מפה התחלתי ארוך וסיפור מהבוקר.
כי את זה זיהיתי מזמן את ההכנסה שלך את עצמך, והזיכרונות שלך מהצבא. אבל את לא מצליחה לעשות הפרדה כנראה בין החוויה הלא נעימה שלך, לבין הביקורת חסרת הבסיס שיש לך לגבי הצבא (מבלי להכיר אפילו חוץ מזכרונות עבר והוויה קלושה של שבוע גדנע). אין לך מושג ירוק על התפיסה היום (לפחות עשור) לגבי מהי טירונות ,מטרתה, "שבירה" של החיילים וכו, ואת מצרפת את התחושות האמונציונליות הוותיקות שלך למידע תלוש וסיסמאתי (נוסח "בניה מחרש") והופכת אותם לתיאוריה. המסוכן מכך-אינו זה שאת חושבת כך אלא שסביר להניח שאת מעבירה חלק או את רוב המסר גם לבת שלך ולה- כנראה יהיה יותר קשה בצבא. ולכן חשוב לי,ואני מתעקשת על הנושא של ההפרדה של התחושות שלך ,החוויות שלך, ואפילו לקט המידע שלך ממנו את נזונה , לבין המציאות של הילדה שלך(שתהיה) והצורך שלך(כם) לתמוך בה בכניסה למערכת שלא בהכרח תהיה יותר נעימה לה. אנקדוטה מהבוקר, לקחתי את הגמדון שלי לבית ספר ,ליד המזכירות נפגשתי עם שתי אמהות שהבנות שלהן התגייסו לפני כחצי שנה, בשיחת הבוקר התברר לי ששתיהן עשו אותו קורס צבאי והוצבו בהתאם. האחת קיטרה "איזה מטומטם הצבא הזה שהציבו אותה בקיריה, וכל יום היא נוסעת לצפון ובחזרה ,מה הבעיה להציב אותה באיזור הבית?" והשנייה ענתה "אז למה שלא תישן בקירייה, או במגורים בבית השיריון?" הראשונה אמרה "נראה לך? היא לא מכירה שם אף אחד, היא תישן שם לבד?" השנייה ענתה "אבל היא לא תהיה לבד, גם הבת שלי ישנה שם " הראשונה אמרה" לא נראה לי שתישן שם בכלל" למי משתי הבנות יותר קל להתמודד עם השירות הצבאי? לינה בבית השיריון אינה אידיאלית, בתפקיד עורפי בטח היה יותר נוח להיות בבית, אבל במציאות של השיבוץ בקיריה- מי מהגישות יותר נכונות?