וואלה, בדיוק היום הכרתי אחד כזה.
אני מבקר מדי פעם בחוף הדולפינריום בת"א בימי שישי אחה"צ. (יש שם באלאגאן חיובי ומגניב, לכל מי שלא יודע : מין מסיבת חוף פתוחה כזאת, שהמרכיבים העיקריים בה הם תופים - עשרות מתופפים שבאים עם דרבוקות, ג´מבים, וכלים איזוטריים יותר - וג´אגלינג. בעבר היו מגיעים לשם מעט מתופפים והרבה ג´אגלרים טובים שעבורם המפגש היה לימודי בעיקר. עם השנים המתופפים התרבו, הג´אגלרים הרציניים התמעטו, ואת מקומם תפסו חובבי ג´אגלינג "טרנדי" יותר, (כמוני
). בשנתיים האחרונות החלה מתגבשת במקום קבוצה נרחבת של רקדני\לוחמי קאפוארה, שתופסת את האיזור הכי טוב בחוף...). היום ראיתי שני חבר´ה "הולכים מכות". במבט ראשוני על צורת העבודה היה ברור שהם עושים שימוש באסכולות וושו. כמה שניות אחרי זה כבר היה לי ברור שאף אחד משניהם לא לומד כרגע בצורה מסודרת. אחד מהם היה עילג מעט יותר - הוא ניסה להדגים ולהרשים את השני באמצעות מכות משוכללות ומתקדמות למדי, אם כי ברור היה כי הן דורשות ממנו מאמץ שאינו סביר בשעת קרב. השני היה מונוטוני אך "מבוסס" יותר - מגוון תנועות מצומצם אך עקבי, שנראה בפירוש כלקוח (וכיוצר) שיטה שלמה עם היגיון מסויים. אבל לא היה ברור לי מה... עוד קצת התבוננות מיקדה את תשומת ליבי במוטיב מיוחד של עבודת רגליים של הבחור הזה : בלימת תנועת בן הזוג שלו באמצעות בעיטה לברך, בכל פעם שהאחרון התקרב אליו להתקפה. "ג´יט קון דו !" אמרתי לעצמי. כשהם התעייפו ניגשתי אליהם ושאלתי אותו במה הוא מתאמן. הוא אמר שהוא למד כל מיני דברים. שאלתי אותו מאיפה התנועה הרכה והעגולה (יחסית למה שהייתם מצפים מכל אדם מהשורה) והוא אמר שהוא ראה פעם סרט על ברוס לי, שבו הוא הסביר והדגים את הרעיונות שמאחורי הגי´ט קון דו. ובכן, יחסית ליישום של רעיון שלקוח מסרט, אני חושב שהוא הפנים את העקרון והשתמש בו באופן לא רע בכלל ! ואם חשבתם שזה נגמר פה - טעיתם. לסיפור יש המשך : הבחור שאל אותי במה אני מתאמן, וביקש ממני להלחם איתו. ניסיתי להסביר לו שאין טעם, שאני לא ברמה מספיק גבוהה לקרבות מסוג זה, ושבכלל, עדיף שלא נילחם (*נו באמת, למה זה טוב
*). מפה לשם, הסברתי לי שבשיטה שלנו מתחילים את הלימוד בטווחים קצרים יותר, ועם דגשים השונים ממצב של קרב. התחלתי להדגים לו ופתאום מצאתי את עצמי מנהל איתו קרב (ידיים בלבד). פעם אחרונה שהתאמנתי עם מישהו לא מהשיטה שלי היתה לפני כמה שנים; ה"אתגר" היה בעל חגורה שחורה בג´יו-ג´יטסו (אל תשאלו איזה), חומה באיגרוף תאילנדי (או לחימה משולבת; משהו כזה), ובאותו זמן האומנות שבה השקיע את רב מרצו היתה קרטה גוג´ו-ריו (אז הוא היה חגורה ירוקה, אצל ירון בינימיני). אני הייתי בשנה הראשונה ללימודי הטאי-צ´י שלי, וכמובן שלא היה לי שום סיכוי לעשות משהו נגד ההתקפות שלו. עם זאת, הוא הודיע לי שהוא מופתע מרמת הרכות שלי (וגם אני הופעתי, מן הסתם, מהפידבק הזה), שעלתה על שלו. האימון הזה, אגב, התרחש שנה אחרי שנפגשנו לראשונה; אז אני למדתי קנפו-ג´טסו, והיות שהיתה לי תחושה שאני מסוגל לעשות משהו, תקפתי אותו חזק וקשה רק כדי לגלות שההגדרות שלו ושלי ל"מרחב אישי" קצת שונות, ושאין לי שום אפשרות לחדור את המרחב שלו מבלי להפגע. אם נהיה יותר מדוייקים קצת, בכל פעם שהרחבתי קצת את ה"מיי" שלי, נפגעתי... *-: אבל נחזור לסיפור : אני עומד ומבצע קרב ידיים עם הבחור הזה בחוף הים. אף פעם לא עשיתי דבר כזה, למרות שראיתי הרבה כאלה בשיטה שלנו. השתדלתי להשאר רך ומשוחרר, ובסך הכל, מלבד זה שהגעתי למסקנה שהקרב הזה טיפשי מאוד (הסיטואציה הזאת, שהולכים מכות עם הידיים היא מאוד לא "טאי-צ´י" לטעמי) שמתי לב שהרכות שלו עיקבית למדי. רכות קשה ולא קשובה אמנם, אבל אם נזכר שוב שאת הרעיונות הרכים הוא לקח מצפיה בסרט - זה היה מרשים מאוד (וזה גם כנראה מה שאמרתי לעצמי באותו רגע שאחת מידיו ניפחה לי את השפה...}-: