בוקר יום שלישי

ע ו מ ר 4

New member
בוקר יום שלישי

ברכות...והחלמות...ומזל טוב לימי ההולדת שנחגגו....ילדים...חברות...נכדים ונכדות
סופש כבר ממש כאן....עם חופשה ארוכה של פסח.....נפלאאאאאא. יום רגוע באשר הנכם.
 

עפרה ד

New member
בוקר טוב ../images/Emo182.gif ובקשה מהבשלניות

פולי, חושבת עלייך הרבה
, הייתי שם, במקום שאת מתארת, ומבינה לליבך מאוד. מהחייל - דממה, שבוע שטח ראשון. מושך התקררות רצינית כבר הרבה זמן, לפני היציאה קיבל מהרופא בבסיס כדורים נגד שיעול והבחנה ש"הכל בסדר". מקווה שאכן צדק בשיקול הדעת שלו. מחפשת מנה צמחונית לסדר. חשוב לי שירגיש שגם הוא מקבל תפריט חגיגי ולא שגרתי, אז - פשטידות, לזניה , ממולאים, לביבות מירקות - כל זה שייך ליום - יום. למנות ראשונות / תוספת מצאתי בורקס ממצות עם רוטב פטריות ותחתיות ארטישוק ממולאות באגוזים וגבינות. חסרה מנה עיקרית צמחונית חגיגית. רעיונות? חרשתי את האינטרנט ותוצאה משביעת רצון - אין.
יום נפלא
 

פיטנגו4

New member
תשובות מצמחונית

אני צמחונית די טריה. לי לקח חודש לתפוס את הראש שבצמחונות אין "מנה עיקרית" ותוספות, אלא פשוט מנות רגילות. מאותו רגע, התחיל להיות לי קל לבשל, טעים ומזים לאכול. קנידלאך - אני מסוגלת לבלוס 20 כאלה
. טיפ שגורם לקנידלך שלי להיות הכי טעימים: להוסיף כמון וגם בצל מטוגן, אפשר גם אבקת מרק (פרווה). לבשל במרק ולא במים. מוקפץ: ירקות מוקפצים סיני/תאילנדי/הודי. מכיוון שאסור סייטן(חיטה) וטופו(סויה) אז אפשר במקומם שניצל טבעול כשר לפסח, חתוך לרצועות. תוספת אורז אם אתם אוכלי קטניות, או אטריות דקות כשרות לפסח.
 

עפרה ד

New member
תודה פיטנגו ../images/Emo140.gif

הבן שלי הוא הצמחוני היחידי בבית, כבר יותר מ10 שנים. לא אוכל "כל מה שיש לו אמא" אז, גם דגים מחוץ לתחום. כשהתחיל עם הצמחונות, סיפרה לי חברה שגם היא כילדה ונערה הייתה הצמחונית היחידה במשפחה. שתמיד היה לה מה לאכול, אבל אף פעם לא הרגישה שמבשלים בשבילה. לקחתי מאוד לתשומת ליבי את דבריה, ואני מקפידה שבכל ארוחה תהיה לפחות מנה אחת "בשבילו" שהוכנה מתוך חשיבה עליו, ושההשקעה תהיה פחות או יותר כמו ההשקעה בשאר הסועדים. אז, אם בסדר המנה העיקרית היא שוק טלה ממולא, אני מחפשת משהו בערך "שווה ערך". כמובן שיהייה לו מספיק מה לאכול חוץ מזה, קניידעלך, סלטים ותוספות, אבל אני דואגת לנפש ולא לבטן
שוב תודה,
 

אםפי7

New member
אני לא צמחונית הייתי טבעונית לפני המון שנים

אני חושבת ששוה ערך לשוק טלה, זה ממולאים, כמו תפוחי אדמה ו/או קישואים ו/או חצילים ממולאים במילוי של קטניות עם אתם אוכלים ואם לא אז בצל מטוגן עם הפנים של הירקות שאותם את ממלאה + אגוזים ושקדים והכל יכול להיות אפוי עם רוטב עגבניות נשמע לי טעים ומזין.
 

colibri

New member
עפרה, מבינה אותך בעניין "בישול לנפש"...

הנסיכה שלי היא הצמחונית היחידה (אמנם היא אוכלת דגים). בדרך כלל אני מכינה מרק נוסף במיוחד בשבילה (כולם אצלנו מכורים למרק עוף, גם בשבתות רגילות, גם בקיץ). אין לה בכלל דרישות בענייני אוכל, היא לא מן האכלניות ותמיד מוצאת לעצמה מה נחמד לה לאכול, אבל יש תמיד מרק שמכונה רשמית "המרק של הנסיכה", ואני יודעת שזה נעים לה.
 
היי עפרה , אין לי מושג בצמחונות ובמאכליה

אבל מצאתי מתכון שנקרא טעים (דפי אורז ממולאים בקישואים) ונדמה שגם מספיק מושקע בשביל הכסוף . מקווה שאורז מותר אצלכם... ואם לא אז מצאתי שם מתכון לבלינצ'ס טבעוניים כשרים לפסח (במקום דפי האורז). מה עושים צמחוניים\טבעונים שגם נאלצים להימנע מקיטניות בפסח ?
 

אםפי7

New member
אדמונית זה כנראה לא קל להיות צמחוני או טבעוני

בפסח, הם בטח אוכלים המון מצות. אפשר לעשות קציצות טעימות מירקות עפ קמח מצה ולטגן ולהוסיף איזה רוטב טעים מעל אצלנו עם כל ההקפדות אז אוכלים המון עוף, בשר, ודגים. הירקות והפרות מוגבלים רק למה שניתן לקלף, ולא משרים מצה בנוזלים אז אין קמח מצה וכאלה. ולמרות הכל אני המומה מכמות המזון שאנחנו צורכים בחג הזה. אצלי יהיו בחג 14 אנשים ובחג השני יגיע שריונר אז נהיה 15, אולי בגלל זה הכמויות ענקיות.
 

colibri

New member
תראי אםפי, הכל יחסי ../images/Emo13.gif

אנחנו השנה 13 אנשים בליל הסדר - ואני מתלהבת כי זה "קטן"... בפעם הראשונה מזה שנים, אנחנו כל כך "קצת" - בדרך כלל זה כמעט 30... 13-14 זה כמו שבת רגילה, יש מקום ברווח סביב השולחן, אפשר לדבר בנחת, לספר ביציאת מצרים, כולם מבינים את אותה השפה ולא צריך תרגום סימולטני לצרפתית או לרוסית... קלי קלות
 

עפרה ד

New member
תודה רבה אדמונית ואםפי ../images/Emo140.gif

אדמונית, נייר האורז חדש לי, ונראה מוצלח. תודה
 

עפרה ד

New member
זה הבורקס מצה ../images/Emo9.gif, אבל המילוי בדיוק פתר לי את

הכפילויות במנות. נראה לי שאני מסודרת, תודה רבה
 
פטריות ממולאות עשבי תיבול

פטריות שמפיניון בינוניות בלי הרגל עשבי תיבול טריים מה שיש, פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, נענע ,בזיליקום עם שום מלח שמן זית ופלפל לטחון לעיסה. להוסיף 1-2 ביצים טרופות ולערבב לעיסה סמיכה. למלא את הפטריות. לטבול בביצה ופירורי לחם רק את החלק העליון (המילוי) ולטגן קלות רק את החלק הנ"ל. להוציא כששחום להזליף כמה טיפות מיץ לימון וזה טעיםםםםםםם אפשר גם עם רוטב יוגורט ושמיר.
 

פולי44

New member
בוקר טוב לכולם, יום שלישי

מתבגר א יצא אתמול לאכול עם חברים בנמל, הוא יצא ב10 וחצי וחזר אחרי 12 בלילה, הרגשתי שיהיה יותר מדי לא לאפשר לו את זה, וצריך להלך בין הטיפות. נראה איך יקום עכשיו לבי"ס. החייל יוצא וחוזר כל הזמן, מזל שיש לו פה חבר שיחד איתו בצבא, כך שהם מעבירים את הרגילה ביחד. אני לא רוצה שיגמר! מקווה שיודיעו לו שהוא נשאר גם לפסח. החורף חזר(?) אצלנו רוחות חזקות. יום טוב לכולם
 

Rainbow100

New member
אמרו ש"אביב הגיע פסח בא" אז מה פתאום

גשם על הבוקר??? אפרוח אחד שלי יצא הבוקר לגיבוש
ו
אחד שלי צפוי להגיע לסופ"ש מרוצה מאד... לא לפני שיצפה בזריחה מהמממת אחרי
רב... בוקר מצויין
 

Rainbow100

New member
מה זה החורף הזה??? אביב הגיע פסח בא ?!!?

פולי זו אמנות הלוליינות. להלך בין הטיפות, לא למתוח את החבל יותר מדי אני חושבת שזו הדרך בשלבים האלה .
צפוי להגיע מאושר מאד בסופ"ש אחרי שיצפה בזריחה מרהיבה בתום תקופה
במיוחד... ובקשר ישיר לגמרי האח הקטן שלו יצא הבוקר לגיבוש... יום מצוייין
 
למעלה