בונים ירוק ב-
אנשים

בונים ירוק ב-../images/Emo43.gif אנשים

איך נבנה בית ונשמור על הטבע? פורום אדריכלות יארח הערב החל מהשעה 19:00 את מנהל פורום שיפוץ ובניה, אדריכל שי אלון, אשר יענה על שאלות הגולשים בנושא בניה ירוקה. אתם מוזמנים להוסיף את שאלותיכם לשי בשרשור האירוח: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1114&MessageId=142597777
כל מה שרציתם לדעת על חינוך אנתרופוסופי בין השעות 20:00-22:00 יתארחו ניצן אדר-עוזרי ואורנה שם-טוב, נציגי ביה"ס האנתרופוסופי "בית חינוך אביב" בפורום עולים לכיתה א' וישיבו לשאלות בנושא בית הספר, כגון: סוג פעילותו, חינוך אנתרופוסופי, יתרונותיו על פני בתי הספר ה"מסורתיים" ועוד: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1818&MessageId=142633639
מה היה חושב איש מהעבר על שבוע הספר שלנו? העלו את הרעיונות שלכם בפורום ספרים וספרות ואולי תהיו בין הזוכים בעותק של הספר "מנקודת מבטו של העשב", בהוצאת כנרת: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=276&MessageId=142677096
 

דהאמא

New member
../images/Emo207.gif

בפעם הבאה שלא מאמין ישאל אתכם את השאלה הנדושה: מי ברא את אלוהים? - תדעו מה לענות לו.
 
אלוהים אכן תמיד היה קיים

והיקום לא. היקום נברא על-ידי הבורא בשישה ימים. המפץ הגדול נראה לך הגיוני? איך מאיזו התפוצצות הכל נהייה במקום, הרי אם כדור הארץ יסטה ולו בחצי סנטימטר ממקומו לכיוון השמש אנחנו נשרף. ואך יסטה לכיוון ההפוך אנחנו נקפא. איך קרה שכל האיברים של גוף האדם נמצאים בדיוק היכן שהם אמורים להימצא? הייתה איזושהי התפוצצות ופתאום הכל נהייה? זה נראה לך הגיוני? כמו שלשעון אנלוגי שמכיל הרבה פריטים שכולם חייבים להיות במקום מסויים, ויש מי שחשב על כל קפיץ וגלגל שינים, כך גם היקום הכל נמצא במקומו המדוייק - ומאחרי כל זה יש מישהו שחשב על הכל. אתה דהמאמא לא נולדת בטעות - אתה לא טעות. אלוהים חשב עליך הרבה לפני שמישהו אחר חשב על ההורים שלך.
 
הדבר הנשגב ביותר

אין לו התחלה ואין לו סוף, הראשית והתכלית של הכל. הוא אישיות, ולכן השאלה היותר נכונה היא מי הוא אלוהים, ולא מה הוא אלוהים. אלוהים הוא בורא העולם, שהגה וחשב וייצר את היקום שבו את חי. הוא כל מה שקיים ומעבר לכל מה שקיים, אלוהים הוא רוח, הוא אבי כל הנשמות, הוא אב רחמן ואוהב. הוא אהבה טהורה, הוא אור, הוא חיים ומלא בחיים. אלוהים הוא מי שברא אותך, וחשב עליך עוד לפני שבאת לעולם, הוא זה שמכיר אותך יותר טוב מעצמך. מכיר כל מחשבה וכל מילה שיצאה מפיך, וכל מעשה שעשית עליי אדמות. אלוהים הוא מלך מבורך, הוא טוב ומיטיב. והוא הטוב ביותר. הוא יודע הכל ואין דבר הנסתר מעיניו. הוא קדוש. הוא ה' צואות, שהיה שהווה ושיבוא. מלא בחסד ואמת, קדושה ואהבה. וכל מה שאתה רוצה לדעת על אלוהים, כתוב בדברו - דבר ה'(התנ"ך והברית החדשה).
 
הוא רוח ?האלוהים הזה שאתה משבח אותו כל כך

אם עכשיו שואל אותו מה שלומך ?הוא עונה לי ?כלומר בקול ?אני שומע קול ?או שהוא סתם המצאה של אנשים ?
 
הוא אמיתי יותר מכל דבר אחר

אתה בהחלט יכול לשמוע את קולו. ואף לחוש בנוכחותו. הוא חי! אנחנו האנשים המצאה שלו, ולא ההפך.
 
כן הוא חי!

לא, אני לא רואה רוחות. אך אני יודע שיש רוחות. אמנם לא ראיתי את ישוע באופן פיזי- אך אני חווה אותו כל יום, אני פשוט יודע שאני יודע שאני יודע שישוע המשיח חי. איך אני יודע? קראתי בתנ"ך ובברית החדשה כשליבי פתוח אל אלוהים, חיפשתי את האמת, שאלתי וביקשתי את פניו של אלוהים. ונענתי, נולדתי מחדש - אני לא אותו אדם שהיה לפני כן. קרו בחיי כל-כך הרבה דברים על-טבעיים, שאין שום דבר שאתה תוכל להגיד, אין שום השמצה, שום זילזול ושום אמירה שתשנה את אמונתי, ואת קיומו של אלוהים. הוא עשה ועושה כל-כך הרבה ניסים ונפלאות בחיי, שאי אפשר להתכחש לקיומו. אני לא מצפה מאדם שרואה את עצמו כאתאיסט, ובז לכל אמונה באלוהים, להתחיל אפילו להבין משהו מעולם הרוח. אתה לא מאמין באלוהים? דבר ה' אומר עליך שאתה נבל. כיוון שאתה יודע בתוך תוכך שאלוהים קיים- אך בגלל שאתה מוג לב - אתה בחרת להתכחש לקיומו, ולהאמין שהוא לא קיים. יש לך אמונה חזקה - חבל רק שהיא בצד השלילי.
 
ויש כאלה שלוקחים מונופול על החוכמה וחושבים

שהם יודעים ,יותר טוב ממני ,ויותר טוב ממך ,מה טוב בשבילי ומה טוב בשבילך ,ואתה אחד מהם !אבל לא תצליח בכוח לשכנע אותי ,ובטח לא במחיקת הודעותי .
 
נכון ולא נכון

ראשית אני לא לקחתי מונופול על החכמה, אלוהים לקח, אני אפשר להגיד שליחו, או משרתו - תהייה הגדרה יותר מדויקת נכון להיום. שנית אני כן יודע מה טוב בשביל כולנו, כי התנסיתי, במשהו שאתה טרם התנסית- הגעתי למקום בו הבנתי - מה המקור לכל הבעיות של בני האדם, מה הפתרון לכל הבעיות של בני האדם ואיך משיגים שלום אמתי בעולם רווי מלחמות. אתה רוצה לשמוע? אתה מוזמן בהחלט. אתה לא רוצה לשמוע? אל תשמע, אף אחד לא כופה עליך לבחור. יש לך בחירה חופשית אם לקבל את האמת שתשמע ממני(אם תרצה בכלל לשמוע), או לא לקבל.
 
לא מבין איך רוח כפי שכתבת יכולה לקחת מונופול

על החוכמה ,ההבדל ביני לבינך ,שאני דוגל" באם אין אני לי מי לי "ואתה סומך על רוח ,אוי ואווי למדינת ישראל ,אם היינו סומכים על רוחות ,אגב בשואה מליונים האמינו וסגדו לרוח הזו ,והתוצאות ידועות .
 
הרוח בראה את העולם

אלוהים ברא אותך, ולכן הוא גם בעל המונופול על החכמה - ראשית חכמה, יראת ה'. הבנת נכון, אתה בוטח בעצמך ואני בוטח באלוהים. אני לא אומר לסמוך על רוחות. אלא על אלוהים. אלוהים הוא לא רוחות. אלוהים הוא רוח. ואוי לנו אם אנחנו לא נסמך על אלוהים, אנחנו נמצאים כאן בזכות אלוהים - היותנו כאן זוהי למעשה הגשמה של לא מעט נבואות שמופיעות בתנ"ך. בנוסף - בתקופת מלכות יהודה- היה מלך אחד שאני לא זוכר כרגע מיהו, שלא ייצא למלחמה עם נשק, אלא אך ורק עם כלי נגינה - והניצחון של צבאו, היה בזכות ההלל שהם שרו לאלוהים. הרוח קודמת לפיזי. הדברים מתקיימים קודם ברוח ורק אחר-כך בתחום הפיזי. ניקח לדוגמה אדריכל. לפני שהוא בונה בניין, לפני שהוא ניגש לשרטט את התכנית של בניית הבניין, הוא רואה את הבניין בעיניי רוחו - שם הכל מתחיל, ואז הדבר יורד לדף ומשם מתחילה בנייתו של בניין רב קומות. רוב האנשים שניספו בשואה, לא האמינו כלל באלוהים. אני לא אומר חלילה שבגלל זה הם ניספו. *אם אפשר בבקשה לא להכניס את נושא השואה, לכל שירשור - זה נושא רגיש המצריך התייחסות מיוחדת.
 

דהאמא

New member
זה תלוי

אם אתה מדבר אל אלוהים - זו תפילה; אם אלוהים עונה לך - זו סכיזופרניה.
 
אם כך...אברהם אבינו, יצחק, יעקב

משה, אהרון, יהושוע בן-נון וכלב בן-יפונה, שמואל הנביא, דוד המלך וכל הנביאים כולם סכיזופרנים? לא נראה לי. רק מי ששולל את קיומו של אלוהים, שולל את האפשרות שהוא ידבר אליך.
 

דהאמא

New member
למה לא בעצם?

אחוז הסכיזופרנים באוכלוסיה הכללית עומד על 1% - כלומר ברגע זה ממש משוטטים להם 70 מיליון אנשים בינינו שחושבים שהם אלוהים, שליח אלוהים או לפחות שאלוהים מדבר אליהם ישירות. מה כל כך קשה להאמין שהאבות הפטריארכליים היו סכיזופרנים?
 
סכיזופרניה היא מחלה קשה

האדם שסובל ממנה, הוא מלא בפחדים וחרדות ומבולבל מאד. בדיוק ההפך מכל מה שעולה מדבר ה' - ומגיבורי האמונה שמוצגים בו. למעשה התרופה למחלת הסכיזופרניה, כמו לכל מחלה נפשית ופיזית, היא האמונה בדם ישוע המשיח, שמרפא משחרר ומושיע.
 
ישוע מרפא גם ממחלת הסרטן

גם מאיידס. ישוע הקים אנשים לתחייה, ומקים גם היום. סרטן לא מהווה בעייה עבור ישוע. אני מכיר לא מעט אנשים שנרפאו ממחלת הסרטן.
 
ואני מכיר עוד יותר אנשים שהלכו לעולמם ביסורים

אני יודע גם על 6000000יהודים שישוע לא הוציא אותם מהמשרפות ,ותזהר לאמר שזה בגלל שלא האמינו בו .
 
למעלה