דן

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo4.gifנשמע לי נורא מוזר אבל

רע מאוד עם טעם מר ביניהם.
נשמע לי נורא מוזר אבל
"באומנות כמו באומנות אין דבר כזה שאין דבר כזה" כנראה גם במנועים
 

צחקן

New member
איפה משרד התחבורה היה?

צחקן, תכנית ההתיעלות היא לא בהתנדבו
אהממ..בהתנדבות. בימים העליזים של המונופול, דן היתה מחוברת לעטיני הממשלה ואותו דבר עם אגד. ואני שילמתי את מחיר הכרטיס של כל אחד (דרך הסובסידיה). כאשר אתה מקבל כל חודש צ'ק שמן מפאפאל'ה, אתה לא מתאמץ להתיעל. לא סתם אגד פותחת את המוסכים שלה לחברות מתחרות. פיתאום אפשר להצטמצם, להתיעל, למכור שירותים, להקים חברות בת, לקנות אוטובוסים חדשים וכו וכו. איפה הם היו קודם?
איפה משרד התחבורה היה?
ב"ה אם משרד התחבורה היה רוצה הוא היה יכול לעשות זאת, וגם היום. לאחר גמר החוזים עם כל המפעילים, אפשר לעשות "אגדן" בכל הארץ, במחיר 3 ש"ח לנסיעה עירונית, תחזוקה מעולה של שטיפה כל יום במים ממוחזרים ומה שאתה לא רוצה.... . אפשר גם אפילו לקנות מרצדס, במידה ואתה רוצה, והכל כולל הכל יהיה על חשבון אגד, פרט להסעת החילים כמובן. אגד מסוגלת. השאלה היא איזה אנשים יהיו בראשה. ,
 
צחקן, הצחקתני

איפה משרד התחבורה היה?
ב"ה אם משרד התחבורה היה רוצה הוא היה יכול לעשות זאת, וגם היום. לאחר גמר החוזים עם כל המפעילים, אפשר לעשות "אגדן" בכל הארץ, במחיר 3 ש"ח לנסיעה עירונית, תחזוקה מעולה של שטיפה כל יום במים ממוחזרים ומה שאתה לא רוצה.... . אפשר גם אפילו לקנות מרצדס, במידה ואתה רוצה, והכל כולל הכל יהיה על חשבון אגד, פרט להסעת החילים כמובן. אגד מסוגלת. השאלה היא איזה אנשים יהיו בראשה. ,
צחקן, הצחקתני
ההפרטה באה בגלל מצב מסויים שאליו נקלעה התחבורה הציבורית כאן. ואת המצב לא יצרה חברת קוים. 3 ש"ח? הרי רק אחרי ההפרטה אגד הורידה מחירים. וגם לפני ההפרטה, שאל ותיקים כמה עלתה נסיעה לנצרת (בגלל התחרות) מול נסיעה לעפולה... והכי מענינת ההערה שלך על האנשים..אני לא מבין. לפני כן אגד הופעלה על ידי רובוטים? ולידיעתך, משרד התחבורה לא היה יכול לעשות זאת בגלל המצב הפוליטי. שלטון מפא"י הנציח את המונופולים. רק אחרי התבססות הליכוד החלו להשבר המונופולים של ההסתדרות ומפא"י (רק לשם ההבהרה, אני שמאלן).
 

צחקן

New member
ת'שמע.

צחקן, הצחקתני
ההפרטה באה בגלל מצב מסויים שאליו נקלעה התחבורה הציבורית כאן. ואת המצב לא יצרה חברת קוים. 3 ש"ח? הרי רק אחרי ההפרטה אגד הורידה מחירים. וגם לפני ההפרטה, שאל ותיקים כמה עלתה נסיעה לנצרת (בגלל התחרות) מול נסיעה לעפולה... והכי מענינת ההערה שלך על האנשים..אני לא מבין. לפני כן אגד הופעלה על ידי רובוטים? ולידיעתך, משרד התחבורה לא היה יכול לעשות זאת בגלל המצב הפוליטי. שלטון מפא"י הנציח את המונופולים. רק אחרי התבססות הליכוד החלו להשבר המונופולים של ההסתדרות ומפא"י (רק לשם ההבהרה, אני שמאלן).
ת'שמע.
ב"ה ההפרטה אינה התחרות. אם היו מוסיפים בנוסף לאגד חברה - הרי זו תחרות. הערה על אנשים? אני התכונתי שצריך אנשי מנהלה שלא חושבים רק על המשכורת בסוף החודש. אנשים רצניים שמסוגלים להנהיג גוף גדול כמו "אגד" ולא כאלה שחושבים שהם מסוגלים ולמעשה בשטח גורנישט. אגד יכול לנהל את הכל במחיר נמוך אם משרד התחבורה ישים שמה אנשים ראויים ואז, אפשר להוריד מחיר ולהשאיר את התחזוקה הגבוהה ואף יותר מזה, וללא סבסודיה. משרד התחבורה אחראי למחירים וזו חלק מהבעיה. ונסיעה לנצרת מול נסיעה לעפולה? משרד התחבורה רוצה להראות שיש תחרות ואז אגד מוריד מחירם . הכל רמאות אחת גדולה.
 
אגד היא לא חברה ממשלתית

ת'שמע.
ב"ה ההפרטה אינה התחרות. אם היו מוסיפים בנוסף לאגד חברה - הרי זו תחרות. הערה על אנשים? אני התכונתי שצריך אנשי מנהלה שלא חושבים רק על המשכורת בסוף החודש. אנשים רצניים שמסוגלים להנהיג גוף גדול כמו "אגד" ולא כאלה שחושבים שהם מסוגלים ולמעשה בשטח גורנישט. אגד יכול לנהל את הכל במחיר נמוך אם משרד התחבורה ישים שמה אנשים ראויים ואז, אפשר להוריד מחיר ולהשאיר את התחזוקה הגבוהה ואף יותר מזה, וללא סבסודיה. משרד התחבורה אחראי למחירים וזו חלק מהבעיה. ונסיעה לנצרת מול נסיעה לעפולה? משרד התחבורה רוצה להראות שיש תחרות ואז אגד מוריד מחירם . הכל רמאות אחת גדולה.
אגד היא לא חברה ממשלתית
ומשרד התחבורה לא יכול "סתם ככה" לשים שם אנשים. ואתה עצמך מודה שאגד המונופוליסטית היתה עם אנשים שלא ראויים לנהל אותה (ושוב, את זה אתה אמרת..). ובכלל, ממשלה שמנהלת חברה עלולה להיות יותר גרועה ממונופול תחבורתי...
 

צחקן

New member
לא הבנת את כוונתי

אגד היא לא חברה ממשלתית
ומשרד התחבורה לא יכול "סתם ככה" לשים שם אנשים. ואתה עצמך מודה שאגד המונופוליסטית היתה עם אנשים שלא ראויים לנהל אותה (ושוב, את זה אתה אמרת..). ובכלל, ממשלה שמנהלת חברה עלולה להיות יותר גרועה ממונופול תחבורתי...
לא הבנת את כוונתי
ב"ה אני התכוונתי שמשרד התחבורה ידאג לזה שבאגד יהיו אנשים טובים... . אם היו מנהלים את אגד כפי שצריך, היו יכולים להוריד מחיר.
 

אורי404

New member
צחקן, זו אחריות החברה לא משרד התחבו

לא הבנת את כוונתי
ב"ה אני התכוונתי שמשרד התחבורה ידאג לזה שבאגד יהיו אנשים טובים... . אם היו מנהלים את אגד כפי שצריך, היו יכולים להוריד מחיר.
צחקן, זו אחריות החברה לא משרד התחבו
התחבורה.
 
גם התחזוקה של עפיפי היא ברמה גבוהה

ת'שמע.
ב"ה ההפרטה אינה התחרות. אם היו מוסיפים בנוסף לאגד חברה - הרי זו תחרות. הערה על אנשים? אני התכונתי שצריך אנשי מנהלה שלא חושבים רק על המשכורת בסוף החודש. אנשים רצניים שמסוגלים להנהיג גוף גדול כמו "אגד" ולא כאלה שחושבים שהם מסוגלים ולמעשה בשטח גורנישט. אגד יכול לנהל את הכל במחיר נמוך אם משרד התחבורה ישים שמה אנשים ראויים ואז, אפשר להוריד מחיר ולהשאיר את התחזוקה הגבוהה ואף יותר מזה, וללא סבסודיה. משרד התחבורה אחראי למחירים וזו חלק מהבעיה. ונסיעה לנצרת מול נסיעה לעפולה? משרד התחבורה רוצה להראות שיש תחרות ואז אגד מוריד מחירם . הכל רמאות אחת גדולה.
גם התחזוקה של עפיפי היא ברמה גבוהה
לפחות בנצרת שם יושב המוסך הפרטי של עפיפי לגבי נתניה חדרה צפת ונהריה תזכיר לי ממי הם מקבלים שירותי תחזוקה??
 

mister K

New member
אגד לא קובעים את מחירי הנסיעה

צחקן, הצחקתני
ההפרטה באה בגלל מצב מסויים שאליו נקלעה התחבורה הציבורית כאן. ואת המצב לא יצרה חברת קוים. 3 ש"ח? הרי רק אחרי ההפרטה אגד הורידה מחירים. וגם לפני ההפרטה, שאל ותיקים כמה עלתה נסיעה לנצרת (בגלל התחרות) מול נסיעה לעפולה... והכי מענינת ההערה שלך על האנשים..אני לא מבין. לפני כן אגד הופעלה על ידי רובוטים? ולידיעתך, משרד התחבורה לא היה יכול לעשות זאת בגלל המצב הפוליטי. שלטון מפא"י הנציח את המונופולים. רק אחרי התבססות הליכוד החלו להשבר המונופולים של ההסתדרות ומפא"י (רק לשם ההבהרה, אני שמאלן).
אגד לא קובעים את מחירי הנסיעה
אלא אך ורק משרד התחבורה שלא איפשר לאגד להורידם לפני הרפורמה וכעת מאפשר על מנת להצדיק אותה כביכול.
 
את זה אני באמת לא מבינה

אגד לא קובעים את מחירי הנסיעה
אלא אך ורק משרד התחבורה שלא איפשר לאגד להורידם לפני הרפורמה וכעת מאפשר על מנת להצדיק אותה כביכול.
את זה אני באמת לא מבינה
למה משרד התחבורה מאשר לחברה אחת להוריד מחיר ולאחרת לא, זה ממש להכשיל, לשים מקל בגלגלים. לדעתי זה ממש דבר דפוק ולא בסדר בכלל.
 

fireman

New member
רותם, סלח לי אבל זה תירוץ מונו

אגד לא קובעים את מחירי הנסיעה
אלא אך ורק משרד התחבורה שלא איפשר לאגד להורידם לפני הרפורמה וכעת מאפשר על מנת להצדיק אותה כביכול.
רותם, סלח לי אבל זה תירוץ מונו
פוליסטי..... תכתוב לרכבת ישראל מייל בנוגע למחירים בקו באר שבע תל אביב, הם יכתבו לך "המחירים נקבעים ע"י משרד התחבורה" תגיד לי אתה....אתה חושב שלרכבת ישראל יש איזשהו אינטרס להוריד מחירים בקו הזה? אתה חושב שרכבת ישראל דורשת ממשרד התחבורה לקצץ את המחיר בחצי והם לא רוצים? אתה חושב שזאת קביעה של משרד התחבורה לא לעשות חופשי חודשי בקווי ב"ש - ת"א - חיפה? חצץ! תהיה בטוח שזה לחץ של רכבת ישראל להשאיר את המחירים כמו שהם, הרי אלו קווי ה"שמנת" שלהם, אתה חושב שכל כך מהר הם ירוצו להוריד מחירים? אתה שמעת פעם מישהו מבכירי אגד דורש בפומבי ממשרד התחבורה לקצץ את מחירי הנסיעות? בולשיט. לאגד כמונופול לא היה שום אינטרס בדיוק כמו ר"י היום להוריד מחירים...על מה ולמה? היו להם מתחרים? לא. הייתה לנוסעים אלטרנטיבה? לא. הם הכתיבו למשרד התחבורה את מדיניות המחירים ואם מישהו כאן בפורום חושב שאני מדבר שטויות כדאי שיפוצץ את הבועה שהוא חי בתוכה, אגד כמונופול לא הייתה מסכימה להוריד את המחירים ב5 אגורות, צאו מהסרט.
 

mister K

New member
הכל תלוי בסובסדיה

רותם, סלח לי אבל זה תירוץ מונו
פוליסטי..... תכתוב לרכבת ישראל מייל בנוגע למחירים בקו באר שבע תל אביב, הם יכתבו לך "המחירים נקבעים ע"י משרד התחבורה" תגיד לי אתה....אתה חושב שלרכבת ישראל יש איזשהו אינטרס להוריד מחירים בקו הזה? אתה חושב שרכבת ישראל דורשת ממשרד התחבורה לקצץ את המחיר בחצי והם לא רוצים? אתה חושב שזאת קביעה של משרד התחבורה לא לעשות חופשי חודשי בקווי ב"ש - ת"א - חיפה? חצץ! תהיה בטוח שזה לחץ של רכבת ישראל להשאיר את המחירים כמו שהם, הרי אלו קווי ה"שמנת" שלהם, אתה חושב שכל כך מהר הם ירוצו להוריד מחירים? אתה שמעת פעם מישהו מבכירי אגד דורש בפומבי ממשרד התחבורה לקצץ את מחירי הנסיעות? בולשיט. לאגד כמונופול לא היה שום אינטרס בדיוק כמו ר"י היום להוריד מחירים...על מה ולמה? היו להם מתחרים? לא. הייתה לנוסעים אלטרנטיבה? לא. הם הכתיבו למשרד התחבורה את מדיניות המחירים ואם מישהו כאן בפורום חושב שאני מדבר שטויות כדאי שיפוצץ את הבועה שהוא חי בתוכה, אגד כמונופול לא הייתה מסכימה להוריד את המחירים ב5 אגורות, צאו מהסרט.
הכל תלוי בסובסדיה
במשך שנים משרד התחבורה העלה כל הזמן את מחירים הנסיעה והפחית את הסובסדיה שניתנה לאגד ודן. המפעילים החדשים שלהם אושר להוריד את מחירי הנסיעה, עובדים ממש "בשכר רעב" וכך גם רוב החברות האלה נראות. אני מבטיח לך שבמחירים כאלה הם לא ישרדו לאורך זמן ועובדה שבמטרופולין למשל, הועלו מחירי הנסיעה עלייה חדה מאז שהחברה החלה לפעול, והסיבה לכך היא שהחברה חייבת קודם כל לשרוד (וזה קשה גם בגלל כל המליונים שמשלמות החברות החדשות למדינה, הרי מישהו צריך להרוויח מהרפורמה) ובמחירים כאלו אי אפשר לשרוד, ואנחנו רואים במו עינינו איך חלק מהחברות מתחילות להתפרק. ככה הן לא תשרודנה לאורך זמן! הפירתון הטוב ביותר הוא כמובן להעלות את אחוז הסובסדיה הממשלתית לתחבורה הציבורית לאחוז הנהוג ברוב מדינות המערב ולהותיר לאגד ודן להוריד את מחירי הנסיעה. אך במקום זה בחרה הממשלה כמובן בפתרון הקל בשבילה והוא הרפורמה המטופשת הזאת שנכשלת כישלון חורץ! אך המדינה מקבלת את המליונים שלה מהחברות החדשות וזה הכי חשוב.
 

fireman

New member
המחירים במטרופולין עלו בהתאמה

הכל תלוי בסובסדיה
במשך שנים משרד התחבורה העלה כל הזמן את מחירים הנסיעה והפחית את הסובסדיה שניתנה לאגד ודן. המפעילים החדשים שלהם אושר להוריד את מחירי הנסיעה, עובדים ממש "בשכר רעב" וכך גם רוב החברות האלה נראות. אני מבטיח לך שבמחירים כאלה הם לא ישרדו לאורך זמן ועובדה שבמטרופולין למשל, הועלו מחירי הנסיעה עלייה חדה מאז שהחברה החלה לפעול, והסיבה לכך היא שהחברה חייבת קודם כל לשרוד (וזה קשה גם בגלל כל המליונים שמשלמות החברות החדשות למדינה, הרי מישהו צריך להרוויח מהרפורמה) ובמחירים כאלו אי אפשר לשרוד, ואנחנו רואים במו עינינו איך חלק מהחברות מתחילות להתפרק. ככה הן לא תשרודנה לאורך זמן! הפירתון הטוב ביותר הוא כמובן להעלות את אחוז הסובסדיה הממשלתית לתחבורה הציבורית לאחוז הנהוג ברוב מדינות המערב ולהותיר לאגד ודן להוריד את מחירי הנסיעה. אך במקום זה בחרה הממשלה כמובן בפתרון הקל בשבילה והוא הרפורמה המטופשת הזאת שנכשלת כישלון חורץ! אך המדינה מקבלת את המליונים שלה מהחברות החדשות וזה הכי חשוב.
המחירים במטרופולין עלו בהתאמה
לכל המדדים המשפיעים על רמת המחירים, המחירים שמתעדכנים במטרופולין מתעדכנים בכל שאר חברות התחבורה, המחיר עומד סביב ה13 וחצי שקלים אם אינני טועה, וזה בערך המחיר מאז שהם התחילו להפעיל את הקווים שלהם.
 

mister K

New member
לא בהכרח

המחירים במטרופולין עלו בהתאמה
לכל המדדים המשפיעים על רמת המחירים, המחירים שמתעדכנים במטרופולין מתעדכנים בכל שאר חברות התחבורה, המחיר עומד סביב ה13 וחצי שקלים אם אינני טועה, וזה בערך המחיר מאז שהם התחילו להפעיל את הקווים שלהם.
לא בהכרח
שים לב שקונקס למשל חיים "בשכר רעב" עם מכירים מאוד זולים, אני מבטיח לך שהם לא ישרדו לאורך זמן. בסך הכל מטרופולין עשו בחכמה כי אין להם ברירה ולכן זו החברה שנראית הכי טוב כרגע מבין כל החברות החדשות (להוציא את מטרודן שאותה אני לא מחשיב בשל הארועים האחרונים). זה לא משנה את העובדה שהם מעסיקים כמה נהגים חצופים שבהתנהגות מחפירה כמו שלהם לא נתקלתי מעולם באגד או בדן. וזה גם מזכיר לי שעוד יש לי תלונה לכתוב להם מיום ראשון.
 

levikon

New member
נהגים חצופים יש בכל חברה.

לא בהכרח
שים לב שקונקס למשל חיים "בשכר רעב" עם מכירים מאוד זולים, אני מבטיח לך שהם לא ישרדו לאורך זמן. בסך הכל מטרופולין עשו בחכמה כי אין להם ברירה ולכן זו החברה שנראית הכי טוב כרגע מבין כל החברות החדשות (להוציא את מטרודן שאותה אני לא מחשיב בשל הארועים האחרונים). זה לא משנה את העובדה שהם מעסיקים כמה נהגים חצופים שבהתנהגות מחפירה כמו שלהם לא נתקלתי מעולם באגד או בדן. וזה גם מזכיר לי שעוד יש לי תלונה לכתוב להם מיום ראשון.
נהגים חצופים יש בכל חברה.
ותאמין לי, שקונקס מרוויחה לא רע. כאשר אגד נסעו בקו תל אביב אשדוד, האוטובוסים היו יחסית ריקים. היום בשעה 1030 יש לך כל יום אוטובוס מלא. עכשיו תיקח 60 נוסעים, תכפיל את זה ב 7 ש"ח בערך. ואתה מקבל 420 ש"ח לנסיעה. בסוף עם כל הכרטיסיות והכול זה יוצא כ 300 ש"ח לנסיעה של 50 דקות. אז אני מאמין שהחברה תוכל להגיע לפחות לרווח תפעולי. ובנוגע לענין עם סופרבוס, אני כנראה טעיתי. אז אני מצטער.
 
ב"קווים" הבנתי שגם המשכורות

נהגים חצופים יש בכל חברה.
ותאמין לי, שקונקס מרוויחה לא רע. כאשר אגד נסעו בקו תל אביב אשדוד, האוטובוסים היו יחסית ריקים. היום בשעה 1030 יש לך כל יום אוטובוס מלא. עכשיו תיקח 60 נוסעים, תכפיל את זה ב 7 ש"ח בערך. ואתה מקבל 420 ש"ח לנסיעה. בסוף עם כל הכרטיסיות והכול זה יוצא כ 300 ש"ח לנסיעה של 50 דקות. אז אני מאמין שהחברה תוכל להגיע לפחות לרווח תפעולי. ובנוגע לענין עם סופרבוס, אני כנראה טעיתי. אז אני מצטער.
ב"קווים" הבנתי שגם המשכורות
הן משכורות רעב, והמחירים, לא מציאה כל כך. אמנם יותר נמוכים אבל לא בהרבה.
 

אורי404

New member
לא רק בחברות הקטנות עובדים

הכל תלוי בסובסדיה
במשך שנים משרד התחבורה העלה כל הזמן את מחירים הנסיעה והפחית את הסובסדיה שניתנה לאגד ודן. המפעילים החדשים שלהם אושר להוריד את מחירי הנסיעה, עובדים ממש "בשכר רעב" וכך גם רוב החברות האלה נראות. אני מבטיח לך שבמחירים כאלה הם לא ישרדו לאורך זמן ועובדה שבמטרופולין למשל, הועלו מחירי הנסיעה עלייה חדה מאז שהחברה החלה לפעול, והסיבה לכך היא שהחברה חייבת קודם כל לשרוד (וזה קשה גם בגלל כל המליונים שמשלמות החברות החדשות למדינה, הרי מישהו צריך להרוויח מהרפורמה) ובמחירים כאלו אי אפשר לשרוד, ואנחנו רואים במו עינינו איך חלק מהחברות מתחילות להתפרק. ככה הן לא תשרודנה לאורך זמן! הפירתון הטוב ביותר הוא כמובן להעלות את אחוז הסובסדיה הממשלתית לתחבורה הציבורית לאחוז הנהוג ברוב מדינות המערב ולהותיר לאגד ודן להוריד את מחירי הנסיעה. אך במקום זה בחרה הממשלה כמובן בפתרון הקל בשבילה והוא הרפורמה המטופשת הזאת שנכשלת כישלון חורץ! אך המדינה מקבלת את המליונים שלה מהחברות החדשות וזה הכי חשוב.
לא רק בחברות הקטנות עובדים
בתנאים כאלה. גם בחברות הגדולות, לפחות אצל השכירים, התנאים הם לא ממש בשמים, ובטח שלא ביחס לעבודה הקורעת, שהן עובדים.
 

JayZed

New member
באמת... זו לא הפרטה, זו בדיחה.

צחקן, הצחקתני
ההפרטה באה בגלל מצב מסויים שאליו נקלעה התחבורה הציבורית כאן. ואת המצב לא יצרה חברת קוים. 3 ש"ח? הרי רק אחרי ההפרטה אגד הורידה מחירים. וגם לפני ההפרטה, שאל ותיקים כמה עלתה נסיעה לנצרת (בגלל התחרות) מול נסיעה לעפולה... והכי מענינת ההערה שלך על האנשים..אני לא מבין. לפני כן אגד הופעלה על ידי רובוטים? ולידיעתך, משרד התחבורה לא היה יכול לעשות זאת בגלל המצב הפוליטי. שלטון מפא"י הנציח את המונופולים. רק אחרי התבססות הליכוד החלו להשבר המונופולים של ההסתדרות ומפא"י (רק לשם ההבהרה, אני שמאלן).
באמת... זו לא הפרטה, זו בדיחה.
הפרטה צריכה להעשות כך: ** משרד התחבורה ** קובע את הקווים ומחיר הנסיעה בהם, ואז מספר חברות משתתפות מבכרז על **השרות הטוב ביותר**. מה קורה בפועל? משרד התחבורה עושה מכרז על אזור שלם, כאשר מי שזוכה במכרז זו החברה שמציעה את מחיר הנסיעה הזול ביותר, בהתאמה עם תנאי המכרז. זו נוסחה לכישלון. הרי ברור שחברות פרטיות יעשו כל מה שאפשר כדי לזכות במכרז, ז"א להוריד את מחיר ההפעלה ולהגדיל את התמלוגים לממשלה - והתוצאה היא שרות צולע, כמו בקווים, אוטובוסים מתחת לכל ביקורת, כמו בסופרבוס ומרגלית, חוסר תחזוקה בסיסית (בכל החברות החדשות)... ואם יש חברה שעומדת בתנאים מבחינת איכות שרות (מטרודן) אז לא נשאר להם כסף לשלם לנהגים שלהם והתוצאה גלויה לעיני כל. מאיפה לקחת שהשרות בתח"צ בארץ השתפר ולו אפילו בקצת מאז הרפורמה?.. למה אתה כותב שאגד הורידו מחירים וקנו אוטובוסים חדשים בגלל הרפורמה? ההפך הוא הנכון. המחירים רק עלו (הרי לאגד ודן הם נקבעים עיי משרד התחבורה בכל מקרה) וצי האוטובוסים של אגד ירד רבות באיכות בגלל שאגד נחלשה כתוצאה מהרפורמה... והנוסעים המסכנים שצריכים לנסוע באוטובוסים מטונפים ובשרות תת-רמה באיזור מודיעין, רמלוד ואחרים... חברות קטנות לא יכולות להפעיל תחבורה ציבורית, אין להן את האמצעים לכך. על הנייר אפשר להוריד את המחירים עד לקצה גבול היכולת, אבל בסופו של דבר אף אחד לא מרוויח מזה. צריך להסתכל למציאות בעיניים: איכות עולה כסף, ואין מה לעשות. מחיר הנסיעה באגד ודן לא מוגזם כלל ואף זול יחסית לארץ מפותחת. בניו-יורק למשל, נסיעה באוטובוס עולה 3 דולר - וזה בשביל נסיעה באוטובוס RTS תת-רמה איטי עם מושבים מפלסטיק. אם כבר עושים רפורמה, אז צריך לעשות אותה נכון. הבעיה היא שבארץ שלנו נציגי ציבור דואגים רק לקריירה והכיס של עצמם, ולכן כל מה המעניין את משרד התחבורה זה התמלוגים שהחברות הפרטיות משלמות לו... (אתם מבינים את האבסורד? בכל ארץ מתורבתת הממשלה משלמת מעל 60% מעלות ההפעלה לחברות תח"צ, ואצלינו עוד גובים כסף! "משרד האפסים" זה לא תאור מספק לחבורת המינוסים האינטרסנטים האלה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה