הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת "נתיבי ישראל" - רמזור חדש בבית שערים

הודעות ודיווחים
הודעת "נתיבי ישראל" - רמזור חדש בבית שערים
מהשבוע: רמזור חדש בכניסה לבית שערים
העבודות בכביש 75 החדש, עוברות לשלבי הגמר. לתשומת לב הנהגים: השבוע, בלילה שבין רביעי לחמישי, יתחיל לפעול רמזור חדש בקטע שבין צומת נהלל לצומת ישי

רמזור חדש ייחנך השבוע בכביש 75 החדש שנפתח החודש לתנועה, בקטע שבין צומת נהלל לבין צומת ישי. הרמזור, בכניסה למושב בית שערים, יתחיל לפעול בלילה שבין רביעי לחמישי הקרוב. בחברת "נתיבי ישראל" מסבירים כי בשלב הראשון יופעל הרמזור לפי מחזורי פעילות שיקצו זמן מדוד עבור כלי הרכב הנכנסים והיוצאים מהמושב. בעתיד, יופעל הרמזור גם באמצעות חיישן שיפעיל את האור הירוק, כאשר כלי רכב יגיע אל הכניסה או היציאה מהמושב.

כביש 75, המתחיל בצומת לב המפרץ ומסתיים בעיר נצרת, הינו ציר תנועה מרכזי החוצה את עמק יזרעאל. חברת "נתיבי ישראל" הרחיבה ושדרגה קטעי דרך חשובים לארכו של הכביש בשנים האחרונות, באזור מחלף יגור, בצומת העמקים ובצומת אלונים. בקטע האחרון שנפתח לתנועה החודש, בוצעה עבודה בהשקעה של כ-200 מיליון שקל, במסגרתה הורחב הכביש, הוקמה מפרדה ובוצעו פעולות שונות, במטרה לאפשר נסיעה בשני נתיבים לכל כיוון במהירות 100 קמ"ש.

מנהל הפרויקט עוז מצר מחברת איי.די.סי.אס, מציין כי תשומת לב מיוחדת בפרויקט, הוקדשה בשלבים הראשונים של העבודות, להעתקת עצי אלון בני 200 שנים, אשר ניצבו בצמוד למסלול הנסיעה. העתקת העצים נעשתה בתכנון מדוקדק בהתאם לעונות השנה, בשיתוף עם קק"ל ורשות הטבע והגנים ותחת פיקוח של אדריכל נוף ואגרונום המתמחה בהעתקה. ההעתקה בוצעה בשיטה מיוחדת של דחיקת צינורות מתחת לשורשים, יצירת רפסודה מיוחדת והנפת העצים. העצים ניצבים כיום לצד הכביש והם חלק מנופו היפה של האיזור.

מצר מדגיש כי הפרויקט עצמו עדיין לא הושלם ובחודשיים הקרובים, יבוצעו עבודות גמר, בהן שתילת צמחייה בצד הדרך, שיקום נופי, סלילת שכבת אספלט אחרונה, צביעה, הקמת גשר חקלאי החוצה את הכביש, סלילת הדרכים החקלאיות שלצדו ועוד.

מצורף תצלום שצולם השבוע, של צומת בית שערים לפני הצבת הרמזור.

אבי שמול, "עושים עניין".
 
את הרכבת הקלה בגוש דן יעבירו לממשלת צרפת

"אי הקמת הרכבת הקלה - מחדל של 50-60 שנה"
ומי אומר את זה? ווילי? לא, הפעם זה דווקא ישראל:


"כץ שוקל להעביר האחריות על פיתוח קווי רכבת לצרפת"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000918195
את הרכבת הקלה בגוש דן יעבירו לממשלת צרפת
את הרכבת לאילת יעבירו לממשלת סין
אולי יעשו עוד כמה צעדים קדימה ויעבירו את כל המדינה לממשלה זרה?
ממשלת ישראל מודה בחדלותה...
 

zvir1

New member
מה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?

את הרכבת הקלה בגוש דן יעבירו לממשלת צרפת
את הרכבת לאילת יעבירו לממשלת סין
אולי יעשו עוד כמה צעדים קדימה ויעבירו את כל המדינה לממשלה זרה?
ממשלת ישראל מודה בחדלותה...
מה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?
חברות זרות שמתמחות בכך.
חבל שלא נתנו לצרפתים לפני 40 שנה להקים את קוי התחתית שהם הציעו אז לתל אביב
 

benshap2

New member
מה גם שלא כזה רע שיהיה להם אינטרס כלכלי פה

מה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?
חברות זרות שמתמחות בכך.
חבל שלא נתנו לצרפתים לפני 40 שנה להקים את קוי התחתית שהם הציעו אז לתל אביב
מה גם שלא כזה רע שיהיה להם אינטרס כלכלי פה
לרוסיה יש אינטרס כלכלי בעולם הערבי והיחס במישור הבינ"ל הינו בהתאם לכך.
 
חברות זרות זה דבר אחד, ממשלות זרות זה דבר אחר

מה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?
חברות זרות שמתמחות בכך.
חבל שלא נתנו לצרפתים לפני 40 שנה להקים את קוי התחתית שהם הציעו אז לתל אביב
חברות זרות זה דבר אחד, ממשלות זרות זה דבר אחר
 
להסביר מה? יש הבדל בין חברה מסחרית זרה שמבצעת

הסבר ופרט
בדגש על הקמת מערכת הסעת המונים (ולא על נמל ים או קו רכבת אסטרטגי כמו הקו לאילת).
להסביר מה? יש הבדל בין חברה מסחרית זרה שמבצעת
פרוירטים אסטרטגיים בישראל לבין ממשלה של מדינה זרה שמעורבת בביצוע אותם פרויקטים.
לגבי הרכבת הקלה בגוש דן יש למשל רצון של ראש הממשלה שכמה שיותר קטעים ממנה יהיו תת קרקעיים על מנת שהתחנות יוכלו לשמש מקלטים בשעת חירום, כלומר מעבר לנושא התחבורתי יש לפרויקט הזה גם משמעויות נוספות.
האם ממשלת צרפת צריכה לתכנן עבור ממשלת ישראל מקלטים ציבוריים בלב תל אביב?
גם בהקשר התחבורתי הטהור יש משמעות למעורבות ממשלה זרה. למשל: נניח שבעתיד היותר רחוק ירצו להרחיב את מערכת הסעת ההמונים בגוש דן מזרחה, לכוון ראש העין ואזורי האוכלוסיה שממזרח לראש העין עד אריאל.
ויש גם היבטים כלכליים. כממשלה זרה שולטת על מגה פרויקט כזה בלב המסחרי והעסקי של מדינת ישראל, יש לכך השלכות.
יש הבדל בין להיעזר בידע שהצטבר במדינות אחרות לבין לתת לממשלה של מדינה זרה שליטה על פרויקט כזה.
כשממשלת צרפת מעוניינת לבצע פרויקט כזה צריך תמיד לתהות מה האינטרס שלה והאם הוא מתיישב לחלוטין עם האינטרס של ישראל. כנ"ל לגבי ממשלת סין והמסילה לאילת.
ייתכן שהאינטרסים חופפים לחלוטין אבל ייתכן גם שלא.
 

Nir5364

New member
למה הכוונה 'שולטת'?

להסביר מה? יש הבדל בין חברה מסחרית זרה שמבצעת
פרוירטים אסטרטגיים בישראל לבין ממשלה של מדינה זרה שמעורבת בביצוע אותם פרויקטים.
לגבי הרכבת הקלה בגוש דן יש למשל רצון של ראש הממשלה שכמה שיותר קטעים ממנה יהיו תת קרקעיים על מנת שהתחנות יוכלו לשמש מקלטים בשעת חירום, כלומר מעבר לנושא התחבורתי יש לפרויקט הזה גם משמעויות נוספות.
האם ממשלת צרפת צריכה לתכנן עבור ממשלת ישראל מקלטים ציבוריים בלב תל אביב?
גם בהקשר התחבורתי הטהור יש משמעות למעורבות ממשלה זרה. למשל: נניח שבעתיד היותר רחוק ירצו להרחיב את מערכת הסעת ההמונים בגוש דן מזרחה, לכוון ראש העין ואזורי האוכלוסיה שממזרח לראש העין עד אריאל.
ויש גם היבטים כלכליים. כממשלה זרה שולטת על מגה פרויקט כזה בלב המסחרי והעסקי של מדינת ישראל, יש לכך השלכות.
יש הבדל בין להיעזר בידע שהצטבר במדינות אחרות לבין לתת לממשלה של מדינה זרה שליטה על פרויקט כזה.
כשממשלת צרפת מעוניינת לבצע פרויקט כזה צריך תמיד לתהות מה האינטרס שלה והאם הוא מתיישב לחלוטין עם האינטרס של ישראל. כנ"ל לגבי ממשלת סין והמסילה לאילת.
ייתכן שהאינטרסים חופפים לחלוטין אבל ייתכן גם שלא.
למה הכוונה 'שולטת'?
בוודאי שיש כאן שיקולים אסטרטגים. גם ממשלת ישראל מעורבת בפרויקטים שונים ברחבי העולם (למשל: שיקום אקולוגי של אגם ויקטוריה יחד עם ממשלת גרמניה ובהסכמת ממשלת קניה).
זה שממשלת ישראל משקמת שם את האגם לא הופך את האגם לרכושה של ממשלת ישראל.

האינטרס העליון של ישראל הוא שתהייה רכבת קלה, ממשלת ישראל בהחלט יכולה להכתיב מגוון רחב של תנאים מקדימים ליציאה לפרויקט (למשל: תחנות תת קרקעיות). בסופו של יום, במבחן המציאות - עד היום אין פתרון תחבורתי הולם בגוש דן. אתה באמת חושב שיהיה כזה ב 20 שנה הקרובות? לעניות דעתי, עדיף לתת לממשלת צרפת, אם היא חפצה בכך, להקים את הפרויקט תוך עמידה בדרישות הסף של ישראל.
 
יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים

למה הכוונה 'שולטת'?
בוודאי שיש כאן שיקולים אסטרטגים. גם ממשלת ישראל מעורבת בפרויקטים שונים ברחבי העולם (למשל: שיקום אקולוגי של אגם ויקטוריה יחד עם ממשלת גרמניה ובהסכמת ממשלת קניה).
זה שממשלת ישראל משקמת שם את האגם לא הופך את האגם לרכושה של ממשלת ישראל.

האינטרס העליון של ישראל הוא שתהייה רכבת קלה, ממשלת ישראל בהחלט יכולה להכתיב מגוון רחב של תנאים מקדימים ליציאה לפרויקט (למשל: תחנות תת קרקעיות). בסופו של יום, במבחן המציאות - עד היום אין פתרון תחבורתי הולם בגוש דן. אתה באמת חושב שיהיה כזה ב 20 שנה הקרובות? לעניות דעתי, עדיף לתת לממשלת צרפת, אם היא חפצה בכך, להקים את הפרויקט תוך עמידה בדרישות הסף של ישראל.
יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים
איך יוצאים ממנה.
למשל, בפרויקט כזה סביר להניח שתוך כדי ובמהלך העבודה על הפרויקט יתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין שתי הממשלות. זה יכול להיות בגלל היבטים מדיניים, היבטיים כלכליים והיבטים מסחריים. למשל: ממשלת צרפת עשויה מטבע הדברים לרצות לתת יתרון לחברות צרפתיות בביצוע בפועל של הפרויקט, על חשבון חברות ישראליות.
ממשלת צרפת לא מכירה את נבכי הבירוקרטיה הישראלית ובפרויקט כזה יש המון המון בירוקרטיה. עבודה עם עיריות, עם משרד הפנים, ועדות תכנון.
כל הדברים הללו עלולים להביא למצב של סכסוך ביןהממשלות על רקע הפרויקט שעלול להתנפח לסכסוך דיפלומטי של ממש. אפשר במצבים כאלה להגיע לבוררויות בינלאומיות ובמצבים קיצוניים אפילו לבית דין בינלאומי.
בעבר הרחוק ישראל הייתה שותפה עם ממשלת איראן בקו צינור הנפט אשקלון-אילת. עד היום לממשל האירני הנוכחי יש תביעות מישראל בקשר לשותפות הזו.
ולא חסרות דוגמאות כאלה גם בעולם.
למשל: תעלת פנמה ותעלת סואץ.
ממשלות זרות כשהן מעורבות בפרויקטים בסדר גודל כזה, יש להן נטיה לדרוש מעורבות מעבר לביצוע הפרויקט.
לכן: יודעים איך נכנסים למעורבות כזו של ממשלה זרה. אבל צריך לחשוב גם איך לצאת מכך.
בהרבה מקרים עדיף פשוט לא להיכנס.

מה שאני אומר זה שלפני שנותנים לממשלת צרפת לבצע פרויקט כזה צריך לחשוב על כל ההיבטים ולדאוג ששום אינטרס ישראלי לא ייפגע ושכל האינטרסים של ישראל יובטחו, כולל להבטיח נקודות יציאה מבלי שיגרמו למשברים דיפלומטים.
 

Nir5364

New member
נתת כאן את תמרורי האזהרה

יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים
איך יוצאים ממנה.
למשל, בפרויקט כזה סביר להניח שתוך כדי ובמהלך העבודה על הפרויקט יתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין שתי הממשלות. זה יכול להיות בגלל היבטים מדיניים, היבטיים כלכליים והיבטים מסחריים. למשל: ממשלת צרפת עשויה מטבע הדברים לרצות לתת יתרון לחברות צרפתיות בביצוע בפועל של הפרויקט, על חשבון חברות ישראליות.
ממשלת צרפת לא מכירה את נבכי הבירוקרטיה הישראלית ובפרויקט כזה יש המון המון בירוקרטיה. עבודה עם עיריות, עם משרד הפנים, ועדות תכנון.
כל הדברים הללו עלולים להביא למצב של סכסוך ביןהממשלות על רקע הפרויקט שעלול להתנפח לסכסוך דיפלומטי של ממש. אפשר במצבים כאלה להגיע לבוררויות בינלאומיות ובמצבים קיצוניים אפילו לבית דין בינלאומי.
בעבר הרחוק ישראל הייתה שותפה עם ממשלת איראן בקו צינור הנפט אשקלון-אילת. עד היום לממשל האירני הנוכחי יש תביעות מישראל בקשר לשותפות הזו.
ולא חסרות דוגמאות כאלה גם בעולם.
למשל: תעלת פנמה ותעלת סואץ.
ממשלות זרות כשהן מעורבות בפרויקטים בסדר גודל כזה, יש להן נטיה לדרוש מעורבות מעבר לביצוע הפרויקט.
לכן: יודעים איך נכנסים למעורבות כזו של ממשלה זרה. אבל צריך לחשוב גם איך לצאת מכך.
בהרבה מקרים עדיף פשוט לא להיכנס.

מה שאני אומר זה שלפני שנותנים לממשלת צרפת לבצע פרויקט כזה צריך לחשוב על כל ההיבטים ולדאוג ששום אינטרס ישראלי לא ייפגע ושכל האינטרסים של ישראל יובטחו, כולל להבטיח נקודות יציאה מבלי שיגרמו למשברים דיפלומטים.
נתת כאן את תמרורי האזהרה
אבל מדבריך שלך ברור שאם מודעים לתמרורים האלה אז אפשר להכניס אותם כתנאים, לכן לא ברור לי למה פוסלים את האופציה הזאת על הסף?
כפי שאמרת, אפשר לעשות את זה נכון...

בכל הכנות? אני באמת לא מבין למה פרויקטים כאלה מעוכבים כל כך הרבה זמן... שהרי, מרגע שפרויקט יוצא לדרך אז היו אמורים לעבור את כל סבבי הבירוקרטיה, העתירות, ההסתיגויות וכו'. הדבר היחיד שאמור להוות מכשול מרגע שפרויקט יצא לדרך הוא חריגה מתקציב.
 
הפרויקט הזה הוא למעשה אוסף של הרבה פרויקטים

נתת כאן את תמרורי האזהרה
אבל מדבריך שלך ברור שאם מודעים לתמרורים האלה אז אפשר להכניס אותם כתנאים, לכן לא ברור לי למה פוסלים את האופציה הזאת על הסף?
כפי שאמרת, אפשר לעשות את זה נכון...

בכל הכנות? אני באמת לא מבין למה פרויקטים כאלה מעוכבים כל כך הרבה זמן... שהרי, מרגע שפרויקט יוצא לדרך אז היו אמורים לעבור את כל סבבי הבירוקרטיה, העתירות, ההסתיגויות וכו'. הדבר היחיד שאמור להוות מכשול מרגע שפרויקט יצא לדרך הוא חריגה מתקציב.
הפרויקט הזה הוא למעשה אוסף של הרבה פרויקטים
הפרויקט היחיד שיצא לדרך הוא פרויקט הקו האדום וגם הוא מחולק לתת-פרויקטים.
כל שאר הקווים עדיין נמצאים בשלבי תכנון כאלה או אחרים ועדיין תקועים בנבכי הבירוקרטיה.
הרי נת"ע משנה את תוכניותיה יותר מפעם אחת בשנה ואף אחד לא יודע באמת לומר מה תהיה התצורה הסופית של המערכת.
אפילו אם קו יהיה BRT או רק"ל לא לגמרי ברור.
האם אתה יודע מה יהיה הקו הסגול או הצהוב או החום או הכחול?
שום דבר לא סגור מלבד הקו האדום בין פתח תקוה לבת-ים.
 

Nir5364

New member
אני לא יודע כלום...

הפרויקט הזה הוא למעשה אוסף של הרבה פרויקטים
הפרויקט היחיד שיצא לדרך הוא פרויקט הקו האדום וגם הוא מחולק לתת-פרויקטים.
כל שאר הקווים עדיין נמצאים בשלבי תכנון כאלה או אחרים ועדיין תקועים בנבכי הבירוקרטיה.
הרי נת"ע משנה את תוכניותיה יותר מפעם אחת בשנה ואף אחד לא יודע באמת לומר מה תהיה התצורה הסופית של המערכת.
אפילו אם קו יהיה BRT או רק"ל לא לגמרי ברור.
האם אתה יודע מה יהיה הקו הסגול או הצהוב או החום או הכחול?
שום דבר לא סגור מלבד הקו האדום בין פתח תקוה לבת-ים.
אני לא יודע כלום...
וגם לא מעניין אותי, אני כמו רוב האזרחים - רוצים מערכת תחבורה.
לא אכפת לי אם מחלקים את זה לתתי פרויקטים או שנותנים לממשלה זרה או שיוצאים למרכזים וזוכים 50 חברות שונות.
אותי מעניינת השורה התחתונה.

אני בטוח שגם אותך לא ממש מעניין מה התהליכים וכמה ידים עוברת קופסאת קוטג' עד שהיא מגיעה לסופר... אתה רוצה קוטג' זול וזמין. באמת אכפת לך אם תנובה יצרה אותו בעצמה או שהוא הגיע דרך חברת שירותים ותנובה רק שמה עליו חותמת?
 
תתפלא, אבל בדוגמה שנתת כן איכפת לי

אני לא יודע כלום...
וגם לא מעניין אותי, אני כמו רוב האזרחים - רוצים מערכת תחבורה.
לא אכפת לי אם מחלקים את זה לתתי פרויקטים או שנותנים לממשלה זרה או שיוצאים למרכזים וזוכים 50 חברות שונות.
אותי מעניינת השורה התחתונה.

אני בטוח שגם אותך לא ממש מעניין מה התהליכים וכמה ידים עוברת קופסאת קוטג' עד שהיא מגיעה לסופר... אתה רוצה קוטג' זול וזמין. באמת אכפת לך אם תנובה יצרה אותו בעצמה או שהוא הגיע דרך חברת שירותים ותנובה רק שמה עליו חותמת?
תתפלא, אבל בדוגמה שנתת כן איכפת לי
למשל, אם תנובה משווקת תחת השם שלה מוצר שיוצר בטורקיה, אני אעדיף לא לקנות אותו.
 

Nir5364

New member
בסדר, לא יהיה קשה למצוא לך דוגמא אחרת.

תתפלא, אבל בדוגמה שנתת כן איכפת לי
למשל, אם תנובה משווקת תחת השם שלה מוצר שיוצר בטורקיה, אני אעדיף לא לקנות אותו.
בסדר, לא יהיה קשה למצוא לך דוגמא אחרת.
ואגב, תבדוק את מספרי סדרות הביצים שאתה קונה...
http://www.tnuva.co.il/OurProducts/TnuvaEggs/Pages/Other/Info.aspx
 
ודבר נוסף:

יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים
איך יוצאים ממנה.
למשל, בפרויקט כזה סביר להניח שתוך כדי ובמהלך העבודה על הפרויקט יתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין שתי הממשלות. זה יכול להיות בגלל היבטים מדיניים, היבטיים כלכליים והיבטים מסחריים. למשל: ממשלת צרפת עשויה מטבע הדברים לרצות לתת יתרון לחברות צרפתיות בביצוע בפועל של הפרויקט, על חשבון חברות ישראליות.
ממשלת צרפת לא מכירה את נבכי הבירוקרטיה הישראלית ובפרויקט כזה יש המון המון בירוקרטיה. עבודה עם עיריות, עם משרד הפנים, ועדות תכנון.
כל הדברים הללו עלולים להביא למצב של סכסוך ביןהממשלות על רקע הפרויקט שעלול להתנפח לסכסוך דיפלומטי של ממש. אפשר במצבים כאלה להגיע לבוררויות בינלאומיות ובמצבים קיצוניים אפילו לבית דין בינלאומי.
בעבר הרחוק ישראל הייתה שותפה עם ממשלת איראן בקו צינור הנפט אשקלון-אילת. עד היום לממשל האירני הנוכחי יש תביעות מישראל בקשר לשותפות הזו.
ולא חסרות דוגמאות כאלה גם בעולם.
למשל: תעלת פנמה ותעלת סואץ.
ממשלות זרות כשהן מעורבות בפרויקטים בסדר גודל כזה, יש להן נטיה לדרוש מעורבות מעבר לביצוע הפרויקט.
לכן: יודעים איך נכנסים למעורבות כזו של ממשלה זרה. אבל צריך לחשוב גם איך לצאת מכך.
בהרבה מקרים עדיף פשוט לא להיכנס.

מה שאני אומר זה שלפני שנותנים לממשלת צרפת לבצע פרויקט כזה צריך לחשוב על כל ההיבטים ולדאוג ששום אינטרס ישראלי לא ייפגע ושכל האינטרסים של ישראל יובטחו, כולל להבטיח נקודות יציאה מבלי שיגרמו למשברים דיפלומטים.
ודבר נוסף:
צרפת היא מדינה דמוקרטית והשלטון בה אינו לנצח. יכולה לקום בצרפת ממשלה או להיבחר נשיא שיסברו שהאינטרס שלהם באותה נקודת זמן הוא להפסיק לבצע את הפרויקט בישראל. ואז ישראל חוזרת לנקודת ההתחלה.
הרבה יותר קשה לתבוע ממשלה זרה מאשר חברה מסחרית.
 

Nir5364

New member
באותה מידה יכולה גם לעלות ממשלה

ודבר נוסף:
צרפת היא מדינה דמוקרטית והשלטון בה אינו לנצח. יכולה לקום בצרפת ממשלה או להיבחר נשיא שיסברו שהאינטרס שלהם באותה נקודת זמן הוא להפסיק לבצע את הפרויקט בישראל. ואז ישראל חוזרת לנקודת ההתחלה.
הרבה יותר קשה לתבוע ממשלה זרה מאשר חברה מסחרית.
באותה מידה יכולה גם לעלות ממשלה
אנטי ישראלית שתחליט להקטין את היחסים הדיפלומטים עם ישראל למינימום ולסגור את השגרירות... מישהו דמייין בשנות ה60 שישראל ואיראן יגיעו למצב בו הם נמצאים היום?

בשורה התחתונה, 50 שנה עברו ואין רכבת תחתית בתל אביב. אני כאזרח, אקבל כל פתרון שיקרה בטווח הקרוב... לא רוצה לחכות עוד 60 שנה רק בגלל הסיכוי שאולי תהייה בעיה עם ממשלה זרה.
 
יפה שאתה לא רוצה, אבל ממשלת ישראל צריכה

באותה מידה יכולה גם לעלות ממשלה
אנטי ישראלית שתחליט להקטין את היחסים הדיפלומטים עם ישראל למינימום ולסגור את השגרירות... מישהו דמייין בשנות ה60 שישראל ואיראן יגיעו למצב בו הם נמצאים היום?

בשורה התחתונה, 50 שנה עברו ואין רכבת תחתית בתל אביב. אני כאזרח, אקבל כל פתרון שיקרה בטווח הקרוב... לא רוצה לחכות עוד 60 שנה רק בגלל הסיכוי שאולי תהייה בעיה עם ממשלה זרה.
יפה שאתה לא רוצה, אבל ממשלת ישראל צריכה
להסתכל קצת מעבר לראייה הצרה של רכבת קלה בתל אביב ולדאוג להבטחת כלל האינטרסים של מדינת ישראל ולבחינת כל הסיכונים.
רק לאחר בחינה והבטחה כזו אפשר לתת לממשלה זרה מעורבות בפרויקט כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה