שנינו אכן לא מסכימים איתו../images/Emo13.gifונקודת המוצא שלנו
.....כן זהה במקורה. ולהלן מספר הרחבות והערות: אתה טוען שהעם היהודי הוא אכן עם לגיטימי,כלומר אינך מסכים שההגדרות שסופרמן מביא והפירושים המוקצנים שלו להם הם מוסכמים ומוחלטים,ובכך אנחנו זהים לחלוטין בדיעותינו. העיניין הוא שסופרמן טען שכן יש הסכמה עולמית על ההגדרה ומשמעותה,לפחות בעולם האקדמאי,ולשם כך הביא הגדרה מילונית שלכאורה היא התורה מסיני המקובלת על כולם...בעוד שהאמת היא שאפילו המקור של ההגדרה שהוא הביא נוגדת את הגדרתו הקיצונית למושג וגם מדגימה שאין הסכמה מוחלטת וספציפית להגדרתו,ומה שמדהים הוא שסופרמן בחר להונות את עמיתיו לפורום ולשנות את המקור האמיתי כדי לקרבו לדעתו ,במקום להתאים את דעותיו למקור האמיתי שהוא עצמו טוען שהוא מקור הסמכות-כלומר גם על פי שיטתו,שאינה שיטתי,הוא טועה לחלוטין,וראוי ונכון היה לעמתו עם העובדה הזאת. אני מבין כמובן שהנושא מבחינתך הוא מקור הסמכות,אך ההשוואה לאו'ם אינה לגמרי מדויקת,קודם כל העם היהודי ,כמו גם שאר עמי העולם, לא הפקידו בידי אף אקדמאי או קבוצת אקדמאים ספציפיפיים את הזכות והסמכות להגדירם ולגזור מכך את זכויותיהם להכרה עצמית או אדמה,בעוד שהאו'ם כן קיבל סמכויות מוגבלות מהמדינות החברות בו,כולל ישראל, לדון בעיניניהם ואף להחליט החלטות בעלות תוקף משפטי ומעשי במועצת הבטחון,שמדינות העולם יקיימו לגביך גם אם אינך מקבלן ברגע נתון. לגבי הפליטים ו"זכות" השיבה,נושא מענין שלעצמו,אתה בהחלט יכול להגיד שאתה לא מסכים מראש עם זכותו של הארגון הזה להכתיב את תוצאות העימות בהקשר הזה,והצדק עימך,אבל האם זה אומר שעליך להימנע מלקחת חלק בדיון באו'ם המגדיר מהם פליטים פלסטינים והאם\ומהן זכויותיהם לבוא לישראל???? או שעליך להשתתף בדיון ולהצביע על כך שהגדרת מעמד הפליטות הפלסטינית באום היא מעוותת(בהגדרה הכללית רק הפליט המקורי נחשב כפליט,בעוד שלגבי הפלסטינים,גם הדורות הבאים זוכים למעמד פליט), או להדגים שכמות מקבילה של פליטים יהודים ברחו מהעולם הערבי לישראל,ושממילא הצד הערבי הוא זה שפתח במלחמה ונושא באחריות לתוצאותיה. או להזכיר את כל המקרים הדומים שבהם לא התקימה זכות שיבה,כמו פליטים גרמנים מפולין וצכוסלובקיה,פליטים מוסלמים והינדואים מפקיסטן והודו,וכו' וכו'. או שאתה יכול להפעיל את קשריך עם מדינות שונות באו'ם כדי למנוע עלית הנושא לדיון בעצרת האו'ם או לפחות במועצת הבטחון שאוחזת בסמכויות האמיתיות באו'ם המציאות היא שבסופו של דבר אנחנו כן חיבים לפעול בשיתוף פעולה והידברות עם אומות אחרות ואירגונים בין לאומים כדי להמשיך להתקים ולשגשג. אגב,יש לעיתים חשיבות גדולה להבדלי ניסוח בסגנון "פליטים" או "הפליטים",כך למשל 242,ההחלטה המפורסמת שהתקבלה במועצת הבטחון קוראת "לנסיגה משטחים שנכבשו" ולא "לנסיגה מהשטחים שנכבשו" או "לנסיגה מכל השטחים שנכבשו",ולא במקרה.
.....כן זהה במקורה. ולהלן מספר הרחבות והערות: אתה טוען שהעם היהודי הוא אכן עם לגיטימי,כלומר אינך מסכים שההגדרות שסופרמן מביא והפירושים המוקצנים שלו להם הם מוסכמים ומוחלטים,ובכך אנחנו זהים לחלוטין בדיעותינו. העיניין הוא שסופרמן טען שכן יש הסכמה עולמית על ההגדרה ומשמעותה,לפחות בעולם האקדמאי,ולשם כך הביא הגדרה מילונית שלכאורה היא התורה מסיני המקובלת על כולם...בעוד שהאמת היא שאפילו המקור של ההגדרה שהוא הביא נוגדת את הגדרתו הקיצונית למושג וגם מדגימה שאין הסכמה מוחלטת וספציפית להגדרתו,ומה שמדהים הוא שסופרמן בחר להונות את עמיתיו לפורום ולשנות את המקור האמיתי כדי לקרבו לדעתו ,במקום להתאים את דעותיו למקור האמיתי שהוא עצמו טוען שהוא מקור הסמכות-כלומר גם על פי שיטתו,שאינה שיטתי,הוא טועה לחלוטין,וראוי ונכון היה לעמתו עם העובדה הזאת. אני מבין כמובן שהנושא מבחינתך הוא מקור הסמכות,אך ההשוואה לאו'ם אינה לגמרי מדויקת,קודם כל העם היהודי ,כמו גם שאר עמי העולם, לא הפקידו בידי אף אקדמאי או קבוצת אקדמאים ספציפיפיים את הזכות והסמכות להגדירם ולגזור מכך את זכויותיהם להכרה עצמית או אדמה,בעוד שהאו'ם כן קיבל סמכויות מוגבלות מהמדינות החברות בו,כולל ישראל, לדון בעיניניהם ואף להחליט החלטות בעלות תוקף משפטי ומעשי במועצת הבטחון,שמדינות העולם יקיימו לגביך גם אם אינך מקבלן ברגע נתון. לגבי הפליטים ו"זכות" השיבה,נושא מענין שלעצמו,אתה בהחלט יכול להגיד שאתה לא מסכים מראש עם זכותו של הארגון הזה להכתיב את תוצאות העימות בהקשר הזה,והצדק עימך,אבל האם זה אומר שעליך להימנע מלקחת חלק בדיון באו'ם המגדיר מהם פליטים פלסטינים והאם\ומהן זכויותיהם לבוא לישראל???? או שעליך להשתתף בדיון ולהצביע על כך שהגדרת מעמד הפליטות הפלסטינית באום היא מעוותת(בהגדרה הכללית רק הפליט המקורי נחשב כפליט,בעוד שלגבי הפלסטינים,גם הדורות הבאים זוכים למעמד פליט), או להדגים שכמות מקבילה של פליטים יהודים ברחו מהעולם הערבי לישראל,ושממילא הצד הערבי הוא זה שפתח במלחמה ונושא באחריות לתוצאותיה. או להזכיר את כל המקרים הדומים שבהם לא התקימה זכות שיבה,כמו פליטים גרמנים מפולין וצכוסלובקיה,פליטים מוסלמים והינדואים מפקיסטן והודו,וכו' וכו'. או שאתה יכול להפעיל את קשריך עם מדינות שונות באו'ם כדי למנוע עלית הנושא לדיון בעצרת האו'ם או לפחות במועצת הבטחון שאוחזת בסמכויות האמיתיות באו'ם המציאות היא שבסופו של דבר אנחנו כן חיבים לפעול בשיתוף פעולה והידברות עם אומות אחרות ואירגונים בין לאומים כדי להמשיך להתקים ולשגשג. אגב,יש לעיתים חשיבות גדולה להבדלי ניסוח בסגנון "פליטים" או "הפליטים",כך למשל 242,ההחלטה המפורסמת שהתקבלה במועצת הבטחון קוראת "לנסיגה משטחים שנכבשו" ולא "לנסיגה מהשטחים שנכבשו" או "לנסיגה מכל השטחים שנכבשו",ולא במקרה.