הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.
ממש לא

כן, אך מן הסתם העלייה של הפרמיות
מגולמת בעליית מחירי הנסיעה, שלא מורגשת לנוסעים כי הם מסובסדים ע"י משרד התחבורה.
או שלא?
ממש לא
מחירי הנסיעה מפוקחים ע"י משרד התחבורה וכל עליה נקבעת רק על ידיו.
החברות אינן רשאיות להעלות שום מחיר ללא אישור.
לכן חברה שפרמיות הביטוח שלה עלו עקב שריפת אוטובוסים תכופה אינה יכולה לגלם את הנזק בהעלאת מחירים.
אין כאן שוק חופשי שמשפיע על מחירי הנסיעה אלא מדיניות ממשלתית בלבד.
יש גם פרמטרים קבועים וידועים מראש להעלאת המחירים ומועדים קבועים להעלאתם.
כך שהחברות סופגות את עליית הפרמיות ולא ברור מה האינטרס שלהן לעשות זאת.
 

down under

New member
ציי הרכב הגדולים עפ"י רוב לא מבטחים

ממש לא
מחירי הנסיעה מפוקחים ע"י משרד התחבורה וכל עליה נקבעת רק על ידיו.
החברות אינן רשאיות להעלות שום מחיר ללא אישור.
לכן חברה שפרמיות הביטוח שלה עלו עקב שריפת אוטובוסים תכופה אינה יכולה לגלם את הנזק בהעלאת מחירים.
אין כאן שוק חופשי שמשפיע על מחירי הנסיעה אלא מדיניות ממשלתית בלבד.
יש גם פרמטרים קבועים וידועים מראש להעלאת המחירים ומועדים קבועים להעלאתם.
כך שהחברות סופגות את עליית הפרמיות ולא ברור מה האינטרס שלהן לעשות זאת.
ציי הרכב הגדולים עפ"י רוב לא מבטחים
את האוטובוסים שלהם.
 
אם כך על אחת כמה וכמה שהוא טועה

ציי הרכב הגדולים עפ"י רוב לא מבטחים
את האוטובוסים שלהם.
אם כך על אחת כמה וכמה שהוא טועה
כי אם הם לא מבטחים את האוטובוסים, הם לא יכולים להעביר את עלות נזקי השריפה לחברות הביטוח.
ולכן הרעיון שלו להסבר האינטרס של חברות האוטובוסים לא מחזיק מים בכל מקרה.
 

Ofekalef1

New member
לא התכוונתי לעליה במחיר לצרכן

ממש לא
מחירי הנסיעה מפוקחים ע"י משרד התחבורה וכל עליה נקבעת רק על ידיו.
החברות אינן רשאיות להעלות שום מחיר ללא אישור.
לכן חברה שפרמיות הביטוח שלה עלו עקב שריפת אוטובוסים תכופה אינה יכולה לגלם את הנזק בהעלאת מחירים.
אין כאן שוק חופשי שמשפיע על מחירי הנסיעה אלא מדיניות ממשלתית בלבד.
יש גם פרמטרים קבועים וידועים מראש להעלאת המחירים ומועדים קבועים להעלאתם.
כך שהחברות סופגות את עליית הפרמיות ולא ברור מה האינטרס שלהן לעשות זאת.
לא התכוונתי לעליה במחיר לצרכן
משרד התחבורה הרי מסבסד את המחיר של הכרטיס, נכון?
על פי מי נקבע הערך שממנו הוא מסבסד? מן הסתם הוא אמור לכלול בתוכו את מחיר העלות עבור החברה+משכורות ורווח. לא נכון?
 
הסבסוד הוא לא תכנית כבקשתך

לא התכוונתי לעליה במחיר לצרכן
משרד התחבורה הרי מסבסד את המחיר של הכרטיס, נכון?
על פי מי נקבע הערך שממנו הוא מסבסד? מן הסתם הוא אמור לכלול בתוכו את מחיר העלות עבור החברה+משכורות ורווח. לא נכון?
הסבסוד הוא לא תכנית כבקשתך
וחברה X לא יכולה לבוא ולדרוש תוספת סבסוד בגלל עליית פרמיות. יש קריטריונים לסבסוד והם לא כוללים "קניתי אוטובוסים שאוהבים להשרף".

מעבר לכך, הסבסוד הוא אחיד ולכן חברה X שקנתה וולבו ומשלמת פרמיות גבוהות לא יכולה לקבל סבסוד גבוה יותר מאשר חברה Y שלא קנתה וולבו.

את משרד התחבורה זה לא אמור לעניין מה סוג האוטובוס שהיא קנתה ומהי הפרמיה עליו. זה לא נכלל בשיקולים ואילו זה היה נכלל החברות האחרות היו רצות לבג"צ ומשיגות צו מניעה מוחלט תוך 5 דקות בדיוק.
 

Ofekalef1

New member
תודה על ההסבר.

הסבסוד הוא לא תכנית כבקשתך
וחברה X לא יכולה לבוא ולדרוש תוספת סבסוד בגלל עליית פרמיות. יש קריטריונים לסבסוד והם לא כוללים "קניתי אוטובוסים שאוהבים להשרף".

מעבר לכך, הסבסוד הוא אחיד ולכן חברה X שקנתה וולבו ומשלמת פרמיות גבוהות לא יכולה לקבל סבסוד גבוה יותר מאשר חברה Y שלא קנתה וולבו.

את משרד התחבורה זה לא אמור לעניין מה סוג האוטובוס שהיא קנתה ומהי הפרמיה עליו. זה לא נכלל בשיקולים ואילו זה היה נכלל החברות האחרות היו רצות לבג"צ ומשיגות צו מניעה מוחלט תוך 5 דקות בדיוק.
תודה על ההסבר.
 
כי מדובר פה בליכלוך נוראי מתחת לפני השטח

ביטוח לא ניתן בחלל ריק
אם לאורך כך וכך שנים 147 אוטובוסים כאלה נשרפו, מן הסתם חברת הביטוח לא נולדה אתמול ומעלה את הפרמיות כדי לגלם את הנזק. חברות ביטוח קיימות לשם כוונת רווח והמבוטחות (חברות האוטובוסים) לא יכולות לקחת להן את כל הרווחים שהרי אחרת חברות הביטוח לא תבטחנה אוטובוסים...

מדוע מעדיפות החברות להמשיך ולקנות אוטובוסים אשר הפרמיות עליהם עולות משנה לשנה בהשוואה לאוטובוסים שאין להם את הבעיה הזו?

בנוסף אל תשכח את הנזק התפעולי שנגרם עקב שריפת אוטובוס, החברה הרי צריכה גם להביא נוסעים ממקום למקום ואז צריך להביא אוטובוס חלופי, להזמין עוד אוטובוסים להשלמת הפערים בצי של החברה, וכו'.
כי מדובר פה בליכלוך נוראי מתחת לפני השטח
ובמחדל נוראי בכל רחבי הארץ ובכל האוטובוסים מסוג וולוו. אתה לבטח מבין מדוע לא מתקנים את התקלה...
 

בועז ל

New member
שמע, יקירי: הסיפור הזה עם האוטובוסים הנשרפים

ואני חשבתי לתומי שאת כביש 1 אתה עם ה
שמע, יקירי: הסיפור הזה עם האוטובוסים הנשרפים
הוא מחדל שנמשך כבר יותר מדי שנים. כל עוד אין רכבת של ממש לירושלים, כל אוטובוס כזה שנשרף (ויש בלי עין הרע הרבה) או נתקע בעליות לירושלים (ובלי עין הרע יש עוד יותר הרבה), גורם לנזקים כלכליים וכמות עצבים שמשום מה אינם זוכים לסיקור תקשורתי כפי שהיה בוודאי במקרה של רכבות שנתקעות. כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד משהו מלבד מה שנראה בתמונות.
 

olli3

New member
מנהל
ליאור קינן מסרה שאוטובוסים נשרפים הם עניין

שמע, יקירי: הסיפור הזה עם האוטובוסים הנשרפים
הוא מחדל שנמשך כבר יותר מדי שנים. כל עוד אין רכבת של ממש לירושלים, כל אוטובוס כזה שנשרף (ויש בלי עין הרע הרבה) או נתקע בעליות לירושלים (ובלי עין הרע יש עוד יותר הרבה), גורם לנזקים כלכליים וכמות עצבים שמשום מה אינם זוכים לסיקור תקשורתי כפי שהיה בוודאי במקרה של רכבות שנתקעות. כנראה שעשן האוטובוסים השרופים מסתיר עוד משהו מלבד מה שנראה בתמונות.
ליאור קינן מסרה שאוטובוסים נשרפים הם עניין
יומיומי.

ממשרד התחבורה מסרו שבימים אלו מכינים תקנות בנושא (עובדים על זה כבר הרבה זמן, ללא זלזול, הבירוקרטיה בכתיבת מסמכים כאלו...)
 
אגב כמה זמן לוקח לאוטובוס עד שהוא נשרף?

ליאור קינן מסרה שאוטובוסים נשרפים הם עניין
יומיומי.

ממשרד התחבורה מסרו שבימים אלו מכינים תקנות בנושא (עובדים על זה כבר הרבה זמן, ללא זלזול, הבירוקרטיה בכתיבת מסמכים כאלו...)
אגב כמה זמן לוקח לאוטובוס עד שהוא נשרף?
אם זה פחות מדקה באמצע נסיעה זה מסוכן.
נראה לי שרק אם יהיו כמה הרוגים יתקנו את המחדל.
 
תגיד לליאור קינן שתשב על הפה בשקט

ליאור קינן מסרה שאוטובוסים נשרפים הם עניין
יומיומי.

ממשרד התחבורה מסרו שבימים אלו מכינים תקנות בנושא (עובדים על זה כבר הרבה זמן, ללא זלזול, הבירוקרטיה בכתיבת מסמכים כאלו...)
תגיד לליאור קינן שתשב על הפה בשקט
ותפסיק לבלבל לנו במוח יחד עם כל חסרי הידע האחרים במשרד התחבורה. 145 אוטובוסים מסוג וולוו הם מחדל נורא וחובה להוריד מהכביש במדינת ישראל את כל צי אוטובוסי הוולוו עד לבדיקה מעמיקה של הנושא. במשרד התחבורה אין אדם אחד שמסוגל לבצע את הבדיקה הזו.
אני יותר משמח לעשות כאן אולטרא פרסומת לחברת מרצדס !!! מי שהעז לרכוש באגד אוטובוסים שאינם מתוצרת מרצדס היה שיכור ובגילופין ללא עוררין ! בעשר השנים האחרונות נשרפו בישראל 6 אוטובוסי מרצדס בלבד, הרבה פחות מדגמי מאן. ארבעה מתוך השישה שנשרפו, נשרפו עקב תקלות במזגן. אחד בגלל הצתה (ככל הנראה) ורק אחד בגלל בעיה במנוע.
צריך להיות יותר מאידיוט מושלם כדי להמשיך ולהסיע מחר בבוקר אוטובוסיםן מתוצרת וולוו על כל כבישי מדינת ישראל ללא יוצא מן הכלל.
איך אמרנו??? מרצדס ורק מרצדס הוא התשובה לכל תחלואי הבעיות. הכי זול לאחזקה והכי קל לתיקון. המנועים האמינים ביותר ואורך חיים גדול באופן משמעותי מכל אוטובוס של כל יצרן אחר. ברור לכולם ואין על עוררין, שדגמי ה- O305 וה-O303 ממודל 1980 ו- 1981 המוגמרים, יכלו לנסוע גם כיום על הכבישים עם אחוז תקלות אפסי.
ח'ברה: זה רק ענין של זמן עד שבאחד מאוטובוסי הוולוו הבאים שיישרפו, יישרפו גם הנוסעים חיים. אבל כאן בארץ העולם החמישי לא עושים דבר עד שלא קורה אסון.
פושע עם תעודות מי שממשיך להתיר לאוטובוסי וולוו מדגמי B10B ו- B12B להמשיך ולנסוע על הכבישים. הפתרון הנכון הוא הורדה מיידית של כל הדגמים הללו מהכביש ומיד, שלילת רישיון האוטובוס עד לביצוע השינוי המתחייב במשאבת הדלק ובסמיכותה למנוע.
 
145 ממתי


תגיד לליאור קינן שתשב על הפה בשקט
ותפסיק לבלבל לנו במוח יחד עם כל חסרי הידע האחרים במשרד התחבורה. 145 אוטובוסים מסוג וולוו הם מחדל נורא וחובה להוריד מהכביש במדינת ישראל את כל צי אוטובוסי הוולוו עד לבדיקה מעמיקה של הנושא. במשרד התחבורה אין אדם אחד שמסוגל לבצע את הבדיקה הזו.
אני יותר משמח לעשות כאן אולטרא פרסומת לחברת מרצדס !!! מי שהעז לרכוש באגד אוטובוסים שאינם מתוצרת מרצדס היה שיכור ובגילופין ללא עוררין ! בעשר השנים האחרונות נשרפו בישראל 6 אוטובוסי מרצדס בלבד, הרבה פחות מדגמי מאן. ארבעה מתוך השישה שנשרפו, נשרפו עקב תקלות במזגן. אחד בגלל הצתה (ככל הנראה) ורק אחד בגלל בעיה במנוע.
צריך להיות יותר מאידיוט מושלם כדי להמשיך ולהסיע מחר בבוקר אוטובוסיםן מתוצרת וולוו על כל כבישי מדינת ישראל ללא יוצא מן הכלל.
איך אמרנו??? מרצדס ורק מרצדס הוא התשובה לכל תחלואי הבעיות. הכי זול לאחזקה והכי קל לתיקון. המנועים האמינים ביותר ואורך חיים גדול באופן משמעותי מכל אוטובוס של כל יצרן אחר. ברור לכולם ואין על עוררין, שדגמי ה- O305 וה-O303 ממודל 1980 ו- 1981 המוגמרים, יכלו לנסוע גם כיום על הכבישים עם אחוז תקלות אפסי.
ח'ברה: זה רק ענין של זמן עד שבאחד מאוטובוסי הוולוו הבאים שיישרפו, יישרפו גם הנוסעים חיים. אבל כאן בארץ העולם החמישי לא עושים דבר עד שלא קורה אסון.
פושע עם תעודות מי שממשיך להתיר לאוטובוסי וולוו מדגמי B10B ו- B12B להמשיך ולנסוע על הכבישים. הפתרון הנכון הוא הורדה מיידית של כל הדגמים הללו מהכביש ומיד, שלילת רישיון האוטובוס עד לביצוע השינוי המתחייב במשאבת הדלק ובסמיכותה למנוע.
145 ממתי


ציטוט:
"בעקבות שריפת האוטובוס היום, ועוד אוטובוסים רבים לאחרונה. בנציבות כבאות והצלה שבים ודורשים ממשרד התחבורה, לאשר התקנת מערכות גילוי אש ועשן באוטובוסים.
זה המקום לציין שרק מתחילת שנת 2013 ועד כה נשרפו כ-200(!) אוטובוסים, אשר ברבים מהם היו נוסעים בזמן השריפה. ורק בנס ואודות לפעילות המהירה והנחרצת של לוחמי האש בארץ, נמנעו אסונות כבדים בנפש."


יש למישהו מושג האם הנתון של 200 אוטובוסים מתחילת 2013 נכון?!
 
לא, הוא לא נכון ומצוץ מהאצבע. מדובר ב- 171

145 ממתי


ציטוט:
"בעקבות שריפת האוטובוס היום, ועוד אוטובוסים רבים לאחרונה. בנציבות כבאות והצלה שבים ודורשים ממשרד התחבורה, לאשר התקנת מערכות גילוי אש ועשן באוטובוסים.
זה המקום לציין שרק מתחילת שנת 2013 ועד כה נשרפו כ-200(!) אוטובוסים, אשר ברבים מהם היו נוסעים בזמן השריפה. ורק בנס ואודות לפעילות המהירה והנחרצת של לוחמי האש בארץ, נמנעו אסונות כבדים בנפש."


יש למישהו מושג האם הנתון של 200 אוטובוסים מתחילת 2013 נכון?!
לא, הוא לא נכון ומצוץ מהאצבע. מדובר ב- 171
בלבד מיום 01.01.2013 כאשר 85 אחוזים מזה זה וולוו. השאר: מאן, דאפ, ועוד. אפילו לא מרצדס אחד ברשימה משריפת מנוע !!!
בנציבות כבאות והצלה לא ממש מבינים את הבעיה. הבעיה היא לא להתקין מערכות לגילוי אש ועשן באוטובוסים. הבעיה היא לבצע שינוי מבני רציני במבנה המנוע ומשאבת הדלק. שינוי כזה אפשרי בהחלט. בישראל יש עצלנים שלא מסוגלים לבצע את השינוי.
אני לא אכנס כאן לכל המידע שאני יודע כי זה ללכת על הקצה ואני יודע דברים שעדיף היה לא לדעת אותם. לא אתייחס לדבר אחד מהם, לא בפומבי ולא במסרים. אני שומר את "חומר הנפץ" שאני יודע עליו ליום בו יישרף אוטובוס וולוו על נוסעיו.
כל כך עצוב וכל-כך חבל שחברי היקר, שרגא אורן, ז"ל, איש וולוו במלוא רמח איבריו, שנפטר ביום 01.02.2014 בשיבה טובה, מתהפך עכשיו בקברו 145 פעמים !!!
 

טשאפק 2

New member
אני לא מבין אותך

לא, הוא לא נכון ומצוץ מהאצבע. מדובר ב- 171
בלבד מיום 01.01.2013 כאשר 85 אחוזים מזה זה וולוו. השאר: מאן, דאפ, ועוד. אפילו לא מרצדס אחד ברשימה משריפת מנוע !!!
בנציבות כבאות והצלה לא ממש מבינים את הבעיה. הבעיה היא לא להתקין מערכות לגילוי אש ועשן באוטובוסים. הבעיה היא לבצע שינוי מבני רציני במבנה המנוע ומשאבת הדלק. שינוי כזה אפשרי בהחלט. בישראל יש עצלנים שלא מסוגלים לבצע את השינוי.
אני לא אכנס כאן לכל המידע שאני יודע כי זה ללכת על הקצה ואני יודע דברים שעדיף היה לא לדעת אותם. לא אתייחס לדבר אחד מהם, לא בפומבי ולא במסרים. אני שומר את "חומר הנפץ" שאני יודע עליו ליום בו יישרף אוטובוס וולוו על נוסעיו.
כל כך עצוב וכל-כך חבל שחברי היקר, שרגא אורן, ז"ל, איש וולוו במלוא רמח איבריו, שנפטר ביום 01.02.2014 בשיבה טובה, מתהפך עכשיו בקברו 145 פעמים !!!
אני לא מבין אותך
אם יש ביכולתך למנוע מצב שבו יישרף וולוו על נוסעיו, ואכן זה יקרה מתישהו אם יימשך המצב, למה לחכות עם חשיפת המידע?!
 
אביתר, כמדומני, נשרף ספרינטר חדש של הנתיב

לא, הוא לא נכון ומצוץ מהאצבע. מדובר ב- 171
בלבד מיום 01.01.2013 כאשר 85 אחוזים מזה זה וולוו. השאר: מאן, דאפ, ועוד. אפילו לא מרצדס אחד ברשימה משריפת מנוע !!!
בנציבות כבאות והצלה לא ממש מבינים את הבעיה. הבעיה היא לא להתקין מערכות לגילוי אש ועשן באוטובוסים. הבעיה היא לבצע שינוי מבני רציני במבנה המנוע ומשאבת הדלק. שינוי כזה אפשרי בהחלט. בישראל יש עצלנים שלא מסוגלים לבצע את השינוי.
אני לא אכנס כאן לכל המידע שאני יודע כי זה ללכת על הקצה ואני יודע דברים שעדיף היה לא לדעת אותם. לא אתייחס לדבר אחד מהם, לא בפומבי ולא במסרים. אני שומר את "חומר הנפץ" שאני יודע עליו ליום בו יישרף אוטובוס וולוו על נוסעיו.
כל כך עצוב וכל-כך חבל שחברי היקר, שרגא אורן, ז"ל, איש וולוו במלוא רמח איבריו, שנפטר ביום 01.02.2014 בשיבה טובה, מתהפך עכשיו בקברו 145 פעמים !!!
אביתר, כמדומני, נשרף ספרינטר חדש של הנתיב
המהיר בנתיבי איילון. שריפה זו החלה באזור המנוע. וזה רק מהזמן האחרון....
 
אני מדבר על אוטובוסים גרידא ! לא מידיבוסים

אביתר, כמדומני, נשרף ספרינטר חדש של הנתיב
המהיר בנתיבי איילון. שריפה זו החלה באזור המנוע. וזה רק מהזמן האחרון....
אני מדבר על אוטובוסים גרידא ! לא מידיבוסים
שאת רובם מייצרים למדינות עולם שלישי או מרכיבים בכלל בתורכיה...
לא נשרף בישראל בשנת 2013 אף לא אוטובוס מרצדס אחד !
 

בועז ל

New member
אביה, האם אתה רומז שחברך ז"ל התריע בזמן על

לא, הוא לא נכון ומצוץ מהאצבע. מדובר ב- 171
בלבד מיום 01.01.2013 כאשר 85 אחוזים מזה זה וולוו. השאר: מאן, דאפ, ועוד. אפילו לא מרצדס אחד ברשימה משריפת מנוע !!!
בנציבות כבאות והצלה לא ממש מבינים את הבעיה. הבעיה היא לא להתקין מערכות לגילוי אש ועשן באוטובוסים. הבעיה היא לבצע שינוי מבני רציני במבנה המנוע ומשאבת הדלק. שינוי כזה אפשרי בהחלט. בישראל יש עצלנים שלא מסוגלים לבצע את השינוי.
אני לא אכנס כאן לכל המידע שאני יודע כי זה ללכת על הקצה ואני יודע דברים שעדיף היה לא לדעת אותם. לא אתייחס לדבר אחד מהם, לא בפומבי ולא במסרים. אני שומר את "חומר הנפץ" שאני יודע עליו ליום בו יישרף אוטובוס וולוו על נוסעיו.
כל כך עצוב וכל-כך חבל שחברי היקר, שרגא אורן, ז"ל, איש וולוו במלוא רמח איבריו, שנפטר ביום 01.02.2014 בשיבה טובה, מתהפך עכשיו בקברו 145 פעמים !!!
אביה, האם אתה רומז שחברך ז"ל התריע בזמן על
הסכנה הצפויה ודבר לא נעשה בעניין?
 
לא. הוא לא דיבר על כך בכלל. הוא היה

אביה, האם אתה רומז שחברך ז"ל התריע בזמן על
הסכנה הצפויה ודבר לא נעשה בעניין?
לא. הוא לא דיבר על כך בכלל. הוא היה
אדם מאוד פדאנט וישר אך כבר מבוגר מאוד כדי לחוות דעה על כך. אין לי ספק שאם היה הדבר מובא לידיעתו, הוא היה הופך את העולם כדי למצוא את הפתרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה