בעד👍נגד👇?

nothing but the truth

Well-known member
אני דווקא לא התחלתי מזה אלא אתה, אבל ניחא.

אלה שקראו כאן את דברי, אולי הבינו. אלה שמעדיפים להתרכז בחלוקת ציונים, כנראה שלעולם לא יבינו.

להיפך, לא חלקתי על זה בשום מקום.

נו טוף.
לא, אתה התחלת מזה - זה היה הטיעון הראשון והפחות משמעותי , לדבריך. אבל עזוב, זה באמת לא חשוב.
אני עושה ניסיון אחרון להתמקד. אין כאן חלוקת ציונים. קצר ולעניין

מדוע לראות אוטובוס שנוסע בשבת מבלי שמכריחים אדם דתי לנסוע בו מהווה כפייה של המרחב הציבורי בעוד שדוכן שווארמה או אדם אוכל נקניק בחוץ אינה מהווה כפייה של המרחב הציבורי , כך עפ"י דבריך, עבור אותו אדם צמחוני שזה מאוד מפריע לו. זה נראה שהגענו בדיוק לפרדוקס שציינתי מראש.

אתה מוזמן לנסות להסביר.

כמובן שזכותך לבחור לא לענות.
 
שרת התחבורה לא אמרה שהיא רוצה תחבורה ציבורית בשבת בכול הארץ , הצעתה אומרת שכול רשות מקומית תקווה אם בעירה יופעל דבר זה
אם ברשות מקומית מסויימת מועצת העיר תקווה ששם יופעל תחבורה ציבורית זאת אומרת שהמועצת העיריצביע בעד זה ,הרוב קובע
זה כמו חוק שמתקבל ברוב קולות בכנסת
 

כוכבית מצויה

Well-known member
חלק מעניינה של דמוקרטיה היא חובת הרוב להגן על המיעוט.

שם אכן התקבל חוק ברוב שקובע שאין תחבורה ציבורית בשבת בישראל.
זה לא מה שהחוק קובע. יש החרגות הן של יישובים ערביים והן של ערים בהן היתה תחב"צ בשבת בימי המנדט, זו הסיבה לכך שבחיפה יש תחב"צ בשבת.

חוק כידוע אפשר לשנות...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה לא מה שהחוק קובע. יש החרגות הן של יישובים ערביים והן של ערים בהן היתה תחב"צ בשבת בימי המנדט, זו הסיבה לכך שבחיפה יש תחב"צ בשבת.

חוק כידוע אפשר לשנות...
זה לגמרי מה שהחוק קובע. העובדה שיש גם חריגים לא משנה זאת.

בוודאי שאפשר לשנות חוק. אולם כאמור מעלה, בנושא שנמצא במחלוקת כל כך נרחבת, מן הראוי לעשות זאת בהסכמה כללית ולא בכוחנות של צד אחד (הוא שאמרתי, בדמוקרטיה תפקיד הרוב הוא בין השאר להגן על המיעוט ולא לרמוס אותו).
בכל מקרה ע"פ הפרסומים הקואליציה הזאת החליטה לשמור על הסטטוס קוו בענייני דת-מדינה. המשמעות בפשטות היא, שלא ניתן לשנות את החוק המדובר :). אז אין לי מושג מה כבוד שרת התחבורה מתכננת, אבל נראה שמדובר בעיקר בהצהרות ריקות מתוכן.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
א. אני לא "יקירה" של אף אחד (כולל שחר שכתב גם כן).
ב. ממש לא עושה לי טוב ויכוח עקר שכזה. להגדיר אותי (או כל אחד/ת אחרת) מבלי להכיר או לדעת במי מדובר, זו דמגוגיה ריקה מתוכן.
להחליט שאני מתבוללת, דומה לחותנים של X או Y - די! ממרומי גילי (ואני מבוגרת ממך!) לא מתאים לי להתווכח עם אנשים ששבויים בדיעות שלהם.
ודרך אגב - אני חושבת שאני כאן "זקנת השבט".
רעיה
יקירתי , את דעתי עליך קיבלת במלואה , אני מבין שהיא אינה מוצאת חן בעינייך אך לטעמי הצגתי לך מראה מול הפנים וטוב שכך שכן לא נראה לי שמי מקרוביך היה מעז לבטא אותה בפניך אפילו אם בסתר ליבו היה מסכים איתה.

את חושבת שאני דמגוג השבוי בדעותי וזו זכותך המלאה לחשוב כך.

אני מכיר את התבטאויותיך מן העבר ועל פיהן כתבתי את דעתי עליך אך ברגע בו התוודעתי להיסטוריה שלך אותה חלקת איתנו שלשום , דעתי עליך התחזקה שבעתיים.

הורים שתרמו את גופם למדע , אישה המבקשת לשרוף את גופתה לאחר מותה וזאת מבלי להזכיר את שאר "האלמנטים" שעלו בשיח...איזה קורטוב של יהדות תשאירי אחריך ? אל תטרחי לענות , מדובר בשאלה רטורית.

החותנת שלי היא קשישה אוטואנטישמית דומיננטית והחלטית השולטת בקרובים לה ביד ברזל ואלמלא העמדתי אותה במקומה באופן נחרץ היא הייתה הופכת גם את משפחתי למשפחה של "גויים לעתיד" - לתחושתי היא ממש דומה למישהי ששנינו מכירים.


לסיכום - סלידתך ממני מובנת ואני יכול להבטיחך שהיא הדדית אבל מבחינתי השיח הנוכחי בינינו היה פורה מאד , הוא העלה את המודעות לאותם יהודים אשר אט אט , עם הדורות , שוכחים מהיכן באו ולאן הם הולכים ..."גויים לעתיד".
 
נערך לאחרונה ב:

raya

Well-known member
יקירתי , את דעתי עליך קיבלת במלואה , אני מבין שהיא אינה מוצאת חן בעינייך אך לטעמי הצגתי לך מראה מול הפנים וטוב שכך שכן לא נראה לי שמי מקרוביך היה מעז לבטא אותה בפניך אפילו אם בסתר ליבו היה מסכים איתה.

את חושבת שאני דמגוג השבוי בדעותי וזו זכותך המלאה לחשוב כך.

אני מכיר את התבטאויותיך מן העבר ועל פיהן כתבתי את דעתי עליך אך ברגע בו התוודעתי להיסטוריה שלך אותה חלקת איתנו שלשום , דעתי עליך התחזקה שבעתיים.

הורים שתרמו את גופם למדע , אישה המבקשת לשרוף את גופתה לאחר מותה וזאת מבלי להזכיר את שאר "האלמנטים" שעלו בשיח...איזה קורטוב של יהדות תשאירי אחריך ? אל תטרחי לענות , מדובר בשאלה רטורית.

החותנת שלי היא קשישה אוטואנטישמית דומיננטית והחלטית השולטת בקרובים לה ביד ברזל ואלמלא העמדתי אותה במקומה באופן נחרץ היא הייתה הופכת גם את משפחתי למשפחה של "גויים לעתיד" - לתחושתי היא ממש דומה למישהי ששנינו מכירים.


לסיכום - סלידתך ממני מובנת ואני יכול להבטיחך שהיא הדדית אבל מבחינתי השיח הנוכחי בינינו היה פורה מאד , הוא העלה את מודעות לאותם יהודים אשר אט אט , עם הדורות , שוכחים מהיכן באו ולאן הם הולכים ..."גויים לעתיד".
אני לא סולדת, לא מסכימה עם חלק מהתגובות שלך והדעות שלך.
ואשמח אם תפסיק "לנתח" את האופי שלי. ה"ניתוח" לא מבוסס ושגוי.
ומה רע בהורים שתרמו את גופותיהם לצמיתות? זו היתה ההחלטה שלהם (כל אחד לחוד הסתבר) ואנחנו כיבדנו את ההחלטה. אני שלמה מאוד עם ההחלטה הזו.
לא צריכה קבר כדי לזכור, די לי בלוח זכרון מכובד.
ובזאת אסיים.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
אני לא סולדת, לא מסכימה עם חלק מהתגובות שלך והדעות שלך.
ואשמח אם תפסיק "לנתח" את האופי שלי. ה"ניתוח" לא מבוסס ושגוי.
ומה רע בהורים שתרמו את גופותיהם לצמיתות? זו היתה ההחלטה שלהם (כל אחד לחוד הסתבר) ואנחנו כיבדנו את ההחלטה. אני שלמה מאוד עם ההחלטה הזו.
לא צריכה קבר כדי לזכור, די לי בלוח זכרון מכובד.
ובזאת אסיים.
לדעתי "הניתוח" שלי אינו שגוי כלל.

אני מציע לך לבדוק בגוגל כיצד היהדות מתייחסת לתרומת גוף אדם למדע או שריפת גוף אדם.

זו הייתה החלטת הוריך וזו זכותם המלאה אך אין לי ולו שמץ של ספק שלהחלטתם יש חלק ברצונך לנקוט באקט השריפה אשר נשלל מכל וכל ביהדות.....יש האומרים "מעשיי אבות סימן לבנים" או "מעשיי אמהות סימן לבנות".

הדורות חולפים ואנו מטביעים בצאצאינו את המטען אותו ספגנו - גם את וגם אני יודעים היטב מה כל אחד מאיתנו הטביע בצאצאיו....

את לא צריכה קבר בכדי לזכור , אולי גם צאצאיך וצאצאיהם אחריהם יחשבו כך וכך כל דור מותיר משהו מאחור עד שלא ישאר מאומה.

לטעמי , את ספגת את מורשת הוריך ואת דואגת להנחיל אותה הלאה במורד הדורות יחד עם "אלמנטים נוספים" שאספת בדרך- שיהיה בהצלחה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה