתמצא, אתה גם תמצא את הרצועה שמייצר היצרן שממנו רוכש יצרן הרכב את הרצועות בהן הוא עצמו משתמש, אבל מאידך גיסא, אתה גם עלול למצוא רצועה חלשלושית, שנשלחה לשוק בידי יצרן קיקיוני, שרק רוצה להתפרנס. אז מזל שיש מוסכים, ומזל שהם כן יודעים מה כדאי או לא כדאי לקחת.
אבל בין כל אלה לבין הקביעות שלך, כאדם שלא ממש מתמצא? המרחק עוד גדול.
 

R 1 3

Well-known member
אתה כל הזמן מחפש הסברים לכך שהרצועות "מחוזקות" בעזרת סיבים שונים והגומי הוא לא סתם גומי פשוט.
זה נכון.
אבל אתה גם מודה, שרצועת הטיימינג עוברת מסלול מפותל בדרכה, ועובי הגומי אינו אחיד בשל ה"פסים" או ה"שיניים".
אז די בכך ששן תיתלש, מבלי שהרצועה תיקרע, כדי שהרצועה תיתקע במקומה ואז המנוע יתפרק לו וישיב את נשמתו לבורא.
אז נכון שהיצרן קובע "זמנים" שמכילים מקדמי ביטחון נדיבים, אבל אם נחזור שוב ל"פעמון גאוס" הידוע, נגלה לפתע, שגם בתוך מקדם ביטחון נדיב, תימצאנה רצועות שתתפגרנה קודם. אז למה לקחת סיכון?
וכאשר יש יצרנים חלופיים, נשאלות שתי שאלות:
א. האם כל יצרן של רכב הוא גם היצרן של הרצועות (ועוד חלקים כאלה ואחרים)? ברור שלא! בין היתר, הוא רוכש כל מיני חלקים מיצרנים שונים, וביחד, הוא מרכיב מהם את הרכב שהוא מייצר.
ב. נכון. יש גם יצרנים אחרים שמשגרים לשוק החלפים את הרכיבים שהם מייצרים כ"תחליפים". חלקם יצרנים נחשבים וטובים, וחלקם יצרני סחורה זולה ולא איכותית.
מאד יתכן, שבין כל הרצועות שתמצא, אתה גם תמצא את הרצועה שמייצר היצרן שממנו רוכש יצרן הרכב את הרצועות בהן הוא עצמו משתמש, אבל מאידך גיסא, אתה גם עלול למצוא רצועה חלשלושית, שנשלחה לשוק בידי יצרן קיקיוני, שרק רוצה להתפרנס. אז מזל שיש מוסכים, ומזל שהם כן יודעים מה כדאי או לא כדאי לקחת.
אבל בין כל אלה לבין הקביעות שלך, כאדם שלא ממש מתמצא? המרחק עוד גדול.
לגבי התחליפים לציין שאטפל רק במוסך מורשה ואז הוא מחויב לחלקי חילוף המקוריים של היצרן.
כפי שלקחתי מרווח בטחון ואטפל ב 60 לעומת 90 אלף כמקובל שזה עוד כשנה או קצת פחות מבחינתי.
אם אתבדה אז כפצוי אקדים רכישת רכב חדש, או צדקתי אמשוך את הרכב הזה עוד שנתיים שלש לפחות
מה עדיף? הגורל יחליט ;) סה״כ נהניתי ממנו יחסי.
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לגבי התחליפים לציין שאטפל רק במוסך מורשה ואז הוא מחויב לחלקי חילוף המקוריים של היצרן.
כפי שלקחתי מרווח בטחון ואטפל ב 60 לעומת 90 אלף כמקובל שזה עוד כשנה או קצת פחות מבחינתי.
אם אתבדה אז כפצוי אקדים רכישת רכב חדש, או צדקתי אמשוך את הרכב הזה עוד שנתיים שלש לפחות
מה עדיף? הגורל יחליט ;) סה״כ נהניתי ממנו יחסי.
קוריוז קטן לשכן שלי בעל טסלה כבר נתגלתה תקלה במרים החשמלי של מכסה תא המטען.
השרות שלהם מגיע עד הבית (בטסלה אדומה כמובן) הנציג נראה שחקן NBA
מילים מכובסות לשחור תוצרת ארה״ב..
שיהיה לך בהצלחה. מה אגיד לך? איני מסכים עם גישתך, אבל זו זכותך, שכן זהו הרכב שלך.
ואגב, יש לך הצעה עבורי, איזה מגבר (איכותי) כדאי לי לרכוש לשם שידרוג? [סטריאו כמובן. לא היקפי ולא "מתוחכם"].
 

em28

Active member
ה"דיון" הזה הפך לעקר, את השואל לא ממש מעניינים הוראות התחזוקה של היצרן או ההסברים המלומדים מדוע הנזק גדול מהתועלת.
רכב שלו, כסף שלו - שיעשה מה שהוא רוצה.
 
למעלה