האם היהדות מוסרית?

saar7650

New member
האם היהדות מוסרית?

שאלה זו נשאלתי במהלך הדיון בפורום, ולכן רציתי לדעת את דעתכם בנידון.
 

saar7650

New member
בוא נתחיל נושא נושא...

"היהודים הם ה"עם הנבחר" (גזענות)," היהודים אינם נבחרו משום שהיו טובים יותר או רבים יותר! נהפוך הוא- היהודים היו המעט מבין כל העמים. כך שעניין זה לא שייך לגזענות. דבר נוסף- היהדות מוכנה לקבל גויים משאר העמים שיבואו לקבל עליהם עול מלכות שמים. כך ששוב- אין כאן עניין של שייכות גזעית כל שהיא. עוד דבר- היותנו יהודים לא מעניק לנו יתרון על אחרים. אלא מחייב אותנו בעשיית יותר מצוות (גויים מחויבים אך ורק ב-7 מצוות בני נח). לסיכום: בסוגיה הנ"ל (העם הנבחר) איפה אתה רואה כאן גזענות?...
 

TJSBZ

New member
היהדות היא בכל זאת גזענית ומתנשאת

ראשית היהודים קוראים לעצמם עם נבחר - נבחר לשאת בעול יותר מצוות, כי "רק הם מסוגלים לכך". כבר זו גזענות. עצם ההבדלה בין גזע לגזע היא גזענות. יש יהודים ויש גויים. כשהגויים אומרים את זה הם אנטישמים, וכשהיהודים אומרים את זה הם לא געזנים? סלח לי אם אני רואה כאן צביעות מסויימת. גם ה"מוכנות" היהודית היא מתנשאת - כמו אותם אנשי אליטות שמוכנים לקבל אנשים מוכנים למועדון שלהם. אני רואה גזענות מתנשאת חדה וברורה בעצם הצורך החזק כל כך להבחין בין יהודים לבין כל האחרים. ושוב - כשאחרים עושים זאת הם אנטישמים או אנטי-יהודים, אבל כשיהודים עושים זאת פתאום יש התממות "גזענים? אנחנו? מה פתאום. זה לא שאנחנו גזענים. אנחנו באמת טובים יותר מכל השאר". תוציאו את האצבע מבית החזה ותודו: אתם גזענים.
 

tamarhp

New member
חחחחחחחחח

"נבחר לשאת בעול יותר מצוות" כשהשחורים, אפרו אמריקניים, היספאניים, כושיים, אני כבר לא יודעת איך לקרוא להם בלי שיצעקו עלי, היו עבדים, ובחרו אותם להיות עבדים, את אומרת שהם קראו להם עם נבחר כי הםנבחרו להיות עבדים?! וסליחה על ההשוואה
 

TJSBZ

New member
יקירתי, לו היית טורחת לקרוא

היית שמה לב שאני מצטטת כאן את עידן (לא סער), ולא את דעתי שלי. אגב, האפרו אמריקנים וההיספאנים הם שתי אוכלוסיות שונות בתכלית.
 

saar7650

New member
ממש ממש לא...

אם רק היית קורא קצת בתנ"ך! ספר דברים- כי עם קדוש אתה לה אלוהיך, בך בחר ה' אלוהיך להיות לו לעם סגלה מכל העמים אשר על פני האדמה. לא מרבכם מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים. כי מאהבת ה' אתכם, ומשמרו את השבעה אשר נשבע לאבותיכם הוציא ה' אתכם ביד חזקה ויפדך מבית עבדים מיד פרעה מלך מצרים... ושמרת את המצווה ואת החוקים ואת המשפטים אשר אנכי מצווך היום לעשותם. אין כאן בחירה עקב גדולה כל שהיא (כלומר- עקב נחיתות אחרים עלינו) אלא עקב שבועה לאבות אבותינו והוצאתינו ממצרים. הבדל אדיר בין גזענות לבין מה שאנו אומרים- א. הבחירה של עם ישראל מקנה לו חובות יתרות מאחרים. להזכירך- 7 מצוות בני נח לעומת 613 מצוות ליהודי. ב. הבחירה לא באה עקב עליונות העם היהודי על האחר. ג. גויים יכולים לבוא בתוך עם ה' שלא כמו בגזענות אחרת שבה אין אפשרות להיכנס בתוך גזע כזה או אחר. אין כאן שום גזענות. על ענין זה מסכימים גם בני דתות האיסלאם והנצרות.
 
עם הנבחר זה לא עניין גזעית

ההכרזה של עם הנבחר הוא בעיקר בעיה של התנשאות, אז אם אתה מאמין שזה ציווי של האל, אז לא שייך כאן לאומר שזה התנשאות, אבל מי שלא מאמין שזה ציווי האל, וסבור שהיהודים המציאו את הרעיון של "אתה בחרתנו" בוודאי שיש כאן התנשאות ועוד איך. בקיצור זה שאלה של אמונה.
 

saar7650

New member
אז מלבד היהודים

גם הנוצרים והמוסלמים טוענים ומאמינים כי אנו העם הנבחר. ולגבי ההתנשאות- אם זה היה מקנה לנו זכויות יתרות, ניחא! אך זה מקנה לנו חובות, הרבה יותר מאחרים!
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

הנוצרים והמוסלמים טוענים כי ה' חזר בו מבחירתו בעם ישראל משום שהיו חוטאים. דווקא בשריעה (ההלכה המוסלמית) יש הרבה יותר חובות מבהלכה היהודית. ההתנשאות היא מיותרת ומציגה את היהודים באור שלילי, מוטב להפסיקה.
 

saar7650

New member
מה הקשר?!

"הנוצרים והמוסלמים טוענים כי ה' חזר בו מבחירתו בעם ישראל משום שהיו חוטאים" אך עדיין טוענים ומאמינים כי העם שלנו הוא נבחר לראשונה במעמד הר סיני. רק לאחרונה הגיע האפיפיור ואמר כי אנו "העם הנבחר"! לא אני אמרתי, אלא אותו אפיפיור. "דווקא בשריעה (ההלכה המוסלמית) יש הרבה יותר חובות מבהלכה היהודית." לא כ"כ בטוח במה שאתה אומר. אם כי זה לא קשור לעניין. אני מדבר על הדת היהודית ולא על האיסלאם. "ההתנשאות היא מיותרת ומציגה את היהודים באור שלילי, מוטב להפסיקה." בפעם המליון- אין כאן התנשאות שלילית, התנשאות המקנה זכויות בלבד! וגם אין כאן גזענות כמו שהסברתי כבר.
 

SupermanZW

Well-known member
הקשר הוא

האפיפיור התחנף ליהודים, הרי ידוע שהאפיפיור הפך לדמות פוליטית. האיסלאם נכפה בחרב וההלכה המוסלמית כוללת יותר חובות מהיהודית, מה שמראה כי היות היהודים "עם נבחר" לא מקנה להם יותר חובות מלמוסלמים. כל התנשאות היא שלילית ומיותרת. ובקשר לגזענות גם אפליית העמונים והמואבים (פסולים לגיור, אסור להם לבוא בקהל ה') לא פחות גזענית.
 

saar7650

New member
שוב, לצערי אין קשר!

"האפיפיור התחנף ליהודים"- העניין מובא גם ב"ברית החדשה" וגם בקוראן. כך שאין קשר ל"התחנפות", זו פשוט אמונתם של הנוצרים והמוסלמים שמאמינים ב"ברית הישנה" ! "האיסלאם נכפה בחרב", אגב גם הנצרות (מסעי הצלב) - לעומת היהדות שלא נכפתה ע"י חרב! "וההלכה המוסלמית כוללת יותר חובות מהיהודית," ראשית כל, אנו מדברים כעת על הדת היהודית. לכן טענתי כי ביהדות, אמנם העם היהודי הוא הנבחר אך זה מקנה לו חובות רבים יותר מאחרים. (613 מצוות ליהודי לעומת 7 מצוות לגוי). שנית, אני מסופק מאוד אם באיסלאם יש יותר הלכות מהיהדות! לגבי אפלית עמונים ומואבים נדון אחרי שנבין כי בחירת העם היהודי אינה מהווה סוג של התנשאות או גזענות כל שהיא!
 

SupermanZW

Well-known member
לא

בברית החדשה לא כתוב כי היהודים הם העם הנבחר, אלא רק בברית הישנה, גם הנוצרים וגם המוסלמים טוענים שה' התחרט. בברית החדשה נאסר רצח ע"מ להמיר דת ומסעי הצלב היו נגד ההלכה הנוצרית, הקוראן לעומת הברית החדשה קורא לג'יהאד.
 

saar7650

New member
זו כוונתי-

ששתי הדתות מאמינות בברית הישנה ובכך שהעם היהודי הוא העם הנבחר. כל שאומרות הן, רק שאלוקים עזב אותנו ובחר בהן! "בברית החדשה נאסר רצח ע"מ להמיר דת ומסעי הצלב היו נגד ההלכה הנוצרית," לא כ"כ בטוח... כי איך האפיפיור בקושי הצליח להוציא מעצמו חצי התבטאות שמתנצלת על ההרוגים היהודים במסעי הצלב?! הרי כל הנצרות מבוססת על כך שאלוקים עזב אותנו ועבר אליהם, והם מנסים להוכיח זאת ע"י השפלת היהודים, ובכך להראות שהקב"ה כביכול עזב אותנו!
 

SupermanZW

Well-known member
יפה

כפי שטענתי כל הדתות הן לא מוסריות, גם היהדות גם הנצרות וגם האיסלאם וגם הדתות האחרות לא מוסריות. היהדות גזענית מפלה נשים מתאכזרת לבעלי חיים ומעודדת עבדות, הנצרות משפילה יהודים והאיסלאם קורא לרצח מי שלא מוכן להתאסלם. אי המוסריות של דתות אחרות לא תורם למוסריות היהדות.
 

saar7650

New member
כפי שטענת?!

מכותרת התגובה שלך ניתן להבין כי ראית את דבריך בתוך דברי! כלומר- שראית כי גם אני הסכמתי עם ההנחה שהיהדות אינה מוסרית... האמנם?!
 

SupermanZW

Well-known member
לא

רק ראיתי בדבריך חוסר מוסריות נוסף לנצרות ולאיסלאם ולא שום הוכחה למוסריות היהדות. אגב, כתבתי שאני טענתי שכל הדתות לא מוסריות, לא שאתה טענת זאת.
 

saar7650

New member
אוקיי...

חשבתי שהכותרת "יפה" היא ביטוי לכך שראית את דבריך בתוך דברי... טעות שלי. לגבי- הענין שלא הבאתי הוכחה למוסריות היהדות, זה מה שאני מנסה להסביר כל השרשור.
 

SupermanZW

Well-known member
נכון

טענות הבאת, הוכחות לא הבאת, אלא אם כן אתה תטען שאין חוסר מוסריות בדוגמאות שהבאתי ותוכיח זאת.
 

saar7650

New member
לעניות דעתי אני מביא הוכחות

לטענותי... הוויכוח הוא האם תקבל את הוכחתי או לא. בינתיים אנו ממשיכים לדון.
 
למעלה