אפשר להצטרף?

adamsplit

New member
אני אתחיל בזה שהטבעת מדהימה

אני לא יודע לגבי דברים אחרים שאת יוצרת, אבל זה שלעצמו יפה. הפיסול בחומרים פולימריים הוא תחום שגם אני חוטא בו קצת, אבל העבודות שלי תמיד עטופות במעין תום ילדותי. רציתי לצייר מאז ומעולם, לצערי זוג הידיים שלי לא הסכים לשתף פעולה עם החלום.. הייתי יותר ממאושר לראות עוד דברי שהכנת. נ.ב ראיתי שהתחלת לכתוב פה תגובות לאנשים, כל הכבוד!
 
כרגע שולחת לך ../images/Emo24.gif

איכשהו מרגישה שיש לך הרבה לפרוק לפני שתוכלי לשנות כיוון איכשהו מרגישה שאת זקוקה עכשיו שנעטוף אותך ונהיה בשקט. אז אני כאן עם
, הבנה ואמפתיה את נשמעת אישה עם הרבה יכולת שמשהו השתבש לה באמצע הדרך. 32 זה צעירה עדיין. נכון, כבר לא ילדה, אישה של ממש, אבל אישה צעירה. תני לעצמך קצת זמן להרגיש יותר בנוח ותני קריאה כשתהיי מוכנה לקבל רעיונות לשינוי כי את יכולה! את אישה חזקה, מוכשרת ועצמאית בדרך כלל (משתמע מדברייך
)
 
תודה ואת צודקת

אני צריכה לפרוק הרבה (אפשר לראות את זה גם בתגובות שכתבתי לאנשים, אופס...). אני אשמח להתעטף בחיבוקים ובאמפטיה שלכם. מקווה שלאט לאט דברים יתחילו להשתחרר. היום היה לי יום קצת יותר טוב שוב תודה אם את יכולה טיפה לפרט למה התכוונת (רעיונות לשינוי), אני אשמח, אולי זה עוד מוקדם ליישם, אבל מעניין אותי לשמוע. אני
 
שינוי דורש הסתכלות מפוכחת ולקיחת אחריות

צאי מנקודת המוצא שכל מה שקורה בחייך - את מזמנת לעצמך (טוב ורע) כשאת מתבוננת על משהו שלא מוצא חן בעינייך - שאלי את עצמך את השאלות הבאות: 1. על איזה צורך זה עונה? 2. היכן השארת את עצמך חשופה לפגיעה שכזאת אני מציעה לעצור ולהתבונן. מה קרה לפני השינוי הגדול שחל עם המעבר לת"א? מה השארת מאחור? על מה ויתרת? תעשי "ספירת מלאי" מה יש לך - אילו אפשרויות זה פותח? מה אין לך - עד כמה זה חשוב ואיך אפשר לקבל את מה שאת רוצה אולי בדרך אחרת (למשל: ילד אפשר לאמץ) זהו להתחלה.... אני חושבת שיש לך כאן חומרי עבודה להרבה זמן....
 

אופירA

New member
מנהל
לקיחת אחריות צריכה להיות זהירה ומפוכחת

יש נטייה ניואייגית לגרוס שאנו אמורים לקחת אחריות על כל מה שמתרחש עלינו, ובעצם הכל בשליטתנו והכל באחריותנו. (סוד, כזה). אמנם ע"י שהאדם לוקח אחריות על המתרחש סביבו, גם מה שהוא לא יזם אלא "זימן" לעצמו - הוא יכול לשפר את מצבו. אבל הגדרת ה"זימן לעצמו" צריכה להיות אחראית, מפוכחת וזהירה מאוד. משום שאם יש לו נתונים בסיסיים שאין לו בחירה מודעת כרגע לשלוט עליהם, ש"זימנו לו" את המצבים שהוא נקלע אליהם, הוא צריך לקחת עליהם אחריות מוגבלת ביותר, במסגרת יכולת הבחירה המודעת שלו כרגע. רק זו הדרך להרחיב את יכולת הבחירה באמת. וכן הוא צריך להיות מודע ומסוגל לראות גם את מה שאין לו כל בחירה בשום מצב - לא בהווה ולא בעבר ולא בעתיד - גזירות שנובעות מגורלו ומגורל העם, ואינן בשליטתו לחלוטין בנוגע לגורם שגרמן. השליטה והאחריות שלו הן אך ורק על ההסתכלות שלו על המצבים הללו, וההתמודדות שלו איתם. אני מכירה נטייה עכשווית קשה של הרבה אנשים לקחת אחריות על כל מה שאין להם אחריות עליו, להשליך על עצמם דברים שאינם קשורים אליהם ולהאמין שהם אחראיים לכל מצב שקורה להם - בלי שיקול מפוכח ומושכל איך לא להטיל על עצמם רגשי אשמה ואחריות יתר שרק יתקעו אותם טוב טוב בביצה, לאורך שנים. לכן: הסוד - נפלא. כוחו של התת מודע - מקסים. אבל להגביל את הכוחות הנפלאים הללו עם ידיעת האמת ועם אחריות אמיתית!
 
תודה, ניסוח מצויין של מה שהרגשתי

כשקראתי את התגובה שמעליך, רק שאותי היא השאירה בלי מילים... יש דברים שהאדם לא "מזמן" לעצמו, ולומר לו אחרת, מפיל עליו אחריות ואשמה שהוא לא יכול להתמודד איתם. סתם לדוגמא, האם מישהו באמת ובתמים חושב שאני "זימנתי" לי את בעיות הפוריות? את חוסר היכולת להביא ילדים לעולם? באמת? בקיצור, כל מילה שלך, בול. תודה
 
לדעתי את מערבבת בין אחריות לאשמה - ארחיב

האירועים שקורים לנו אינם פרס וגם לא עונש. מה שקורה - קורה!! יש דברים שאיננו יכולים לשנותם - הגובה שלנו, הגנים שלנו, ההסטוריה שלנו ושל עמנו ועולמנו, בחירות של אחרים ועוד. עדיין, כל הדברים הללו משרתים אותנו - לטוב ולרע... נושא האחריות שלנו והעובדה שאנחנו מזמנים לעצמנו את עולמנו נובע מהמקום בו אנחנו בוחרים איך להתייחס לעולם הסובב אותנו ולעצמנו ולאירועים שרקורים בחיינו. לא לכל דבר יש לנו הסבר. אבל עצם קבלת העקרון מאפשר לנו את החופש להביא לחיינו שינוי. מתי זה חשוב? כשמשהו יוצר אצלנו תגובה משמעותית: כעס, פחד, התלהבות או כל רגש סוער אחר. עובדות החיים הן שאנחנו נוטים ליצור בחיינו "יחסים שומים" עם דמויות משמעותיות. זה למשל בולט מאוד בזוגיות. אם תבחני את כל בני זוגך לאורך השנים, או תבחני את כל הגברים שהופיעו בחייך כבני זוג פוטנציאליים, תגלי שיש דמיון כלשהו ביניהם. מהיכן באים לדעתך משפטים כמו: "כל הגברים/הנשים אותו הדבר"?? העובדה שאת מחפשת סוג אחד של גברים במודע, לא מפריעה לתת המודע לחבר לך גברים אחרים במציאות. העלאת הסוגיה למודעות, התבוננות מודעת בסיבות שיצרו את המציאות, מאפשרים לך לאתר ולטפל ב"הפרעה" ולשנות את התמונה הסופית. כמובן שניתן להתעלם מהכל ולתת לתת המודע את החופש להמשיך ולהשתולל, וזו בעצם ההחלטה האישית של כל אחד. שינוי קורה כשאדם בשל. יש המבשילים מעצמם בתוך תהליך החיים, ויש את מי שעובדים לקראת השינוי מתוך בחירה מודעת במציאות אחרת. כך או כך, חוקי היקום מתקיימים תמיד. אנחנו יכולים לעבוד איתם או לא... התקיעות עליה את מדברת נובעת כאשר אנשים מחפשים "מי אשם" או "מה אשם" ואז עסוקים בכעס על האשם או בהלקאה עצמית. לקחת אחריות משמע - לבחור בשינוי. הגבלת הכוחות מגבילה את האפשרות לשינוי. אלוהים אינו מוגבל ע"י מערכות הדת שממסגרות אותו והכוחות המופלאים הם אינסופיים ומדהימים גם הם. הכל עניין של שימוש נכון ואחראי בלקיחת אחריות וביצירת מציאות הולמת יותר. מקווה שהנושא בהיר יותר
 

אופירA

New member
מנהל
אין לנו שליטה אבסולוטית על החוקיות בעולם

חוקי היקום נשלטים גם ע"י בחירות שאינן תלויות בנו - בחירה של העם לכפור באלוקיו, תביא גלות ומאסר על ילד בן 3, עטור תלתלים, היושב בבית הכלא ברומי, ואומר לרבי יהושע: הלא ה' זו חטאנו לו ולא הלכנו בדרכיו. לילד בן ה-3 אין בחירה כלל, כי הוא פטור ממצוות. אבל גורלו נחתך ע"י גורל העם, ואין לתת מודע שלו שום שליטה על גורלו! אין לי מושג למה דחפת את מערכות הדת ולמה הן קשורות. אולי ספגת זאת מן הבורות והשנאה השולטת ברחוב לגבי תורת משה וישראל. אלוקים ברא את העולם (כולו), ברא את האדם ונתן את התורה לעולם (7 מצוות) ולעם ישראל (תרי"ג), ונתן לעם ישראל את החובה ללמוד את התורה ולהנהיג את חוקיה בכל הדורות ע"י שרי התורה ומומחיה. והוא ממש ידע מה הוא עושה, ולא התבלבל. מבטיחה לך. אלא שכשאנשים לא לומדים את התורה על בוריה - ישר והפוך, אבל יש להם מה להגיד על מערכות הדת - נוצרים שיבושים כאלו, שאנשים בכלל לא מבינים מה הם אומרים, אבל הם לא יודעים שהם לא מבינים מה הם אומרים. כשאת כותבת "צאי מנקודת המוצא שכל מה שקורה בחייך - את מזמנת לעצמך (טוב ורע)" - את נותנת כוח אבסולוטי לתת המודע וליכולת לבחור בשינוי - ואני יודעת היטב מה אני אומרת כשאני מסייגת טוב טוב את דברייך. התקיעות עליה אני מדברת היא תקיעות של אדם שרוצה לבחור בטוב, ומונחה ע"י מומחי "כוחו של התת מודע", אבל לא מבין שאין לו אחריות על כל טווח התת מודע אלא על תחום הבחירה המצומצם המסוים שלו כרגע, והשאר אינו בשליטתו, גם אם המומחים ימצמצו בעיניים כיודעי דבר ויבטיחו לו שזה בידיים שלו. הוא מתבלבל ונתקע בתחושת אשמה שהוא לא רוצה מספיק. על התקיעות הזו אני מדברת, לא על התעסקות ב"אשם, לא אשם" שזה רמה הרבה יותר נמוכה, ועליה לא דיברנו כאן. גם ורד לא התעסקה בזה. נכון שהתת מודע פועל עפ"י דפוסי החשיבה שלנו, שביכולתנו לבחור לשנותם, כעיקרון. ונכון שזה מה שמנחה הרבה מהמציאויות הנוחתות לפתחינו, כגון מקומות עבודה שמקבלים אותנו, או גברים מאותו סוג שאנו מתחברות אליהן שוב ושוב. ונכון שהמודע יכול לבחור לשנות את הדפוסים של התת מודע - בתחום הבחירה שפתוח בידיו כרגע. אבל רק בתחום שפתוח בידיו כרגע, ולא הכל ייפתח לידיו כל ימי חייו, ולא הכל תלוי אך ורק בבחירות שלו, אלא גם במצבים ובגורלות שאינם תלויים בו. ולכן יש מצב שאדם יבחר בכל כוחו בטוב, ויעשה את ההשתדלות המכסימלית לשינוי דפוסי ההתנהגות/חשיבה שלו, ובכל זאת יצליח לעשות בפועל שינוי מצומצם מאוד, לאור הנסיבות שתקפו את חייו, שהן חלק מהנתונים שלו (יש אדם שכחלק מהנתונים שלו חולה גם בסרטן, גם בוירוס קטלני וגם בדלקות ריאות כרונית, ובנוסף הוא גר באזורי העימות בארץ, וסופג גראדים..., ובנוסף יש לו ילד עם תסמונת דאון שדורש המון השקעה..., ויש אדם ש"הזמין" לעצמו רק השמנת יתר, ורק איתה הוא צריך להתמודד ותו לא). אנו מעמידים אדם שכוחות נפשו בידיו באופן תקין ומלא, ואדם שנחלשו בו כוחות הנפש באופן מסוים בצורה משמעותית, ומתייחסים לבחירות שלהם כאילו הן זהות. ולא היא. גם הבחירות של אדם שנשימתו תקינה בגלל ריאות בריאות, ואדם שנאבק כל הזמן על נשימה בגלל CF או חוסר תקינות אחרת - אינן באותו הרמה. כוחות נפש וגוף הם נתונים משמעותיים המשפיעים על טווח, תחום ויכולת הבחירה. הבחירה היא בתחום שבו אפשר ליצור קשר בין התת מודע למודע ולהשפיע מן השכל אל הרגש התת מודע. ולכן למקום היכולת הזה יש להתייחס כשבאים לעזור לאנשים, ואי אפשר לומר להם הנחת יסוד כזו: "צאי מנקודת המוצא שכל מה שקורה בחייך - את מזמנת לעצמך (טוב ורע)" - בלי לבלבל אותם ולסכן אותם בתקיעות מהסוג שאני דיברתי עליה והתכוונתי אליה. משום שכדברייך - אדם צריך להיות בשל. ואם הוא לא בשל - זו לא בחירה שלו לא להתבשל, אלא נתון שנובע מהרבה הרבה עניינים, וצריכים לעזור לו גם עם הנתון הזה! תמיד יש נקודה מסוימת אליה הוא בשל. צריך לעזור לו לאתר אותה. מי שלא יכול לעזור, לא יכול לומר לו - האחריות היא שלך, אתה פשוט עוד לא בשל... כשתסכים לבחור נכון ולקחת אחריות מלאה, תהיה בשל... כמובן שאפשר להתעלם מהנקודה המושכלת שאני מצביעה עליה, ולטעון שאני זו שרוצה להתעלם מהכל. וזו בעצם ההחלטה האישית של כל אחד... מקווה שהבהרתי את גישתי.
 
אין לי מושג למה את כל כך מחפשת להתווכח

אין לי מושג למה את לוקחת את הדברים למקומות שאת לוקחת אותם. גישתך הייתה ברורה מההתחלה, מה שלא ברור לי זה למה את רוצה להחיל אותה עלי ועל אחרים... את רוצה להיות מוגבלת - מותר לך! - אני בוחרת להיות חופשיה את רוצה להיות ללא שליטה על חייך - זכותך! - אני בוחרת ליצור את המציאות שלי את רוצה שיהיה כוח עליון שמנהל את גורלך - יבושם לך - אני בוחרת לראות באלוהים שותף להצלחותיי. הויכוח שלך איתי לא קשור לחוקי היקום שאיננו שולטים בהם אך בהחלט מושפעים מהם (כוחו של התת מודע הוא חלק מחוקיות היקום והבנתו היא כלי יעיל מאוד ליצירת שינוי כך גם המערך הרגשי שחובר לתהליך השינוי.) רגשות אשמה אינן הכרח המציאות אך את רשאית כמובן ליהנות מהם... בעקרון, רגשות אשמה הם תגובה ראשונית שמופיעה אצל כל מי שזקוק ל"אשם" כשמשהו לא עובד. אני אישית פשוט פיטרתי אותם.... אני מניחה שגישתך נובעת מתוך נסיון חייך והמסקנות שנבעו ממנו. גישתי נובעת מנסיון חיי ומנסיוני המקצועי בסיוע לאנשים רבים מאוד ליצור שינוי בחייהם. את משייכת לי ולדבריי דברים שלא נמצאים בהם. אני מניחה ששמעת אותם מאחרים או שאת עצמך בחרת להגיב כך לדברים דומים הם לא, ומעולם לא היו חלק מגישתי או חלק מההסבר שנתתי לשואלת. היא ביקשה לדעת אילו שינויים היא יכולה לעשות, ואני נתתי כיוון. לעבודה עם כלים אלו יש הרבה מאוד צדדים נוספים כמו: זיהוי הקושי התמודדות עם חוויות עבר שחרור רגשות אשמה שחרור כעסים לקיחת אחריות (שאין לה שום קשר לאשמה - אלו שני דברים שאינם יכולים לדור יחדיו) הצבת יעדים מציאת הכלים האישיים של האדם לפעול להשגת היעשים פעולה. בטח פספסתי עוד כמה דברים.... ללא הכרה בבעיה וקבלת אחריות (ההפך מאשמה) לא ניתן לעשות שינוי. מבחינתי אני חותמת כאן את הדיאלוג הזה. כל אחד מהקוראים יכול לבחור במודע או לא במודע לאמץ את דרכי או את דרכך וכל בחירה היא בחירה נכונה לאותו אדם באותה נקודת זמן. אני מאחלת לכולנו למצוא סיפוק והנאה בבחירות שלנו
 

אופירA

New member
מנהל
זה מכוער מאוד מצידך

להעמיד את הדברים כך: "את רוצה להיות מוגבלת - מותר לך! - אני בוחרת להיות חופשיה את רוצה להיות ללא שליטה על חייך - זכותך! - אני בוחרת ליצור את המציאות שלי" את עדיין לא מבינה מה את עושה באמירה כזו, ולמה אני מתנגדת למה שאת עושה? למה שאני אסכים לדברייך, ולא אראה שהם שגויים? שטחיים? לא מתמודדים עם עומק הבעיות?
 
את בהחלט לא חייבת להסכים לדבריי

אין לך שום יכולת לשפוט את עומק הנגיעה של דרכי כי לא התנסית בה. את מתנגדת לדבריי כי אם אני צודקת....... מה אז? אם אני סתם אדיוטית שלא מבינה על מה היא מדברת - מה אכפת לך? אם אני טועה, למה את בכלל נסערת כל כך? מה בעצם אכפת לך מה אני אומרת? את תמיד תמיד יכולה לבחור לא לקרוא את דבריי. את בטוח יכולה לבחור לא להתנסות ברעיונות שאני מעלה... את לא צריכה להסכים לדבריי, זה ממש לא נחוץ. אז למה את כל כך כועסת? את יכולה פשוט לא להסכים איתי. לי אין בעיה עם זה שאת לא מסכימה איתי. יש לך בעיה עם דבריי רק במקרה בו אני צודקת. האם הבעיה היא אני? האם הבעיה היא דבריי? הדבר היחידי שיש כאן זו תגובתך הסוערת אם אני טועה ואת צודקת - אין לך בעיה כי דרכך נכונה וטובה. אבל... את לא מגיעה לתוצאות שרצויות לך אם אני צודקת ואת טועה, את בבעיה כי את לא מסכימה איתי.... אם אני צודקת זה אומר שאת מזמנת לעצמך את כל הרע הזה שיש בחייך זו מחשבה נוראית שאדם מזמן לעצמו מחלה או כל פגיעה אחרת, הרי כל אדם שפוי היה מזמן לעצמו אושר ועושר ואהבה ובית חם ונעים ובריאות טובה ו.... האם? לפני כמה חודשים הייתי בצומת לא פשוטה. שוחחתי עם מישהי מקצועית על הקונפליקט שחוויתי. הקונפליקט היה בין הרצון שלי להקים עסק לבין המחלה שלי שמפריעה לי בתפקוד היומיומי. דיברנו ודיברנו ואז היא שאלה: "כמה את מאושרת?" התחלתי להתפתל.... "תראי" - אמרתי - "אני חיה עם עייפות וכאבים וכל עשייה קטנה היא מאמץ גדול, זה קשה להעריך..." היא לא ויתרה!! היא רצתה ממני מספר בין 1 ל- 10. חשבתי וחשבתי ואמרתי: 8 "שמונה!!!" - היא הגיבה בתדהמה - "זה מספר מאוד גבוה, לא הרבה מגיעים לרמת אושר שכזאת אז למה את מחפשת שינוי? 8 זה נהדר!!" עניתי לה: אני רוצה 11 שוחחנו קצת על הריאליות של שאיפותיי כשהיא עברה לשאלה הבאה.... "את מוכנה לוותר על המחלה שלך?" "ל א ! !" - עניתי בחדות, במהירות ובנחישות חד משמעית הפעם היא כמעט נזרקה לאחור בהפתעה: "למה?" "כי עוד לא למדתי ממנה את כל מה שיש לה ללמד אותי" - עניתי המסקנה הייתה שאין כאן קונפליקט של ממש כי אני חיה את החיים שאני בוחרת. מאז עברתי דירה סיידתי אותה בעצמי.... חברים שלי ארזו לי את רוב הדברים וגם פרקו אותם כי לא הייתי מסוגלת.... הפקתי סדרה של אירועים לבר המצווה של הבן שלי (לוגיסטית וגם מבחינת התוכן) והתמוטטתי מיד אחרי לחודש של חוסר תיפקוד נהגתי בעצמי מהצפון עד אילת (לחופשה) ובחזרה עשיתי זאת ביום אחד בסופות חול וגשם עשיתי עוד כמה דברים לא פשוטים בדרך ואני מקימה סוף סוף את העסק שלי. זה קורה!! זה קורה כי החלטתי שאין אופציה אחרת.... תגובתך הסוערת מוצדקת רק אם את רואה אפשרות שאני צודקת... סתם חומר למחשבה....
 
מצטערת שאני מתערבת בויכוח

אך מכיוון שלמעשה דבריי הם שהתחילו אותו אני מרשה לעצמי. לעניות דעתי, אופירA נסערת, כדברייך, משום שאת נותת דעות ועצות מאוד פסקניות "כל מה שקורה לך את מזמנת לעצמך" וכדומה, וכשלא מסכימים איתך את תוקפת בתגובה "את בוחרת להשאר חלשה/אשמה" וכד'. שוב, כי מה שאת אומרת הוא נכון ומי שחושב אחרת, פשוט עוד לא יודע את זה/לא בשל. צר לי, אבל את גם משדרת ואומרת, שאת אשת מקצוע בתחום, מה שמעניק לדברייך משקל נוסף על דבריו של אדם "מן השורה". אני יכולה להעיד על עצמי שכל אמירה בסגנון "את מזמנת לעצמך...", "את קובעת כיצד יראו חייך..." וכו' מרתיחה אותי, בודאי כשהיא באה מברת סמכה. למה? כי היא פשוט לא נכונה ולא מבינה את הסיטואציה המאוד מציאותית בה אני מצויה. אני יכולה להתמודד (אגב, באופן מאוד מוגבל) עם הסיטואציה, כלומר לנסות לקבל אותה ולחפש דרך לצמצם את השפעתה על החיים שלי, על הרגשות והתחושות שלי וכו', אני לא יכולה להעלים אותה! ואם נרחיב רגע את מה שכתבתי בסוגריים, אני (ונשים נוספות במצבי), כבר זמן רב מנסה, בכוחותיי ובעזרת כוחות חיצוניים (מטפלת אלטרנטיבית ועוד), להתמודד עם הסיטואציה ולמזער את השפעתה על החיים, ואני רואה ויודעת, שזה לעולם לא יצליח במאה אחוז. אני יכולה להתקדם בחיים האישיים שלי, אני יכולה לעשות רפלקסיה על החיים שלי, ופעולות שונות כדי להוציא את המחשבות השליליות והדי אובססיביות יש לומר, בנושא למשל, בעיות הפוריות שלנו (אני לא מסוגלת אפילו לכתוב, שלא לומר להעלות על דל שפתיי את המילה שמתחילה בעק... למרות שזה כנראה ולא כנראה המצב), זה יכול להצליח לרגעים אחדים, יש ימים שאפילו שעות שלמות אני לא מתעסקת בזה ולא חושבת על זה, ואז זה שוב מכה. החיים שלי השתנו באופן בלתי הפיך, הן ברמה החיצונית והן ברמה הפנימית. אני לא אותה בת אדם שהייתי לפני שהקושי הזה נחת עלינו (וכן, הוא לחלוטין נחת עלינו, לא זימנו אותו), ואפילו אם בניסי ניסים, יום אחד הקושי "ייפתר" ויהיה לי ילד או שניים, ההשפעה שלו על החיים שלי תשאר. אין מה לעשות. בת אדם לא יכולה להשאר קלילה, זורמת, שמחה, עליזה ושלווה כשהיא צריכה להתמודד עם דברים בסדר גודל מסויים (ואני כוללת יחד התמודדויות מסוג: בעיות פוריות קשות שנמשכות שנים, אובדן ילד וחס ושלום, התעללות קשה וממושכת, וכדומה), אני כמובן לא מזלזלת בקשיים אחרים בחיים, גם בהם אני נתקלת וכל קושי משאיר את חותמו על האדם, אבל אני באמת מאמינה שקשיים מסוג פרנסה (שאני חווה כבר כמה שנים טובות), הם גם ברי פתרון יותר מהקודמים, וגם שינוי תודעתי של נקודת המבט יכול להשפיע על האדם ביתר הצלחה. בקיצור, לעטוף את כל ההתמודדויות והקשיים בחיים במעטה מעט שטחי של "תשני את נקודת המבט וההתייחסות ולאט לאט הכל ישתנה" הוא מוטעה. מצטערת אם יצאתי קצת תוקפנית, פשוט כבר כמה שנים שאני נתקלת בתגובות לא מבינות מהסוג הנ"ל שבמקום לעזור רק מוסיפות לתחושות השליליות. שיהיה סופ"ש רגוע ושלו אני אה, ודרך אגב, בלי לפגוע, אבל אם מישהו היה שואל אותי אם אני מוכנה לוותר על אותה עק..., הייתי עונה בכ-ן!!!!!!!!! מהדהד! בלי פקפוק בכלל.
 
זכותנו לבחור ! - לא אני כתבתי....

איש ,עץ, נערה, ושועל טורף בסיפור משעשע ומחכים על בחירה... --------------------------------------------------------------------- מספרים על אדם בן 40 שמאס לו בחייו והחליט ללכת לאלוהים ולבקש ממנו חיים אחרים. בדרכו הוא פגש עץ יבש ושאל אותו: איך החיים? ענה העץ: על הפנים, אני מתייבש המים לא מגיעים אליי. אני הולך לאלוהים, השיב האיש, ואדבר איתו גם בשבילך. באמצע הדרך לאלוהים פגש האיש בחורה עצובה יושבת ליד בית גדול. איך החיים? שאל אותה. מאכזבים, השיבה, אני יושבת לבד ושום בחור לא מגיע. אני בדרך לאלוהים ואדבר איתו גם בשבילך, הבטיח לה. לקראת סוף הדרך פגש האיש שועל כחוש, שהתלונן שאין מה לאכול. גם לו הבטיח האיש שידבר עם האלוהים בעניינו. הגיע האיש לאלוהים ושטח לפניו את טענותיו. אמר לו אלוהים: אני משנה לך את המזל, אבל תהיה מספיק חכם לתפוס אותו. אלוהים גם צייד אותו במכתב לכל אחד משלושת האומללים שפגש בדרך. האיש מגיע לעץ היבש ומגיש לו את המכתב מאלוהים, העץ מעיין במכתב ואומר לו: אלוהים כתב שלא מגיעים אלי מים כי יש שקית מלאה ביהלומים שתקועה בין השורשים לבין המעיין. אולי אתה מוכן לעזור לי לחלץ את השקית? אני מצטער, משיב האיש, אין לי זמן, אלוהים אמר לי שהוא שולח לי את המזל ואני חייב למהר לתפוס אותו. בהמשך דרכו פוגש האיש את הבחורה שאומרת לו: אלוהים כותב לי שהגבר הראשון שיסכים להתחתן איתי יזכה בכך שאלוהים יהפוך את שנינו לעשירים ומאושרים. אולי אתה מוכן להיות בן זוגי? אני מצטער, משיב האיש, אלוהים אמר לי שהוא שולח לי את המזל אני חייב לרוץ לתפוס אותו. ואז פוגש האיש את השועל ומוסר לו את המכתב שלו, השועל מעיין במכתב ותופס את האיש בגרון. רגע לפני שהאיש מאבד את הכרתו, הוא רואה את מכתבו של השועל ובו נכתב : " כשיגיע האידיוט תאכל אותו". כולנו באים לעולם בלי שישאלו אותנו, להורים שלא בחרנו, ולתרבות שאנחנו הופכים להיות חלק ממנה והיא תורמת לזהותנו. אפשר לקרוא לנסיבות של תחילת חיינו בשם גורל אך נתינת הערך לחיים תלויה בסופו של דבר רק בנו. לא פעם שאנו שואלים אנשים מה נשמע? איך החיים? אנו מקבלים תשובות בנוסח: מתגלגלים, סוחבים, החיים בזבל ואפילו החיים במיץ של הזבל... יש אנשים שחווים את חווית חייהם מעמדה פנימית של קורבן. אין להם הרגשה שיש להם אפשרות ליצור חוזה עם החיים באופן שיבטא את הרצונות ואת השאיפות שלהם, והתחושה שהם יכולים להשפיע על "המזל". זיגמונד פרויד אמר כי בתכנית בריאת העולם אין אושר ומי שבונה ציפיות מהחיים מזמין לעצמו אכזבות, לעומתו,הפסיכולוג אלפרד אדלר ראה את החיים אחרת, "הכול יכול להיות אחרת" הוא אחד מהמשפטים המפורסמים שלו. בניגוד לפרויד, אדלר טען כי לאדם יש את היכולת לבחור בכל רגע מחייו לעשות אחרת. אנשים רבים חוששים ליזום שינויים בחייהם, לעשות חשבון נפש אמיתי, לפעול אחרת ובעצם בעצם העובדה שהם לא פועלים הם למעשה בוחרים שלא לבחור, ולכן הם חיים את החיים בהרגשה ש'זה לא זה' אך עם חוויה של שיתוק פסיכולוגי שמונע מהם להשפיע על חייהם. עלינו לפעול באופן אחראי ולהשפיע בצורה חיובית על חיינו ועל חיי הסובבים אותנו על מנת להרגיש כל יום מחדש שמותר לטעות ואפשר לתקן. שיהיה לך יום נפלא, עם אור ואהבה.
 
תקשיבי, את ממש פוגעת בי עם התשובות שלך

את לא קוראת נכון את מה שאני כותבת, או שאת לא מבינה את מה שאני כותבת, או שאת חושבת שאני כותבת משהו אחד כשהכוונה היא למשהו אחר, בכל מקרה להתעקש שוב ושוב על אותה התשובה בדיוק, רק עם דוגמאות חדשות, במקום לנסות "ולהקשיב" למה שבת אדם מהצד השני של המקלדת אומרת, זה לא נעים לא יעיל ולא מקצועי במיוחד. אני ממש משתדלת לא להתעצבן, אז אני אעצור כאן. שבוע טוב
 
סיפור מהחיים...

לפני שנים רבות הגיעה אלי אישה עם הסטוריה של הפלות ו- 2 לידות של עובר מת בחודש תשיעי. היא הייתה חשוכת ילדים, גידלה ילדים של בן זוגה וחלמה להביא ילד משל עצמה. היו שם עוד דברים שהגדילו את הטרגדיה בנושא. לא היה ידוע למה האישה לא יכולה ללדת והחלטנו לנסות ולברר. התשובה שמצאנו הייתה מדהימה!! האישה נולדה עם מום בלב והייתה במעקב רפואי צמוד ומאוד מוגבלת. יום אחד, לאחר שנבדקה נתבקשה לחכות בחוץ כדי שהרופא ידבר עם אימה. היא בחרה להאזין לשיחה.... המשפט ששמעה היה: "לידה יכולה להרוג אותה" האישה נותחה בליבה בגיל העשרה, יותר מ- 10 שנים אחרי האירוע. הנושא מעולם לא טופל ולכן המשיך התת מודע לעבוד עם המשפט: "ילד יהרוג אותי" היא סחבה הריונות, פעמיים עד הסוף והמציאות שהתת מודע שמר עליה היא: אין ילדים... כשעלינו על הסיבה היה צורך להחליט מה עושים עם המידע. אפשרות אחת - להיכנס פנימה ולהתחיל לפרום את כל הטראומות שקשורות בנושא. אפשרות שניה - להמשיך בחייה המאושרים עם המשפחה שמצאה ולגדל את ילדי בן זוגה. היא בחרה באפשרות השנייה. היא המשיכה את חייה כמקודם מוותרת לראשונה בחייה על ילד משלה, ובכך משוחררת מתחושת כישלון, מרגשות אשמה ושאר רגשות שליליים שפגעו באושרה. את אולי לא יכולה לשנות את חוסר היכולת להרות וללדת אבל זו לא הסיבה שבגללה את לא מגדלת ילדים אני מכירה הרבה משפחות מאושרות שבהן הילדים מאומצים.... יש הרבה דברים שאנחנו לא יכולים לשנות אבל יש הרבה דברים שאנחנו כן.... הראשון שבהם הוא: הגישה.
 
למעלה