כן ולא
ראשית, יש להבדיל בין שימוש בבול ספיציפי לשימוש בבולי מדינה מסויימת או בולי חרום. נכון להיום, אתה יכול להשתמש בכל בול שיצא ע"י מדינת ישראל, וערכו נקוב בשקלים חדשים. אינני יודע מה החוק קובע בקשר לבולים הנקובים במטבעות ישנים שאינם בשימוש (שקלים "ישנים", לירות ופרוטות), יתכן שמותר ויתכן שלא. בכל אופן הסוגיה לא מעניינת אותי עד כדי כך שאבדוק זאת. ה"הגבלה" היחידה היא לבייל בולים בסכום המגיע לעלות השרות המבוקש. מכאן ברור שלמרבית הבולים אין יום אחרון לשימוש (יש יום אחרון למכירה בבתי הדאר, אבל זה בפירוש אינו יום אחרון לשימוש). מתי כן יש יום אחרון? בזמן של שינויים פוליטים (ושוב, אינני יודע, אבל יתכן גם שבזמן של שינויים מוניטרים). לדוגמא ברשותי מעטפה של היום האחרון לדאר המנדט הבריטי בבית לחם. סביר להניח שבמקומות שונים שעברו שינויים פוליטים היה יום אחרון לשימוש (לדוגמא בולי מזרח גרמניה, בולי ברית המועצות, בולי צ'כוסלובקיה וכד'). סוג שונה של יום אחרון הוא יום אחרון לפעילות דאר של מדינה מסויימת באזור מסויים. לדוגמא, סביר להניח שאם אמצא מעטפה מבויילת וחתומה בחותמת של אל עריש מיום 4.6.67, אאסוף אותה משום שזהו היום האחרון לפעילות דאר מצרית באל עריש עד לנסיגה הישראלית בתחילת שנות השמונים. ככלל, הנסיגה הישראלית מסיני "מונצחת" אצלי בהרבה מעטפות עם יום אחרון לפעילות דאר ישראל ב... (השלם את החסר, ימית, נאות סיני וכד'). זהו כמובן סוג שונה לחלוטין של יום אחרון,משום שהבולים עדין בתוקף, פשוט במקום מסויים הם כבר לא בתוקף.