האם היהדות היא דת בלבד, או שמא אומה או עם ?

SupermanZW

Well-known member
לא הפכתי אותה לאחראית

אלא טענתי שמנקודת מבטו של האזרח זה גורם לו לחוש בסיכון. מבחינת ההשפעה על החיים משנות העובדות בשטח ולא משנה מי אשם או אחראי. האם כאדם היית מעדיף לחיות במדינה שאין בה בכלל מלחמות או במדינה שמנצחת במלחמות? ענה בכנות.
 

golanwalker

New member
כאדם? שמע, כל אדם אוהב לבחור באפשרות הקלה

ביותר. הכי קל זה להתלונן כאן על המצב הבטחוני, החינוכי וכל מה שביניהם ומעבר לכך - לארוז את הדברים - ולהגשים איזה "אמריקן ד'רים". לחיות חיים ורודים באמריקה, או באירופה - שמע, אלו חיים משתלמים ביותר. לחיות במדינה מערבית לגמרי, עם תרבות מפותחת, מוזיאונים, שהקהל בה מנומס, ושאין בעיות - מבחוץ או מבפנים - כמו שיש לנו - זה פגז. באמת. אבל הבעיה כאן היא לא באיך אזרח מסתכל על החיים שלו עצמו. לפעמים אדם צריך לשאול את עצמו מה הוא יכול לעשות לזולתו - במקרה זה, החברה, המדינה - מלבד מה הוא יכול לקבל. וזה אחרי שהוא קיבל דיו ממה שסביבתו מסוגלת להעניק. אתה יודע למה אנשים נשארים כאן? למרות הכול? כי הם מאמינים - ויודעים - שאפשר לשפר. לתקן. לשדרג. לנסות לרומם כאן את הדברים. לפתח. לחזק. להתקדם. פשוט לשאוף ליותר- וגם לעשות יותר, בשביל זה. הכי קל זה לשבור את הכלים - אין יותר קל מזה. אבל הסיבה שאנשים מוכנים להשאר כאן, ולהגן כאן על המדינה-היא שהם נותנים לה צ'אנס. צ'אנס לעוד. צ'אנס להוכיח מעצמה-ומעצמם, משהו. צ'אנס שישראל היא לא רק "גזענית", או "מדכאת", ושכל הזמן נלחמת, ושהחינוך גרוע בה-ואין לה עתיד. אנשים נשארים כאן, למשל, כדי להוכיח לעולם שישראל יכולה לעשות שלום. שישראל כן מדינה מפותחת. שישראל כן יכולה לטפל בחינוך. שישראל כן יכולה לטפל בבעיות שלה-ולא לתת להן להכריע אותה. "ישראל", או בכלל "מדינה" זהו מושג מאוד ערטילאי. מי זאת ישראל? ראש הממשלה? שמתחלף כל 4 שנים יחד עם ממשלתו? הנשיא? הכנסת? שמשנה את המבנה שלה כל כמה שנים? מדענים? פיזיקאים? רופאים? יזמים? בעלי חנויות? ראשי ערים? (ועוד?) ישראל היא אנחנו - האנשים שחיים בה, שבוחרים את המנהיגים שלה, שבונים אותה (או הורסים אותה), שמבקרים אותה-ושמסבירים לעולם כל צעד ושעל שהיא עושה. שאנחנו עושים. זה המצב. המצב כאן לא קל. אבל שווה להשאר כאן ולהלחם על עתידה של המדינה שלך - מאשר לברוח ולחפש חיים ורודים בארץ אחרת. כך לפחות אני חושב.
 

golanwalker

New member
ודרך אגב כשאני אומר "להלחם"..

...אני לא מתכוון למלחמה, בפועל. להלחם זה לא רק אומר להתגונן מפני איראן, חמאס וחיזבאללה-אלא זה להיאבק על עתיד החינוך, התעשייה, הטכנולוגיה או התרבות. לנסות לגיס מורים צעירים למערכת. לדאוג להביא/להכשיר מדענים ואקדמאים בארץ. להקים עוד מפעלים. להמשיך להוביל מטבע יציב. לדאוג שיופיעו עוד אמנים ושחקנים בתיאטראות בארץ. להמשיך להיות מובילים ברפואה. לדאוג להסברה טובה יותר של עמדותינו והחלטותינו כלפי העולם. להיאבק בשחיתויות.... ועוד.
 

SupermanZW

Well-known member
לא טענתי אחרת

אני טוען רק שלא נראה סביר שבעתיד הקרוב או הרחוק או אי פעם יהיה שלום בישראל. עם כל היאוש שבי אני עדיין מנסה לעשות דברים כדי לשפר, הבעיה העיקרית שלי היא שאין לי מספיק שותפים לדרך, זו הסיבה שאני עובד על פתרון שיביא אותי אל השלווה שאני מחפש (במדינה אחרת). בוודאי לא קשה לך להבין שכשאין אפילו מפלגה אחת שמייצגת את מה שחשוב לך ושגם כשאתה מצליח למצוא אנשים בודדים שאינם אדישים ורוצים את אותם שינויים שאתה רוצה הם מיואשים הרבה יותר ממך ולא מאמינים שהם מסוגלים לשנות כלום עד כדי כך שהם לא מוכנים לנסות אפילו דברים מינימליים אז בעצם אין שום דבר שאתה יכול להאמין בו שיביא לשיפור כלשהו.
 

golanwalker

New member
תשמע, פסימיות לא תביא אותנו לשום מקום

עם כל הפאקים של ישראל שאתה מעלה כאן-מה אתה מציע לעשות?
 

wxyz2006

New member
עפ כל הפאקים של ישראל, אין אף מדינה

שהגיעה לעשירית מהשגיה של מדינת ישראל תוך פרק זמן קצרצר של 62 שנים. ואני לא מדבר רק על הצד הצבאי/בטחוני.
 

SupermanZW

Well-known member
יש לי הרבה הצעות שלבעלי היכולת אין אומץ לממש

אכיפת חוקי הבניה בכל המדינה, בדואים אינם מעל לחוק. בחירה באחת משתי האפשרויות הבאות: גיוס חובה של כל אזרח בהגיעו לגיל 18 או מאוחר יותר במידה ומדובר בעתודאי או הפיכת צה"ל לצבא מקצועי על כל המשתמע מכך. האצת הקמת מתקני ההתפלה לחופי הים התיכון כדי לפתור אחת ולתמיד וכמה שיותר מהר את בעיית המחסור במים. ביטול מוחלט של קצבאות הילדים והגדלת שווי נקודות הזיכוי ממס הכנסה בגינם. ביטול מימון ציבורי לכל מוסד חינוכי שאינו מלמד את מקצועות הליבה. הכנת תוכנית חירום ארוכת לשיפור רמת הלימודים בכל בתי הספר בארץ עד להגעה לרמה המקובלת במובילות שבמדינות המפותחות ושמירה עליה. החלת חינוך פיננסי וחינוך לדמוקראטיה החל מבית הספר היסודי בכל מערכת החינוך בארץ. לימוד אנגלית מכיתה א'. מתן ארוחת צהרים לכל התלמידים בבתי הספר. ביטול קצבאות האברכים. כינון נישואין אזרחיים בישראל לכל המעוניינים בכך הפסקת איסור נסיעת אוטובוסים בשבת בכל מקום שזה עדיין אסור לאלתר בניית גדר הפרדה ורשת מצלמות וידאו בכל הגבולות של מדינת ישראל למניעת הסתננות והברחות. מניעת גירוש ילדים שנולדו בישראל, אין להעניש ילדים על פשעי הוריהם. כינון חוקה דמוקראטית למדינת ישראל. האצת הפשרת הקרקעות לבניה ע"מ להגדיל את ההיצע ולהפוך את הדיור לבר השגה לרוב המוחלט של המשפחות בישראל. תיקון חוקי ההגירה של מדינת ישראל כך שלא יאפשרו הגירה של בעלי עבר פלילי. השבת כל הכספים שנגזלו מניצולי השואה אל ניצולי השואה וכספים של ניצולי שואה שכבר אינם בין החיים יושבו ליורשיהם החוקיים. החלת עונש מוות על כל מי שביצע פעילות טרור ונתפס. הורדת המיסים על מכוניות לרמה המקובלת באירופה. ידוע שאין מדיניות שתוכל להפחית את כמות כלי הרכב בארץ בשל אי יעילות התחבורה הציבורית, היוקר גורם לכך שגיל המכונית הממוצעת בישראל הוא 8 כשבמרבית מדינות אירופה מדובר על שנתיים, ככל שמתקדם הזמן המכוניות החדשות יותר הן בטיחותיות יותר ולכן הפחתת המכס תגרום לאנשים לרכוש מכוניות חדשות יותר ולכן בטיחותיות יותר, כך תקטן כמות ההרוגים וכמות הפצועים קשה מתאונות הדרכים. הורדת מצלמות המהירות מכל הכבישים האיכותיים שאין בהם כמעט תאונות והצבת מצלמות רמזור בצמתים מועדים לפורענות במקומן. מטרת האמצעים הללו צריכה להיות להפחית את כמות תאונות הדרכים ולא לחלוב את הציבור. מחקר בריטי עדכני קובע שמצלמות המהירות מגדילות את כמות תאונות הדרכים היכן שהן מוצבות. קביעת מגבלות המהירות בכל הכבישים על פי חוק האחוזון ה85 (אם מעניין אותך מה זה חפש בגוגל). עידוד הקמת תחנות כוח סולאריות על גגות הבתים ובשטחים פתוחים.
 

golanwalker

New member
מקבל את הכל למעט צה"ל

אתה מתכוון גם לערבים בלגייס "כל אזרח"...? אז א': ערבים לא ירצו לשרת בצבא שנלחם כביכול ב"אחים" שלהם. האפשרות השנייה-שהיא הרבה יותר גרועה-היא שערבים שכבר כן ירצו לשרת-עלולים להעביר מידע רגיש מצה"ל לאחיהם הטרוריסטים-או גרוע, לאירן. לא תוכל להפוך את צה"ל לצבא מקצועי מכיוון שהמציאות הבטחונית של היום לא תאפשר את זה. כמות החיילים תקטן באופן משמעותי. נראה לך שאנשים אוהבים לקבל פקודות מרס"ר קשוח ולאכול אבק בטירונות ואימונים - או להתקע בתפקיד זוטר - בזמן שהם יכולים ללכת לאוניברסיטאות וללמוד מנהל עסקים או היי טק? הם בכלל לא י ח ש ב ו לעשות צבא. כל מי שישאר לך בצבא יהיו הברארה של החברה. אנשים שנפלטו מכל מסגרת ולא יכולים ללכת לשום מקום אחר מלבד לצבא. ערסים. האמחה של החברה. מעטים יהיו האינטלנקטואלים שישארו בצבא. להפוך את צה"ל למקצועי פירושו לשנות את כל המבנה שלו- מה שעשוי להחליש אותו.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

אני מתכוון גם לערבים ב"כל אזרח", עובדה היא שכל ארצות ערב גייסו לצבאותיהן את אזרחיהן היהודים. אלה שלא ירצו לשרת מוזמנים לשבת בכלא כמו משתמטים אחרים או לחפש את מקומם בארץ אחרת. כדי לקבל זכויות שוות יש למלא חובות שווים. אל תשכח שהיחסים בין הערבים לאיראנים אינם טובים בלשון המעטה, אולי לא ידעת אבל אפילו החמאס מגנה את אחמדינג'אד למרות שהציע לסייע לחמאס, ערבים לא יעבירו מידע לאיראן, מבחינת הערבים האיראנים אויבים גדולים יותר מהיהודים. בנוגע לחששך שערבים שירצו לשרת יעבירו מידע לאחיהם הטרוריסטים, זה לא כל כך סביר משום שכחלק מהצבא הם עלולים להיפגע מתקיפת אותם טרוריסטים. כמות החיילים כיום היא גדולה מהנדרש ולכן יש הרבה חיילים מיותרים בתפקידים מיותרים. צבא מקצועי יגשים את החזון של צבא קטן וחכם, כמו כן אין לחשוש שהצבא יקטן יותר מדי כי צבא מקצועי משמעותו שהשירות הצבאי הופך לקריירה ואלה שבוחרים להיות אנשי צבא נשארים בו לרוב עד גיל מתקדם. יהיו גם אנשים איכותיים שיבחרו בשירות צבאי, כמו כן אנשים איכותיים מתקדמים בכל מקום, גם בצבא מקצועי. רוב נשיאי ארה"ב היו אנשי צבא בעברם, אז מה הם מבחינתך? ברארה? ערסים? אני סבור שהחשש שלך אינו ריאלי.
 

golanwalker

New member
מי אמר שאת האזרח לא מעניינת הייחודיות??

כשישראלי מבקר את קרוביו וחבריו בחו"ל-הוא לא מת להשוויץ במדינה שלו? אולי אתה לא??
 

SupermanZW

Well-known member
בטח, אז במה אני יכול להשוויץ כשאני מבקר את

קרוביי בחו"ל? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שמאיימים למחוק אותה מהמפה? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שכאזרח שלה אין לי אפשרות להינשא בשטחה בנישואין אזרחיים? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שלמרות היותה חברה בOECD מערכת החינוך שלה ברמה של מדינת עולם שלישי? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שמגרשת ילדים שנולדו בה רק בגלל שהוריהם עובדים זרים? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שלמרות מחסור חמור במים עיכבה ומעכבת כמה שרק אפשר את ההתפלה ובחרה דווקא לייקר ככל האפשר את המים לאזרחיה כי היא מעוניינת לעשוק את אזרחיה במקום לדאוג להם? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם בה ציבור שלא מוכן לעבוד וגם לא מוכן למלא שום חובה אזרחית אחרת חי על חשבון משלמי המיסים ובנוסף לכל זה גם פוגע בחירות הציבור שמממן אותו בשלל דרכים? בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שדירה ממוצעת עולה 130 משכורות ממוצעות (ממוצעות!, לא חציוניות!) בזה שאני חי במדינה היחידה בעולם שגנבה וגונבת כסף מניצולי השואה מפני ששיכנעה את ממשלת גרמניה לשלם ישירות לממשלת ישראל במקום לניצולי השואה. בזה אני רואה גם עניין אישי כי מדינת ישראל גנבה את הכסף של סבתא שלי. איך אפשר להתגאות בדברים האלו? רק מטורף יכול להתגאות בדברים כאלו.
 

golanwalker

New member
כל מדינה בעולם שלא תבחר - יש לה את הפאקים שלה

הבעיה היא שאנחנו עסוקים בלהנציח את הכשלונות שלנו ולהציג אותם לראווה במקום לטפל בהם ולהסתכל על מה שהשגנו עד עכשיו.
 

golanwalker

New member
תיקון

רוב העולם-בניגוד למה שהתקשורת משדרת-לא מעוניין בהשמדתה של ישראל. נישואין אזרחיים עלולים להגביר את תהליך התפוררות היהדות במדינה. עוד צעד להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיהץ אומנם החינוך כאן לא משהו-אולם אתה יכול להשוויץ שישראל היא אחת המייצאות הגדולות ביותר של אקדמאים, רופאים מרצים ומדענים. ישראל לא יכולה להכיל את כל העובדים הזרים בעולם. בכלל-היא לא הייתה צריכה להביא אותם לכאן מלכתחילה. אם ישראל תשאיר כאן את העובדים הזרים - יתגבר זרם העובדים לכאן, ועד מהרה תחשוב שאתה נמצא בתאילנד. ת"א כבר עכשיו נראית בערבים כמו עיר סודאנית. אתה יודע שלישראל אין גבולות?? כולם מגיעים חופשי על הבר! דרך מצרים, וירדן! ישראל זאת מדינת חוק - ולא מדינת מהגרים. זה המצב. ולמי שלא נוח עם זה-מוזמן להאכיל עובד זר בביתו. מדינת ישראל היא המדינה המתקדמת ביותר בעולם בהשבת שפכים לצורכי חקלאות. במפעל הגדול ביותר למטרה זו הוא השפד"ן. כ-70% ממי הביוב בישראל עוברים טיהור ומושבים לצורכי השקיה, וכ-60% משדות הנגב מושקים במי קולחין שעברו השבה. צינור המים המוביל אותם לנגב מכונה "הקו השלישי". בשנת 2007 החלה לפעול בראשון לציון מערכת לאגירת מי גשמים. בשלב הראשון, מי הגשמים שימשו להשקיה של פארקים וגינות ציבוריות במערב עיר. ובשלב הבא המים יעברו השבחה עד לרמה של מי שתייה רגילים. ציבור החרדים והערבים בהחלט מהווה בעיה, שאיתה אנו ממשיכים להתדיין. מה שאני יודע בינתיים זה שהוקמו בצה"ל יחידות חרדיות. ישראל זו מדינה עם שטח קטן מאוד. כ-22,072 קילומטרים רבועים. על כן, כל פיסת אדמה בה - יקרה. לכספי השילומים נודעה חשיבות מרכזית בכלכלה הישראלית. כספי השילומים הכלליים הגיעו לידיה של המדינה בשתי צורות - בכסף מזומן ובסחורות. תקציב הסחורות שימש למטרות שונות והכסף המזומן שהגיע שימש בעיקר לסגירת החוב הגדול של המדינה במטבע זר. סגירת החוב אפשרה להנהיג את המדיניות הכלכלית החדשה (ראו גם: האינפלציה בישראל). ניצולי השואה שהגיעו חסרי-כול החלו ליהנות מרווחה כלכלית באופן יחסי. כיוון שהזכאים יכלו לבחור את המטבע שבו התקבלו הפיצויים, הם נהנו מהכנסה ב"מטבע קשה", בתקופה שבה הלירה הישראלית איבדה מערכה בשיעור גבוה. במקביל גדל הפער הכלכלי בין הפליטים לשעבר מארצות אירופה לבין פליטים יהודים שהגיעו חסרי כל מארצות ערב בשנות ה-50. פער זה הגביר את המתח החברתי שהיה קיים ממילא בין קבוצות העולים וצאצאיהם. חלק נכבד מהכסף שימש לשיפור מנגנוני קליטת העלייה ולרווחת העולים החדשים, ובהם ניצולי שואה לא מעטים. יתר הכסף תועל לטיפול בניצולי השואה, להתיישבות החקלאית ולבניית תשתיות. אחוז מסוים מן הכספים עבר לשיקום ניצולי שואה ברחבי העולם על ידי הממשלה הגרמנית. גרמניה גם הנהיגה בעבר, בלי קשר להסכם השילומים, מדיניות מקלה כלפי יהודים שביקשו להגר אליה מטעמי רדיפה דתית או פוליטית, או מטעמים של קשיים כלכליים. בשנות ה-90 הביא הדבר להגירת אלפי יהודים מברית המועצות לשעבר אל גרמניה.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

לא טענתי שרוב העולם מעוניין בהשמדת ישראל אלא שנכון לעכשיו ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמדינה אחרת מאיימת עליה למחוק אותה מהמפה. יש לתת ליהדות להתפורר ולעזור גם לנצרות ולאיסלאם להתפורר, עד כה הסבו לנו כל הדתות רק נזקים. מדינת כל אזרחיה היא האידאל אליו צריכה לשאוף כל מדינה. כל אפליה היא פסולה. כל מדינה שאינה מדינת כל אזרחיה מונעת אחדות מאזרחיה וגורמת למרמור שמוביל בדרך כלל לאלימות ולפשע. כל האקדמאים שישראל מייצאת הם תוצרים של מערכת החינוך של שנים לא מאוחרות משנות ה90 כאשר חלק ניכר מאותם אקדמאים קיבלו את השכלתם במדינות אחרות, ארצות חבר העמים בעיקר. ישראל לא צריכה להכיל את כל העובדים הזרים בעולם ואפילו לא את מיעוטם, אך אל לה להעניש ילדים על פשעי הוריהם. כבר כתבתי שיש לבנות גדרות מסביב לכל גבולות ישראל ולהציב רשת מצלמות וידאו במעגל סגור ומכשולים נוספים בפני מהגרים בלתי חוקיים והברחות. עם זאת אין לנהוג באכזריות כלפי מי שכל "פשעם" הוא שנולדו להורים ה"לא נכונים". טוב שמשיבים שפכים לצרכי חקלאות, אך המחסור החמור ביותר הוא במי שתיה דווקא והמדינה מעכבת ככל האפשר את הטיפול בבעיה זו. אין שום הצדקה לביצוע פשע גם כאשר למבצעי הפשע יש כוונה טובה. כספי השילומים נועדו לפצות את ניצולי השואה על סבלם ומלכתחילה אסור היה למדינה לשדוד את כספם. אין לתקן עוול בעוול.
 

golanwalker

New member
סעיף א (המדינה היהודית היחידה בעולם) "פוגע...

...באיכות החיים של רוב האזרחים כאן"? אז מה אתה מציע בדיוק-להתנצר? או להתאסלם? אתה מוזמן לבחור.
 

SupermanZW

Well-known member
מצטער שלא הייתי ברור

כוונתי היא שכל מדינת דת היא דבר פסול. מדינה יהודית היא פסולה בדיוק כמו מדינה נוצרית או מדינה מוסלמית. יש להפריד את הדת מהמדינה לאלתר.
 

golanwalker

New member
אסור להפריד לגמרי את הדת מהמדינה

אחרת ישראל תהפוך למדינת כל אזרחיה.
 

golanwalker

New member
אפשר קצת להרחיק ביניהם-אבל לא להפריד לגמרי

כמובן שלא צריכים ללכת לכיוון הקיצוני ולהפוך את ישראל למדינת הלכה תורנית. ישראל היא אינה מדינה נייטרלית כלפי כל קבוצות האוכלוסייה שבה. ישראל הוקמה למען ובשביל היהודים. מי שאינו יהודי וחי כאן יכול להשאר ולהשתלב במדינה. אולם אסור למחוק את אופיה היהודי של ישראל-אחרת, הערבים יטענו לשוויון מלא מול היהודים. זאת לא גזענות להפלות בין ערבים ליהודים כאן - כמובן שאני לא מתכוון לאיכות חיים, אלא להגדרה עצמית ולשאיפות לאומיות. ערבים, דרוזים, צ'רקסים וכלל המיעוטים לא יכולים לשאוף לריבונות עצמית-לאומית בישראל. זה המצב. הדת, היא כלי הכרחי לשמירת צביונה היהודי של ישראל. בלי הדת - ישראל תיהפך לעוד מדינת איסלאם במזרח התיכון.
 

SupermanZW

Well-known member
מה מפחיד כל כך ב"מדינת כל אזרחיה"?

אני מקווה שברור לך שלא ניתן להפלות בין אזרחים לאורך זמן בלי שזה יתפוצץ מתישהו.
 
למעלה