בענין המלה "שמנה"

Blue Rose

New member
בענין המלה "שמנה"

ראיתי פה מספר פעמים שנכתב שלמלה שמנה יש קונונטציות שליליות. יש העדפה למלאה, גדולה, ומילים אחרות. אני אישית מנסה ללכת נגד. לנסות להראות שלהגיד למישהי את שמנה זה כמו להגיד למישהי את רזה. זאת רק מילת תואר. מספר פעמים לא קטן קיבלתי, אפילו בעת עמידה בתחנת אוטובוס הערות מהחולפים במהירות על פני. להם לא הספקתי להגיב חוץ מאשר בהרמת אצבע, אבל אם היתה ניתנת לי ההזדמנות, כמו שניתנה לי בכמה הזדמנויות עניתי פשוט אתם רזים/גפרורים/משהו בסגנון. יש לי בן דוד בן 13, שבא לבקר אותי וכל הזמן שהוא נמצא (מספר ימים בד"כ) הוא קורא לי, לאחותו, לאמו ואביו, לאימי ולכל מי שרק הוא יכול - שמנים - ולא בחיבה. איתו זו הפעם היחידה שהמלה הזאת פגעה בי, כי אני אוהבת להיות שמנה המלה הזאת מתאימה לי ונוחה לי, ואם מקבלים אותה, היא לא יכולה לפגוע. אנשים פוגעים, לא מילים.
 
אני מסכימה לכל מילה ומילה.....

אנשים פוגעים.......עם המילים השלמנו מזמן. כאחת שכל חייה היתה שמנה....זה נכון....את יודעת לפעמים יוצא לי לשבת עם חברות והן מראות לי תמונות באלבום ופתאום אומרות...את רואה...העלנו 20 קילו..רואה את התמונה הזאת..ששם הייתי פחות והייתי רזה...כך אני רוצה להיות.... ולמה אני מתכוונת....שהן היו רזות..הן היו בחלק הזה של החיים אני לא! אני לעולם לא הייתי רזה ומילדות כבר השלמתי עם העניין שאני שמנה.....בדרך כלל ילד שמן זה ילד סובל...לא אצלי! אני תמיד הייתי במרכז העניינים...מלכת הכיתה..הכל היה סובב סביבי...ואולי בגלל זה גם לא עשיתי משהו בעניין המשקל כבר לפני...כי היה לי נוח..כולם קיבלו אותי...עשיתי הכל עם כולם...ללכת לים...לרקוד...להשתולל....כל דבר בדיוק כמו רזה, לכן בשבילי זה נורמלי....למרות שאין ספק שהייתי מעדיפה להכנס לחנות קסטרו ובלי בעיה בכלל לבחור לי בגדים...אבל זאת הבעיה הכי קטנה...כמה שאני שמנה תמיד אני אלך לבושה לפי צו האופנה ומטופחת..כי זאת אני וזה חלק מההרגלים שרכשתי עם השנים. עכשיו למה אני מספרת את כל זה.....כי אני רגילה להיות שמנה...וזה לא פוגע בי....אבל מספיק שיבוא ילד קטן..ויגיד לי שמנה...אמממממ דבר כזה יכול מאוד מאוד לפגוע בי....ואני מאוד רגישה...ופגיעה...אבל את יודעת מה? גם אם זה לומדים לאט לאט להתמודד...... אני איתך יום נפלא וקסום מקסימושששששששששששששש
 

Blue Rose

New member
גם ילדים בד"כ לא מפריעים לי

אבא שלי, שמן ואהוב כמו שהוא, היה נשאל ע"י ילדים בגן אם הוא בהריון... היה אומר שמצפה לשני אבטיחים. :) אני מניחה שמה שפוגע בי זה שאני לא מצליחה ללמד את בן הדוד שלי לכבד אותי - במקרה שלו - למרות שאני שמנה. ואז היחס שלו משפיל ממש, בן 13 שעומד בפתח הבית שלך, מביט בך במבט מתנשא ועושה תנועה של רחמים בראשו, ואומר - חזור וחזור וחזור, בלי הפסקה "שמנה". האדם הזה שאין לי שום דבר נגדו, שהוא ילד קטן, אבל יש לי הרגשה שלא ישתנה כשיגדל. אני מניחה שיש בו משהו שמוציא ממני את התקווה ליחס הוגן. אם אני לא יכולה להראות לו שאני ושאר בני הבית ראוים לכבוד ממנו, אך אראה את זה לאדם שמעיר לי ברחוב? לילד לא חסרות בעיות התנהגות וחינוך, אבל בשאר הדברים אני שמה לב פה ושם להשתפרות בהתנהגות שלו - בזה - עומד במקום. אני חושבת שיותר מייאש אותי היחס שלו כלפי כבת משפחה ומארחת מאשר כשמנה. אבל אני אמשיך לנסות להכניס לו כמה ערכים טובים לראש - אולי בסוף הוא רק רוצה קצת יותר מההרבה צומי שהוא מקבל.
 
מה דעתך להפסיק להיות נחמדה אליו?

מה בדיוק הוא עשה לך שאת מרשה לו לטפס עלייך ועוד בכזאת סלחנות. מה קרה? אז תעלבי פעם אחת בצורה מוחצנת ותבקשי מההורים שלו לא להביא אותו יותר. הילד רוצה צומי? למה זה צריך לבוא על חשבונך? שישאירו אותו בבית, שיקבל צומי מהטלויזיה או מהחברים שלו. עכבר
 

Blue Rose

New member
אני הבוגרת

ההורים שלו (=דודים שלי) באים אלינו בשביל שתהיה להם מנוחה מהילדים, ואני מטפלת בהם, ובשמחה - ילדים חכמים וטובים, חוץ מהילד סנדויץ´ שעל הבעיות שיש לו, לי אין כל חשק להוסיף. אז אני אבלע (הם באים בפסח ל - וזה ציטוט ישיר - לכמה שיותר ימים) וכשהוא יסע אני אוציא פה את כל העצבים (חס וחליל, לא עליכם...פשוט אכתוב משהו עם הרבה ****) תודה שאתם איתי A B&B Blue Rose
 

גילה37

New member
את מוזמנת לכתוב לי למייל

או לתיבת המסרים שלי ,, אל תוותרי לו פשוט הפעם יש לך גיבוי קבו7צתי לא לוותר תהיה מספיק אסרטיבית , אל תפגיני מסכנות הם מיד מט]פסים על זה ואל תתרצי אותו הוא כבר ילד מספיק גדול , אז אל תתיאשי תיכתבי לנו מכאן בערב לשתף אותנו , אני בחג מתארחת פעם ראשונה אהיה מנותקת מכולם ויהיה לי קשה מאוד כבר התרגלתי לחברים כאן כבר אמרנו זה כמו בית ... אבל אני אםפצה אתכם יומיים אח"כ שלכם גילה
 

גילה37

New member
עכבר אתה חמוד......./images/Emo66.gif

אין אצלך חוכמות אתה מיד קוטל או בעצם נכון להגיד מאוד אסרטיבי מאוד עינייני, אנחנו לא יודעים מה סוג הקשר המשפחתי ומה קורה שם חוץ ממה שהיא סיפרה לנו, אני באופן אישי הייתי מתנהגת כמוך
 

גילה37

New member
הילד הזה עם כל הצער .....

לא יודע להתנהג , אולי תתפסי אותו לשיחה כי ילדים בזסךף הכל ניזונים מהסביבה ומהבית והאו עדיין קטן מכדי לגבש לעצמו דיעה כל כך שלילית ונחרצת לגבי עובדת היותך שמנה , אני רוצה לשתף אתכם במשהו אישי , משאת נפשי היתה ביתי , וכשזו נולדה הדבר הראשון שעלה בדעתי זה " אני צריכה דיאטה כדי שהבת שלי לא תתביש בי " וזו היתה הפעם הראשונה שחשבתי על זה אבל זה מיד עבר לי כהרהור נוסף לא עשיתי עם זה דבר , אבל לימים ביתי כבר גדלה והיום היא בגיל הטיפשעשרה, פעם היינו באירוע ואני רקדתי כל הערב והיא כל הזמן אמרה לי אמא תפסיקי תפסיקי, אני מיד מה חשבתי הבת שלי בטח מתביישת בי.... אבל לא היא אמרה לי אמא מחר יש לך יום עבודה וכו´וכו´ אז מיד ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי אותה אם יש לה בעיה עם העובדה שאני שמנה ... היא חיבקה אותי ואמרה לי אמא את שמנה ???????? את לא שמנה את מדליקה את האמא הכי הכי אות ניראת טוב כשאת מתץאפרת וכו´ ואישה שמנה לא רצה ורוקדת כמוך ולא אנרגטית כמוך ....(כבר ציינתי שאני אמא נהדרת) טוב שוב פעם הוכח לי שהכל ענין של חינוך, חינוך חינוך..
 

גילה37

New member
גם לי היתה ילדות של מלכת כיתה

הייתי ילדה מאוד דומיננטית, אבל כדי להשיג זאת הייתי צריכה לרצות את כולם, והייתי תמיד נחמדה , עוזרת לכולם בשיעורים, וןנותנת לכולם להעתיק, כפי שכבר הבנתם הייתי תלמידה מצטיינת אבל זו גם הסיבה מאחר ורציתי להצטיין אם לא במראה אז בראש ,,, ולא היתה שום סיבה שלא יאהבו אותי להיפך הייתי מאוד חשובה בחברה של הכיתה, החלטות נעשו על פי הסכמתץי וכו´ אפילו הבנים אהבו אותי , היום אני לא מנסה לרצות אף אחד אלה אם זה לא מרצה אותי קודם, ומה אתם חושבים? אני עדיין אותה בחורה דומיננטית עם אותו בטחון עצמי ( שגובר ) ועדיין מאוד חברותית ... את הלקחים שלי למדתי
 
אז ככה....

אני חושבת שזאת הפכה להיות מילה שכזאת כי, הח´ברה של היום מציגה זאת כך. הם מציגים ששמן זה מכוער, ששמן זה לא יפה, לפחות רובם אני בטוחה שאם הם היו קצת יותר מבינים, אף אחד לא היה נעלב, אנחנו חיים בח´ברה מאוד ביקורתית, ואני חושבת שהכי חשוב מה שכל אחד מרגיש בפנים, ואם טוב לו עם עצמו, כמו שאומרים שישים פס על מי שלא מקבל זאת. אבל אני גם מכירה כאלו שלא טוב להם שהם שמנים , ובכל זאת יראו לפחות מבחוץ שטוב להם, לכן אני אומרת להיות שלם עם מי שאתה. ואז הדרך סלולה לאושר
את זה למדתי על בשרי. אישה יפה
 

gal33

New member
אבל מי משחרר את המילים? אנשים...

זה ענין של אבולוציה של שפה. אם תגידי למישהו היום "חבל על הזמן" רוב הסיכויים שהוא יבין זאת במשמעות הסלנגית החדשה ולא בכוונה המקורית. החברה לקחה את המילה התמימה "שמן/ה" שבאה לציין מימדי גוף, כמו שהמילה "רזה" מציינת, והפכה את זה למילת גנאי. כמו שלהגיד על מישהו את המילה "שחור" שבסך הכל מציינת צבע עור, גם מעורר קונוטציות שליליות. לצורך זה, מבחינה לשונית, גם המילה "טיפש" אינה חס וחלילה מילת גנאי, אלא מילה שמתארת את מידת האינטלגנציה של האדם שזכה בה. בדיוק כמו "חכם". אז למה חכם שקוראים לו כך, לא נעלב. נסתרות דרכי האלוהים. מה אגיד לך, כל הכבוד לך. אני ורגשותי לא מצליחים להתעלות מעל זה, ולעשות הפרדה כמוך, הלוואי ויכולתי. כשמעליבים אותי, אני נעלבת. גם אם אני עונה ושותלת במקום את העומד ממול (ואני עושה זאת ובהצלחה יתרה!), עדיין בלב זה משאיר את חותמו. שיהיה לכולנו רק טוב בחיים. אמן!! גל
 

Blue Rose

New member
נכון, אבל...

זה שהמובן של "לגמור" ו"לרדת" בסלנג הוא בעל משמעות שכולנו מבינים, לא אומר שאני לא יכולה להשתמש במלים אלו במובן האורגינלי שלהן. אני חושבת שכאן הענין.
 

gal33

New member
BR, בטח שאת יכולה, אני פשוט בנוסף

לא מסוגלת להתעלם מהמשמעות הנוספת שהחברה מייחסת למילה זו. אם את מצליחה, שוב, כל הכבוד לך. כשאני אומרת על עצמי שמנה, אין לי בעיה עם זה, כך אני מציגה את עצמי. יש גם אנשים נוספים בחיי שכשהם אומרים זאת, אני מקבלת זאת באותו שיוויון נפש כאילו אמרו עלי בחורה. אבל רוב האנשים שאומרים לך את זה ברחוב, בתור וכו´, מתכוונים לדבר אחד. טוב יאללה, מספיק לדבר עליהם ולתת להם מקום כל כך חשוב.
גל
 

גילה37

New member
מצטרפת לתפילתך

אני כותבת בפורום ושומעת דיסק של עופרה חזה ... אז מה עדיף להיות עשיר עם בעל מאוהב ולמות צעיר מאיידס או להישאר שמנה יפה סקסית ומקסימה בלי הרבה כסף ולבד אבל חיה תרתי משמע ואוהבת את החיים בגדול?????????
 

gal33

New member
גילה, למה זה או זה? ../images/Emo8.gif

החיים הם לא שחור לבן, הם הרבה אפור (או ורוד): אני בעד: שמנה ובריאה, יפה, סקסית, מקסימה, עשירה, עם בעל מאוהב, חיה ואוהבת את החיים בגדול? מה את אומרת? את קונה?
 

השמנה

New member
גל אני מסכימה איתך...

זה לא צריך להיות או... זה יכול להיות וגם... צריך לשאוף להכל ולהאמין שזה אפשרי, אני מאמינה שזה אפשרי...
 

גילה37

New member
את צודקת אבל זו לא היתה הכללה

אני במקרה דיברתי על מבה של עופרה ועל מצבי שלי אז זה יצא כיאלו הכל שחור לבן תודה לך על ההארה..
 

עופר 123

New member
../images/Emo26.gifהסקר החדש../images/Emo36.gif

אם בענייני שפה עסקינן, כולן וכולם מוזמנים להיכנס ולהצביע...... המשך יום נעים, עופר
 

עופר 123

New member
בשורה האפורה מעל לשם הפורום.....

יש קישור לסקר. הצביעו בהמוניכם !
 
למעלה