הודעת "נתיבי ישראל" - רמזור חדש בבית שעריםהודעות ודיווחים
"אי הקמת הרכבת הקלה - מחדל של 50-60 שנה"הודעות ודיווחים
את הרכבת הקלה בגוש דן יעבירו לממשלת צרפת"אי הקמת הרכבת הקלה - מחדל של 50-60 שנה"
ומי אומר את זה? ווילי? לא, הפעם זה דווקא ישראל:
"כץ שוקל להעביר האחריות על פיתוח קווי רכבת לצרפת"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000918195
מה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?את הרכבת הקלה בגוש דן יעבירו לממשלת צרפת
את הרכבת לאילת יעבירו לממשלת סין
אולי יעשו עוד כמה צעדים קדימה ויעבירו את כל המדינה לממשלה זרה?
ממשלת ישראל מודה בחדלותה...
מה גם שלא כזה רע שיהיה להם אינטרס כלכלי פהמה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?
חברות זרות שמתמחות בכך.
חבל שלא נתנו לצרפתים לפני 40 שנה להקים את קוי התחתית שהם הציעו אז לתל אביב
חברות זרות זה דבר אחד, ממשלות זרות זה דבר אחרמה הבעיה- ומי הקים את כביש 6 ומנהרות הכרמל?
חברות זרות שמתמחות בכך.
חבל שלא נתנו לצרפתים לפני 40 שנה להקים את קוי התחתית שהם הציעו אז לתל אביב
הסבר ופרטחברות זרות זה דבר אחד, ממשלות זרות זה דבר אחר
להסביר מה? יש הבדל בין חברה מסחרית זרה שמבצעתהסבר ופרט
בדגש על הקמת מערכת הסעת המונים (ולא על נמל ים או קו רכבת אסטרטגי כמו הקו לאילת).
למה הכוונה 'שולטת'?להסביר מה? יש הבדל בין חברה מסחרית זרה שמבצעת
פרוירטים אסטרטגיים בישראל לבין ממשלה של מדינה זרה שמעורבת בביצוע אותם פרויקטים.
לגבי הרכבת הקלה בגוש דן יש למשל רצון של ראש הממשלה שכמה שיותר קטעים ממנה יהיו תת קרקעיים על מנת שהתחנות יוכלו לשמש מקלטים בשעת חירום, כלומר מעבר לנושא התחבורתי יש לפרויקט הזה גם משמעויות נוספות.
האם ממשלת צרפת צריכה לתכנן עבור ממשלת ישראל מקלטים ציבוריים בלב תל אביב?
גם בהקשר התחבורתי הטהור יש משמעות למעורבות ממשלה זרה. למשל: נניח שבעתיד היותר רחוק ירצו להרחיב את מערכת הסעת ההמונים בגוש דן מזרחה, לכוון ראש העין ואזורי האוכלוסיה שממזרח לראש העין עד אריאל.
ויש גם היבטים כלכליים. כממשלה זרה שולטת על מגה פרויקט כזה בלב המסחרי והעסקי של מדינת ישראל, יש לכך השלכות.
יש הבדל בין להיעזר בידע שהצטבר במדינות אחרות לבין לתת לממשלה של מדינה זרה שליטה על פרויקט כזה.
כשממשלת צרפת מעוניינת לבצע פרויקט כזה צריך תמיד לתהות מה האינטרס שלה והאם הוא מתיישב לחלוטין עם האינטרס של ישראל. כנ"ל לגבי ממשלת סין והמסילה לאילת.
ייתכן שהאינטרסים חופפים לחלוטין אבל ייתכן גם שלא.
יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעיםלמה הכוונה 'שולטת'?
בוודאי שיש כאן שיקולים אסטרטגים. גם ממשלת ישראל מעורבת בפרויקטים שונים ברחבי העולם (למשל: שיקום אקולוגי של אגם ויקטוריה יחד עם ממשלת גרמניה ובהסכמת ממשלת קניה).
זה שממשלת ישראל משקמת שם את האגם לא הופך את האגם לרכושה של ממשלת ישראל.
האינטרס העליון של ישראל הוא שתהייה רכבת קלה, ממשלת ישראל בהחלט יכולה להכתיב מגוון רחב של תנאים מקדימים ליציאה לפרויקט (למשל: תחנות תת קרקעיות). בסופו של יום, במבחן המציאות - עד היום אין פתרון תחבורתי הולם בגוש דן. אתה באמת חושב שיהיה כזה ב 20 שנה הקרובות? לעניות דעתי, עדיף לתת לממשלת צרפת, אם היא חפצה בכך, להקים את הפרויקט תוך עמידה בדרישות הסף של ישראל.
נתת כאן את תמרורי האזהרהיודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים
איך יוצאים ממנה.
למשל, בפרויקט כזה סביר להניח שתוך כדי ובמהלך העבודה על הפרויקט יתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין שתי הממשלות. זה יכול להיות בגלל היבטים מדיניים, היבטיים כלכליים והיבטים מסחריים. למשל: ממשלת צרפת עשויה מטבע הדברים לרצות לתת יתרון לחברות צרפתיות בביצוע בפועל של הפרויקט, על חשבון חברות ישראליות.
ממשלת צרפת לא מכירה את נבכי הבירוקרטיה הישראלית ובפרויקט כזה יש המון המון בירוקרטיה. עבודה עם עיריות, עם משרד הפנים, ועדות תכנון.
כל הדברים הללו עלולים להביא למצב של סכסוך ביןהממשלות על רקע הפרויקט שעלול להתנפח לסכסוך דיפלומטי של ממש. אפשר במצבים כאלה להגיע לבוררויות בינלאומיות ובמצבים קיצוניים אפילו לבית דין בינלאומי.
בעבר הרחוק ישראל הייתה שותפה עם ממשלת איראן בקו צינור הנפט אשקלון-אילת. עד היום לממשל האירני הנוכחי יש תביעות מישראל בקשר לשותפות הזו.
ולא חסרות דוגמאות כאלה גם בעולם.
למשל: תעלת פנמה ותעלת סואץ.
ממשלות זרות כשהן מעורבות בפרויקטים בסדר גודל כזה, יש להן נטיה לדרוש מעורבות מעבר לביצוע הפרויקט.
לכן: יודעים איך נכנסים למעורבות כזו של ממשלה זרה. אבל צריך לחשוב גם איך לצאת מכך.
בהרבה מקרים עדיף פשוט לא להיכנס.
מה שאני אומר זה שלפני שנותנים לממשלת צרפת לבצע פרויקט כזה צריך לחשוב על כל ההיבטים ולדאוג ששום אינטרס ישראלי לא ייפגע ושכל האינטרסים של ישראל יובטחו, כולל להבטיח נקודות יציאה מבלי שיגרמו למשברים דיפלומטים.
הפרויקט הזה הוא למעשה אוסף של הרבה פרויקטיםנתת כאן את תמרורי האזהרה
אבל מדבריך שלך ברור שאם מודעים לתמרורים האלה אז אפשר להכניס אותם כתנאים, לכן לא ברור לי למה פוסלים את האופציה הזאת על הסף?
כפי שאמרת, אפשר לעשות את זה נכון...
בכל הכנות? אני באמת לא מבין למה פרויקטים כאלה מעוכבים כל כך הרבה זמן... שהרי, מרגע שפרויקט יוצא לדרך אז היו אמורים לעבור את כל סבבי הבירוקרטיה, העתירות, ההסתיגויות וכו'. הדבר היחיד שאמור להוות מכשול מרגע שפרויקט יצא לדרך הוא חריגה מתקציב.
אני לא יודע כלום...הפרויקט הזה הוא למעשה אוסף של הרבה פרויקטים
הפרויקט היחיד שיצא לדרך הוא פרויקט הקו האדום וגם הוא מחולק לתת-פרויקטים.
כל שאר הקווים עדיין נמצאים בשלבי תכנון כאלה או אחרים ועדיין תקועים בנבכי הבירוקרטיה.
הרי נת"ע משנה את תוכניותיה יותר מפעם אחת בשנה ואף אחד לא יודע באמת לומר מה תהיה התצורה הסופית של המערכת.
אפילו אם קו יהיה BRT או רק"ל לא לגמרי ברור.
האם אתה יודע מה יהיה הקו הסגול או הצהוב או החום או הכחול?
שום דבר לא סגור מלבד הקו האדום בין פתח תקוה לבת-ים.
תתפלא, אבל בדוגמה שנתת כן איכפת ליאני לא יודע כלום...
וגם לא מעניין אותי, אני כמו רוב האזרחים - רוצים מערכת תחבורה.
לא אכפת לי אם מחלקים את זה לתתי פרויקטים או שנותנים לממשלה זרה או שיוצאים למרכזים וזוכים 50 חברות שונות.
אותי מעניינת השורה התחתונה.
אני בטוח שגם אותך לא ממש מעניין מה התהליכים וכמה ידים עוברת קופסאת קוטג' עד שהיא מגיעה לסופר... אתה רוצה קוטג' זול וזמין. באמת אכפת לך אם תנובה יצרה אותו בעצמה או שהוא הגיע דרך חברת שירותים ותנובה רק שמה עליו חותמת?
בסדר, לא יהיה קשה למצוא לך דוגמא אחרת.תתפלא, אבל בדוגמה שנתת כן איכפת לי
למשל, אם תנובה משווקת תחת השם שלה מוצר שיוצר בטורקיה, אני אעדיף לא לקנות אותו.
ודבר נוסף:יודעים כיצד נכנסים להרפתקאה כזו, לא יודעים
איך יוצאים ממנה.
למשל, בפרויקט כזה סביר להניח שתוך כדי ובמהלך העבודה על הפרויקט יתגלעו חילוקי דיעות מהותיים בין שתי הממשלות. זה יכול להיות בגלל היבטים מדיניים, היבטיים כלכליים והיבטים מסחריים. למשל: ממשלת צרפת עשויה מטבע הדברים לרצות לתת יתרון לחברות צרפתיות בביצוע בפועל של הפרויקט, על חשבון חברות ישראליות.
ממשלת צרפת לא מכירה את נבכי הבירוקרטיה הישראלית ובפרויקט כזה יש המון המון בירוקרטיה. עבודה עם עיריות, עם משרד הפנים, ועדות תכנון.
כל הדברים הללו עלולים להביא למצב של סכסוך ביןהממשלות על רקע הפרויקט שעלול להתנפח לסכסוך דיפלומטי של ממש. אפשר במצבים כאלה להגיע לבוררויות בינלאומיות ובמצבים קיצוניים אפילו לבית דין בינלאומי.
בעבר הרחוק ישראל הייתה שותפה עם ממשלת איראן בקו צינור הנפט אשקלון-אילת. עד היום לממשל האירני הנוכחי יש תביעות מישראל בקשר לשותפות הזו.
ולא חסרות דוגמאות כאלה גם בעולם.
למשל: תעלת פנמה ותעלת סואץ.
ממשלות זרות כשהן מעורבות בפרויקטים בסדר גודל כזה, יש להן נטיה לדרוש מעורבות מעבר לביצוע הפרויקט.
לכן: יודעים איך נכנסים למעורבות כזו של ממשלה זרה. אבל צריך לחשוב גם איך לצאת מכך.
בהרבה מקרים עדיף פשוט לא להיכנס.
מה שאני אומר זה שלפני שנותנים לממשלת צרפת לבצע פרויקט כזה צריך לחשוב על כל ההיבטים ולדאוג ששום אינטרס ישראלי לא ייפגע ושכל האינטרסים של ישראל יובטחו, כולל להבטיח נקודות יציאה מבלי שיגרמו למשברים דיפלומטים.
באותה מידה יכולה גם לעלות ממשלהודבר נוסף:
צרפת היא מדינה דמוקרטית והשלטון בה אינו לנצח. יכולה לקום בצרפת ממשלה או להיבחר נשיא שיסברו שהאינטרס שלהם באותה נקודת זמן הוא להפסיק לבצע את הפרויקט בישראל. ואז ישראל חוזרת לנקודת ההתחלה.
הרבה יותר קשה לתבוע ממשלה זרה מאשר חברה מסחרית.
יפה שאתה לא רוצה, אבל ממשלת ישראל צריכהבאותה מידה יכולה גם לעלות ממשלה
אנטי ישראלית שתחליט להקטין את היחסים הדיפלומטים עם ישראל למינימום ולסגור את השגרירות... מישהו דמייין בשנות ה60 שישראל ואיראן יגיעו למצב בו הם נמצאים היום?
בשורה התחתונה, 50 שנה עברו ואין רכבת תחתית בתל אביב. אני כאזרח, אקבל כל פתרון שיקרה בטווח הקרוב... לא רוצה לחכות עוד 60 שנה רק בגלל הסיכוי שאולי תהייה בעיה עם ממשלה זרה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.