הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
חה-חה-חה ! ענק! תראה את זה לעוזי

תודה. אגב, יש לי משימה 'קלה' לך ולאנדי.
האם תוכלו לזהות את דגם האוטובוס שנשרף?

נ.ב: תוריד דוא"ל.
חה-חה-חה ! ענק! תראה את זה לעוזי
ממשרד התחבורה. במאמר כתוב שקיימת בעית עיצוב לרכב ונרמז כי הבעיה קיימת באזור של המנוע עם מיכלי הדלק.
איכות החומרים במרכב נמוכה ועוד מדובר בוולוו מוגמר שאיכות חומריו עולה על זו של מרכבים או הארגז...
תשלח לעוזי יצחקי את התמונה ותגיד לו שיפסיק לחלום בהקיץ...
אני מבטיח לך באופן אישי שאם יישרף בישראל אוטובוס וולוו על נוסעיו - יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעוזי יצחקי להישאר בתפקידו אחרי הצרות שאעשה לו אצל הממונים עליו. עם זה אגיע עד לראש הממשלה בפגישה בארבע עיניים ולא אוותר לעוזי עד לפיטוריו. כדאי לו להתחיל לדאוג שלא יישרף אוטובוס וולוו על נוסעיו...
כמובן שהוא ייאלץ להתמודד מולי ומול כל הנתונים שאספתי במשך שנים רבות בבית המשפט העליון. אני ידוע כאחד שלא מוותר עד המוות ויהי מה !
 

משה343

New member
"כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד מש..

שמע, יקירי: הסיפור הזה עם האוטובוסים הנשרפים
הוא מחדל שנמשך כבר יותר מדי שנים. כל עוד אין רכבת של ממש לירושלים, כל אוטובוס כזה שנשרף (ויש בלי עין הרע הרבה) או נתקע בעליות לירושלים (ובלי עין הרע יש עוד יותר הרבה), גורם לנזקים כלכליים וכמות עצבים שמשום מה אינם זוכים לסיקור תקשורתי כפי שהיה בוודאי במקרה של רכבות שנתקעות. כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד משהו מלבד מה שנראה בתמונות.
"כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד מש..
"כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד משהו מלבד מה שנראה בתמונות. "

אני גם חושב שיש משהו שלא מריח טוב .
 

משה343

New member
אביתר יש לי שאלקה קטנה ברשותך ...

לו רק ידעת.....ששש...
אביתר יש לי שאלקה קטנה ברשותך ...
אני לא מבין גדול באוטובוסים וכנראה באמת כפי שאתה רושם
מרצדס לא ישרף בתדירות גבוהה כמו וולוו .

השאלה מדוע אנחנו מגיעים למצב בו רואים אוטובוס שרוף טוטאלוס ?

גם במצבים בהם הנהג לבד ללא נוסעים רואים אוטובוס שרוף עד יסוד ,
האם הנהגים מנסים לכבות את האש עם המטפים שמצויים באוטובוס ?
אם כן האם מספר המטפים לא מספיק וצריך להוסיף ?

האם הנהגים לא מנסים לכבות בעצמם אלה להמתין לכיבוי אש ?
אם כן האם זה נוהל שלא לנסות לכבות עצמאית ?


תודה מראש

וחג שמח
 
בזמנו שיחקתי ברעיון של ספרינקלרים

אביתר יש לי שאלקה קטנה ברשותך ...
אני לא מבין גדול באוטובוסים וכנראה באמת כפי שאתה רושם
מרצדס לא ישרף בתדירות גבוהה כמו וולוו .

השאלה מדוע אנחנו מגיעים למצב בו רואים אוטובוס שרוף טוטאלוס ?

גם במצבים בהם הנהג לבד ללא נוסעים רואים אוטובוס שרוף עד יסוד ,
האם הנהגים מנסים לכבות את האש עם המטפים שמצויים באוטובוס ?
אם כן האם מספר המטפים לא מספיק וצריך להוסיף ?

האם הנהגים לא מנסים לכבות בעצמם אלה להמתין לכיבוי אש ?
אם כן האם זה נוהל שלא לנסות לכבות עצמאית ?


תודה מראש

וחג שמח
בזמנו שיחקתי ברעיון של ספרינקלרים
שהוא ישים רק אם יבוצע חיזוק במנוע שכן מדובר בתוספת של מיכל מים גדול לרכב. ידוע לי שבחברת מרצדס עובדים על כך. בארץ אין עם מי לדבר. רק אל הלאמפה, לצערי.
 

משה343

New member
אתמול ראיתי כתבה בנושא והתייחסות שר התחבורה..

בזמנו שיחקתי ברעיון של ספרינקלרים
שהוא ישים רק אם יבוצע חיזוק במנוע שכן מדובר בתוספת של מיכל מים גדול לרכב. ידוע לי שבחברת מרצדס עובדים על כך. בארץ אין עם מי לדבר. רק אל הלאמפה, לצערי.
אתמול ראיתי כתבה בנושא והתייחסות שר התחבורה..
בכתבה ראו ניסוי של מכבי אש במנוע של אוטובוס כאשר יזמו שריפה באזור המנוע בלבד היה כיבוי אוטומטי
בצורת אבקה כלשהי ולא מים ונראה על פניו יעיל .

הוסיפו כי משרד התחבורה יפעל בנושא .

אני משער שרעיון הספרינקלרים שאתה מתאר מתייחס גם לכיבוי אש בפנים האוטובוס .

כמו כן העלתי תהיה בנושא שריפת טוטאלוס ,
איך זה שבכל התאונות עד היום לא נפגע אדם אך לא היה זמן להציל את האוטובוס ?

תודה
 
תשמע ותשמע טוב ! :

אתמול ראיתי כתבה בנושא והתייחסות שר התחבורה..
בכתבה ראו ניסוי של מכבי אש במנוע של אוטובוס כאשר יזמו שריפה באזור המנוע בלבד היה כיבוי אוטומטי
בצורת אבקה כלשהי ולא מים ונראה על פניו יעיל .

הוסיפו כי משרד התחבורה יפעל בנושא .

אני משער שרעיון הספרינקלרים שאתה מתאר מתייחס גם לכיבוי אש בפנים האוטובוס .

כמו כן העלתי תהיה בנושא שריפת טוטאלוס ,
איך זה שבכל התאונות עד היום לא נפגע אדם אך לא היה זמן להציל את האוטובוס ?

תודה
תשמע ותשמע טוב ! :
אני חוקר את ענין השריפות באוטובוסים מאז 1987. קראתי את כל הספרות העולמית בנושא זה וחלק ניכר ממנה יושב אצלי על המדפים.
במדינת ישראל ממשיכים לשחק בקקי ! הבעיה היא במבנה משאבות הדלק והפילטר והקרבה המסוכנת למקור החום של המנוע ועוד כמה כשלים טכניים שלא כאן המקום לפרטם מפאת עצלנותי הרבה.
גם בשנת 1987 נאמר כי משרד התחבורה יפעל בנושא והוא לא פעל (אני כבר בעל הבעת פנים עצבנית!).
בהחלט אני מתייחס גם לנושא כיבוי פנימי בתוך האוטובוס כי הוא החשוב באמת ולא שריפת מנוע שניתן לכבות עם קצת "אבקת קסמים" במקרה הטוב. מנוע אפשר להחליף, אוטובוס שרוף כולו אי אפשר להחליף. נוסעים מטוגנים ואפויים היטב לא ניתן לשקם - נקודה !
עד היום היה מזל גדול אם כי היו גם מקרים שנוסעים נפגעו מכויות ומעשן.
עד היום הצליחו להציל מספר אוטובוסים שהחלו לעלות באש. לא בכל מקרה זה נגמר בנזק אובדני. כל מקרה לגופו.
תפסיק בבקשה לצטט לי מקורות שונים ומשונים במשרד התחבורה חדל האונים או המעוניין להישאר חדל אונים עקב שימוש באינטרסים שאסור לערוך בהם שימוש. ידידי: לא תמשוך אותי בלשון מהם, לא כאן, לא במסרים ולא בטלפון. אינני מעוניין לדון בהם. כאשר יתרחש האסון הראשון עם הרוגים, אפתח את הפה לתקשורת ואעשה מהנתונים שברשותי סלט נורא.
ולסיום: מטפי הכיבוי באוטובוסי ישראל אינם עונים על הדרישה ברוב המקרים. באוטובוס דרוש מטף כיבוי גדול הזהה לאלה שתלויים בבניני ציבור.
צר לי לומר אך אני הגשתי מסקנות בשעתו למר דני שנער, קב"ט משרד התחבורה. דבר לא נעשה עם המסקנות ולפיכך העברתי אותן ישירות למנכ"ל העולמי של חברת מרצדס. שם דנו בכובד ראש בחלקן, יישמו כמה פטנטים ואף הוזמנתי לשבוע ימים כאורח המפעל במנהיים. 27 מסקנות אופרטיביות בנושא הועברו לחברת מרצדס.
בחלקן דנתי כאן בעבר, כאשר נושא המתזים היה אחד מהם. ואכן מתזים הותקנו בהצלחה במספר אוטובוסי מרצדס סיטארו בגרמניה ופעולתם תקינה. נערך ניסוי שבמסגרתו שרפו באופן יזום מרצדס סיטארו וביימו שריפה במנוע. הספרינקלרים כיבו את האש העזה שפרצה בתוך 7 שניות !
בישראל אין ממש עם מי לדבר ואומר לך דוגרי: בגרמניה קיבלתי גמול הולם על אותן המסקנות. בישראל? לא טרחו אפילו להתייחס....
אז בבקשה בוא ניתן לזמן לעשות את שלו....אל דאגה: החומרים המרשיעים שמורים היטב הרחק מירושלים...
שבוע טוב וחג פסח שני שמח !
 

אורי404

New member
בועז

שמע, יקירי: הסיפור הזה עם האוטובוסים הנשרפים
הוא מחדל שנמשך כבר יותר מדי שנים. כל עוד אין רכבת של ממש לירושלים, כל אוטובוס כזה שנשרף (ויש בלי עין הרע הרבה) או נתקע בעליות לירושלים (ובלי עין הרע יש עוד יותר הרבה), גורם לנזקים כלכליים וכמות עצבים שמשום מה אינם זוכים לסיקור תקשורתי כפי שהיה בוודאי במקרה של רכבות שנתקעות. כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד משהו מלבד מה שנראה בתמונות.
בועז
 
וזה לא הוולבו היחיד היום! גם דגם ה-B7R הצטרף

כביש 1 נחסם לתנועה בשני הכיוונים
כביש 1 נחסם לתנועה בשני הכיוונים מנווה אילן עקב אוטובוס בוער
פורסם: 16/04/2014 11:27
כביש 1 נחסם לתנועה מנווה אילן בשני הכיוונים בעקבות אוטובוס שעולה באש. משטרת התנועה מבקשת מהנהגים לנסוע בכביש 443 ובכביש 395 ולא להגיע לאזור.
וזה לא הוולבו היחיד היום! גם דגם ה-B7R הצטרף
לחגיגה: 63-603-70 של מטרפולין, גם הוא נשרף היום. מאוד מוזר לאור ההתקנה הוולונטרית של מטרופולין של מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע.
מתברר שהוולבו חזק מהכל

קישור
 
הוולוו ה- 146 לרשימה !!!

וזה לא הוולבו היחיד היום! גם דגם ה-B7R הצטרף
לחגיגה: 63-603-70 של מטרפולין, גם הוא נשרף היום. מאוד מוזר לאור ההתקנה הוולונטרית של מטרופולין של מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע.
מתברר שהוולבו חזק מהכל

קישור
הוולוו ה- 146 לרשימה !!!
 

משה343

New member
יש לי הרגשה שלא עושים הרבה כדי לכבות את האש..

מחדל "השרופים" - המשך הדיון
שני אוטובוסים נוספים הצטרפו היום לרשימת השרופים כש'ההצגה הראשית' התרחשה בכביש מס' 1 שנחסם לתנועה בשני הכיוונים. פרק הזמן הארוך שבו נחסם הכביש יכול לסמל את התקופה הארוכה בה מתווספים עוד ועוד אוטובוסים לרשימה שרק הולכת וגדלה. ריבוי מקרי השרפה והשקט התקשורתי סביב העניין עומדים בניגוד מוחלט ותמוה למקרה השרפה שאירע ב"רכבת ישראל" סמוך לנתניה. אז נזעקו כל מי שרק יכל להביע את חששם מפני אסון שעלול להתרחש. קרונועי הרכבת נשלחו לבדיקת מומחים בחו"ל והוקמה ועדת בדיקה לנסיבות המקרה.

מכל אלה לא ראינו דבר כאשר הדבר נגע באוטובוסים, שמרביתם, יש לציין, מדגם של וולוו. אז מחדל בטוח שיש כאן, אך האם מסתתרת כאן גם "פרשה"? האם קיים קשר שתיקה בנושא? מדוע לא הצליחו עד כה להתגבר על בעיה (ויתקנו אותי המומחים) שנראית על פניו כליקוי בטיחותי? מדוע נמשך יבוא האוטובוסים המסוכנים גם לאחר שנתגלה בהם ליקוי הבטיחות? מדוע ממלא שר התחבורה פיו מים יחד עם כל הסגל המקצועי של משרדו? למה הם מחכים, להרוגים בנפש?!
הנכם מוזמנים להביע את דעתכם בנושא.
יש לי הרגשה שלא עושים הרבה כדי לכבות את האש..
ראיתי בחדשות קטע וידאו בו נראה אחד הצדדים של האוטובוס מאחור דלוק,
אבל מה שראיתי זה דבר שלא ניתן לכבות עם מטף כיבוי אש .

השאלה האם באמת מישהו מנסה לכבות את הלהבות ? או ש ...
מחכים בצד למכבי אש ?
 

משה343

New member
תיקון למה שכתבתי [שריפה שניתן לכבות] ..

יש לי הרגשה שלא עושים הרבה כדי לכבות את האש..
ראיתי בחדשות קטע וידאו בו נראה אחד הצדדים של האוטובוס מאחור דלוק,
אבל מה שראיתי זה דבר שלא ניתן לכבות עם מטף כיבוי אש .

השאלה האם באמת מישהו מנסה לכבות את הלהבות ? או ש ...
מחכים בצד למכבי אש ?
תיקון למה שכתבתי [שריפה שניתן לכבות] ..
ולא כמו שכתבתי :
"אבל מה שראיתי זה דבר שלא ניתן לכבות עם מטף כיבוי אש "
 

Paper Gahan

New member
אני מבין שיש בעיות במנוע, האם זו גם תחזוקה

וזה לא הוולבו היחיד היום! גם דגם ה-B7R הצטרף
לחגיגה: 63-603-70 של מטרפולין, גם הוא נשרף היום. מאוד מוזר לאור ההתקנה הוולונטרית של מטרופולין של מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע.
מתברר שהוולבו חזק מהכל

קישור
אני מבין שיש בעיות במנוע, האם זו גם תחזוקה
לקויה?
וולוו אמורה להיות חברה אמינה. אז יש לנו את החום של הארץ והאבק והמזגנים והפקקים בעליות אבל בטח בוולוו חשבו על עוד מקומות בעולם כשייצרו את האוטובוסים, לא רק על שבדיה?? איך יכול להיות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה