אשמח לקבל חוו"ד

אשמח לקבל חוו"ד

היי לכולם, אחרי המון לבטים.. תיכננו בית פרטי דו קומתי ועדיין נותרו לבטים... הבית בנוי על גבעה כך שחזית הכניסה לבית מכיוון הכביש היא ירידה של 3-4 מדרגות, בחזית האחורית הדרומית יש את הגינה העיקרית, אחריה מגרשים נמוכים מאיתנו ב 3 מטר שגם עליהם בונים בתים דו קומתיים. ההתלבטות העיקרית שלי היא לגבי הסלון, אני לא יודעת איפה לשים את הטלביזיה (LCD...), ולכן לא יודעת כיצד לסדר את הספות ובהתאם לכך איך לתכנן שם את החלונות. גם קצת מפריע לי שניכנסים לבית ואין חציצה טובה יותר בין הכניסה לסלון. אשמח מאוד לקבל חוות דעת. צירפתי את הקבצים.
 

פיטנגו4

New member
בקשה

גם נפתח לי עמוד שחור לחלוטין, וגם במקרה שלך היה מאד מענין אותי לראות תשריט מגרשים כולל גובה, להבין למה תכננו הפרש עצום של 3 מטרים בין מגרש לשכן שלו.
 

פיטנגו4

New member
עכשיו הצלחתי לראות ו...

אבל הכל מטושטש. ואי אפשר לקרוא כלום. PDF או JPG עדיף . איפה הצפון? למה הבית ממורכז למרכז המגרש? מה ההגיון ב 4 רצועות הקפיות צרות במקום אזור אחד משמעותי בגודלו? למה הפילר במרכז החזית? מאיפה יכנסו למגרש הזה? איפה החניות? השטח עם הריבועים למטה, זה רחבה מרוצפת? אן כן, אז למה דוקא שם? למה היא מתחברת? ולמה הצורה שלה כל כך חסרת מעוף? (סליחה... זה ממש צורם לי...) מה גבהי מגרשים שכנים בהתאמה לשרטוט הזה? למה הוחלט על 4 מדרגות יורדות, ולא על 3 עולות או 15 יורדות? זה מהתב"ע או בחירה שלכם?
 

Dfengshui

New member
זו דוגמא מצוינת לשאלה "למה צריך פנג שואי"

הסלון פשוט מתוכנן רע! המיקום הנוח והטבעי ביותר לספה הוא לאורך קיר, כי אז נוצרת תחושה של ביטחון והגנה ליושבים. בסלון שלך, שימי לב שאין לך אף קיר נורמלי להציב עליו ספות. מצד אחד יש פינת אוכל, מצד אחר יש מדרגות, מצד נוסף יש אמנם קיר, אבל הוא נמצא בין הדלת לחלון וזה ממש לא נוח לשבת כך. וגולת הכותרת ! הקיר שהאדריכל בחר להציג לך את הספות - לאורך החלון הפונה אל הנוף! אז בשביל מה כל הנוף הזה? תכנון ממש לא מוצלח. אני מציעה לך לחזור לאדריכל ולדרוש ממנו פתרונות נורמליים להצבת הריהוט. או שישנה את תכנון החלק הזה או שיתכנן חצאי קירות שיצרו פינת ישיבה הגיונית. בכל אופן, בסלון, במתכונתו הנוכחית, לא סביר שתשבו. SORRY
 

אטיוד5

Active member
אולי לא שמת לב

שאפשר להזיז רהיטים ועדיין לשמור על החלונות ועל היציאה לרחבה באותו מקום. וגם ככה זה לא רע, כשהאנשים ישבו בסלון הם יצפו ב טיוי ולא בנוף. כשהם ישבו לאכול הם יוכלו להסתכל בנוף (אם יש שם בכלל נוף).
 

Dfengshui

New member
בכל דרך שתזיז את הרהיטים

זה יהיה לא נוח. תמיד תהיה תחושה של ישיבה במסדרון, או אזור מעבר. גם כשיושבים עם הגב לחלון, זה בדיוק כמו לשבת במעבר. אם ככה הם רוצים אתזה, זה עניין שלהם, אבל זה עדיין פנג שואי רע ובשורה התחתונה - הם לא יישבו שם כי זה לא יהיה להם נוח אף פעם. דוגמא ראשונה - כבר עכשיו אין מקום טוב לשים את הטלוויזיה.
 

אטיוד5

Active member
איך שזה עכשיו

הייתי שם את הטלויזיה על הקיר משמאל. טלויזיה עם מסך דק.
 
זה שהתכנון רע לא מצריך פנג עבודה בעיניים

פשוט צריך תכנון טוב יותר . הקטנת פינת האוכל ( לכוון המטבח ) תיצור הפרדה חלקית בין פינת האוכל לסלון ובכך יהיה לסלון עוד קיר
 
מוסיפה פרטים

ראשית תודה עבור התגובות. לגבי הפילר, מיקום החנייה, גובה מגרש ביחס למה שמחוץ לו וקווי הבניין הכל מוכתב ע"י המועצה ואינו ניתן לשינוי. מאוד מפריע לנו שהפילר תקוע במרכז חזית הבית ובגלל שיהיה בו פח אשפה גדול האדריכלית לא רוצה למקם את דלת הכניסה מולו... למעשה יש שתי כניסות לחצר, אחת דרך החנייה והיא תשמש אותנו והשנייה שער להולכי רגל שמגיע לדלת מעברו השני של הפילר. הכניסה המקורית לחצר הייתה אכן מהפינה לצד החנייה, אבל תיכנון החניה הכפולה כל כך צר שהחלטנו לעשות שער אחר לנולכי רגל. בקומת הקרקע אפשר לראות מתחת למדרגות חדרון קטן עם אסלה, אלו שירותים פוטנציאליים, אנו רק נכין נקודת אינסטלציה לאסלה וכיור ולפחות ב 15 שנים הקרובות החדר יהיה "חדר תיקים ומעילים" ולא שירותים. הרעיון הוא שכאשר ניתבגר (אנחנו בשנות השלושים) הילדים יקבלו את הקומה השנייה ואנו נרד לגור בקומת הקרקע: ניסגור את שני החדרים ויחידת האמבטיה שבקומת הקרקע ונהפוך אותם ליחידת הורים (הממד יהפוך לחדר ארונות וחדר העבודה לחדר שינה) ואז נבנה את שירותי האורחים הקטן. לגבי המטבח, מאחר ושנינו בלגניסטים עדיף שלא כל מי שניכנס יראה אותו מייד ולכן דיי נוח לי שהוא קצת ניסתר... אבל הבעייה בסלון אכן קיימת, אחד הרעיונות שקיבלנו מהאדריכל הוא להציב ספה אחת עם הגב לכניסה, ובצמוד אליה מזנון שפונה אל הדלת ועליו חפצים נאים, וכך למעשה תיווצר מחיצה נמוכה בין המבואה לסלון, אך מי שניכנס עדיין יראה את החלל עד לחלונות. במקרה כזה הטלביזיה תהיה על חתיכת קיר שפונה לפרגולה. בנוסף האדריכלית אמרה שמקובל להיכנס לחלל הציבורי בבתים ובסך הכל מדובר שם בשטח גדול כך שהשרטוט מטעה אותי כי מדלת הכניסה ועד לחלון שפונה לפרגולה יש 8.5 מטרים ש כ 2.5 מהם הם חלק מהמבואה. זה אולי ניראה מגוחך שאני כל הזמן כותבת "האדריכלית אמרה" אבל זה בגלל שאני פסלתי כל כך הרבה דברים קודם, אז אני מנסה להתייחס מאוד ברצינות לכל מה שהיא אומרת כי אחרת אנחנו לא נצליח לסיים את שלב הסקיצות בחיים. אבל בלי קשר אני לא שלמה עם הסלון כמו שהוא היום ואנחנו בטח שרוצים להשתמש בו, אנחנו מאלו שחיים בסלון או בגינה.
 
קווי הבניין הם:

בחזית איפה שהחניה 5 מטרים, בצדדים 3 מטרים, ובחלק האחורי של הבית איפה שהחצר המרכזית 4 מטרים. סה"כ המגרש הוא קצת פחות מחצי דונם.
 

אטיוד5

Active member
אופס, סליחה

לא קראתי פה לפני שכתבתי מה שכתבתי במעלה השרשור. אבל סהכ מתברר עכשיו שמה שכתבתי נכון - שבצדדים יש 3 מ', שהפילר מוכתב. דרך אגב, הקו הכפול שמציין את הגדר הקדמית עובר דרך החניה ושתי הכניסות - זאת שגיאת שרטוט אלא אם כן יש שם קורה עילית.
 

Dfengshui

New member
הצעה

תראי, אני מבינה שאת מאוד רוצה להתקדם עם הסקיצות ולהגיע כבר לשלב הבא, אבל אני לא הייתי מוותרת, כי עם התכנון הזה תצטרכי לחיות שנים רבות (לפי מה שאת אומרת). לגבי הסלון - הרעיון להציב ספה עם הגב לכניסה הוא רעיון לא מוצלח. התחושה תהיה מאוד לא נוחה ותגלי שתמיד אתם יושבים במין זוית. זכורה לי לקוחה שהתכנון אצלה היה דומה והיא הייתה עסוקה כל שבוע בסידור מחדש של הסלון. פתרון מוצלח, מעולם לא נמצא
להעמיד מאחרי הספה רהיט נמוך, זה אמנם טוב, אבל לא מצוין, כדברי הפרסומת
זה יעזור מעט מאוד ועדיין תרגישו לא נוח כל כך. הדרך היחידה שאני יכולה לראות כאפשרות, היא להעמיד את הספה הגדולה עם הגב לקיר של החדר (למעשה זה הקיר היחידי בסלון), כך שתשבו עם הצד אל הדלת. כמובן, שצמוד לספה לא יהיה חלון ומהצד שקרוב אל הדלת יהיה צורך לשים משהו שיצור חציצה - חצי קיר, רהיט, עציץ וכד'. הספות האחרות יכולות להיות ממוקמות גם עם הגב אל הדלת, ורצוי שזו תהיה רק כורסה בודדת ולא ספה מרכזית. הטלוויזיה תוצב ליד הקיר של השרותים באזור המדרגות. תהיה בעיה עם האור שמשתקף במסך. אפשרות אחרת היא למקם את הטלוויזיה בין הסלון לפינת האוכל, ליד החלון. במצב כזה, יש ליצור אזור שאין בו חלון ועליו להציב את הטלוויזיה. למרות השטח הגדול כביכול, אין הרבה מקום לתמרון. מתוך 8.5 מטרים, 2.5 יורדים ברחבת הכניסה. נשארים לך 6 מטרים שצריכים לשמש גם כסלון וגם כמעבר ליתר חלקי הבית. כלומר, נטו הסלון יהיה מקסימום 4 מטרים, שזה לא רע, אבל גם לא ממש מרווח. לגבי השרותים העתידיים - שאלה. כש"תתבגרו", האם יש בכוונתך לקום בבוקר ובעודך מטושטשת מהשינה ועם לבוש מינימלי, לחצות את רחבת הכניסה הנראית מצוין מהסלון ללכת לשירותים? נראה לי שצריך לחזור לאדריכלית ולבקש סקיצה נוספת.
 
היי גליה

תודה עבור תגובתך, אכן את מתארת בדיוק את מה שאני חושבת בהקשר לסלון והטלביזיה... לגבי השירותים הפוטנציאליים, הם לא ישמשו את יחידת ההורים העתידית אלא חדר האמבטיה הקטן שנימצא בין שני החדרים שבקומת הקרקע ישמש אותנו, למעשה ניסגור את כל היחידה הזו והאורחים ורק הם יכנסו לשירותים הקטנים שיהיו מתחת למדרגות. נראה שבאמת צריך לחזור לאדריכלית עם העניין הזה של הסלון כי אני פשוט לא מוצאת לזה פתרון. מה דעתכם אם היינו משנים את הכניסה לבית כך שתהיה מהצד המזרחי? כלומר הכניסה תהיה למעשה בין המטבח לפינת האוכל?
 
אני פשוט חושבת שצריך להחליף בין פינת האוכל

והסלון. מכיוון שיש במטבח דלפק לאכילה ביום יום, הייתי שמה את פינת האוכל מול הכניסה של הבית. בצד השני את הסלון. אפשר לחשוב על משהו הכיוון הזה. לשחק קצתת עם זוייות הבית - כלומר, למקם את פינת האוכל מול הכניסה ולתחום אותה עם קירות הבית. אח"כ להמשיך את הקיר לכיוון הגינה וכך גם יהיה מקום למקם את הטלוייזיה. אנסה לשרטט משהו.
 
באותה מידה הספה יכולה להיות

בקיר הנגדי (נראה לי יותר מוצלח) פשוט היה לי קשה להתעסק עם זה יותר מדי.
 

Dfengshui

New member
הרבה יותר טוב!

פינת האוכל ממילא דורשת דינמיות ואז המיקום שלה מול הכניסה פחות מפריע. אפשר להשתמש בה ביום-יום כפינת נוי, עם מפה יפה ואגרטל עם פרחים. נותן מן תחושת וואו כשנכנסים לבית. הסלון יותר תחום ואז אפשר לשחק עם מיקום הרהיטים. אני מעדיפה את האופציה הזו על פני האופציה של כניסה לבית מכיוון מזרח. מעיין - את אדריכלית במקצועך?
 
למעלה