אתר הסרבנות - קורא לכאורא

TJSBZ

New member
אם אתה מרשה לעצמך

להניח מה עבר בראשו של יונתן בן ארצי, אני ארשה לעצמי להניח שאתה לא מתרגש מהפטור של החרדים כי הם מהמחנה שלך. או יותר חשוב מזה: אתה מאמין לבעיות שהם טוענים שיש להם, משום שהם מהמחנה שלך.
 

masorti

New member
בואי ונדייק...

אני לא "מאמין לבעיות שהם טוענים שיש להם". אני יודע שיש להם בעייה אמיתית בשמירת אורח חיים חרדי בתנאי שירות צבאי. (וזו לא הבעיה שהם טוענים שיש להם. הם בכלל מסתמכים על פסיקה של הרמב"ם שגורסת לדעתם שתפקידם ללמוד תורה, ולדעתי הם טועים מבחינה תיאולוגית.)
 

TJSBZ

New member
ואני

יודעת שפציפיזם יוצר בעיה אמיתית לשרת בצבא, משום שעצם קיומו של צבא, עצם החברות בצבא נוגדים את האמונות הפציפיסטיות. כמו שאני לא הולכת וטוענת שכל מי שמקבל פטור על סמך היותו סטודנט בישיבה ולא באוניברסיטה הוא שקרן, ככה אתה לא יכול לטעון שכל מי שטוען לפציפיזם הוא שקרן. אלא אם כן, ואני לא פוסלת את האופציה הזו, אתה באמת מאמין שאין דתיים שקרנים, אין חרדים שקרנים, אבל כל החילונים שקרנים. והכי חשוב: אם לחרדים ניתנת הבחירה אם לתרום או לא ואיך, היא צריכה להינתן לכולם. אין שום סיבה הגיונית והגונה שקבוצה זו תהיה מופלה לטובה. לא מגיעות להם זכויות יתר.
 

masorti

New member
לא כל חילוני הוא שקרן...

אבל להזכירך שלא כל חילוני מצהיר שהוא פציפיסט. המיעוט שמנסה להשתמט משירות ע"י טענת פציפיזם - הוא שקרן. והיות ואני חי בחברה החילונית (ובוגר החינוך החילוני), אני מכיר טיפ-טיפה את הלך הרוח בין החילונים. ענין הפציפיזם היה נפוץ בארצות מסוימות בנסיבות הסטוריות מסוימות. לא בישראל כיום. היי בטוחה שאילו היו פונים לאדון הנכבד יונתן בן-ארצי ומציעים לו להשתתף בפינוי אלים (כולל הפעלת גז מדמיע, אלות, ואולי נשק חם) של התנחלויות קיצוניות לקראת נסיגה לקוי 67' - הוא היה מסכים בחפץ לב וכל הפציפיסטיות שלו היתה מתנדפת. הוא ודומיו משלבים שמאלנות קיצונית עם פינוק ושימת ה"אני" מעל לחובה הקולקטיבית. שום פציפיזם ושום בטיח.
 

גוססי

New member
אכן, מספר הפציפיסטים זניח

אולם בכל זאת נראה שהצבא עושה כמיטב יכולתו להקשות על חייהם של המעטים שיש. מדוע? כי הצבא פועל מתוך תפיסת עולם הפוכה בתכלית לפציפיזם, תפיסת עולם האומרת "יש בעיה? נפציץ אותה והיא תיעלם". הדבר משול להענקת הסמכות להחליט מי הוא יהודי בידי מועצת שינוי. הממממ.... רעיון עם פוטנציאל. "התכוונת לומר: "מירור חייהם של משתמטים חילונים מפונקים המתחזים לפציפיסטים"" לא, לא התכוונתי לומר זאת. שוב כשלת בנסיונותיך לקרוא את מוחי; לא נורא, כבר התרגלתי. "כבר הבעתי מזמן את דעתי שלחרדים יש בעייה טכנית אמיתית עם השירות, והפתרון הוא שירות לאומי" שירות לאומי הוא פתרון חליפי סביר, אולם רק בתנאי שהוא יוצע לכו-לם. לא נסבול חקיקה נוספת שתפלה בין אזרחים על רקע אמונתם. "הפתרון שלך לפיו בניהם של מצביעי שינוי העשירים לא ישרתו ואילו בני השכונות ועיירות הפיתוח ישפכו עבורם את דמם תמורת כסף - הוא פתרון בזוי" והפתרון שלך לפיו בניהם של מצביעי ש"ס ו"דגל" לא ישרתו ואילו כל השאר ישפכו עבורם את דמם תמורת לא כלום עוד יותר בזוי.
 

masorti

New member
מספר הפציפיסטים זניח...

והצבא אינו מקשה על חייהם, אלה על חיי התחמנים שמתחזים לפציפיסטים. התרת הרסן תביא להופעת עשרות אלפי פציפיסטים מדומים. שירות לאומי נועד לאלו שיש להם בעייה אמיתית עם השירות הצבאי. ויש בדיוק שני ציבורים כאלה: החרדים והערבים. אין שום סיבה שהבנים המפונקים של האליטה החילונית השבעה יוכלו להחליף את השירות הצבאי בשירות לאומי. נ.ב. ההחלטה מיהו יהודי כבר נתונה היום דה-פקטו בידי מועצת שינוי. בטח שכחת מיהו שר הפנים הממונה על יישום חוק זה.
 

TJSBZ

New member
אין שום סיבה

שחרדים יחיו על חשבוננו ובנוסף אנחנו נקיז דם למענם. אם מדברים על פינוק, זה פינוק: ללמוד כל החיים מה שאתה רוצה, שאחרים יפרנסו אותך מעמל כפיהם וגם לא תנקוף אצבע בשביל החברה שמפרנסת וזנה אותך.
 

masorti

New member
מחוסר תשובה עניינית עברת לסיסמאות.

לפי ההגיון שלך גם אין סיבה שנכים יחיו על חשבוננו, לא ישרתו בצבא, ויקבלו קצבאות. הנקודה היא שהחברה אמורה להתחשב במי שיש לו בעייה אמיתית במילוי חובה זו או אחרת. לחרדים (ולערבים) - יש בעייה בענין השירות בצבא. לחילונים המתחזים לפציפיסטים - אין בעייה בנושא זה. ואם מדברים על פינוק... נראה אותך חיה כחרדית ומבלה כל היום בישיבה. נשמע לי כיף קטן מאוד. לעומת זאת, לעשות תואר באוניברסיטה או לטייל במזרח במקום השירות דווקא נשמע לי פינוק.
 

TJSBZ

New member
מעניינת ההשוואה בין נכים לבין חרדים

לנכים יש בעיה בחיים באופן כללי, אתה יודע, לא רק בשירות צבאי. הם לא בחרו להיות נכים, ורובם היו מוותרים בשמחה על המתנה הגדולה הזו. חרדי בחר את דרכו, ואם היא כל כך קשה להם, הם יכולים מעשית לוותר עליה. תואר באוניברסיטה הוא אכן פינוק: אתה עובד שתי משרות כדי לממן שכר לימוד, מגיע לאוניברסיטה וגם שם עובד במשרה מלאה. לפחות פעם בשנה אתה תפסיד לימודים כי נשלחת למילואים ועליך מוטלת החובה הבלעדית להשלים את החומר. המדינה לא נותנת לך כלום - כי בסך הכל מי אתה? האדם שבסופו של דבר יחיה פה בכוחות עצמו ולא מקצבאות שסחטו בשבילו? האדם שנתן שלוש שנים וסיכן את חייו? האדם שחודש בשנה עדיין מסכן את חייו? באמת לא מגיע לך כלום. אילו היית עובד באמת קשה - קם בבוקר, מטייל לישיבה, מתווכח קצת עם החבר'ה, חוזר הביתה, עושה עוד ילד שהמדינה תפרנס, אוכל, שותה וישן - אז היית מתפרנס לגמרי על חשבון המפונקים מהפסקה הקודמת... נראה חרדי אחד חי כמו סטודנט: משלם לישיבה שלו 10,000 ש"ח שכר לימוד לשנה בעצמו, עובד בשביל זה וגם בשביל הפרנסה, נעלם מהישיבה לחודש בשנה ומשלים לבד. אתה יודע מה? בשביל הניסוי אני מוכנה לוותר להם על החודש. נראה אותם רק מפרנסים את עצמם וגם משלמים שכר לימוד בעצמם.
 

vizini

New member
ועכשיו, ילדים, חידה:

בהודעה שמעלי מסתתרות כמה הפרות של אמנת הפורום. אתם מתבקשים למצוא את ההפרות, לצבוע אותן באדום ולשלוח להנהלת הפורום. פרסים לפותרים נכונה...
 

masorti

New member
אתה ודאי מתכוון למשפט הזה...

מתוך הודעתו של גוססי: "הדרישות שלך שרירותיות לגמרי, המצאה פרטית שנועדה להחצין את עוינותך למי שמסרב לשרת בצבא מסיבות שאינן תואמות את השקפת עולמך."
 

TJSBZ

New member
מסורתי, מזל טוב!

קיבלת את היכולת לחדור כליות ולב ולקורא מחשבות! מזל טוב! אתה יודע מהו פציפיזם שאתה טוען שלפציפיסטים אין שום בעיה עם השירות? פציפיזם הוא הסירוב להשתמש בכח להשגת מטרות. כל כח. בשביל פציפיסט עצם השייכות לצבא היא בעייתית. זו לא בעיה? זו בעיה חמורה בעיני, כי היא לא פתירה במסגרת השירות, בעוד שבעיות הכשרות והשבת פתירות. כשהחרדים באים ללשכת הגיוס כדי לקבל את הפטור עושים להם מבחני בקיאות? בודקים אם הם למדו מספיק דפי גמרא בחודשים האחרונים? לא. הם באים, אומרים שהם חרדים, וזה מספיק. אף אחד לא בודק כמה שנים הם חרדים, אם מקיימים אורחות חיים של חרדים וכו'. הם באים מחופשים כדבעי ודי בכך. ולפני שתשלוף לי בתרועת ניצחון את קלף ה"רשומים בישיבות" כולנו יודעים שהיו רישומי שוא וכזב, וכולנו יודעים שיש נערים חרדים שלא מתגייסים ולא לומדים בישיבה ונקראים שבאב. אני מוכנה לפתוח בית ספר לפציפיזם שכל מי שיהיה רשום בו יקבל פטור משירות, כמו שכל מי שרשום לישיבה מקבל פטור משירות. אגב יונתן בן ארצי, פציפיסט גם לפי פסק הדין הצבאי יושב בכלא משום שאמונות שאינן "חרדיוּת" לא זכאיות לפטור במדינה הדמוקרטית והשוויונית שלנו. ועוד משהו: על הפציפיסטים מוטל עול כבד: מצפונם אינו מתיר להם להיות אלימים. בשום מצב. הם לא יכולים לזרוק אבנים על כלי רכב (נניח צבאיים), להרביץ למי שלא לבוש לטעמם (נניח במדים), לזרוק חיתולים צואים (נניח על שוטרים) וכו'. החברה החרדית לא עומדת במגבלות הללו, בדיוק כמו שפציפיסטים רבים לא עומדים במגבלות הכשרות והשבת. ולקינוח שאלה: אתה בטוח שאין בנות שמצהירות על דתיות כשהן לא כדי לקבל פטור? אתה בטוח שאין בחורים רבים שנרשמים בישיבות לשוא כדי לקבל פטור (בידיעה של רשויות הישיבה)? אתה מוכן להבטיח זאת? אני מכירה יותר מבחורה אחת שהצהירה לשוא ולא היתה לה שום בעיה לקבל פטור על סמך "דת" שצצה לה פתאום ערב הגיוס...
 

vizini

New member
יש לך טעות.

מסורתי לא קיבל את היכולת. הוא נולד איתה. כבר מזמן הצעתי לו להופיע במופע של קריאת מחשבות...
 

masorti

New member
ראשית, לא טענתי...

שלפציפיסטים (אמיתיים) אין שום בעיה עם השירות. טענתי שהרוב המכריע של אלה המכריזים בבקו"ם שהם פציפיסטים הינם משתמטים ושקרנים. שנית, הטענות שלך על החרדים הם כמובן תעמולה של שונאי הדת. יש אכן רישומים כוזבים בישיבות, אך הרוב הם תלמידי ישיבות אמיתיים. וההנחה (הסבירה בהחלט) היא שמי שלומד כמה שנים בישיבה אכן בקיא בחומר הנלמד. אלה שנפלטים הופכים לשבאבניקים (... ומגיעים לנח"ל החרדי). למען הסר ספק..... אין לי שום בעיה לקבוע שכל מועמד חרדי לפטור יעבור בחינה בכתב ובע"פ על חוקי ההלכה ועל החומר הנלמד בישיבה. ואם יש לך חשדות לגבי בחורי ישיבה שנרשמו פיקטיבית בידיעת ראשי הישיבה, אנא הפני את הפרטים למשטרה ותוודאי שהאשמים ייאסרו. ונא לא לערב את סוגיית גיוס החרדים עם ההצהרה של הבנות. מדיניות הצבא לגבי בנות היא הרבה יותר גמישה ומקלה. (אגב, חורה לך באותה מידה שמרבית הדוגמניות זכו לפטור משירות בטענת "לא מתאים לי"? או שמא רק דוסית בחצאית שאינה משרתת מעלה לך את הסעיף?)
 

TJSBZ

New member
חורה לי

שדוגמניות אינן משרתות. בודאי שזה חורה לי. באותה מידה בדיוק. חורה לך שחרדים משוחררים אוטומטית, בלי בכלל לבדוק אם הם אכן בישיבה?
 

masorti

New member
התשובה לשאלתך: כן.

ולגבי הדוגמניות... לא שמתי לב שהבעת את דעתך על כך באותו זעם שאת כותבת על החרדים.
 

TJSBZ

New member
היכן זה עלה?

כי אם אתה שואל לדעתי אני חושבת שזה חמור מאד. באותה מידה שחמורה ההשתמטות של חרדים, דתיות וכו'. אני חושבת שכל אדם שיכול (בריאותית ונפשית) לשרת, והדבר אינו נוגד באופן מוחלט את מצפונו, צריך לעשות זאת. אני גם חושבת שצריך לתת בחירה טובה בין צבא לבין שירות לאומי למי ששירות צבאי נוגד את מצפונו. אבל, בניגוד גמור לך, אני חושבת שמצפונו של פציפיסט אינו פחות חשוב ומקודש מכשרותו של החרד.
 

eitangn

New member
השתמטות החרדים רעה מסרבנות

"ואחרי זה אומרים שהדתיים לא רוצים לעשות צבא?" קודם כל מדובר על חרדים. דתיים ציוניים משרתים. מעבר להבדלים בכמות, ובדרכי תגובת השילטונות אליהם, יש הבדל עקרוני אחד: רק חרדים במדינת ישראל משוחררים, לא משיקולי הצבא, אלא בתוקף חוק!!! משוחררים הרבה אנשים מסיבות רפואיות ואחרות לרבות פציפיסטים, כל אחד הגיש בקשה אישית, ואם שוחרר זה בגלל שהצבא החליט כך, ועל בסיס כל מקרה לגופו, ובנפרד. רק חרדים משוחררים בכוח חוק. זה חוק מפלה. זה סותר את בסיס הדמוקרטיה, שאוסר הפליה בפני החוק. אפילו ערבים אינם מגוייסים מהחלטת הצבא, לא מכח חוק.
 

blablash

New member
בזכות החרדים קמה המדינה!

ב"ה חכו אל תפלו מהכסא, יש תוכן ולא רק כותרת. ואני מתייחס לכל השרשור בהודעה הזאת. זה שהחרדים מקבלים חותמת גומי לאי שרות בצבא(כי הולכים ממש ע"פ החוק הם לא בדיוק פטורים) זה בגלל שכמה שעות ליפני הצהרת המדינה של בן גוריון היו חסרים לו שני קולות בדיוק בשביל להחליט על מדינה, רצו הנציגים הדתיים לגדולי הדור (החזון אי"ש זצ"ל) וסחטו שלכל חרדי שיושב ולומד יהיה דיחוי מהצבא (וכל הקצבאות וכו') ...
 
למעלה