אתר הסרבנות - קורא לכאורא

מתנדב

New member
אתר הסרבנות - קורא לכאורא

לא להתגייס לצה"ל, כפי שהבנתי מהאתר הזה, הייתי רוצה שתעיינו באתר הזה ותגידו מה דעתכם על דבר כזה?, ואחרי זה אומרים שהדתיים לא רוצים לעשות צבא? אולי לא הבנתי את משמעות האתר, מישהו יכול להסביר לי מה רצון האתר הזה?
 

iziman

New member
זה

אתר של של סרבני מצפון , וסרבני מצפון נכנסים לכלא . האמת גם אני לא רוצה לשרת בצבא ואני מעדיף לסיים את התואר הראשון , אבל מה לעשות שאין ברירה וכיום צהל זקוק לכמה שיותר לוחמים . לדעתי אין הבדל בין הפצפיסטים לבין החרדים , שתיהם קבוצות של משתמטים שגורמות להגדלת העומס של השירות הצבאי על גב משרתי המילואים והסדירים .
 

vizini

New member
יש הבדל גדול, הבדל מספרי.

אם מספרם של סרבני המצפון הוא זניח, כמה מאות לכל היותר, מספרם של המשתמטים החרדים הוא מאות אלפים.
 

tiptip4u

New member
בדיוק כך,

אני איני מצדיקה את שתי הקבוצות. ומי שזוכר כשסיפרתי על התוכנית בערוץ שמונה... אחת הבנות אמרה שהתפקיד שלה הוא אינו לשרת בצבא, כי התפקיד שלה זה להיות מאושרת, ובכך תתרום למדינה יותר. היא נענתה על ידי דתיה אחרת כך: (הציטוט אינו מילה במילה) "גם לחילוני יותר נוח להיות עם החברה שלו בשנקין ולהנות ולקנות דברים. הוא היה אז הרבה יותר שמח. אבל הוא עושה את הצבא בכל מקרה, לא?" אני מביאה דוגמא זאת כדי להראות שאחת הבנות הדתיות טענה טענה שהיא אינה נכונה לפי אמונתי. היא טענה שהיא צריכה להקים משפחה, להיות מאושרת, שבעלה יתפלל... אחרת טענה שבכל זאת יש לתרום למדינה (ולאחר מכן היא התגייסה, אך עברה לשירות לאומי, ד"א). --- הרבה חרידים תופסים בדעה זו... הקבוצה של הסרבנים היא קטנה יחסית (ואחותי העומדת פני גיוס גם כן מעדיפה ללכת ללמוד. אני יכולה להגיד שאחותי חכמה מאוד ויכולה להספיק הרבה בשנתיים האלו... לא?), אך החרידים שלא מתגייסים הם הרוב- ותקן אותי במקרה שאני טועה.
 

ינקידוד

New member
ההבדל יותר גדול

צהל הקים ועדה לשחרור ממצפון, כ11 אנישים שוחררו מאז על סעיף מצפון, 11, חלקם משרות מילואים אחרי שעשו כבר סדיר, את שיטות ההתחמקות משרות צבאי יודעים גם חרדים, הכי לא הבנתי את השחרור לנשים דתיות על סעיף "מצפון".
 

א ו ר בת

New member
יש עוד הבדל

בעוד שהאתר הזה הועלה על המוקד בתכנית כלבוטק, אי השירות החרדי מועלה על נס בעיתונות החרדית.
 

saar7650

New member
תיקון טעות שהושרשה בקרב רבים

החרדים אינם משתמטים! הם פטורים חוקית משירות בצה"ל. על המניעים, על הסיבות, והאם זה ראוי כבר דנו בשרשורים ארוכים ארוכים...
 

vizini

New member
תיקון טעות שהושרשה בקרב רבים

החרדים הם משתמטים!. עד לחוק טל הם השתמטו בגלל מחדלים של שרי הבטחון לדורותיהם, שחרגו מסמכותם, ועכשיו הם משתמטים בחסות חוק בלתי חוקתי שהושג ע"י סחיטה באיומים ושחוקתיותו נידונה בימים אלה. ולמען ההגינות, יש לציין שישנם חרדים (אם כי מעטים) שלא משתמטים ומשרתים כמו כולם.
 

saar7650

New member
משתמט הוא אדם הפועל בניגוד לחוק

אך אדם הפועל במסגרת החוק הוא פטור חוקית ואינו נכלל בקטיגורית "משתמט". באשר להגינות החוק הפוטר חרדים משירות צבאי צריך שרשור בפני עצמו. "עד לחוק טל הם השתמטו בגלל מחדלים של שרי הבטחון לדורותיהם, שחרגו מסמכותם", אם איני טועה, עד היום החרדי אמור להתיצב כל חצי שנה בלשכת הגיוס על מנת לבדוק האם הוא זכאי להארכת הפטור שניתן לו. כך שכולם נכללים בקטיגורית הפטורים חוקית.
 

vizini

New member
עבריין הוא אדם הפועל בניגוד לחוק.

משתמט הוא אדם המנצל את החוק כדי להתחמק ממילוי חובותיו. עד לחוק טל היו החרדים עבריינים. מעתה הם רק משתמטים. וכאשר יבוטל חוק טל, ישובו (אולי) להיות עבריינים, או שימלאו סוף סוף את חובתם.
 

saar7650

New member
שאלה-

האם אדם בעל פרופיל נמוך הפטור חוקית מלשרת בצבא, ייחשב כמשתמט?... לפי דבריך כן! אם לאדם מוענק פטור הוא פטור חוקית! לא משתמט.
 

vizini

New member
תשובה

אינני מבין איך הבנת שלפי דברי אדם בעל פרופיל נמוך הפטור מלשרת בצבא יחשב למשתמט. אתה בכלל יודע על מה מקבלים פרופיל הפוטר משירות צבאי? אם לאדם מוענק פטור, כאשר הוא יכול לשרת, הוא משתמט, אפילו אם הפטור חוקי. אם נכה מקבל פטור משרות, הוא לא יכול לשרת אפילו אם ירצה. לחרדים יש יכולת לשרת כמו כל אחד. הם בוחרים להשתמש בפטור שניתן להם, כאשר יש באפשרותם לבחור אחרת, ולכן הם משתמטים, גם אם הפטור הא חוקי (וגם על כך יש חולקים...)
 

saar7650

New member
לא דיברתי על נכה שלא מסוגל

לבצע פעולות בצבא. אני מדבר על אדם שיש לו פטור (21 רפואי) ויכול לשרת בצבא בתור טבח, גנן וכיו"ב... ואני מכיר 3 אנשים כאלה. האם תקרא להם משתמטים או פטורים חוקית משירות צה"לי?...
 

vizini

New member
עקרונית,

פרופיל 21 מקבל מי שאינו מסוגל לשרת בגלל מגבלה רפואית, או מי ששירותו עלול להיות מסוכן בגלל מגבלה נפשית. מעצם ההגדרה, אנשים אלה אינם יכולים לשרת גם אם ירצו. אם יש אנשים המנצלים לרעה את הסעיף הזה, הם לא משתמטים, אלא רמאים ופושעים. החרדים שאינם משרתים בגלל ה"פטור" הם משתמטים.
 

saar7650

New member
אז שוב, אני מסביר לך

שאני מכיר אנשים שקיבלו פרופיל 21 רפואי ופטור משירות בצה"ל. אנשים אלה לא הביאו מסמכים פיקטיביים וכיו"ב אלא הצבא פשוט פטר אותם משירות צבאי. אנשים אלה יכולים לשרת בתפקידים שונים אך לא מעוניינים להתנדב. האם תאמר כי גם אנשים אלה שהצבא עצמו פטר אותם מלשרת, מוגדרים בעיניך כ"משתמטים"?... להזכירך הם קיבלו פטור רפואי (מוצדק).
 

vizini

New member
לא, אתה לא מסביר.

אתה אומר. תן תיאור רפואי מדוייק של הבעיה של אותם אנשים.
 

saar7650

New member
בבקשה-

בן אדם ראשון- יכול להרים עד משקל מסוים. כיום הוא עובד בעבודות משרדיות. (גם בצבא יכלו לקבל אותו לעבודה משרדית/מודיעין וכיו"ב). בן אדם שני- אי שליטה בצרכים הגדולים. (למרות הבעיה- הוא מתפקד באופן רגיל לחלוטין). בן אדם שלישי- איני זוכר את הבעיה אך גם הוא מסוגל לתפקד באופן רגיל. בל נשכח את הזמר המפורסם אביב גפן שקיבל פטור עקב ניתוח בגב שרוקד מפזז ומכרכר לקול תשואות ההמון...
 

vizini

New member
כנראה שאתה לא מדייק.

יכולת הרמה עד משקל מסויים אינה הגדרה רפואית. זה אכן נשמע כמישהו שיכול לשרת תחת מגבלות, אך במקרה כזה לא יקבל פרופיל 21. אי שליטה בצרכים היא בעיה חמורה ואינני מבין איך אדם כזה מתפקד כרגיל. אולי גם כאן אינך מדייק? בקשר לאביב גפן, אינני מכיר את הפרטים לכן לא אוכל להתייחס. אוכל רק לומר שאם אמנם קיבל פטור ללא הצדקה רפואית, אז הוא איננו משתמט אלא עבריין.
 

saar7650

New member
אני מתחייב שדייקתי בפרטים!

וכל אותם אנשים שמניתי לעיל קיבלו פטור 21 רפואי. "אוכל רק לומר שאם אמנם קיבל פטור ללא הצדקה רפואית, אז הוא איננו משתמט אלא עבריין." מסכים איתך. אך מה לגבי אותם אנשים שפטרו אותם מלשרת- האם הם מוגדרים בעיניך כמשתמטים או פטורים חוקית?
 
למעלה