האם הלכתן לבד לכל הבדיקות?

fialka3

New member
תודה רבה

אמא תגור איתי בשלושה חודשים ראשונים ואחר כך נראה אם צריך עוד. בדיוק בשביל זה היא תבוא לארץ.
לגבי ניתוח עצמו - אני לא בטוחה שאני כל כך צריכה מלווה בחדר ניתוח ובהתאוששות. אחרי אני מניחה שאמא תבוא. לאחר שנשתחרר בת דודה שלי תבוא טיפה לעזור ולהדריך אותי וגם חברה מהצפין
לגבי הנקה - אני לא פוסלת אפשרות כזאת, אבל מצד אחר לא הולכת להתאבד על זה עם לא אצליח
 
לגבי הנקה

אני לא הצלחתי להניק הרבה, וחבל. לא רק בגלל היתרונות אלא כי באמת שהתעסקות עם בקבוקים היא סיוט! הנקה קשה בעיקר בהתחלה עד שלומדים את הפרנציפ ועד שלומדים מ הקל לך להניק יחד או אחד אחד, ועד שלומדים את הפוזיציה ומתגברים על החוסר בשינה, אבל בחודש השני והשלישי את מתחילה לראות אור ואת ממשיכה ככה כמה חודשים בלי להיות תלויה בבקבוקים, בעיקור בקבוקים (כל בקבוק צריך לרחוץ במים וסבון ואחכ לעקר במים רותחים ואחכ למלא במים מורתחים שצוננו... סיוט!!! תכפילו את זה ב12-14 בקבוקים ביום).
גם המחיר של התמל, הבקבוקים, כל ההתעסקות וצריך לעבור מלא חברות עד שאת מבינה מה נכון לילדים שלך, וכל שלב צריך להחליף פטמות ולהחליף בקבוקים כל כמה חודשים כי הם אסורים.

אין לך מושג כמה בקבוק בטווח הארוך- קשה פי כמה מהנקה. לכן חשו בלי הלעבי רלך לפחות מידע שלי לא היה, כי ברמה המיידית הבקבוקים קלים יותר בטח בבית חולים ואז את בבעיה כי הילדים כבר מתרגלים ונהיה סיפור (למרות שעדיין אפשרי להחזיר להנקה).

בכל מקרה בשביל שהנקה תצליח וגם תהיה לך סבירה מבחינת קושי את צריכה:
1. כיסא הנקה טוב, עם משענות והכל, תסתכלי בגוגל יש יד שנייה גם. חייבת, אחרת קשה מאוד (אני בגלל זה בעיקר לא התמדתי, נגמר לי הגב מלשבת כפוף במיטה). זה מאסט שלא תחשבי שסתם ספה או כיסא יתאימו. יש פרופורציות לכורסאות הנקה שמתאימות ומקלות. או לדאוג לכריות הנקה.

2. יועצת הנקה, תבדקי כבר עכשיו שמות של יועצות באזו ר שלך מהפורומים, דברי איתן מראש תראי למי את מתחברת, לפעמים פגישה אחת פותרת כל בעיה! יש להן עצות, הנחיי הלגבי משאבות מתאימות הלגביר חלב וכן האלה.

3. תשלבי הנקה ובקבוקים. אם הייתי יודעת שאפשר לתת הנקה ביום ולתת בקבוקים בלילה וככה הם ישנים טוב יותר (בדרכ) ואת יכולה בלילה לתת בקבו קכל שלוש שעות והנקה להמשיך ביום לפי דרישה. במילא כך או כך את צריכה לךהיות ערה כל שעתיים שלשו, אם בהנקה ואם בבקבוקים, אבל ככה את נהנית משני העולמות.

4. משאבה של מדלה, לקטינה נדמה לי אבל גם השאר, יש ביד שרה חינם. את הצינורות והבקבוקים שלה צריך לקנות בנפרד. כי צריך לשאוב הרבה כדי להגדיל תפוקה, וצריך לשאוב גם כדי לאפשר לאחרים לתת להם במקום להניק כל הזמן. זה טס ברגע שלומדים איך.

אני גם לא בעד להניק בכל מחיר ועם תאומים זה קשה. אבל דווקא מהמקום של הקושי מבקבוקים (הייתי בוכה בוכ המעל הכיור כשהייתי שוטפת בפעם המיליון את הבקבוקים ומעקרת ומרתיחה מים בסיר נפרד, ומצננת ומוזגת לכל בקבוק) וההוצאה על תמל- 600-800 שח בחודש לשנה בערך. וגם מחליפים כדי לבדוק מה הכי טוב לילדים... וזה גם לזרוק לא מעט. על בקבוקים עם כל הנסיונות והשינויים וההחלפות גם כמה מאות כל חודש בהתחלה.
הנקה ברגע שהכל יושב במקום והכל מסתנכרן ולוקח לזה זמן- את בעולם אחר, מבחינתה תנהלות ואת לא בלחץ לקחת בקבוקים לכל מקום ואת מרוויהח שעות שינה במקום להפסיד על התעסקות בבקבוקים. מ נ י ס י ו ן

ורק דיברתי על נוחות, עוד לא דיברתי על כמה זה טוב לקטנטנים וכמה זה מרגיע וכמה זה יעזו רלכם גם בהמשך כשהשד מנחם והילדים נרגעים עלייך ברגע במקום לנדנד שעות.

בקיצור, שווה להיערך לזה.
 

fialka3

New member
תודה לך על כל הטיפים

זה מאוד עוזר
תגידי, אי אפשר לקנות איזה משהו שיעזור עם בקבוקים - לשטוף, לחמם?
עיניין של כסף לא ממש מפחיד אותי - חסכתי מספיק לתכופה ראשונה. לא שזה אומר שצריך לזרוק אותו סתם, אבל אני כרגע יכולה להיות רגוע שלא חוסר לי לפחות זה.
 

רi תם

New member
אני הנקתי את הילדים

ואם ממש תרצי ללמוד,יועצת הנקה טובה יכולה ללמד אותך להניק שניים בו זמנית.נדרשתי רק לכרית הנקה. קיבלתי של "מילאגה".בין לבין שאבתי במשאבה של מדלה.נוחה ופשוטה.כשעברנו לבקבוקים קניתי סטריליזטור בפארם.שוטפים,מכניסים הבקבוקים,שהמיקרו מסיים ממלאים מים בטמפרטורת החדר (יש לקנדי קומקום תינוקות שמתאים לכך) או מים רותחים ששמים בכל הבקבוקים ועד לזמן ההאכלה מתקררים לטמפרטורת חדר.
וכפי שאני מתרשמת-האופטימיות שלך תנצח

חג שמח.
 

jiminit2

New member
אני לא הנקתי (תאומים) ולא הצטערתי על זה מעולם

גם אני תיכננתי לנסות "ולא להתאבד על זה" כמו שאמרת. מה לעשות שהגוזל נולד קטן מידי ולא הצליח לתפוס פיטמה.. ההמלצה היתה להניק את הגברת לפי דרישה, לשאוב כל שעתיים ולהאיכל אותו מבקבוק כל שלוש שעות עד שילמד לינוק לבד. לא התחברתי לשאיבות, לא ראיתי בזה נוחות / חיבור לתינוק/ חום ואהבה וכל הקלישאות. העדפתי להאכיל מבקבוק בצורה מסודרת. הילדים גדלו לתפארת (עם ריפלוקס וגזים וכל הבלאגן וגם זה כבר עבר ונעלם מאחורינו). אם הצערתי על משהו זה רק על חשבון הבנק בגלל העלויות המטורפות של התמ"ל בזמנו (היום זה חצי מחיר! ועדיין יקר... ) . שטיפת בקבוקים לא היתה בעייתית בשבילי אלא סוג של טקס סגירת יום.. גם לא החזקתי כמויות . וזה אפילו נתן לי שלוות נפש יחסית כי ידעו לישון מצוין מגיל מאוד צעיר לילות מלאים וגם אם התעוררו יכולתי לדעת שמה שמציק להם כרגע זה לא רעב (כי יודעים בדיוק אילו כמויות אכלו). בקיצור, לא שאני מטיפה נגד הנקה אבל בקבוק זה ממש לא סוף העולם ואת צריכה לבחור מה שנוח לך כי הורות לתאומים היא קשה ומורכבת ודורשת המון מחשבה לוגיסטית ועזרה. ועוד דבר - אל תהי בקיסרי לבד. אם את יכולה שילווה אותך בן משפחה (אמא , דודה) אז זו חוויה מדהימה ומחברת בצורה שלא ניתן לדמיין. ומעבר לכך - היומיים הראשונים מאוד מאוד כואבים. אני ילדתי יומיים לפני יום כיפור. בחג עצמו לא היו מבקרים / בני משפחה וגם הצוות הרפואי היה מצומצם מאוד. הילדים היו איתי מהבוקר עד הלילה ואני עדיין דידיתי וצלעתי מהקיסרי (ואני עוד הצלחתי ללכת. שותפתי לחדר בכלל לא, הייתי מגישה לה את התינוקות שלה מהעריסה ואז לוקחת את שלי..) . היה לא פשוט בכלל. לעבור הכל לבד נשמע לי לא סביר ובעיקר בעייתי מבחינה נפשית.
 

fialka3

New member
תודה ושאלה

כדאי לקנות איזה סוג של התמ"ל עוד לפני לידה שיהיה בבית או שאפשר אחרי לידה אם אראה שלא הולך עם הנקה?
לצערי, מערכת יחסים שלי עם משפחה לא עד כדי כך טובה שאני ארצה אותם איתי בניתוח
ולגבי חברות - אני מעדיפה שיבואו אחרי כדי להדריך אותי ולעזור לי לטפל בתינוקות בימים ראשונים
 

jiminit2

New member
לא הייתי קונה תמ"ל מראש

כל בית חולים מרגיל את התינוקות למשהו אחר. ויכול להיות שבכלל תצטרכי אוכל מיוחד / שונה (אנחנו עברנו דרך נאושור אוכל פגים כי היו קטנים, לא פגים, לסימילאק, למטרנה, לאינפמיל - אוכל רפואי לריפלוקס). לא כדאי להשקיע מראש.
לגבי הניתוח - אני חייבת לומר לך שוב . ביום הראשון אחרי הניתוח כמעט ולא תוכלי לקום מהמיטה, לא כל שכן להוציא לבד את התינוקות מהעריסה. אף על פי כן - מצופה ממך לטפל בהם לבד רוב היום. האחיות לא מקבלות חזרה לתינוקיה אלא בשעות של בדיקת הרופאים ובערב לשנת לילה. וזה במצב אידיאלי כשאין צורך בפגיה. לי יש סף כאב גבוה והסתובבתי מהיום השני ועדיין עם התפרים והבצקות הכל מאוד כואב גם ככה ולטפל לגמרי לבד בשני תינוקות יהיה לך קשה. אם את לא חושבת שאת יכולה לקחת מישהי מהמשפחה או חברות שיהיו איתך ביום שאחרי הקיסרי , קחי אחות פרטית שתיהיה איתך, או דולה פוסט פארטום (והכוונה שיהיו איתך בביה"ח כמה שעות כל יום, הן צריכות צמיד של התינוקיה כדי להשאר מעבר לשעות המבקרים).
 

fialka3

New member
אני התכוננתי להגיד שאני לא רוצה מלווה בניתוח עצמו ובהתאוששות

ברור לי שאני אצטרך שמישהו יהיה איתי רוב הזמן במחלקה אחרי זה
 
האחיות כן מטפלות בתינוקות של אמהות מרותקות למיטה, בוודאות

אני אושפזתי שבוע וחצי אחרי קיסרי, בהכרה מלאה והכל, פשוט היו לי כאבים חזקים מדי . ולא היה איתי מי שיעזור לי בהתאוששות- למשללכת כמה צעדים ולשבת, לקום לשבת, להביא את התינוקות מהתינוקיי הוכן הלאה. לכן רוב שעות היום התינוקות היו בתינוקיה, כשבאו מבקרים לקחתי אותם אליי או שלקחתי אחד אחד (הביאו לי יותר נכון). אבל היו שעות רבות שהם היו בתינוקייה ואני התאוששתי.

לגבי כאבים - תתעקשי על זריקת וולטרן ואם לא יתנו לך כי במחלק ההיא אין - תארגני מראש מרופא המשפחה על נרות וולטרן, את תודי לי על זה עד סוף ימייך, אני לא יודעת מה קרה לי, אבל למרות שהיו לי נרות וולטרן בבית בהריון כשסבלתי מכאבי תופת מהגב, שכחתי להביא אחרי הלידה...). כמובן לוודא שאין לך בעיה שמונעת שימשו בוולטרן כמו דימומים וכו'.

בכל מקרה, תהני ותשני כרגע, עם כל הכובד והחששות, תצברי שעות שינה כמה שתוכלי. לדעתי זה שהפכתי לכדור שינה לפני הלידה, שבועות שישנתי סביב השעון כי אושפזתי ולא היה לי כח לזוז, הציל אותי בחודשים ש אחרי הלידה.
 

אמאנחל

Member
מנהל
בימים הראשונים, אם יהיה צורך, בית החולים ייתן תמ"ל לתינוקות

אני בכל זאת הייתי מכינה קצת ליתר בטחון.
&nbsp
להניק זה סוחט מבחינה פיזית. אם כמעט אין לך עזרה יכול להיות שכדאי להפנות את האנרגיות שלך למקומות אחרים. אני שמתי בקבוקים ופטמות במדיח בטמפרטורה גבוהה. לפחות זה חוסך לעמוד ולרחוץ את כל החריצים האלה. ואחר כך לשים לסטריליזציה במיקרו. היו לי על השיש שורות שורות של בקבוקים מוכנים ותמ"ל מחולק בשני מחלקי מנות. לא חסכתי בכסף, אלא בכוחות. גם לא החלפתי בקבוקים כל שלושה חודשים, כמו שחברות הבקבוקים רוצות שנעשה, רק כשהבקבוק נראה שרוט או בלוי החלפתי. מזמן ירדו כבר מההיסטריה המוגזמת שבנו סביב "ביספינול A".
 
תזמיני דוגמיות

יש אפשרות לקבל חלק בחינם, חלק בתשלום סמלי.
באופן אישי לא השתמשתי, אבל עשוי להיות לך די מועיל.
הנה פה יש רשימה של כל ערכות הלידה שיש:
http://9-months.co.il/חבילות-לידה-ודוגמיות-חינם/

וגם, יש שירותי בית מרקחת שעושים משלוחים כמו טלפארמה ומדי-לינק. שילוח לוקח יומיים-שלושה, אבל זה מאוד נוח שמישהו מביא לך חבילות חיתולים וכו׳ עד הבית במקום לרוץ או להריץ לבית מרקחת.
 
לגבי הנקה

ממליצה לעשות הכנה להנקה לפני הלידה...
יש יועצות שעושות את זה. יש גם כל מיני קבוצות יעודיות בפייסבוק כמו ליגת לה לצ׳ה, מניקות מעניקות, תשאלי יועצת הנקה וכד׳ - תצטרפי ותקראי קצת. זה מאוד מרגיע לראות שכל האמהות מתמודדות עם אותן שאלות, תהיות וספקות.
יש גם את האתר של רופא ההנקה ד״ר ג׳ק ניומן שיש בו הרבה מידע רלוונטי, ויש גם סרטונים שלו ביוטיוב... אז את יכולה לאלתר סוג של הכנה להנקה

http://ibconline.ca/?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1

ונ.ב. בקשר לקיסרי
הליכה הליכה הליכה - אל תוותרי על זה. ככל שתלכי יותר תחלימי מהר יותר.
אם כואב לך - תקחי משכך כאבים. עדיף משהו שאת רגילה אליו שהוא לא חזק מידי, אבל חשוב שלא יכאב. ומים. לשתות המון מים.
 

yarden43211

New member
לבדיקות כן.

הלכתי לכל הבדיקות לבד. להזרעות אמא שלי באה איתי.
לצילום רחם אמא שלי לא יכלה להגיעה, אבל דאגה שאחי התלווה אלי, הוא ישב כמובן בחוץ , אבל כל זמן ההתנה השתדל להיות תומך ומעודד , וזה היה כמובן לפני שהיו לו ילדים.
לניתוח הכיסרי אמא שלי התלוותה אלי, ואחי הצטרף יותר מאוחר וגם הביא עוגה.
 

rabbitm

New member
הרוב לבד

לשאיבות אמא שלי באה איתי, למעקבים בטח שלא וגם לא להחזרות.
שנכנסתי להריון אמא שלי באה איתי לשקיפות ולסקירות. למעקבים השוטפים הלכתי לבד. אני ילדתי בקיסרי חירום אז אמא שלי ואחותי חיכו בחוץ.
 

a morph

New member
מעקבי זקיקים והזרעות כן

בשאיבה אמא שלי הייתה איתי, וגם במהלך ההריון עד כה היא ליוותה אותי לכל בדיקות האולטרסאונד - שקיפות ושתי הסקירות, וגם לא זזה ממני כשהגעתי למיון עם הקאות.
אין כמו אמא.
 
הרוב כן

לרוב הבדיקות / הזרעות / שאיבות / החזרות לא הרגשתי שום צורך בליווי.
אמא שלי באה לסקירות בהריון הראשון,
בלידות כן היה חשוב לי ליווי.
 
למעלה