ביטול ציון מעולה

morangilm

New member
ביטול ציון מעולה

שלום, קיבלתי את שלושת הדוחות של שופטים של עבודת הדוקטורט שלי ושלשתם המליצו על ציון מעולה, אבל אז קיבלתי הודעה מהמזכירות שהציון "מעולה" בוטל ולא אוכל לקבל את ההכרה שמגיעה לי. כל העניין הזה נראה לי לא תקין משפטית, משום ששינויי תקנון לא יכולים לחול למפרע. אם מישהו נתקל בבעיה דומה, אשמח אם היא/הוא ייצור איתי קשר. [email protected] ובבקשה, נא לא לומר לי "זה בכלל לא משנה" "זה לא משפיע על שום דבר" וכו', משום שזה פשוט לא נכון (או לפחות לא נכון בתחומים מסויימים). תודה.
 

incognito1980

New member
שינו את זה כבר לפני זמן מה

ככל הנראה לפני שהעבודה שלך נשפטה, ולכן עלול להיות בעייתי לטעון שהדבר אינו יכול לחול על עבודתך. איני משוכנעת שהשופטים היו מעודכנים מספיק. בכל מקרה, בהצלחה עם זה.
 

tomi32

New member
דווקא שאלה מעניינת

באיזה שלב השינוי הזה ייחשב רטרואקטיבי? ברור שלא ישללו ממי שכבר קיבל, וברור שמי שעוד לא התחיל לכתוב לא אמור להנות מה"מעולה", אבל היכן לשים את הגבול בין שני המועדים הברורים האלו? אם בתחום מסויים יש לזה חשיבות רבה, יכול הסטודנט לטעון שהוא פעל בהתאם להנחה שהוא עשוי לקבל מעולה (אולי השקיע יותר משהיה משקיע אם היה יודע על השינוי). אם היו משנים את התקנון לרעת הסטודנטים בנושא אחר (למשל, חיוב עבודה באורך מינימלי), אני מניח שזה לא היה חל על מי שכבר הגיש ואפילו על מי שכבר כותב, אבל אולי כן על מי שעדיין בשלב א'.
 

tomi32

New member
ואם להיות פרקטי

לאונ' לא כדאי לקחת את המקרה הזה לבירור. משנתנו הבודקים ציון "מעולה" (להבדיל מיישום "שקט" של אי מתן הציון באף מקרה), לא כדאי לאונ' להכנס לפינות האלו.
 

PeehD

New member
עוד מחשבה

גם אצלנו, בן גוריון, החליטו לבטל את ההצטיינות. אני לא יודע במה זה שונה מכל החלטה אחרת לבצע שינויים בשנתון לימודים אבל, ישנו כלל שאומר שעל כל סטודנט חלים הכללים של השנתון בו הוא נרשם. אם כך, אם התקבלתי ללימודי דוקטורט במהלך הזמן בו ניתן היה לקבל ציון מעולה, האם לא "שמורה" לי הזכות לקבל ציון כזה? עד כמה ניתן להשוות בין שני המצבים הללו? סתם מחשבה... ואני עדיין מחכה לשני שופטים מתוך שלושה, נוגע כבר בארבעה חודשים לאחר ההגשה
 
השינוי

"אוניברסיטת תל-אביב החליטה לבטל את הענקת הציון "מעולה" לעבודות דוקטור שהועברו לשיפוט החל מה- 1.2.10" סביר להניח שהודיעו על כך ברבים לפני תחילת השינוי, כך שזה נראה (לצערי כי גם אני הגשתי לאת"א לאחר התאריך הזה) עניין בעייתי לפיתרון.
 
באיזה אוניברסיטה את?

בתל אביב זה בוטל די מזמן... (הסיבה היחידה שאני יודעת על זה היא כי היה פה שרשור בנושא
- לא יודעת לגבי האוניברסיטאות האחרות).
 
קודם כל ברכות..

בעברית ציון המעולה הוחלף כבר לפני שנה לפחות באופציה של הענקת פרס כספי וזה מופיע בטופס חוות הדעת שהשופטים צריכים למלא לצד חוות הדעת המפורטת. בכל מקרה אני לא רואה כל סיבה לא לציין את העובדה שקיבלת ציון מעולה מוסכם על שלושת השופטים בקורות החיים שלך בראיונות עבודה או באזני כל מי שאת מספרת לו שיש לך דוק... בהצלחה!
 

John the Savage

New member
סתם מתוך סקרנות

מכיוון שאני באמת לא מכיר את ההתנהלות בתחומים הרחוקים משלי. באיזה נסיבות הציון של הדוקטורט עשוי להשפיע?
 

אור302

New member
ועוד בעניין ציון הדוקטורט

אם אין ציון, אלא רק עובר/לא עובר ואפילו אין מעולה - האם יש עוד צורך בוועדות שיפוט חיצוניות אנונימיות? הרי לא צריך להיות "אובייקטיבי ולכן חיצוני ואנונימי" כדי לתת לדוקטורט ציון עובר. הרי רב העבודות עוברות ואני מניח אפילו הרוב הגדול מאוד של הדיסטרטציות מקבל ציון עובר. וזה גם די ברור, סביר להניח, שעבודה עוברת (ואם לא ברור אז מצבה בהחלט גרוע). אז אם השיפוט כל כך ברור וכל כך מוגבל (עובר-לא עובר) - למה צריך שיפוט חיצוני ואנונימי?
 

Sonic hedgehog

New member
יש שיפוט חיצוני אנונימי?

אצלינו פשוט צריך להוסיף מישהו חיצוני לוועדה ובזה נגמר הסיפור.
 

d a p h n a

New member
ואצלנו אין בכלל אנשים חיצוניים בעקרון

למעשה, צריך אצלנו אישור מיוחד להביא מישהו חיצוני, מאחר ואין למחלקה שלנו אפשרות לשלם לאותם אנשים על הזמן שלהם, ולכן זה נחשב יחסית חריג לקחת מישהו מבחוץ.
 

עלמא4

New member
לנו יש חובה לפחות מנחה חיצוני אחד

מתוך שני מיינורים שחייבים לקחת. לי יש שני חיצוניים, והמנחה שלי אמנם עשה קצת קולות לא מרוצים אבל לא העליתי בדעתי שאולי זה קשור לכסף!
 

d a p h n a

New member
במקרה שלי...

רציתי מנחה חיצוני מסויים, והמנחה שלי אמר שזה בעייתי כי הוא לא חושב שזה הוגן שאנשים יעבדו בחינם, ואין להם כסף לשלם למנחה הזה. מאחר וכך, בכלל לא התכוונתי לבקש ממנו (לא רציתי לשים אותו במצב לא נעים) אבל הנסיבות היו כאלה שהוא הציע את עצמו והכל הסתדר.
 
מנחה או בוחן?

אצלנו יש חובה לבוחן חיצוני, אבל ממש ההפך מאנונימי, ביקשו ממני להכין רשימה של העדפות מי אני רוצה שיהיה הבוחן. זה חייב להיות מישהו מחוץ לאקדמיה האירית/בריטית. אני נורא התרגשתי כשקפצתי מעל הפופיק ברשימת העדפות והבחירה הראשונה שלי הסכימה. בגלל שזה בית ספר לאמנות מעשית בעיקר שרק מתחיל עכשיו עם תארי דוקטורט שהם רק מעשיים, הבעיה פה היא מציאת בוחנים פנימיים, יש לדעתי 5 +- מרצים בכל הקולג' שבודקים כבוחנים את כל הדיסרטציות. אני חושבת שהם סומכים על זה שאני אסיים כבר כדי שאוכל לקחת חלק מהנטל הזה, כי הבהרתי להם שאני מעוניינת לעבוד שם.
 

עלמא4

New member
גם וגם

כי אצלנו אין הגנה על התזה אלא רק מבחן הסמכה. כך ששני מנחי המיינור הם בוחנים בשלב של מבחן ההסמכה, ונהוג שאחד מהם הופך למנחה המיינור של הדוקטורט. אני ביקשתי משניהם ושניהם הסכימו אז יש לי ארבעה מנחים לדוקטורט, שניים פנימיים ושניים חיצוניים.
 
אז מחליטים על הבוחנים+מנחים ממש בתחילת התואר?

כלומר- כשהתחלת בחרת מי יהיו הבוחנים שלך ובעקבות זאת גם מי המנחים? או שאני מתבלבלת.
 
למעלה