הבוקר. צומת גהה.

Gefi Giraf

New member
אהה... הבנתי

אתה רוצה לחיות בבועה שלך, לא לתת לעניינים פעוטים כמו רעב ועוני להטריד את מנוחתך. פשוט חוצפה מצידם של אותם אנשים שאין להם מה לאכול.
 
אני לא לישכת הסעד!

מה את מצפה שאני יחלק כסף?? אין לי כסף בקושי לעצמי!!! בקושי אני מתפרנס!!! שילך לביבי פרץ אולמרט מה אני יעשה לו?!
 
למה שאתרום לו?

אני לא חושב שילדים צריכים לגעת לי ברכב ללא רשות! אני צריך לשלם לו כסף על זה שהוא מואיל בטובו לעזוב אותי במנוחה? אם רק הייתי מוצא את אבא שלו...חבל"ז!
 

inbaL br

New member
זכות הקניין המקודשת ../images/Emo3.gif

"שלא יגעו לי ברכב ללא רשות"
 

amazone

New member
כי בפעם הבאה

עלול להיות שם הבם שלך - לא משנה איזה נסיבות גרמו לו להגיע לצומת זה יכול לקרות לכל אחד
 

zadok21

New member
אכן את רעת לב ואכזרית

אני מתאר לעצמי לאחר שאת סועדת במסעדה עם בני משפחתך ומניחה בצלוחית הטיפים עשרות שקלים , כולכם יוצאים נינוחים ואןלי מדדים , זחוחים , פה ושם גרפס קצר לשביעות רצון עצמית ועוד ועוד מה חשבת לעצמך עושה ילד במקום סואן המנגבאת שמשותיך במרץ , מה הוא רוצה בעצם , הוא זועק זעקה אילמת , הוא רעב פשוטו כמשמעו אולי גם חסר פה ושם איזה בגד , או טלבזיה או מחשב , או חדר פרטי או אמא הנוסעת ברכב ומתעלמת ממנו אולי חסרה לו נסיעה לחו"ל . ילד עלוב מסכן , שגם הוריו עלובים ומסכנים בודאי שאין להם פרוטה על הנשמה , לא שלחו אותו לפשוט יד ברחובות או לגנוב . בסך הכל הוא עובד קשה , הוא רעב , הבנת את זה ? אם לא תביני את זה לא ירחק היום והילדים האלו יתחילו להתנהג כמו שמתנהגים בארצות מרכז ודרום אמריקה , חבל יהיה על המכונית שלך ואולי גם עליך . נהפכנו להיות עם אכזר וחסר רחמים , עם דוסני המנכר לחלשים ולזקוקים לעזרה , על של נהנתנים הבזים לחלש מהם , לאן אנו צועדים?
 
אל תשימי לב

אל תשימי לב למה שאומרים לך (את רעת לב) את עושה מיצווה כשאת לא נותנת למצב הזה להימשך. כל ש"ח שנותנים לילד כזה מעודדים אותו להיפגע חלילה בתאונה או ע"י סוטי מין! אם הוא היה רואה שלא יוצא לו שום ש"ח מכך-הוא לא היה נמצא שם! סביר להניח הוא היה נותן להוריו לפתור את המצב אליו הוא ניקלע. ירבו כמותך בישראל
 

AmitNHB

New member
נכון מאוד.

לכל הפחות הוא היה הולך לקבץ נדבות במקום בטוח יותר.
 

EdisonGirl

New member
לא משנה מה ההורים שלו עושים..

הוא עושה מאמצים להשיג את כספו באמצעות עבודה! חוקית ומקובלת. הלוואי והיו כמוהו עוד הרבה!
(הלוואי ולא היו כמוהו בכלל, אבל..) הוא לפחות לא פונה אל הפשע, ולא סתם מתבטל. אני דווקא נותנת כסף לכאלה. צדקה, גם אם לא שכר עבודה.
 

AmitNHB

New member
לא, את לא רעת לב.

גם לי זה קרה כמה פעמים ולא הייתה לי בעייה לתת גז וליסוע. לא ביקשתי מאף אחד לנקות את השמשה, להפך סימנתי בבירור שאני לא מעוניין. הם גם יותר מלכלכים מאשר מנקים. אני גם לא מחזיק עליי בשלוף כסף קטן למקרה שאיזה ילדון יתנפל לי על האוטו בצומת. זה כבר לא קשור לזה שהם צריכים להיות בבית הספר או לעוני, יש גבול לכל תעלול וגם לקבץ נדבות צריך באיזו שהיא מידה של כבוד.
 

LoveBeing

New member
מה שחשוב שאת החלק שלך תעשי!

ואת לא עשית... קל מאוד כל הזמן להגיד: "אוך המדינה הזאת! איזו מדינה יש לנו!!" אבל י לי הפתעה בשבילך!! "המדינה הזאת" היא גם את!! היא לא רק האנשים שעובדים בממשלה- אלא גם את! לא רק כי את והאחרים בחרו בהם בכנסת.. זה לא ההחלק היחידי שלנו כאן.. המדינה מורכבת קודם כל ממליוני בני אדם!!! אם כולנו היינו מוסריים ואכפתיים באמת- היינו תורמים יותר. היינו עושים יותר כדי שלא יהיו מצבים כאלו במדינה! זה לא שההורים שלחו את הילדים לעבודה.. אולי הם בחרו בזה כדי שיהיה להם מה לאכול? אולי ההורים שלהם לא במצב בכלל לעבוד? מה היה מזיק לך לתת לילד ובאהבה- כמה שקלים או יותר? אם אכפת לך באמת למה שלא תעזרי לו עכשיו? או אפילו מילה טובה או משהו נחמד להגיד לו? למה רק לכעוס על ההורים שלו? הילד לא בן אדם גם אם רגשות? גם אם ההורים שלו לא בסדר זה לא אומר שהוא לא בסדר.. הוא עושה מה שהוא יכול.. לא צריך לכעוס עליו- אם כבר לרחם.. ועדיף אפילו לכבד אותו על מה שהוא עושה. בנתיים שההרבה ילדים מפונקים לא עושים כלום מלבקש צעצועים.. ופליסטיישן ומשחק חדש במחשב או עוד בגד ונעליים שעולים אלף שקל.. כל הזמן להאשים אחרים לא עוזר לאף אחד! תעשי מה שאת!! יכולה לעשות! ואל תדרשי מאחרים שיהיה אכפת להם- שאת בעצמך לא אכפת לך! נכון שזה לא בסדר שילד צריך לעבוד או ששולחים אותו.. אבל זה המצב עכשיו! מה? לא תתני כי את נגד וזהו? את חושבת שזה כן יעזור? זה יעזור לאגו שלך.. שלא רוצה לבזבז כסף או זמן.. במחשבה שאת צדיקה גדולה כי את לא נותנת יד לדבר.. אבל זה לא עניין שלך עם עצמך- יש כאן מישהו באמת כאן ועכשיו! שאם כולם יעשו כמוך- לא יהיה לו באמת מה לאכול בערב! "המדינה הזאת" היא כולנו- כולל את וגם אני! צריך לעזור כמה שרק אפשר... אם את רוצה שמקרים כאלו לא יהיו- תזכרי שצריך כסף בשביל זה. למדינה/ממשלה שלך הזאת אין כסף כי אנחנו לא נותנים להם.. וגם חלק מ"הם" מושחטים ומעדיפים לשלם לעצמם במקום לנזקקים.. אבל תמיד יש אגודות לתרום להן ותמיד יש דרך לעזור. אם לא בכסף- אז לפחות בכמה מילים טובות לא? שלא נדבר על פשוט לתת להם אוכל וזהו.. מקווה שלא הגזמתי בתגובה... אבל שימי לב שאת בעצמך הודת שהיית לא בסדר.. ואולי כתתב את זה כדי להשקיט את המצפון שלך? בדרך שלל שכועסים על משהו או מישהו- לנו היה משהו בדבר... לא סתם זה כל כך מכעיס אותנו. לפעמים עצם העובדה שכעסנו כמו משוגעים- זה היה הדבר שלא בסדר.. ותחשבי על זה.. יום טוב... גיל
 

AmitNHB

New member
היא משלמת מס חסר כל פרופורציה למה

שהמדינה נותנת לה בחזרה, אז היא כבר עושה מעל ומעבר. אולי לא בסטנדטים שלך, הרי אתה מצפה ממנה לאמץ את הילד ולממן גם איזה בית יתומים בנוסף...
 

rosedal

New member
קמצנית

אם לילדים שלך לא היה מה לאכול היית חושבת אחרת.... איכססססס די כבר עם הפרנציפ...
 

LoveBeing

New member
אז לא היית חייבת לשלם אבל.....

לפחות לא לכעוס ולהאשים... כי את רואה? שמישהו מאשים- זה חוזר אליו בסוף.. בסוף את זאת שמואשמת כאן ועל המוקד.. לא שגם אותי זה לא מעצבן ומפריע שדי הרבה מקבצים נדבות בחנות, שאני עובד בה.. אבל אני יודע שאלו שבאמת צריכים את זה יהיה לי מה לתת.. אבל גם אם לא- אני לא אכעס עליהם אלא ארגיש עצבות ורחמים.. אותי מכעיסים רק אלו שמצפים וחושבים שמגיע להם.. ולא מבינים שיש לנו בחירה חופשית לתת או לא. זה לא בסדר שהילד עשה את זה בלי רשות.. אבל אני מבין אותו כי בטח כולם אמרו לו לא.. אחרי הכל שאנחנו נוהגים אנחנו אנשים אחרים לגמרי.. והוא יודע שאם הוא לא יביא משהו הביתה.. מי יודע מה יקרה? לפעמים אפילו תפילה עוזרת... או אמונה ולקוות שיהיה בסדר. זה שאכפת לנו כן משנה משהו. גם אם לא רואים את זה.. מרגישים את זה עמוק בלב. והוא גם היה מרגיש.. גם אם הוא מסכן זה לא אומר שהוא צריך להיות ברברי.. אבל זה גם לא אומר שאנחנו צריכים להיות ככה בחזרה. כי יש אנשים שמבקשים נדבות בכוח ואם לא אז הם כועסים... מי יודע? אולי בכוונה הם נולדו ככה כדי ללמוד משהו? ומצד שני אולי כל אותם "מסכנים" בנו ללמד אותנו? אולי ללמד אותנו כמה חשוב לתת לפעמים? גם אם לנו זה נראה כאילו אין.. כי תמיד יש משהו לתת.. גם אם זה רק חיוך. לא?
ושיהיה לך יום טוב.. אני ממליץ לך בשביל השקט הנפשי שלך- להפסיק להיכנס ולראות מה האחרים כתבו לך.. כי בסופו של דבר זה עניין שלך עם עצמך. למה חשוב לך מה כולנו חושבים הא? אפילו לשער הראשי בתפוז זה הגיע... חבר שלי בדיוק חזר מארצות הברית היום.. והוא אמר שהדבר הראשון שהוא שם לב שהישאלים חייבים תמיד להתכווח. תמיד יש להם על מה להתלונן ומה להגיד.. ובמקומות אחרים זה לא ככה! אפילו שהיית בהודו ששם יש להם הרבה על מה להתלונן.. לא רואים אותם כועסים כמעט בכלל! המדינה שלנו אוהבת את זה.. והנה תראי אפילו אני כותב כל כך הרבה על מה? כדי לכתוב מה אני חושב ומה הטיעון שלי? אז בעצם מה אני עושה? מתכווח! לא? אז אולי פשוט נעזוב את זה ונפסיק? יש לנו חיים לנהל.. אז עדיף שנחייה אותם טוב.. עם אהבה ולא כעס, טענות ושנאה נכון או לא? צריך קצת ללמוד לצחוק על החיים.. לא לקחת אותם כל כך הרבה ברצינות! כי בסוף כולנו נמות..
ונלך למקום אחר..
ושם נתגעגע שאין לנו על מה להתלונן פתאום! אז למה לא להנות ממה שיש? ככה זה וזהו! אם אפשר לעשות משהו- נעשה. אבל אם לא- אז לא! אם כל אחד רק יעשה מה שהוא/היא יכולים לעשות- העולם יהיה יפה וטוב יותר תוך כמה חודשים ספורים! הטלוויזיה והעיתונים יכולים לעזור בכך שלא יכתבו רק על מה שרע! וינסו להציע פתרונות איך אפשר לתקן ולעזור! לא רק כסף ופרסומות.. אם באמת כולנו היינו רוצים- זה היה קורה מהר מאוד.. אפילו הרעב והמחלות במדינות אחרות.. כי ביחד יש לנו את הכוח לשנות. אבל רק אם כולנו נרצה. וזהו זה! ביי ביי..
גיל
 
למעלה