האם היהדות מוסרית?

לימור י

New member
ולגבי הפליה נגד נשים

טוב כמו שאני רואה את זה, הדת היהודית (בעצם שלושת הדתות המונוטואיסיטיות) היא דת שנכתבה ע"י גברים למען גברים. אין מבחינתי שום חשיבות לכמה שההלכה או הדת "מתחשבת" בנשים או רואה בהן כחשובות בצורה כזו או אחרת. כל עוד שמנהיגות הדת שייכת בלעדית לגברים. כל עוד שזכויות היתר ניתנות לגברים. הדת היא מבחינתי של גברים. הדת היהודית לא סתם מכונה דת משה וישראל. אז אני אומרת שכשיזכרו גם בציפורה ורחל אני אצטרף.
 
אם ציפורה ורחל

זה הקריטריון שלך, אז את יכולה בינתיים להצטרף לרפורמים. שם נשים יכולות להיות גם רב וגם חזן. לדעתי שוויון האשה מחלחל לאיטו גם בקרב הציבור הדתי (אורתודוקסי), ובשנים האחרונות הנשים הדתיות מצליחות להרחיב את "תחום המחייה" שלהן (לימודי גמרא, טוענות רבניות ועוד).
 

tamarhp

New member
בעיתון הארץ

של שבת האחרונה התפרסמה כתבה, לא קראתי אותה אז אל תתנפלו עלי, אבל לפי מה שהבנתי היה כתוב עד כמה זה גרוע שיש שופטות ודיינות שהן נשים, כי הן רגשניות מדי ושופט צריך לשפוט בקור רוח ובאובייקטיביות. מחקרים מדעיים מראים כי מבנה המוח שונה אצל הנשים והגברים. אין סיבה להשוות אותם לגמרי. לאישה ניתן תפקיד עצום - לגדל את הדור הבא. ההלכה התחשבה בה והורידה ממנה את החיוב להעיד (וכדי שלא יקרה מצב שחלק יעידו והשאר ירגישו לא בנוח מזה, אסרו עליהן להעיד, אבל לא מתוך זלזול), וכנ"ל לגבי המצוות שהזמן גרמן. החכמים לא מזלזלים באישה. אנחנו מאמינים שאדם שלא נישא - אינו אדם שלם. האדם והאישה הם ישות אחת, וככה נבראו. קצת מקורות בשבח האישה: *"מצא אישה מצא טוב" (משלי י"ח, כ"ד) *"ויבן" - בראשית רבא מסביר כי הקב"ה נתן בינה יתרה באישה. *שמות רבא - בית יעקב אלו הנשים, שהן זריזות *מסכת סוטה - בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים *נס חנוכה ונס פורים נעשו בזכות נשים (אין לי את המקור) ההלכה באה לקראת החברה - אם זה להקל על האישה, אם זה לתת להם תפקידים שמתאימים להם (והכתבה בעיתון הארץ מראה כמה לא טוב שנשים שופטות). ההלכה לא מזלזלת בנשים. זה בתמציות..
 
אם כבר הבאת לנו את

"מצא אישה מצא טוב" אז איך יכולת לוותר על זה... וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת-הָאִשָּׁה אֲשֶׁר-הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ--אֲסוּרִים יָדֶיהָ; טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹהִים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה, וְחוֹטֵא יִלָּכֶד בָּהּ (קוהלת ז' 26)
 

tamarhp

New member
יפה

התכונה של האישה היא שהיא תמיד הולכת עד הסוף. אצלה הכל בא בשלמות. לאישה אסור להתחתן עם יותר מגבר אד אבל לגבר מותר להתחתן עם כמה נשים. למה זה? מאותה סיבה - בדברים כאלו, כמו אהבה, שזה דבר שלם, האישה הולכת "עד הסוף". היא לא יכולה לאהוב שניים ביחד ולהתחלק בין שניהם. זה מתבטא בכל דבר כמעט - אישה שמטופלת בילדים והולכת לעבודה, לא מפסיקה לחשוב עליהם גם כשהיא מחוץ לבית - "הוא לא לקח את האוכל, היא שכחה את הספר..מה עושים... ארוחת צהרים מוכנה? הבית מסודר?". לעומת הגבר, שכשהוא יוצא לעבודה הוא מסוגל להתמסר כולו לעבודה בלי שמחשבות על הבית יפריעו לו. אם נציע לגבר לצאת עם שתי בחורות בו זמנית, ונלחץ עליו - רוב הגבריםיסכימו אחרי לחץ קטן. הרוב המוחלט של הנשים (יש כאלו שטוענים ל100%) לא יסכימו לעשות את זה בשום פנים ואופן! הנשים מטבען מתחברות לשלמות! ונחזור למשפט שלך - כשאישה מתחברת למשהו מסויים, היא מתחברת עד הסוף. כשאישה מתחברת לצד השלילי שבה, היא מתחברת אליו עד הסוף ועל זה נאמר - האישה מר ממוות. מדובר כאשר אישה מתחברת לצד השלילי, והיא עושה זאת באופן מושלם...
 

לימור י

New member
הסיבה היחידה לכך שלגבר מותר

לשאת כמה נשים ולאשה אסור לשאת יותר מגבר אחד. היא האגו הגברי, כאשר גבר נישא ליותר מאשה אחת עדיין כולם יודעים מי האמא ומי האבא של כל ילד. לעומת זאת אם אישה תישא יותר מגבר אחד הם לעולם יאלצו לתהות לגבי איזה ילד שייך למי מהם. את זה הגברים לא היו מוכנים לקבל.
 

tamarhp

New member
זו סיבה נוספת

לפי מה את מחליטה שזו הסיבה היחידה? בשביל להגיד שהסיבה שלי לא נכונה את צריכה להוכיח את זה.
 

TJSBZ

New member
אילו היית קוראת היית יודעת מה כתוב

אילו היית קוראת את הכתבה ב"הארץ" היית מגלה שהיא מצטטת אחד, יהושע רזניק, הידוע כשוביניסט קיצוני ועוד כמה עורכי דין ממין זכר, שחושבים, ואני מדגישה הדגש|הם חושבים שנשים בפרקליטות זה רע. זה עוד לא אומר שזה נכון... אפרופו מר רזניק, הוא לא קיבל תפקיד שרצה, אשה קיבלה אותו והוא פרש מתוך עלבון. זה מעיד על בגרות וגם על דעה מוטה משהו, לא? הכתבה לא הראתה "כמה לא טוב שנשים שופטות" אלא כמה יהושע רזניק הוא שוביניסט, שנעלב נורא שלא קיבל תפקיד ועכשיו הוא צורח שנשים הן רעות, רעות, רעות. כמו רני רהב על שלי יחימוביץ. הכתבה עשתה שירות מצויין, כשהראתה כמה רזניק הוא אדיוט שחושב ומדבר עם האיבר הלא נכון (איזה מזל שהוא לא קודם!) מבנה המח (וגם שאר הגוף) של נשים הוא שונה. זה לא אומר שהן פחות טובות, או פחות ראויות לתפקידי ניהול (למשל), אלא ששיטת הניהול שלהן שונה. זה לא אומר שהן לא יכולות להיות טוענות בבתי דין, רבניות, או לחילופין, שופטות, עורכות דין, פסיכולוגיות, מתכנתות, וכו' וכו. מצא אשה מצא טוב - אכן. מצא מישהי שתשרת אותו ותגדל לו דור ממשיכים שהוא יוכל להתפאר בהם.
 

tamarhp

New member
אז קודם כל

אמרתי מראש שלא קראתי, אז אל תתנפלו עלי... דבר שני - חס ושלום! לא אמרתי שנשים פחות טובות! אבל יש תפקידים שמתאימים יותר לגברים, ויש כאלו שלנשים! זה לא אומר שתפקיד אחד פחות טוב מהשני! אבל להיות שופטת זה לא כ"כ מתאים להם, כי הן יותר רגשניות ויהיה להן יותר קשה לשפוט בקור רוח ואובייקטיביות. זה לא אומר שהן פחות טובות! יש תפקידים שמתאימים יותר לנשים מאשר גברים! ההלכה לא באה לחסום את האישה!
 

לימור י

New member
יש לי רק תגובה אחת - שטויות !!!!!

ואת זה אני אומרת בקור רוח מלא ובלי שמץ של רגשנות.
 

tamarhp

New member
יש לי רק תגובה אחת

חבל שאת אומרת שטויות במקום לנסות להבין או להסביר למה את חושבת שאני טועה. יש צורות יותר יפות לסגנן את התגובות שלך.
 

לימור י

New member
יש לי רק תגובה אחת - שטויות !!!!

ואת זה אני אומרת בקור רוח מלא ובלי טיפת רגשנות.
 

לימור י

New member
תראה צריך להבדיל בין הדת לדתיים

הרבה דברים נוספו, פורשו, והוגדרו על ידי אנשים שלא היו בהכרח כוונת המשורר המקורית. כן אתה בהחלט יכול להיות אדם דתי מאמין לשמור מצוות ועדיין להיות @#$ של בן אדם. זה לא משליך על הדת, אלא רק עליך כבן אדם.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

כל הדברים שאמרתי כתובים בתורה, ולכן הדת עצמה היא מושחתת.
 

SupermanZW

Well-known member
ועוד חבל

שאתה מתכחש לציווים לא מוסריים שכתובים בתורה ורומז שאני לא מבין מה אני קורא למרות שהדברים כתובים בלשון ברורה.
 
נקודה למחשבה

אם אתה @#$ של בן אדם, אז בוודאי אתה מפר חלק מהמצוות שבין אדם לחברו (או למשפחתו). אז אולי אתה חושב שאתה שומר את המצוות, אבל בוודאי אתה מפספס כמה מהן שהן חשובות בהחלט...
 

taluri

New member
אין קשר בין מוסר לאלוהות

המוסר היה קיים לפני כל הדתות ובני אדם שונים בקהילות שונות הגדירו אמות מוסר שהתאימו לחברה בה חיו עוד לפני עידן הדתות. עם המצאת הדתות כל דת הגדירה לעצמה אמות מוסר שונות ויחסו אותן לאלוהות. בדתות פוליתאיסטיות מיחסים את המוסר לאלים השונים. ביהדות מיחסים מוסר מסוג מסויים לאלוהים. באיסלאם מיחסים מוסר מסוג אחר לאלוהים. בנצרות מיחסים מוסר מסוג השונה משני הקודמים לאלוהים. כל שלושת הדתות הנ"ל מיחסות מוסר שונה לאותו אלוהים ובטוחות בצדקתן, ולא קיימת שום אסמכתא מהימנה להיות מקור אף אחת מאמות המוסר האלה אלוהית, אלא רק בני אדם בעלי אינטרסים הגדירו אמות מוסר שונות בשם אלוהים. לכן אין קשר בין מוסר לאלוהות כלשהי.
 
למעלה