הורים בלונדון עומדים לפני תביעה

אני לא כופה דבר על איש

בעולם אוטופי כולנו היינו שווים, ולא היה צורך בשום שבוע סולידריות עם מיעוטים. בעולם אוטופי (לדעתי) בכלל לא היתה אבחנה בין גברים לנשים, בין יהודים לנוצרים, בין מוסלמים לבודהיסטים, בין שחורים ללבנים.... מה לעשות? העולם הזה ממש לא אוטופי. גזענות, בורות ודעות קדומות שולטות בו. בתור גבר לבן (וככל הנראה סטרייט) אתה שייך לאחת הקבוצות הפחות מושפעות מגזענות. אם כי אני מהמרת כי היותך יהודי שגר בחו"ל עשויה להיות בעייתית בחלק מהמקומות. נשים עדיין מופלות לרעה בתחומים רבים (בעיקר בתעסוקה ובאחזקת משפחה). שחורים עדיין מופלים לרעה במדינות רבות (כולל העולים מאתיופיה בישראל). ולהט"בים (לסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסג'נדרס) עדיין מופלים לרעה בכל מדינות העולם. לא החודשים האלו הם מה שיוצרים את הפילוג, אלא אנשים שחושבים שהם יותר טובים מאחרים, ושזה נותן להם זכות לקבל זכויות יתר או לשלול זכויות מהאחר. הומוסקסואליות אינה זהות מינית יותר מאשר הטרוסקסואליות. ובכל זאת, כאשר מדובר על סיפורי אהבה הטרו, זה נראה לכולם נכון וברור ותוכן מתאים לילדים (אהבה, לא מין). למה זה הגיוני שלידים ילמדו אך ורק סיפורי אהבה בין גבר ואישה ולא ילמדו אפילו סיפור אהבה אחד בין גבר לגבר? אפילו לא סיפור אהבה אחד בין אישה לאישה? אפילו לא סיפור אחד על אישה שבכלל לא מחפשת אהבה, אלא נהנית לגדל צמחים חתולים וכלבים? סתם, דוגמאות מהחיים. אני לא יודעת אם היכן שאתה גר מספרים סיפורי אהבה בין שחורים ללבנים, או בין נוצרים ומוסלמים. בארץ לא מספרים כאלו סיפורים (לפחות לא באופן גורף). מה יעשה הילד בן ה-9 שגדל למשפחה אחרת (מכל סוג כזה של "אחרוּת")? האם לא מגיע לו לראות דוגמה למשפחה הדומה לשלו? האם לא מגיע לו להרגיש שמשפחתו שווה למשפחות של שאר הילדים בכיתתו? כשכיתתי החילונית למהדרין נשלחה לסדרת סיורים לימודים בבית כנסת, אכן קבוצת הורים התרעמה על כך. בכל זאת הלכנו (כל התלמידים). וראה איזה פלא - לא הפכתי לדתיה. ככל הידוע לי, לא היתה השפעה ישירה גם על שאר בני כיתתי. הצגת סיפורי אהבה חד מיניים לא תהפוך אף סטרייט להומו. כשם שכל סיפורי האהבה ההטרו שהוקפתי בהם בכל שנותי לא הצליחו להפוך אותי להטרו
 

DGeva

New member
בשביל אותו הילד שבא ממשפחה אותה את מכנה

"שלא עומדת בסטנדרט של אבא-אמא-2.4 ילדים" לא צריך שבוע לימודים מיוחד- לכל התלמידים במדינה. מספיק שהמורה בכיתה הרלוונטית בלבד , תקדיש לכך איזה חצי שעה. אחרת, למה לא לעשות שבוע ל: משפחות מרובות ילדים, משפחות חד הוריות, הורים נכים, הורים עוורים, אחד ההורים בכלא וכו. לכל אחד מהחריגים הנ"ל, יש כיום יותר "מקרים" בכיתות מאשר המקרים של ילד לזוג הומואים. למה להפלות בין הילדים למשפחות חריגות?
 

DGeva

New member
בשלושת התגובות

אין כל מענה לדברים (הקצרים)שכתבתי.
 
הממ...

זה מה שמלמדים בבתי הספר של ש"ס דהיום, לא? אם איני טועה, אני אפילו מממן אותם באמצעות כספי המיסים שלי.
 

סלסרו

New member
גם זו בעיה. קשה. ישראל מגדלת דור בורים

שתועלתם לחברה קטנה מאד, ואם כבר, כנראה יהפכו לנתמכים. עצוב מאד.
 
לא הבנת את כוונתי

למדינה, באמצעות מנהלי מערכת החינוך שלה, האפשרות לקבוע את התכנים וההכוונה החינוכית של הילדים הגדלים בה. במדינת ישראל אנשי מערכת החינוך סבורים שלגדל ילדים שלא יודעים חשבון, חושבים שהעולם נברא ב-7 ימים, שאומואים הם כמות חיות זה משהו תקין וטוב. בריטניה, לקנאתי הרבה, כנראה נאורה יותר ושם חושבים שצריך לחנך את הילדים כך שייטיבו להתמודד עם המציאות של מחר. בשני המקרים לא שואלים את ההורים יותר מדי שאלות.
 

ItsikH

Member
ההורים הם המפתח בית הספר לא יכול להמציא נאורות שלא קיימת בבית. אם ההורים מחנכים לשנאה - בית הספר לא יוכל לתקן זאת.
 
ובהתייחס לעניין עצמו, השאלה היא

אם בחברה שבה יש יותר ויותר ילדים שגדלים במשפחות חד-מיניות, מדובר בערך חברתי או בכלי ניתוח אינטלקטואלי שיאפשר לילד להתמודד עם המציאות כאשר הוא מגיע לביקור בבית של חבר כזה. אני משער לעצמי שילד שמתחנך על רציפות הטרוסקוסאלית יתקשה להתמודד עם מציאות שיש בה הומוסקסואלים (מה שכנראה מסביר את ההתנגדות להומוסקסואליות בקרב הרבה מאוד בוגרים בני זמננו).
 

סלסרו

New member
לא בטוח שאתה צודק.

עד כמה שיודע לי, כל המחקרים בתחום מראים שילדים הגדלים למשפחות חד-מיניות גדלים "נורמלי" לכל דבר, וזאת גם בלי שבתי הספר יקדישו שבוע שלם (!) ליחסים הומוסקסואלים.
 
אני חושבת שלא הבנת את תגובתו

אם הבנתי נכון, האיש הקטן מהרחוב דיבר על הילד שגדל למשפחה הטרו. אותו ילד שבבית הספר היסודי, או בתיכון, או בקולג', יפגוש לראשונה חבר לכיתה שגדל למשפחה חד מינית. או שאחד מחבריו ייצא מהארון. אותו ילד הטרו, שגדל במשפחה הטרו, ויש לו 51 שבועות בשנה בהם מחנכים אותו ליחסים הטרוסקסואלים, אולי יגלה בשבוע הבודד הזה שזה לא אסון ולא צריך לפחד מהומואים (או לסביות, או טרנסים, או בי). אותו ילד הטרו שגם כך גדל לתוך עולם הטרוסקסואלי, ויתכן שבבית יש לו הורים הומופובים, או סתם בורים- אולי אותו ילד ישמע לראשונה בחייו על אהבת גברים בשבוע מיוחד בבית הספר (ולא ביום חד פעמי ממנו אפשר להתעלם). אולי השבוע הזה יגרום לו לא לברוח בצרחות ביום שיגלה שחברו הטוב גדל אצל זוג אבות. אולי השבוע הזה יגרום לו לחשוב פעמיים לפני שירסק את חברתו לכיתה במכות כשהיא תצא מהארון. .
 

סלסרו

New member
אולי זה גילי המפולג,

משום מה אני לא זוכר שבבי"ס חינכו אותי ליחסים הטרוסקסואלים, או כל יחסים שהם. ובשביל ללמד סובלנות, לא צריך להקדיש שבוע לקבוצה זו, חודש לקבוצה אחרת כד'. פשוט צריך לחנך לסובלנות. משום מה אני בספק שאם נער יכול לרסק בחורה במכות כשהיא יוצאת מהארון, ששבוע עם "רומיאו וחוליו" וכד' לא בדיוק יעזרו לו. הבעיה שלו עמוקה יותר מהומופוביה.
 

CillDara

New member
גם אני זקנה ולא חינכו אותי בבה"ס ליחסים

הטרו או אחרים... לעומת זאת לימדו אותי בסיסים - עד היום אני לא יודעת לחשב 3+2 בבסיס 4
 
אין כזה דבר "חינוך לסובלנות" כלומר יש

בגלל זה כשילדים נתקלים במקרה ספציפי של איזשהו אחר- הם לא יודעים לשייך אותו כמי שהם אמורים להפעיל כלפיו את הסובלנות שלהם. מערכת החינוך לא אמורה להיות נייטרלית מבחינת התכנים שהיא מעבירה והיא מעולם גם לא הייתה כזאת בשום מקום ובשום מדינה. בדיוק כפי שהוכח שללמד בתיאוריה ילד לברוח ולצעוק כאשר מבוגר מנסה להכניס אותו בכוח לאוטו או לגרור אותו ביד לשיחים- אינו מספיק כדי שהעניין יעמוד ברגע האמת. כדי ללמד ילד להתמודד עם מבוגר שמנסה להתקוף אותו צריך לתרגל את העניין פיזית ולעשות סימולציות שהן בבחינת הדמייה של מקרה ספציפי מתוך טווח של אפשרויות כלליות יותר. בדומה לזה, עושים סימולציות גם למצב שבו פורצת שריפה בבית הספר (או שנכנס לשם האיש עם השוט גאן, כל אחד עפ"י תרבותו ועולם המושגים שלו) ולא מלמדים ילדים על יבש מה הם צריכים לעשות במקרה של שריפה. הספציפיות יכולה להיות בגדר סימולציה של אירוע ספציפי ומסוים, ויכולה להיות גם בדמות דיון במקרה פרטיקולרי (תלוי בנושא). אבל הספציפיות הכרחית משום שכדי שהלומד יוכל להפעיל את הכלל על המקרים שהוא פוגש, הוא צריך לזהות את האירוע הספציפי כתואם את סט הערכים והנורמות שמבקשים ללמד אותו והלמידה הזאת מתבצעת מהפרט אל הכלל בדרך כלל. זו בדיוק הבעיה בארץ אגב. טוחנים לילדים כל מיני דברים שהם בגדר התיאוריה על מה הוא משטר דמוקרטי, חובות וזכויות המיעוט והרוב, חקיקה, ממשל ואכיפה ובסוף הם הולכים ומצביעים לליברמן.
 

ItsikH

Member
אז זהו שלא ממש "טוחנים לילדים כל מיני דברים שהם בגדר התיאוריה על מה הוא משטר דמוקרטי, חובות וזכויות המיעוט והרוב, חקיקה, ממשל ואכיפה" - אפילו ברמת התאוריה לא ממש "טוחנים", רק מעבירים חפיף ברמת "זה יהיה בבחינה?".
 
למעלה