האם היהדות היא דת בלבד, או שמא אומה או עם ?

golanwalker

New member
אנשים צריכים להבין מי זאת ישראל

ישראל זאת לא ארה"ב של המזרח התיכון. לא יעלה על הדעת להפוך את המדינה היהודית היחידה בעולם למדינת כל אזרחיה. מדינת מהגרים. ישראל שייכת ליהודים. היא מוכנה שיחיו בתוכה מיעוטים - אבל זה לא הופך אותה לשלהם. והערבים כאן צריכים ללמוד לחיות עם זה-או ללכת מפה. למה ישראל כמדינת כל אזרחיה נשמע מפחיד? מכיוון שזה יחליש את הרוב היהודי במדינה, יחזק את הערבים-שמהווים היום חמישית מהאוכלוסיה? בעוד כמה שנים-20%! ישראל כמדינת כל אזרחיה ייתן לערבים לגיטימציה להמשיך להתנחל כאן לדורות, ואט אט - לאסלם את המדינה. היית רוצה לחיות בערב הסעודית? או בסוריה? או עירק? או אירן? כדאי שתתחיל להתרגל. אתה נמצא בכיוון לשם.
 

SupermanZW

Well-known member
תרצה או לא, ישראל היא מדינת מהגרים

רוב אזרחי ישראל הם מהגרים או דור שני למהגרים. ישראל, כמו כל מדינה, שייכת לכל אזרחיה, אלא שבישראל יש אזרחים שאינם שווי חובות ו/או אינם שווי זכויות, מצב שאינו מתקיים במדינה תקינה. הדמוגראפיה תעשה את שלה בכל מקרה, ללא קשר להגדרה רשמית כלשהי. חקיקת חוקה דמוקראטית למדינת ישראל והפרדה מוחלטת בין הדת (כל דת!) למדינה תמנע איסלאמיזאציה של מדינת ישראל.
 

golanwalker

New member
ישראל שייכת ליהודים. נקודה.

ולכן אי אפשר להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. הערבים יכולים להשאר פה-אבל לא לטעון לזהות לאומית עצמאית נפרדת מהמדינה-בתוך המדינה.
 

SupermanZW

Well-known member
ישראל שייכת ליהודים אבל לא רק להם

מן הסתם ישראל שייכת לכל אזרחיה אלא שאזרחיה אינם שווי זכויות וחובות ואת זה צריך לתקן. הזהות הלאומית במדינת ישראל היא ישראלית, לא יהודית ולא ערבית, מפני שיהדות היא דת וערביות היא זהות אתנית, זהויות אלה אינן לאום.
 

golanwalker

New member
"סתם כלום"? "פרווה"? תגדירי בבקשה באיזה הקשר.

מדינת ישראל יוצאת דופן משאר מדינות העולם מכמה בחינות: א) מדינת ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם ב) האידאולוגיה שלה היא לחיות בשלום עם שאר עמי הסביבה העויינים (לארה"ב, ושאר מדינות אירופה אין בדיוק שכנים עויינים כמו לנו). ג) זאת ועוד - ההיסטוריה הכ"כ קצרה - ועם זאת, גדושה של המדינה הקטנה הזאת מלאה בהרבה אירועים-ממלחמת העצמאות, ששת הימים ועד השלום עם סאדאת, וחוסיין, וכן חילוץ חטופי אנטבה ועוד. ד) מדינת ישראל מציעה תרופות, אמצעי לחימה, הייטק, פיתוחים בטכנולוגיה ובחקלאות ועוד לשאר העולם. אנחנו בין המקומות הראשונים בעולם במחשבים והייטק. ה) מדינת ישראל כוללת בתוכה הרבה מאוד מיעוטים, - ביחס לכל מדינה ממוצעת אחרת בעולם. ויש כמובן עוד ועוד.
 

golanwalker

New member
האם העובדה שאנחנו מדינה חילונית....

.... ולא מדינת הלכה תורנית היא זו שעושה אותנו "לא מיוחדים" כביכול???
 

golanwalker

New member
מלבד זאת מדינת ישראל כן מציעה את הדרך היהודית

חוגגים כאן חגים בהמונים-חוקי הכנסת מתבססים על חוקי הסנהדרין והכנסת שהייתה בתנ"ך... המון דברים כאן לקוחים מהתנ"ך. ומה זה אומר להיות יהודי? לא יודע. זה יכול להיות אחד אטאיסט שאוכל חזיר ושותה חלב בו זמנית ולא מציין שום חג. זה יכול להיות דוס אדוק. זה יכול להיות חילוני-אבל שומר מסורת. זה יכול להיות עבריין מין/רוצח שמיד לאחר שמבצע את זממו, ברוב צביעות הוא פתאום שם כיפה ומתחיל להתפלל. יהודי, במקור, הוא אדם אשר הצטרף לעם/לאומה וקיבל את חוקי היהדות, או נולד לתוכו/לתוכה. היהדות היא דת ותרבות המחנכת את האדם דרכי ארץ, הראשונה שהעניקה את התורה ועשרת הדיברות. היהדות היא דת אשר מכבדת את השונה ממנה-את הגוי והגר. היהדות מחנכת את האדם להיות אדם טוב. היהדות מעניקה כלים רוחניים לאדם להתמודד עם חייו ועם עצמו. היא אינה כופה את עצמה על אף אחד-ועם זאת, מוכנה לקלוט לתוכה. אם בעינייך לא שווה להיות יהודי בגלל שזה לא משתלם - אז להיות נוצרי, דוקא כן משתלם. אסור לא להיות נוצרי. אחרת תולים אותך. קל להיות נוצרי. משלמים לכומר על כפרה... חוגגים כריסמס, הודיה והרבה דברים. אף אחד לא שונא נוצרים. חוץ ממוסלמים. אז להיות מוסלמים? טוב. מוסלמים זה כוח עולה בעולם. אסור לא להיות מוסלמי. זה בניגוד לקוראן. מורידים ת'ראש ללא-מוסלמים. קל להיות מוסלמי. אפשר לצום ברמאדן, תוכלי ללבוש לך ככה רעלה נחמדה-תיראי כמו נינג'ה. האיסלאם מתחיל עכשיו להתפשט בעולם. אבל הבעיה היא שהנוצרים והעולם המערבי מתנגדים להם. אבל מה שנחמד זה שאת היהודים שני הצדדים אוהבים/אהבו כל כך לשנוא. אז מה את אומרת? תמירי את יהדותך בכל דת אחרת, תשנאי קצת יהודים-והופ! תהיי מקובלת. מה את אומרת-משתלם, לא?
 
למעלה