בהמשך לדיון מגינים ולאלו שלא נמצאים

chicipici

New member
../images/Emo45.gif אחד מהדברים שכדאי להתמיד בהם,

כי המזל לפעמים לא באזור עם קליטה !
 

יניב x

New member
אתם מבינים ? ....

כל יום... כל יום מישהו נפצע והרבה מהם קשה... WATCH YOURSELF
 

yuv R

New member
לצערי אני שותף לתחושה ב-7 תפרים

ממכה שחטפתי כשהקסדה מאחורה קשורה לתיק, כי "פה בעיר זו נסיעה מנהלתית עד שנגיע לשטח". איך אומר חבר שלי? קסדה בחדר מדרגות לפני שיוצאים מהבית. מי שגר בצמוד קרקע שיעשה אדפטציה לשביל גישה.
 

giladz

New member
נפילות נכונות

אתמול רכבתי עם שני מדריכי עז הרים שהדגימו לי נפילות נכונות. (הרגשתי ממש בשיעור פרטי) מדריכת עז הרים הדגימה לי נפילה של יותר מ 3 מטר + שתי סלטות דרך הראש, ולסים נחיתה למטה עם האופנים עליה. הנזק - דנט בשילדה. מדריך עז הרים הדגים מספר נפילות מרשימות,המרשימה מביניהם כללה שני ברגים תוך מעבר מרחק ורטיקלי גדול. ללא שום נזק. (קשה לעשות נזק לשילדת כרומולי) המסלול קטלב בגירסה הרגילה. והרוכבים היו ממוגנים לחלוטין.(FF,מגן גוף, מרפקים, בירכיים, ובדרך כלל נעלים גבוהות). המיגון עובד בנוסף היו בתפריט סברסים בקבר השיח. גלעד
 

aFish

New member
אני מקוה שלכולם שלום...

(כך נשמע) ובמיוחד למדריכה החביבה
. לאיזו מהשילדות שלה...? וכמו כן...מקוה שהסברסים היו בפה+קיבה ולא כחלק מאיזה תפריט השתטחויות נוסף. ולגבי הסברסים...אם הראשון...האם המיגון עזר בקטיף?
 

giladz

New member
לשילדה עם במשולש האחורי העקום

הסברסים היו בפה ובקיבה. הכפפות עוזרות בקטיף + וגם סט כלים עם סכין. גלעד
 

anavot

New member
נקודה למחשבה

איו ספק שהמיגון עובד, וכל מי שרכב איתי יכול להעיד שאני רוכב אם מיגון הרבה מעל למקובל, אבל יש גם חסרון. ואני לא מתכוון מבחינת נוחות וכו' אלא מבחינה בטיחותית. הרי ככל שעובר הזמן מפעם אחרונה ש"חטפנו", הביטחון עולה ואיתו גם רף הסיכונים שאנחנו לוקחים. המיגון גורם לזה שאת הנפילות הקטנות לא נרגיש וככה אין מה שעוצר את ההתלהבות, וכשכבר חוטפים עם המיגון, זה יכול להיות בגדול, ויש מספיק נקודות שהמיגון לא יכול לעזור להן (למשל צוואר). זה כמובן לא סיבה לרכב בלי מיגון, רק נקודה למחשבה. כדאי לזכור שמיגון זה לא תחליף לרכיבה זהירה ולא סיבה לקחת סיכונים מוגזמים. בכל נפילה יש סיכון גדול, אז כדאי להיות רוב הזמן בתוך המעטפת ולהקפיד שנפילה זה משהו שקורה "פעם ב" ולא 5 פעמים ברכיבה
 

Oldster

New member
מסכים עם כל מילה ../images/Emo70.gif

זאת היתה הסיבה העיקרית שהרבההההההההההה זמן העדפתי לרכב ללא מגנים בכלל! ראיתי את זה משול ללכת עם אקדח מבלי שיודעים להישתמש בו על אמת - מוסיף בטחון עצמי ללא כיסוי. העדפתי את התודעה שכל מכה תכעב
לאחרונה נשברתי (נעזוב את הסיבות) וקניתי מגינים.... אני מסכים שלפעמים הבטחון עולה ומרכז חשיבה עובר מהראש למקום אסטרטגי אחר. כנראה שאין פתרון לסוגיה זאת.... עדיין.
 

טיראן מ

New member
היסחפות פראית ...

מיגון גורם לך לקחת סיכונים ? אולי לא נשים חגורת בטיחות ברכב ? כך ניסע לאט יותר וזהיר יותר ... אולי גם לא נחגור את הילדים ? כך ניסע כמו על ביצים. כמו שקיפודים עושים ... אני, ברשותכם, רואה תופעה אחרת. אני קורה לה "הריצה לאקסטרים". לא ניכנס לשורשים הסביבתיים של התופעה אבל במה שקשור לרכיבת שטח היא קצת מדאיגה. רוכב חדש נכנס לתחום, מתעניין, לומד, ממליצים לו כאן על כניסה מדורגת, ז"ק, ללמוד טכניקה וכו' וכו'. אבל הזמן קצר והמלאכה מרובה. הרוכב רוכש אופניים שריריים, מיגון ו-FF ובלי להניד עפעף הוא כבר פריריידר מדופלם ומסוקס. מה הפלא שההתרסקות היא רק עניין של זמן ? אחרי שבועיים רכיבה הוא כבר מחפש בולם קדמי טריפל כי הפייק שלו מגביל אותו ... הקראנק שלו עדיין לא איבד שן אחת על מדרגה והוא כבר מחפש באש-גארד משוריין. אל תקפצו עלי. לא כל הפציעות הן כאלו. אבל לאחרונה אני מבחין בתופעה של רוכבים שנמצאים בתחום 3-4 חודשים וכבר מחפשים את הקצה. אז יכול להיות שחלקם מאוד כישרוניים אבל ... דחילק, תתחילו בבסיס. בהכירי את מרבית פוקדי הפורום הקבועים, אלו ששורדים לאורך זמן, אני יכול לומר שכמעט כולם נכנסו לתחום בהדרגה איטית מאוד. לוקח המון זמן "להתחבר" לאופניים. להפנים טכניקות בסיסיות של רכיבה, של דיווש, של בלימה, של שימוש נכון בהילוכים, של העברת משקל. מי שלא מפנים זאת עמוק (וזה לוקח המון זמן) לוקח קיצור דרך שלא יוביל אותו רחוק. חוששני, ואני מקווה שאתבדה, שאלו הרצים מהר גם יגיעו מהר מאוד אל קצה הסיפוק (או פציעה חו"ח) וינשרו מהענף אל הריגוש הבא. אופניים הוא ענף של המון סבלנות. קחו את הזמן.
 

Oldster

New member
צודק ולא צודק (אלאק, פרס נהיתי ../images/Emo10.gif)

אתה צודק שהרבה מדי רוכבים חדשים לומדים לרוץ (לקפוץ ליתר דיוק) לפני שלומדים ללכת.... זה מן ההכרך מוביל לכוון אחד בלבד
אבל.... אל תגיד שלא שמעת את המשפט: "...אני היום ללא FF , אני מותר על הדרופ הזה..." או לחלופין : "לא נרד היום באלון כי שכחתי את המגנים בבית..." או כל גרסה אחרת של הפיגור הזה. אני חושב שעל זה דיבר אמיר, על משוואה יש מיגון = אפשר להפריז.
 

gontow

New member
יש מצב לוותר על קפיצות, או להוריד

קצב בירידה של השוקף, למשל, בגלל היעדר מיגון מתאים. מה זה מתאים? כל אחד והמתאים שלו. אני למשל, כשאני בא עם FF, צ"צ, מ"א, מ"ק, מפע"פ, משכ"י ועוד שאר מיני מיגון, בהחלט מרשה לעצמי יותר. אגב - כמעט כל פריט מיגון אצלי נרכש בעקבות חוויה כואבת, שהחלטתי שלא לשחזרה... אבל זה (כמו דיונים אחרים שהיו כאן, ועוד יהיו בוודאי) סיפור הביצה והתרנגולת: מתמגנים בגלל הסיכון, או מסתכנים בגלל המיגון? שאלה פילוסופית שאני בכלל לא בטוח שאפשר לתת לה תשובה חד-חד ערכית (אחרת לא הייתה שאלה פילוסופית). . . . . . . . . . . . . . . . . . מקרא: FF= פול פייס צ"צ=צביצב מ"ק=מגיני קרסוליים מ"א=משקפי אבק (יעני גוגלס) מפע"פ=מכנסי פרירייד עם פדים משכ"י=מגיני שורש כף יד
 

Smigal

New member
צודק ביותר לגבי המגינים...

אני שם מגינים ללא קשר לסיכון. מה שלא ניראה לי אני הולך ברגל ועד היום זה עובד... האם במעבר לרכיבה אגרסיבית יותר יש פרמטר זמן בלבד? אני למשל מרגיש שה-SJ שלי רכים מידיי לדרישות השטח שלי. אמנם אני רוכב רק כחצי שנה אבל אני שואף להתקדם ומרגיש שאוטוטו זה הזמן לאופניים אגרסיסיות יותר. מה דעתך? האם אני נחפז?
 

katzt

New member
מה זה רך מדי?

יש אנשים שיורדים את מירב ומנרה עם זנב קשיח לא עתיר אינטשים. במידה רבה צוספת אינטשים מחפה על טכניקה בעייתית. אני רוכב על זנב קשיח כבר שנתיים, נכון שאני לפעמים נתקל בחשק לשדרג (אני מניח שזה לכולם), אבל אני נתקל באנשים שפשוט מראים לי כי מה שאני נמנע ממנו בשל חשש כי האופניים לא מתאימים לזה, פשוט עביר עם טכניקה. קשה לי להאמין, אלא אם אתה עילוי מדהים, שאתה זקוק לשידרוג כל כך מהר. לפני עשר שנים עשו עם זוגות אופניים פחות טובים משלך מסלולי DH, ו- 100 מילימטר לבולם היה הרבה. כמובן, אם אתה מושך לכיוון דרופים גדולים, אולי כדאי שתשקול משהו אגרסיבי יותר. בכל מקרה, מה שתחליט לעשות, שיהיה לך רק כיף עם האופניים, כי זה מה שחשוב.
 

Smigal

New member
רך מידיי זה...

שלדה שלא ממש בנויה לחטוף את ה-94 קילו שלי (לפני תיק ומיים) בכל פעם שבא לי לקפוץ משהו מעל 40-50 ס"מ. מספיק לי לראות שלדה של חבר שבנויה בצורה חזקה סופגת בקלילות קפיצות ומכשולים להבדיל משלי שאין לי לב "לקרוע" אותה בקפיצות של מטר. היא לא מיועדת לזה מה שיוביל בסוף לשלדה שבורה.
 

menzib

New member
אני איתך...

ובעיצומו של מעבר להקלר, אבל...בדרך...גם תהיה שלדת קמיליון ז"ק אגרסיבי למסלולי הפעל-את-הגוף-יותר-יה-באבי. אחת ל"דריסה" ולבטחון, אחת להזכיר מאיפה משתין הדג...אבל זאת שריטה שלי.
 

katzt

New member
ניסיתי לקפוץ עם האופניים שלו?

תראה, אנשים כבדים צריכים שלדה חזקה יותר, זה עובדה ידועה, אבל נחיתה רכה לא תלויה באופניים בלבד. לי סתם כואב הלב על כמות הכסף שהשדרוג ידרוש ממך ללא ביטחון בנחיצותו.
 

gontow

New member
בשנה הראשונה החלפתי אופניים שלוש

(3!!!) פעמים, בחיפוש אחרי האופניים המתאימים. אחר כך החזקתי שנה וחצי עם אותו זוג, עד שמיציתי אותו... זה הכל עניין של הרגשה, ואני מסכים עם שלמה - מי שמרגיש שהוא צריך לשדרג - עשה כבר 90% משדרוג עצמו (נשאר לו רק ללכת לחנות ולהביא את האופניים החדשים).
 
למעלה