בעקבות דיונים סוערים ברשת על המאגר הביומטרי

bismark1

New member
זה בכלל לא תסריט דמיוני

היו לפחות שני מקרים שקראתי עליהם: 1. פושעים ברוסיה השתמשו במנוע לזיהוי פנים בשביל לאתר במדיה חברתית נשים שהופיעו בכל מני "סרטי חובבים" שדלפו לרשת ולסחוט אותן. 2. הצלבה של מידע מלוחיות רישוי בשביל לסחוט גברים נשואים שכנראה היו הומוסקסואלים בארון.

מאגר ביומטרי יהיה גן עדן לסוג הזה של פושעים.

ב-2010 אריק שמידט מגוגל עשה רעש בזה שהוא אמר שבעתיד אנשים יצטרכו להחליף את השם בשביל לברוח מהשובל הדיגיטלי והשטויות שהם עשו כשהם היו צעירים. היום רק "להחליף את השם" מתחיל להשמע נאיבי.
 

choo

Active member
היקף הנזק פרופורציונאלי להיקף המאגרים

&nbsp
ככל שהמידע יהיה קל יותר לשימוש על ידי פושעים - הם ישתמשו בו יותר ויגרמו ליותר נזק.
&nbsp
לגבי תעודת זהות בלי מאגר ביומטרי לעומת תעודה מקרטון - שוב, הבדל ניכר בהיקף הנזק שניתן לבצע בזיופים של תעודות קרטו, לעומת תעודות ביומטריות.
&nbsp
אתה משתמש במושגים של "שחור/לבן". עבור להשתמש במושגים של גווני אפור.
 

ipv6

Member
חלק מזה אפשרי כבר היום

אני מכיר משהו שומר חוק לחלוטין, שעבר עם הרכב בשעה לא שגרתית (לפנות בוקר) שבה בוצע פשע כל שהוא במקום שקרוב לאיפשהוא עבר.
המשטרה איכנה את כל מי שהם היה שם בערך בשעות הזאת והוא זומן לחקירה מאד לא נעימה..זה אפשרי גם היום.

"עלה דרגה - ונניח שיגיעו למצב הזה ויגלו שטביעות האצבע איבדו כל ערך משטרתי כי בית המשפט לא יסכים יותר לקבל אותן בתור ראיה בגלל זיופים. בבת אחת המשטרה איבדה את אחד הכלים שעמדו לרשותה עד היום." - יש ערך בלדעת מי אולי\בסבירות כלהשיא הפושע גם אם אתה תצטרך להוכיח בבית משפט בכלים אחרים.

ארגון הטרור שמשיג תביעות אצבע וגם מצליח לחייב תיירים לתת את טביעת האצבע שלהם זה כבר להפליג במחוזות הדימיון ואם יש לארגון טרור יכולות כאלה, כנראה שידע לנצל את אותם בשביל דברים יותר מעניינים מלזהות ישראלים בחו"ל, שזה גם לא קשה הרבה מקרים.
 

choo

Active member
מי אמר שקורא ביומטרי חייב להראות כמו קורא ביומטרי?

&nbsp
כל מי שנכנס לשרותים משאיר טביעת אצבע על הידית.
&nbsp
לגבי השכן - העובדה שמשהו לא טוב קורה כבר היום, היא לא סיבה לייצר כלים שיגדילו את כמות הפעמים שקורים דברים לא טובים. זה מגדיל את הנזק הכולל.
 

ipv6

Member
קרא את מה שכתבתי

אני לא תומך בהקמה של המאגר הזה. אני פשוט חושב שגם אם זה יקרה, אין תרחישים סבירים שזה יעשה להם Enable פרט לתחושות של אנשים.
אם טסת לארה"ב ואתה לא אזרח, אז המידע עליך כבר רשום במאגר כלשהוא שאין לך באמת שליטה לאן הוא נפוץ ולמה הוא משמש.

לגבי התביעת אצבע בשירותים, והצלבה עם המאגר שהושג, כל זה בשביל לזהות ישראלים (כקבוצה לא ישראלי ספציפי)? הרבה הרבה הרבה יותר פשוט לפוצץ משהו במקום שהוא ידוע כמקום שישראלים מסתובבים בו... אפשר לזהות ישראלים בקלות גם בלי זה.

ואם משהו מספיק "גדול" מחפש את choo ספציפית, אז אני מבטיח לך שהוא ימצא גם עם מה שיש היום..
 

choo

Active member
אתה מתעלם מעניין הגברת פוטנציאל הנזק

&nbsp
ככל שקל יותר לגרום נזק - יגרמו יותר נזק.
&nbsp
כיום לא קל לזהות ישראלים כמו שיהיה קל כשיהיה מאגר כזה.
&nbsp
השימוש במילה "כל זה" נועד להראות שמישהו יצטרך להתאמץ. אם הטכנולוגיה תהיה זמינה מספיק (אם לא היום - בעוד כמה שנים) זה לא יהיה מאמץ - זה יהיה טריויאלי. וזה יהיה הרבה יותר מדויק קל ומהיר מאשר האמצעים שיש להם כיום לזהות ישראלים בחו"ל.
&nbsp
אל תחשוב רק על מה שקל כיום - חשוב על מה שיהיה קל שנים קדימה. נתונים ביומטריים הם נתונים בלתי הפיכים (זו הסיבה שרוצים תעודות ביומטריות מלכתחילה)
 

ipv6

Member
קל מאד לזהות ישראלים

מזמין אותך לאזורים שמזוהים עם ישראלים בחו"ל, נניח תיאלנד או אפילו שווקים \ רחובות באירופה שהמקומיים רגילים לישראלים.
המקומיים יודעים לזהות יופי מי ישראלי, אם המטרה שלך זה לפגוע בישראלים כלשהם (לא יעדי VIP) אתה יכול לעשות את זה עם 0 טכנולוגיה.

אני גם ויתרתי לך בכל הנושא של אופרציה. "ארגון טרור" זה לא ארגון ביון שיהיה להם טריוויאלי להשתיל קורא ביומטרי בצורה מסוות במקום מרכזי, לחבר אותו לאיזה DB או לוגיקה כלשהיא שתקבל החלטה להפעיל פצצה כשיש יותר מX ישראלים בפנים או כל דבר כזה. כל זה מתחת לאף של הרשויות. אתה יודע מה יהיה להם יותר קל? ללכת לשוק\אתר\מלון שמזוהה עם ישראלים ולעשות אותו הדבר שם. "עלה דרגה" : לשתול פקיד קבלה משלהם במלון שיפעיל אותה לוגיקה כשיהיה יעד מעניין בחדר אוכל..

המאגר כן יכול לשמש סוכנויות ביון להצלבה של מידע ווידואים שונים של אנשים שמתעניינים בהם וכן יכול לתת למשטרה כלי לטרטר אנשים אבל כל זה אפשרי גם היום.
אני טוען שלא תהיה עליית מדרגה משמעותית רק בגלל המאגר הזה.
 

BravoMan

Active member
תגיד, אתה בטוח שאתה עובד בהיי טק?

כי אתה נשמע עכשיו כמו אתו בחור שאמר פעם שבעולם יהיו רק 5 מחשבם, והיחידים שיוכלו להחזיק אותם זה האנשים העשירים בעולם...
&nbsp
http://www.vocativ.com/357002/alt-right-pokemon-go-nazi-challenge/
הנה, נאו נאצים משתמשים במשחק Pokemon Go הנפוץ כדי לגייס ילדים ועוד מדפיסים פליירים עם פיקצ'ו לבוש כמו היטלר.
&nbsp
אבל למה לכל הרוחות הם צריכים את כל הטרחה של לחפש מכוני פוקימונים, לעצב דמויות וכו'?
הרי הרבה יותר פשוט לעמוד עם התעמולה הישנה מימי הרייך השלישי בשער בית ספר או גן שעשועים היכן שידוע שיש ילדים?
&nbsp
תבין - ברגע שהטכנולוגיה קלה ונפוצה מספיק, ישתמשו בה, גם אם אפשר בלעדיה.
וברגע שזה ישתלם למישהו, הטכנולוגיה תהפוך לקלה ונפוצה.
המאגר יגרום לזה להשתלם להרבה מאוד אנשים.
 

ipv6

Member
וואו שברת אותי. חבל שאי אפשר למחוק כל מה שרשמתי קודם

מציע שתגם תפנה למוסד ותסביר להם כמה המאגר יזיק להם. בטוח שהם לא חשבו על זה בלעדיך.

ואם היית אדם קצת יותר רציני, היית לפחות נותן את דאע"ש כדוגמא לתעמולה אפקטיבית תוך כדי שימוש בטכנולוגיה ולא כריוז איזוטרי..
 

ipv6

Member
כתבה מ2014 זה מה שיש לך?

ומה הם יעשו כשהחוק יעבור וישפיע על מאגר הגיוס העתידי שלהם.. (אנשים שהם יגייסו בעתיד כבר רשומים במאגר).
אהה...רגע, אולי יש להם פתרון שלא חשבת עליו? או שלא יתנו לחוק הזה לעבור?
אפשרי?
 

vinney

Well-known member
"או שלא יתנו לחוק הזה לעבור" - מהפה שלך לאלוהים

רק ש"קברניטי העם" יותר מעוניינים בכספי השוחד שהם מקבלים מאשר מה שמייעצים להם מומחים.
 

BravoMan

Active member
ואם הייתי מביא לך כתבה מאתמול, היית שואל אותי

איפה הם היו שנתיים, למה לא עשו כלום עד עכשיו...
&nbsp
שקלת לרגע שמוסד והשב"כ אינם איזה ארגון אילומינטי דמיוני שמנהל בסתר את המדינה, אלא רק סוכנויות של המדינה?
שקלת שהם כן עשו, וכנראה מאחורי הקלעים ולא בתקשורת, כל מה שיכלו נגד החוק, ועדיין נכשלו?
&nbsp
רצח רבין הם לא הצליחו לעצור, גלי פיגועים הם לא הצליחו לעצור, אז החוק הזה, שיש מאחוריו ממשלת ישראל הם יצליחו לעצור?
ואם אין להם פתרון, הם יגידו את זה למר ipv6 שכותב בתפוז?
&nbsp
גם המון מומחי אבטחה בעלי שם עולמי עשו כמיטב יכולתם נגד המאגר, כולל להציע פשרות כמו שמירת גיבוב במקום מידע מלא, מה שעדיין היה מאפשר זיהוי מול המאגר אבל בצורה בטוחה יותר, ואפילו זה לא התקבל.
 

יNOT

New member
דרעי ושטרית יותר חכמים מכולכם!


טוב זו פתיחה טובה לשרשור של טרול, אבל היות וזה אמור להיות שרשור ענייני ננסה לשמור על רמה "מתוחכמת"...אבל...האמת שלא ממש תרצו לעכל את הכל...

היום דווח שמכוניתו של מפכ"ל המשטרה לשעבר נפרצה ושני טאבלטים נגנבו מהרכב,דווח שהטאבלטים לא הכילו כל מידע רגיש על עבודתו הקודמת של מי שהיום הוא יו"ר חברת "מגדל".
אתמול דווח ששירות gmail נפרץ ל- 1.3.מיליון משתמשים,שלשום הייתה פריצה לשידורי ערוץ 2 וערוץ 10 שגרמה להצגת תעמולה פרו פלסטינית בשידור,אני לא זוכר תאריך...מזל"ט ישראלי נפרץ ע"י ילד מעזה(לא בטוח שעזה כלולה בהצהרות הגאווה שאנו "מעצמת הייטק"),לא הייתה לו שליטה מלאה על המזל"ט רק יכולת לראות כל מה שהמזל"ט רואה, שוב לא זוכר תאריך מי שייחפש יימצא,שוב לא זוכר תאריך...ישראל הואשמה שסוכני מ[ו'ס\ד שלה צולמו במצלמת אבטחה באיזה בית מלון כאשר הם לא אמורים להיות שמה...על פי סוכנויות המודיעין באותה ארץ
נעשה שימוש בתעודת זהות של ישראלי בהמשך הובהר שאותו בעל התעודה לא ידע דבר על כך ושהה בארץ בזמנו...

מה הקשר?! לא יודע...

כשאני קראתי את דבר מתחיל השרשור שכתב כמו רבים אחרים, הדיוטות ברחבי האינטרנט,שתמיד שואלים ועונים לעצמם... "מה הכי גרוע שיכול לקרות?! אז ייפרצו אז מה? אני אין לי מה להסתיר"... החלטתי פשוט לא גם לא לענות על השאלה.

באשר לזיהוי עצמו והמאגר הביומטרי, אני חושב שאין קשר בין השניים,זיהוי מאובטח ניתן לעשות בשלל גורמים בלי צורך במאגר מידע.
אז למה 'כולם' דוחפים את נושא המאגר מידע(חוץ מאותם 70 מומחים בתחומם שדרעי טרח להתעלם מהם)? איזו בעייה זה מנסה לפתור?! אחרי הכל ידוע(ותשאלו מומחים לנושא לא אותי)שכדי ליצור זיהוי יחידני של אדם מול תעודה אין צורך במאגר מידע,ידוע שניתן "למנוע", להקשות על הזיוף בצורה כזו שזה לא יישתלם למזייף לא מבחינת זמן ולא מבחינת עלויות, אז למה בכל זאת יש צורך במאגר ביומטרי?!
האם יש השלכות של עלות מול תועלת לקיום מאגר כזה?! ידוע לכל שמאגר כזה ייפרץ,במיוחד אם כמו שמתחיל השרשור מאמין,המאגר יהיה רק ההתחלה,כלומר יהיה איזשהו API שיגיע גם לציבור הרחב,כמו לבעל עסק קטן שייצטרך לזהות תעודת זהות של לקוח על מנת לקחת ממנו פרטי אשראי. אז מה העלויות המיידיות? קודם כל,הבנה שאי אפשר להסתמך על אבטחה ביומטרית איפה שזו קיימת היום,כי ברגע שהמאגר ייפרץ מתקנים פרטיים וציבוריים שעד היום נהנו מאבטחה ביומטרית "כמפתח" ייחודי ייצטרכו להתמודד עם האיום ש"המפתח" כבר לא מאובטח. אז האם ייזנחו את האבחה הביומטרית לגמרי?קרוב לוודאי שלא בעיקר ייצטרכו להוסיף או לשנות פה ושם מערכות מסויימות.
אז עד פה לעניין ההשלכות הכלכליות המיידיות על המשק.
אז למה בעצם דוחפים את המאגר?!
רגע רגע, כמה מקרים של גניבת זהות כתוצאה מזיופי תעודת זהות יש בשנה בארץ? רבותיי כנראה שמדובר ב'מכת מדינה' אחרת שר בממשלה לא היה מתעסק בזה! לא היה דוחף את זה!
אני אין לי נתונים על ה'מגיפה' הזו,אני בעיקר מסתמך על מה שאני שומע בחדשות,קורא בכתבות,ושם נראה שיותר מתעניינים בנושאים אחרים...
אוקיי, אז שאלה אחרת....מה ה"תועלת" במאגר כזה? כי מאגר כזה לא נדרש כדי למנוע גניבת זהות,הוא נדרש כדי לתת למישהו גישה לזהות שלך גם אם אתה לא בהכרח נושא את תעודת הזהות שלך,מובן?! כמו שהיום אנו מתקשרים לאיזה ספק שירות ומאמתים את הזהות שלנו מולו ע"י מאפיין מזהה כלשהו(ספרות בכרטיס אשראי), אז גם כאן, המאגר הוא לצורך "אימות מרחוק" ולא לצורך של "אימות פרונטלי". מה התועלת בזה לציבור?!
בתור התחלה אין דבר כזה יותר "אין זיהוי",כל אדם מזוהה,בכל רגע,בכל מקום בו נדרש זיהוי-אם ברשותו תעודה מזהה או לא....(גורם לפקפוק שוב במניעים,הרי למה צריכים תעודה ביומטרית אם יש מאגר?! או שזה למקרה שהמאגר לא זמין....אהה
)
עד כאן זה נשמע אחלה,האם יש לזה גם סכנות,פתח ל"שימוש לא אתי"?! טוב...אוליי...מה הנתונים הביומטריים שנאגרים?טביעת אצבע,מבנה פנים,עיניים,ועוד משהו?!
אם רוצים לנצל את זה ל"שימוש לא אתי" מי שבעל גישה למאגר יכול על פי צילום/סרטון לדוגמה לזהות אנשים בהפגנה/תנועה ומשם בלי שום עיכוב להגיע מיידית לפרופיל הפייסבוק שלהם, או לקטלג אותם לפי מאפיינים שונים...

אני לא מאלה ששואלים "מה הכי גרוע שיכול לקרות",למי שבפורום הזה ה"גרוע מכל" הוא ידוע,כי אנו נחשפים לזה יום יום, ויודעים כמה זה במרחק יד...

כשיצא הסרט "אוייב המדינה" אני לא התייחסתי לדברים בביטול,ואז מאוחר יותר בא סנואדן...ומה אתם יודעים...זה אפילו גרוע יותר ממה שחשבתם.
אז היום כשאני רואה סרט כמו "בורן איידנתיטי" אני כבר לא חושב זה דמיוני.. אני חושב רק מתי מישהוא ייאשר את הדברים...מה שבטוח זה נשמע יותר טוב מהחיים האמיתיים...הון ,גז,צוללות ושחיתויות בשלטון.
 

ipv6

Member
כמו בחוק הפורנו

הייתי מעדיף שלא יהיה את זה אבל לחלות בסרטן מטריד אותי הרבה הרבה יותר.

בסוף טביעת האצבע שלי מסתובבת בהרבה מקומות כולל שגרירות ארה"ב צהל ועוד דברים בסגנון. אני מסתובב עם טלפון עליי. אני מניח שאני לא מעניין מספיק אף אחד רציני ו...יהיה בסדר.

חלק מתסריטי הבלהות שלכם שקשורים לשלטון מושחת וחקירות במשטרה אפשרי היום בלי פריצות למאגרים שבירה של HASH-ים והשתלת תביעת אצבע.
מספיק למצוע משהיא שתעליל עליכם שהטרדתם אותה מינית למרות שלעולם לא פגשתם אותה קודם..
 

יNOT

New member
" אני מניח שאני לא מעניין מספיק אף אחד רציני ו...יהיה בסדר."

זו ההתבטאות הכי נפוצה בקרב הדיוטות בנושא אבטחה.

אני משער גם שאתה בכל זאת לא עוד הדיוט,וכנראה בקיא יותר מהממוצע ולכן גם למרות אמירותיך ה"מתריסות" כלפי הפורום,כנראה יודע יותר טוב מרוב הציבור איך לשמור על עצמך מוגן למרות ה"וויתורים" שאתה עושה מרצון,ולכן כנראה שאתה לא בדיוק קהל היעד שיהיה ניתן לשנות עמדתו. (כפי שאמרת בעצמך-"כמו בחוק הפורנו")

נשמע שאתה מייצג את האזרח המושלם,אפאתי,בוטח,דואג יותר ממה שמשפיע באופן ישיר וברור על חייך(בטחון,כלכלה,תחבורה,ארה"ב,וכו...),מאשר כל ההשפעות השקופות על חיי היום שלך ועל עתידך בכלל.(רמת הזיהום בארץ,הגז,החוקים,המחוקקים ומניעיהם מעבר לשמאל או לימין,הסכם האקלים,המצב בסוריה,וכו...)
 

user32

Well-known member
מנהל
להפך, זו התבטאות מפתח בנושא אבטחה

אבטחה הוא ניהול סיכונים. אמצעי האבטחה נקבעים לפי רמת הסיכון והמחיר שנדרש לשלם על אבטחתו. למשל בצבא אסור לחבר מחשבים לאינטרנט בכלל (כן, חוץ מעמדות מיוחדות, מנותקות וכו'). הסיכון הוא גבוה: הרבה גורמים שמעוניינים להכנס, מידע של חיים ומוות, ויותר מדי משתמשים לא זהירים.
לעומת זאת בחברת הי-טק יש פיירוול רגיל למדי וזהו. אם ינתקו למתכנת את האינטרנט אפשר לסגור את החברה. האם אין פרצות מדי פעם? וודאי שיש. זה סיכון שלוקחים. אני זוכר ווירוס שמישהו הפיץ בטעות במייל בחברת הי-טק די גדולה ותוך שניה הדביק את כל הארגון (כמה מאות מחשבים) דרך האאוטלוק וזה ארגון עם IT וסקיוריטי מהמשובחים שיש.

מה שipv6 אומר שהסיכון שמישהו ישתמש בטביעת האצבע שנתן לשגרירות האמריקאית ויעשה עם זה איזה פשע מתוחכם הוא אפסי. לעומת זאת הוא מאוד רוצה לנסוע לארה"ב ואני יכול להבין למה. אז הוא מושך בכתפיים ומניח שאף אחד לא יגנוב את הטביעה שלו ויסבך אותו במבצע של הCIA. אתה יכול לזרוק את הסמארטפון לים, לא להשתמש בGPS, לנתק את האינטרנט, לחבוש מסיכת סקי ואז באמת יהיה קצת יותר קשה לעקוב אחריך. או לחילופין להודות בכך שמצלמים אותך כל הזמן, מקליטים את התקשורת שלך, עוקבים אחרי התנועות שלך וללמוד לחיות עם זה. כמובן שזה לא אומר שכאזרח אתה אמור להרשות שימוש חופשי במידע הזה אבל כנראה שרשויות החוק יעשו בו שימוש כחוק ותפקידנו לוודא שנבחרינו לא יעשו שימוש פסול.
 

יNOT

New member
מה שאתה מתאר זה לא אבטחה להבנתי...

אני מסכים שיש היבט של ניהול סיכונים בכל אבטחה,אני גם מסכים עם האמירה שלך:
"אמצעי האבטחה נקבעים לפי רמת הסיכון והמחיר שנדרש לשלם על אבטחתו",אך לא עם ההקשר,אתה מתייחס לזה כאילו בעל המידע הוא זה שייקבע את רמת האבטחה,ולא מי שמתעסק עם אבטחה. לדוגמה ניתן לקחת אתר אינטרנט שמנהל תשלומי אשראי בעצמו,הוא מבחינתו עשה את המינימום הנדרש....הלקוח,הציבור אינו יודע מה קורה באתר "מאחורי הקלעים",אם נקצין את זה נוכל גם להגיד שהלקוח שלנו הוא "לא טיפש" והוא שמע משהו על SSL ויודע שאם יש תעודת SSL אז הוא מוגן. זה בול
,מה שאתה מתאר יותר דומה ל"שמאי ביטוח"(או למונח המדוייק באנגלית שאליו כיוונתי actuary )ולא למי שמתעסק באבטחה, מי שמתעסק באבטחה להבנתי לא ייסתפק בלעשות את המינימום הנדרש אלא יינסה לחשוב תמיד "מה אני מפספס...", לללכת לפי רשימת ה"מכולת" של הדרישות המינמליות "רק כדי להצדיק את הסיכון הנמוך" לא נשמע כמו הבנה טובה של אבטחה, לא לאתר קטן,ובטח שלא למאגר מידע גדול, ולכן ההתבטאות של "...יהיה בסדר" היא דומה מאוד לביטוי של "לקבור את הראש בחול".לפחות בנושא של אתרי אינטרנט גם המחוקק שוכנע שלא כל אחד הוא "מומחה" בפני עצמו...

עם כל הכבוד בפיסקה השנייה שלך אתה כבר מכניס מילים לפיו של ipv6 ומגיב על דברים שהוא לא כתב.
המשפט האחרון שלך משך את תשמות לבי:
"כמובן שזה לא אומר שכאזרח אתה אמור להרשות שימוש חופשי במידע הזה אבל כנראה שרשויות החוק יעשו בו שימוש כחוק ותפקידנו לוודא שנבחרינו לא יעשו שימוש פסול"

אז כבר בתגובה הראשונה שלי בשרשור הזה אני נתתי דוגמה אחת לשימוש פסול שכבר נעשה,צויין בחדשות,בטלוויזיה,ו....החיים המשיכו,ואנחנו ממשיכים לתת אמון כמובן,כי אין לנו דרך אחרת,בלי אמון שום דבר לא יעבוד. קודם כל...חדשות נמוגות...הזיכרון שלנו הוא כבר לא מה שהיה...(זוכר את המופתי?!)
באשר לנבחרינו,הפורום קטן מידיי כדי להכיל...אבל היום שעוד יש לנו אפשרות "להקדים תרופה למכה",הגישה שלך היא....של "בואו נחכה...נראה כמה המכה הזו באמת תכאב...לפני שאנו מרימים קול צעקה",אני לעומת זאת מעדיף פשוט לזוז הצידה...ולא לעשות ניסויים על עצמי.
 

BravoMan

Active member
זכור לי שהגיע לכאן אדם להתייעץ בעניין עבודתו:

הוא היה מתכנת עבור איזה בנק, ולכן בעמדת העבודה שלו לא היה אינטרנט וזה הקשה עליו מאוד לחפש מידע כשהוא היה צריך לפתור בעיות בפיתוח.
&nbsp
במקום שאני עובד בו עכשיו, עמדת הפיתוח לי אינה מחוברת לרשת הארגונית, כי אני צריך כניסות USB פתוחות (ואני גם לא עובד עם Windows, אם כי אני מניח שלו רצו באמת יכלו להתגבר על המשול הקטן הזה) וגם אינטרנט ללא סינון אתרים, במיוחד דברים כמו google drive.
אז יש לי עוד מחשב, ממש חבוי אי שם בחדר הגדול (שמו אותו היכן שהכי פחות יפריע), ללא מסך ומקלדת, רק עם חיבור לחשמל ולרשת, ואני ניגש אליו דרך RDP ע"ג VPN.
&nbsp
יש עוד כמה מפתחים בחברה שעובדים בצורה דומה.
מעניין שאף אחד ב-IT אצלנו לא החליט שמשתלם יותר לחברה לחשוף את כל הרשת מאשר לתת לחלק מעובדיה שתי עמדות במקום אחת.
&nbsp
אז כנראה לא כל ה-IT האזרחי פרוץ כמו שאתה מדמיין, ולא רק בצבא יש מחשבים שמבודדים מהאינטרנט...
 

ipv6

Member
למה מתריס?

אני אפילו מסכים איתך ברמת העקרון ורשמתי שעדיף שלא היו עושים את הדבר הזה.

אני לא מסכים איתך שהעולם יקרוס וטביעות אצבע שלך (הדיוט מן השורה) יסתובבו בזירות רצח ושאר הדברים האלה. כבר היום משהו מספיק חזק יכול להכניס אותך לתסריטים האלה עם הנתונים שיש עליך היום והסמרטפון שלך.

אין מה לשנות את העמדה שלי..אני איתך. פשוט זה Minor ויש דברים שיותר מפריעים לי.

והאמת שכנרא שיש לי יותר רקע ב"סייבר" מרב מי שכותב פה..
 
למעלה