בעקבות הודעה שנכתבה כאן קודם

בעקבות הודעה שנכתבה כאן קודם ../images/Emo39.gif

עלתה לי שאלה מעניינת אליכם... מבין הגזעים הרבים שמאכסנים את עולמו של טולקין, לאיזה גזע אתם הכי מתחברים? ולאיזה גזע הייתם רוצים להיות שייכים? אני מתחברת בעיקר לעלפים, בגלל שלפעמים אני חשה ממש מסורבלת כבת אדם, אם אתם יורדים לסוף דעתי; הקלילות, העדינות, החוכמה, וכו´ כל תכונות העלפים שלבני- האדם הן כל כך חסרות חסרות לי עד כאב... בנוסף לכך, הדמות האהובה עליי ביותר בספרים היא גלדריאל. מעניין מי היה רוצה להיות גמד
Galadriel
 

Il Duce

New member
גמד(א)ים/הוביטים

גמדים - בגלל הנחישות שלהם, הקירבה אל הקרקע, אהבת הבצע וידע במלאכות פרקטיות ונגישות, ללא שמץ של רוחניות, המעידה על חולשה ותבוסתיות. אנשי הפטיש והגרזן, עבודה ולוחמה פרגמטית, התואמת את מטרותיהם בלבד. הוביטים - האנושיות שלהם, הרצון לחיות בשלווה, אהבה, ללא תמורה, של ארצם הקטנה והחמימה, היכולת למצוא מקור גאווה בעצמם גם מול הגזעים "הטובים" האחרים. ההוביטים ראויים להיקרא אדם הרבה יותר מאנשי אאה.
 

bruinen

New member
בחהלט יש משהו בדבריך

ההוביטים ממש חמודים- יש בהם מן העליזות והטיפשות האלה שאולי הייתי רוצה- זה מן סגנון חיים המחפש רק את כיף והשמחה ולא את העצוב והקודר, הם אינם מחפשים סבל, אלא רק צהלה טהורה. אבל אני חייבת להסכים שאם ניתנה לי הבחירה הייתי מוותרת על שעוות כפות רגליים יום יומית ובוחרת בעלפים
 

קוכולין

New member
עלף בתקופתו של פינגולפין

האמת היא שהייתי מעדיף להיות עלף באופן אישי, אבל בתקופתו של פינגולפין המלך העליון. אז היתה תקווה והיו מאורעות מסעירים... וסתם שאלה לאיל-דוצ´ה: אתה האדם הראשון שראיתי, שלא אוהב את שר הטבעות ומצהיר על כך באינספור הודעות, ועדיין כותב בפורום שלו ושואל עליו שאלות בקביעות... התוכל להסביר?
 

Il Duce

New member
אני לא שונא את טולקין!!!

מעולם לא אמרתי שאני שונא אותו, או נוטר אליו טינה! ההפכך הוא הנכון, לדעתי טולקין הוא אחד מסופרי הפנטזיה הטובים ביותר. מצד שני, אינני חושב שהוא גאון שיש ללמוד (!) את כל כתביו, והייתי רוצה שהוא (טולקין) היה יוצר עולם עשיר יותר ובעל דמויות יותר מורכבות. נ.ב. כל העלפים הם לפלפים. בלי לפגוע ברגשות של סטודנטים למחשבים, כמובן.
 

glorfindel

New member
מי שאומר לפלף....

הוא בעצמו אחד. כלים אומרים -חנאנות. חנ-נה, חנ-נה. מה קרה לזה? איך אפשר לקרוא את זה? אהההההההה! חננה נשאר חננה.
 

Il Duce

New member
יש סיבה שאמרתי את מה שאמרתי

לדעתי כל יצור שיכול (הדגש הוא על עצם האפשרות) למות מ"יגון" הוא כלומניק מדוכא. משמע, כל עלפים הם *חנאנות*.
 

Envinyatar

New member
נו, באמת! ../images/Emo129.gif

עם הבנה שטחית כזו של טקסט קשה מאד להתמודד. עם לאחר קריאת שה"ט והסיל´ זה כל מה שיש לך לומר על עלפים,עדיף שתעבור לראות ´קומדי סטור´. ואנא, חסוך מאיתנו את ההמשך, אדוני הדוצ´ה. יותר מאשר על טולקין, הדברים (כמו גם הכינוי) מעידים על אומרם.
 

barzik

New member
צודק במאת האחוזים ../images/Emo70.gif

ואני חייב להעריך אותך על כך שאתה בכלל טורח לקרוא את ההודעות של אותו אדם, שהכינוי האידיוטי והילדותי שלו מעיד כאלף עדים על תוכן הודעותיו.
 

ארו

New member
רן,

בבקשה להמנע מכינויי גנאי. אולי נלמד אותו, במקום לרדת עליו ?
 

barzik

New member
כנויי גנאי? אני?

אני חושש שמר ´איל דוצ´ה´ מבוגר ממני (וכנראה שגם ממך) ואי אפשר כבר ללמד אותו. אתה בוודאי יכול להבין את חוסר התלהבותי ואת הבוז שאני חש כלפי מי שמשתמש בכינוי כזה ומביע דעות... שאין מילה יותר עדינה להגדירן מ´לא חכמות במיוחד´.
 

bruinen

New member
מסכימה ובכל זאת

אין זהו המקום להעיר הערות על שמות וכינויים, הבה נשמור לעצמנו את שמות הגנאי לפורום אחר- הלא יופייה של הקהילה היא לא רק בנאמר בה אלא בצורת הדיבור :) בכבוד רב, עמית
 

Il Duce

New member
לא הוא לא

מתגובתך אני לומד שרק אנשים צעירים מסוגלים ללמוד ולהחכים. לפיכך לי, בתור אדם מאוד ילדותי, אני מוכן ללמוד ולפני עוד דרך ארוכה. אני מודע לכך שהודעותי אינן נשמעות לך (או לכל אחד אחר) חכמות במיוחד, אבל בהן אני מביע את דעותי האישיות בבוטות הנחוצה כדי להזיז את הדיון למישורים אחרים. בתור זר בקהילתכם, אני לא מסוגל להתלהב מתרגומים של טולקין לשפות זרות. בעיני זו התמקדות בטפל (מילים) ולא בעיקר (המשמעות שמאחורי המילים). העולם שטולקין יצר חשוב אלף מונים מהרושם הראשוני ששפת הספר (זורמת או קשה לאיכול) מותירה על המשתמש. המשך בוא יבוא - בינתיים מעיפים אותי מהמחשב...
 

Il Duce

New member
כבר שכחתי מה התחלתי להגיד

עכשיו לענייני האישיים - אם הכינוי שלי או דעותי לא מוצאות חן בעינך או בעיני כל אדם אחר, אתם רשאים לשלוח לי מסר אישי ולדון איתי בעיניין. מצד שני, אני יודע שרבים ממכם מעדיפים לדבר עלי ולא איתי. נ.ב. אני צעיר ממך ומארו.
 

סילבן

New member
אינכם מתביישים!!!

לעלוב באדם שחושב שבני הלילת הם "חנונים". הפורום הזה לא נועד רק ל-"טלקינאים" שקראו את הלגנדריום חמש פעמים ועוד אינפוסר מאמרים בנושא אלא גם לאנשים שקראו מעט ותמהו מעט. נסו להתסכל עליהם מנקודת המבט שלהם.
 

shirlimir

New member
יש משהו (אבל רק משהו) בדבריך

הרבה דיונים כאן נסובים על נושא התרגומים, וזאת בשל סיבות היסטוריות. בפורום אורט הנושא גרם למלחמות חורמה עד שנאסר - פשוטו כמשמעו - לדבר עליו. כל הודעה שאפילו רמזה בנושא נמחקה מייד. לכן כאן בפורום שבו מותר לדבר על הנושא, אנשים "משחררים קיטור" והוא פורץ יותר מהרצוי, על חשבון עיסוק בדברים המשמעותיים יותר. יש להניח שכשהנושא ימצה את עצמו הכל ישוב להיות כפי שהיה והדיונים ישנו דגש בחזרה לעולם שטולקין יצר. אתה יכול לחפש את הפורום באורט וללמוד כמה דברים מעניינים. נ.ב. בעיני טעית פעמיים - גם התפרצת לדלת פתוחה, וגם עשית את זה בצורה לא מכובדת. אתה טוען שרק כך "מזיזים דברים"? בעיני אתה טועה. ראשית, תגובה עניינית, גוררת התייחסות עיניינית ואנשים ישמחו לדסקס איתך כל נושא. שנית - מה מפריע לך להעלות בעצמך נושאים לדיון?
 

Y. Welis

New member
אבל אצל טולקין יש חשיבות רבה למלים

ולפי ספריו של שיפי, האקדמאי שכתב את המחקרים המקיפים ביותר על סגנונו של טולקין, המלים שטולקין בחר להביע דברים חשובות ומכריעות לא פחות מהרעיונות שמאחוריהן. יש הרבה עומק מאחורי הכתיבה שלו, שניתן לקלוט רק אחרי לימוד התחומים בהם הוא התמחה כאקדמאי (בלשנות וספרות אנגלית ואירופאית של ימי הביניים). דיונים בשאלה איך להעביר את העומק הזה לגיטמיים לגמרי ואפילו חיוניים. הם מעידים על הבנתנו את המקור ואת משיכתו העמוקה של טולקין למלים.
 

Il Duce

New member
נעלבתי

זכור לי שאחרי שקראתי את שה"ט, העלפים הצטיירו בעיני כגזע חיוור ותבוסתן שמסיבה מסויימת בורח מהארץ התיכונה אל יעד לא נודע. מאוחר יותר הסילמריליון גילה לי את המקור להתנהגותם המשונה, אבל אני עודני מחשיבם לעם דכאוני שהתעייף מהחיים. עם נחלש. ואם כבר בעלפים אנו עוסקים, תמיד רציתי לדעת מה פשר קצב ההתרבות הסלקטיבי שלהם: למה בזמנים מסוימים הם מתרבים כמו שפנים (למרות המלחמות הרבות) ובזמנים אחרים (עתות שלום דווקא) הם נשארים עם דל? <למרות ששאלתי נובעת מחוסר בקיעות במניין השנים (לא הצלחתי לעקוב אחריו) וחוסר התחשבות בהגירה השלילית של העלפים, עדיין אשמח אם תענה לי> נ.ב. החמישיה זה לבורגנים. אנו, המעמד הבינוני התחתון, מעדיפים את יצפאן!
 
למעלה