לא ולא ולא.
האיסלאם הקיצוני הוא לא היהדות הקיצונית, מהסיבה הפשוטה שהאיסלאם היא לא היהדות. זה כמו לומר שרע קיצוני גרוע כמו טוב קיצוני. אלו שני קצוות שונים. אם במקום לומר לי פעם אחר פעם שדעותיי משוכות מתוך גחמות, עיוורון, סובייקטיביות וזרם הרסני כלשהו, היית אומר לי בדיוק על מה דעותיך מסתמכות - היה טוב לשנינו. אתה זורק לי פה סיפורים מהתנ"ך והתלמוד, ואם לומר את האמת - אולי את הקשר של שניים בלבד מהם הבנתי (היו כמה שלא הבנתי בכלל). עיניין האישה הנוכרייה - ראה במפרשים - הוא בגלל שבמלחמה היצר מאבד שליטה, ויש חשש שהאדם יעבור על איסור עריות, ולכן מתירים לו לישא אישה נכרייה. פילגש בגבעה - אז מה? פירוק המשפחות המגמתי בחברה המערבית הוא תוצאה ישירה של יציאת האישה לעבודה והשתלבותה בחברה. שוב, אני לא נגד, אבל בנוסף לפריצות של החברה החילונית-מערבית, התוצאות מזוויעות. למה יש סבירות יותר גבוהה שאדם חילוני יחשוש שאישתו בוגדת בו, מאשר שגבר דתי יחשוש לכך? וגם להפך, מבחינת האישה. לרגע לא אמרתי לדכות את הנאורות והקדמה. אני רק אומר - ללכת בדרך התורה. אתה מביא את זה למחוזות אחרים ושופך סיסמאות זולות על משטרים אפלים ומדינות ערב. בכרטיסך האישי אתה מציין שאתה דתי, אך אני מרגיש שאני מדבר עם אדם שכבר הספיק לשרוף את התנ"ך ואת התלמוד. הבאת את ר' יהודה הלוי, ולרגע לא סתרתי את דבריו. "חביב האדם שנברא בצלם" - כתבתי במפורש שאין לי שום כוונה לחסל ערבים או לגרשם (במקרה זה, רק אם יקבלו על עצמם חובת גר תושב). לעומת זאת, בחרת להתעלם מדבריי במכוון ולא להגיב עליהם. הקורא האובייקטיבי חרש את סיסמאותיך, אני בטוח, כבר אלפי פעמים. את דעותיך אפשר למצוא בעיתונים (כמו "הארץ"), בעוד את דעותיי ניתן למצוא בתורה ובגמרא, בבתי המדרש ובבתי הכנסת. אני לא אתווכח עם שום הוכחה שתביא לי מהתורה, אבל כדי שתבין את זה אתה צריך להפנים שני דברים: א. גם אני כותב, ואת דבריי אתה צריך לקרוא כדי להגשים את המטרה הנ"ל. ב. אני יהודי שמאמין בתורת ה' למשה. אני הולך לפי התורה, או לפחות - משתדל מאוד לעשות כך. בכלל, כמו למטה, יש לי הרגשה ש"נפלת" עלי רק כי ראית כמה מילים שלי וישר גיבשת אישיות שלמה על בסיס ויכוחים קודמים או דעות קדומות. אמרת שהגבת גם על הודעתי שלמטה, ושם ציינתי במפורש: "...האם ליברליות היא דבר ראוי בפני עצמו, או ליתר דיוק - האם מה שאנחנו *מכנים* ליברליות הוא דבר ראוי בפני עצמו." אין לי שום בעיה נגד ליברליות, כשהיא באה ממקום של קדושה, אלא נגד מה שנהוג לכנות ליברליות - מה שהביא עלינו את שיעורי האונס, הפשיעה, השוד, הגניבות והרציחות המרובים. (אם אתה חולק על הסיבה לכל אלו, תן את דעתך שלך בנושא.)