הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

Nir5364

New member
זה בדיוק מה שאני אומר

יפה שאתה לא רוצה, אבל ממשלת ישראל צריכה
להסתכל קצת מעבר לראייה הצרה של רכבת קלה בתל אביב ולדאוג להבטחת כלל האינטרסים של מדינת ישראל ולבחינת כל הסיכונים.
רק לאחר בחינה והבטחה כזו אפשר לתת לממשלה זרה מעורבות בפרויקט כזה.
זה בדיוק מה שאני אומר
לא צריך לפסול על הסף. צריך לבדוק
 

Rubim88

New member
האינטרס העליון?

למה הכוונה 'שולטת'?
בוודאי שיש כאן שיקולים אסטרטגים. גם ממשלת ישראל מעורבת בפרויקטים שונים ברחבי העולם (למשל: שיקום אקולוגי של אגם ויקטוריה יחד עם ממשלת גרמניה ובהסכמת ממשלת קניה).
זה שממשלת ישראל משקמת שם את האגם לא הופך את האגם לרכושה של ממשלת ישראל.

האינטרס העליון של ישראל הוא שתהייה רכבת קלה, ממשלת ישראל בהחלט יכולה להכתיב מגוון רחב של תנאים מקדימים ליציאה לפרויקט (למשל: תחנות תת קרקעיות). בסופו של יום, במבחן המציאות - עד היום אין פתרון תחבורתי הולם בגוש דן. אתה באמת חושב שיהיה כזה ב 20 שנה הקרובות? לעניות דעתי, עדיף לתת לממשלת צרפת, אם היא חפצה בכך, להקים את הפרויקט תוך עמידה בדרישות הסף של ישראל.
האינטרס העליון?
פה ההנחה שלך שגויה..
 

Nir5364

New member
זה אינטרס עליון שתהייה מערכת תחבורה

מה בדיוק יש להסביר?
אתה רואה דברים בשטח שמעידים שזה אינטרס עליון של המדינה/ממשלות בעבר ובהווה? "נראה" כאילו יש אינטרסים מעניינים יותר.
זה אינטרס עליון שתהייה מערכת תחבורה
ציבורית נורמלית בגוש דן.
ומעבר לזה, כמו שאמרו מערכת עם תחנות תחתיות מהווה גם פתרון לבעית מקלטים כך שזה אינטרס של עוד משרדים חוץ ממשרד התחבורה.
 

Rubim88

New member
אינטרס של מי?

זה אינטרס עליון שתהייה מערכת תחבורה
ציבורית נורמלית בגוש דן.
ומעבר לזה, כמו שאמרו מערכת עם תחנות תחתיות מהווה גם פתרון לבעית מקלטים כך שזה אינטרס של עוד משרדים חוץ ממשרד התחבורה.
אינטרס של מי?
זה שאתה מאמין(ולא רק אתה) שככה זה אמור להיות לא אומר שזה באמת נחשב ככזה - המציאות מוכיחה את זה.
 
אני לא יודע אם כץ יצליח לקדם את הפרוייקט

"אי הקמת הרכבת הקלה - מחדל של 50-60 שנה"
ומי אומר את זה? ווילי? לא, הפעם זה דווקא ישראל:


"כץ שוקל להעביר האחריות על פיתוח קווי רכבת לצרפת"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000918195
אני לא יודע אם כץ יצליח לקדם את הפרוייקט
אבל לפחות הוא אומר את האמת.
 

Nir5364

New member
האם פרויקטים באמת תלויים בשר העומד בראשם?

אני לא יודע אם כץ יצליח לקדם את הפרוייקט
אבל לפחות הוא אומר את האמת.
האם פרויקטים באמת תלויים בשר העומד בראשם?
לדעתי דווקא האנשים הקטנים במשרדים הם אלה שבאמת מקדמים או מעכבים פרויקטים....
 
כשפרויקט מקודם מהר ומצליח מי זוקף לזכותו את

האם פרויקטים באמת תלויים בשר העומד בראשם?
לדעתי דווקא האנשים הקטנים במשרדים הם אלה שבאמת מקדמים או מעכבים פרויקטים....
כשפרויקט מקודם מהר ומצליח מי זוקף לזכותו את
הקרדיט?
מי שזוקף לזכותו קרדיט על הצלחות צריך לזקוף לחובתו דביט על כשלונות.
אם עיכובים לא תלויים בשר, גם קידומים לא תלויים בשר. אז בעצם שום דבר לא לחובת וגם לא לזכות השר.
 

Nir5364

New member
זה שאדם זוקף לזכותו קרדיט זה מובן..

כשפרויקט מקודם מהר ומצליח מי זוקף לזכותו את
הקרדיט?
מי שזוקף לזכותו קרדיט על הצלחות צריך לזקוף לחובתו דביט על כשלונות.
אם עיכובים לא תלויים בשר, גם קידומים לא תלויים בשר. אז בעצם שום דבר לא לחובת וגם לא לזכות השר.
זה שאדם זוקף לזכותו קרדיט זה מובן..
הבעיה היא שהציבור קונה את זה.

לעניות דעתי, כדי שמשהו יתקדם העובדים למטה צריכים לקדם את זה.
שר התחבורה הוא לא זה שיצר את הכאוס שהיה בפעימה בגוש דן... הוא רק החותמת גומי.
 
לשר התחבורה יש אחריות

זה שאדם זוקף לזכותו קרדיט זה מובן..
הבעיה היא שהציבור קונה את זה.

לעניות דעתי, כדי שמשהו יתקדם העובדים למטה צריכים לקדם את זה.
שר התחבורה הוא לא זה שיצר את הכאוס שהיה בפעימה בגוש דן... הוא רק החותמת גומי.
לשר התחבורה יש אחריות
זה לא תפקיד טקסי שרק גוזר סרטים ומכריז הכרזות. שר התחבורה הוא האחראי על תחום התחבורה במדינת ישראל ומכיוון שבתחום זה יש למדינה (למשרד התחבורה) מעורבות גדולה ושליטה חזקה (בניגוד למשל לתחום התקשורת שבו המדינה כיום היא בעיקר רגולטור), שר התחבורה הוא הכתובת. לגבי האנשים שלמטה - לשר התחבורה יש אחריות לדאוג ולוודא שיבצעו את המדיניות שהוא והממשלה מתווים ואם מישהו לא עושה את עבודתו נאמנה, צריך להעביר אותו מתפקידו ובסופו של דבר זו אחריות של השר בראש הפירמידה. אם נת"ע למשל לא מתפקדת כפי שצריך על שר התחבורה לדאוג שהתפקוד שלה יתוקן. אם רכבת ישראל לא תתפקד כפי שצריך זו אחריות שר התחבורה לדאוג לתיקון תפקודה. אם חברות תחבורה זכייניות לא עומדות בתנאי הזכיון על שר התחבורה לדאוג שיעמדו בתנאים או להחליפן. מבחינת הציבור - שר התחבורה הוא הכתובת.
הציבור הרחב לא בקיא בנבכי מסדרונות משרד התחבורה והחברות הקשורות אליו. הוא יודע ששר התחבורה הוא העומד בראש.
 

Nir5364

New member
ברור שיש לו אחריות

לשר התחבורה יש אחריות
זה לא תפקיד טקסי שרק גוזר סרטים ומכריז הכרזות. שר התחבורה הוא האחראי על תחום התחבורה במדינת ישראל ומכיוון שבתחום זה יש למדינה (למשרד התחבורה) מעורבות גדולה ושליטה חזקה (בניגוד למשל לתחום התקשורת שבו המדינה כיום היא בעיקר רגולטור), שר התחבורה הוא הכתובת. לגבי האנשים שלמטה - לשר התחבורה יש אחריות לדאוג ולוודא שיבצעו את המדיניות שהוא והממשלה מתווים ואם מישהו לא עושה את עבודתו נאמנה, צריך להעביר אותו מתפקידו ובסופו של דבר זו אחריות של השר בראש הפירמידה. אם נת"ע למשל לא מתפקדת כפי שצריך על שר התחבורה לדאוג שהתפקוד שלה יתוקן. אם רכבת ישראל לא תתפקד כפי שצריך זו אחריות שר התחבורה לדאוג לתיקון תפקודה. אם חברות תחבורה זכייניות לא עומדות בתנאי הזכיון על שר התחבורה לדאוג שיעמדו בתנאים או להחליפן. מבחינת הציבור - שר התחבורה הוא הכתובת.
הציבור הרחב לא בקיא בנבכי מסדרונות משרד התחבורה והחברות הקשורות אליו. הוא יודע ששר התחבורה הוא העומד בראש.
ברור שיש לו אחריות
איני טוען אחרת, אולם אני סבור שבשונה מנושאי דיפלומטיה שבהם ראש הפרמידה הוא המשפיע העיקרי.. בתחומי תשתיות לעניות דעתי שום דבר לא זז מבלי שהברגים הקטנים מזיזים אותו.

אני פשוט חושב שעם קצב החלפת השרים, ובהתחשב בכך שהם מגיעים לתפקיד עם 0 ידע, וכנראה גם לא תמיד יודעים לשאול את השאלות הנכונות אז דברים לא זזים. אני בהחלט חושב שאפשרי ששר יגיע בלי ידע מוקדם (ויש מקרים שזה רצוי) אך לכל הפחות צריכה להיות לו תשוקה לתחום שהוא אמון עליו ולא רק תשוקה ל TITLE שר.

במקרה של כץ, אני מתקשה להגידרו כשר מוצלח. הוא יותר מידי פוליטיקאי ומעט מידי שר תחבורה.
 

amit1270

New member
הוא בהחלט שר תחבורה

ברור שיש לו אחריות
איני טוען אחרת, אולם אני סבור שבשונה מנושאי דיפלומטיה שבהם ראש הפרמידה הוא המשפיע העיקרי.. בתחומי תשתיות לעניות דעתי שום דבר לא זז מבלי שהברגים הקטנים מזיזים אותו.

אני פשוט חושב שעם קצב החלפת השרים, ובהתחשב בכך שהם מגיעים לתפקיד עם 0 ידע, וכנראה גם לא תמיד יודעים לשאול את השאלות הנכונות אז דברים לא זזים. אני בהחלט חושב שאפשרי ששר יגיע בלי ידע מוקדם (ויש מקרים שזה רצוי) אך לכל הפחות צריכה להיות לו תשוקה לתחום שהוא אמון עליו ולא רק תשוקה ל TITLE שר.

במקרה של כץ, אני מתקשה להגידרו כשר מוצלח. הוא יותר מידי פוליטיקאי ומעט מידי שר תחבורה.
הוא בהחלט שר תחבורה
הכהונה שלו היא הארוכה ביותר מאז השר קורפו אי שם בשנות ה-80, והוא אחראי ללא מעט החלטות חשובות ומאבקים מוצלחים מול האוצר. אולי הוא לא השר המושלם ויש כמה דברים שהיה אפשר לעשות אחרת, אבל מי שאומר שהוא "מעט מדי שר תחבורה" לא מכיר את החומר.
 
ובניגוד לשר קורפו

הוא בהחלט שר תחבורה
הכהונה שלו היא הארוכה ביותר מאז השר קורפו אי שם בשנות ה-80, והוא אחראי ללא מעט החלטות חשובות ומאבקים מוצלחים מול האוצר. אולי הוא לא השר המושלם ויש כמה דברים שהיה אפשר לעשות אחרת, אבל מי שאומר שהוא "מעט מדי שר תחבורה" לא מכיר את החומר.
ובניגוד לשר קורפו
כץ ממש עושה משהו במשרד התחבורה. קורפו רק הגיע לישיבות מרכז הליכוד ואכל בורקסים בחתונות של חברי מרכז. גם בזכוכית מגדלת לא תמצא את הישגי המשרד בתקופתו.
 

easylivin

New member
אתה כנראה פשוט לא מכיר את קודמיו בתפקיד...

ברור שיש לו אחריות
איני טוען אחרת, אולם אני סבור שבשונה מנושאי דיפלומטיה שבהם ראש הפרמידה הוא המשפיע העיקרי.. בתחומי תשתיות לעניות דעתי שום דבר לא זז מבלי שהברגים הקטנים מזיזים אותו.

אני פשוט חושב שעם קצב החלפת השרים, ובהתחשב בכך שהם מגיעים לתפקיד עם 0 ידע, וכנראה גם לא תמיד יודעים לשאול את השאלות הנכונות אז דברים לא זזים. אני בהחלט חושב שאפשרי ששר יגיע בלי ידע מוקדם (ויש מקרים שזה רצוי) אך לכל הפחות צריכה להיות לו תשוקה לתחום שהוא אמון עליו ולא רק תשוקה ל TITLE שר.

במקרה של כץ, אני מתקשה להגידרו כשר מוצלח. הוא יותר מידי פוליטיקאי ומעט מידי שר תחבורה.
אתה כנראה פשוט לא מכיר את קודמיו בתפקיד...
הכל יחסי. כפי שכתב עמית, כץ הוא השר המעורב ביותר בענייני משרדו מאז שנות ה-80 כנראה. במקרה נדיר ויוצא דופן בארצנו, הקרדיט על הוצאת פרוייקטי התחבורה מהמקפיא באמת מגיע לו אישית. הוא גם שר התחבורה היחיד עד כמה שזכור לי, שהתעקש להישאר (!) בתפקיד הזה לקדנציה נוספת.
 
תחילת שנות ה-70, אריק

אתה כנראה פשוט לא מכיר את קודמיו בתפקיד...
הכל יחסי. כפי שכתב עמית, כץ הוא השר המעורב ביותר בענייני משרדו מאז שנות ה-80 כנראה. במקרה נדיר ויוצא דופן בארצנו, הקרדיט על הוצאת פרוייקטי התחבורה מהמקפיא באמת מגיע לו אישית. הוא גם שר התחבורה היחיד עד כמה שזכור לי, שהתעקש להישאר (!) בתפקיד הזה לקדנציה נוספת.
תחילת שנות ה-70, אריק
השר פרס הוא האחרון שהיה מעורב במידה כזו. אבל בניגוד לכץ, פרס הוליך את התחבורה בישראל אחורה, לא קדימה (ההחלטה ההרסנית לגבי רכבת דרום, התחנה המרכזית ה"חדשה" בת"א, וכן הלאה). כך שמעורבותו היתה שלילית מבחינת אפקט הנטו.

עד כמה שאני יכול לשפוט (ויתקנו אותי כאן הוותיקים יותר כמו ד"ר רייטר, אוהד, ד"ר הספל ומאיר) שר התחבורה האחרון שגם היה מעורב וגם השיג הישגים בו זמנית היה יוסף ספיר מהציונים הכלליים שכהונתו הסתיימה בשנת 55'!
 

Yuval I

New member
רעיון מעולה אבל הנתונים לא מדוייקים

אתר חדש של הרכבת למחזיקי כרטיס רב-קו
המציג מידע אישי כולל פירוט נסיעות עד חצי שנה אחורה.
רעיון מעולה אבל הנתונים לא מדוייקים
מודגש באתר שהנתונים נכונים להיום היתרה לא נראתה הגיונית.

נכנסתי לפרוט הנסיעות ואכן יש פרוט רק עד יום שני האחרון.
שימו לב כשאתם בודקים יתרה בכרטיס
 
75-703-69 סקניה הארגז לאגד

הודעות ודיווחים
75-703-69 סקניה הארגז לאגד
צילום:חגי ליכטיג קורן.
חונה במפעל הארגז בתימורים.
זה סקופ כפול,גם בגלל הרכב שהולך לאגד וגם בגלל שעד עכשיו הרכבים האלה יוצרו רק כמאן.
גדולה ל- חגי על התמונה והסקופ שהועלו בפייסבוק !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה