אף אחד כבר לא רוצה אתכם כאן במדינה

למה כל הדברים שציינת

צריכים בהכרח להיות מתורגמים לשינאה כלפי כל אדם שהוא חרדי? אולי זה צריך להיות מתועל למאבק כנגד המפלגות החרדיות? אולי יש להפנות את הטענות למפלגות הגדולות (ליכוד, העבודה) שאיפשרו את המצב הזה?
 

tiptip4u

New member
../images/Emo4.gif

בתחילה חשבתי להגיב מיד על מדוע יש שנאה כלפי חרידים. אך לא. אני רק אגיד לך, שזהו מרה ספציפי. אני יכולה להביא לך מקרים ספציפים, נכון? אתה רוצה שאני אתחיל לתת לך פעם ביום מקרה שחרידי עשה עוול לחילוני? אני יכולה להבטיח לך שהשנאה היא הדדית... ושהיא קטנה משנראה לנו. אני עוד לא ראיתי כתבות רבות בעיתונים שונים על חרידים וחילוניים שחיים ביחד באושר ועושר... כמון שיש, אך הן מועטות, וחבל. הרושם שלך- כחרידי- הוא שכלל החילונים שונאים אותך. הרושם שלי- כחילונית- הוא שכלל החרידים שונאים אותי. משוואה פשוטה... אבל אני מבינה שזוהי דוגמא ספציפית, ושבפורום מסוג זה יפה להעלות סיפורים של אהבה הדדית, ולאשל שנאה. אין לי משהו נגד שנאה, טבע אדם. אבל אסור לקחת אותה ולהכליל. -אני שונאת את רעות. -חברה שלי שונאת את רעות. -חברה אחת שונאת אף היא את רעות. כל הכיתה שונאת את רעות? רעות תלך להתלונן עלי ועל שתי חברותי בפני המורה. היא תגיד "הן שונאות אותי" היא תנפח את העניין בלי כל כוונה, רק משום שאתמול ילדה זו או אחרת הסתכסכה איתה מעט... היא עלולה להאשים אותי... אני כמובן השפעתי על כל הכיתה, שעכשיו שונאת את רעות. כל הכיתה תטופל, למרות שמקור הבעיה קטן מכפי שנראה בעניה של רעות. רעות יכלה, כמובן, להסתכל באמת מי התנכל לה- אבל מתוך נקודת מבטה, ששונה משל שאר הכיתה, נראה כי באותו יום כולם שונאים אותה. היום "אף אחד כבר לא רוצה אתכם כאן במדינה", או שמא זהו נהג האוטובוס ועוד מעטים? --- בכותרת שהבאת אני מרגישה שעשית הכללה נוראה. האם אני שונאת אותך?! --- הכללות הן נוראיות לפעמים- וצריך להיזהר בלשון... --- בחרתי להגיב על זה דווקא כי הדבר הופיע אצלך במספר הודעות אחרונות, ואני מרגישה שאתה בטוח שכל החילונים מתנכלים לחרידים. אין זה נכון. הדברים עלולים להיות גדולים מכדי שנבין לפעמים... וההכללה הזאת באמת הציקה לי... ואני לא אנסה להיות עורכת הדין של נהג האוטובוס ולהציג בפניך טענות אולי מדוע עשה זאת כי אני איני מכירה את המקרה. אך הגיוני והייתה לזה סיבה, והגיוני שלא. אני איני יודעת, ולכן לא אקח צד מוגדר בדיון. אף על פי...
... ימיט.
 
אז אולי הגיע הזמן להפסיק

את השינאה? אולי נתחיל קודם כל בפורום ואחר כך נרחיב למעגלים נוספים? אני אישית רוצה מאוד את הדתיים והחרדים במדינה. וגם את האורתודוכסים והרפורמים. נוכחותם חשובה בעיניי. למה? כי אני מאמינה שאכן לעם היהודי יש תפקיד, ורוצה שלכל אדם בישראל תהיה האפשרות לבחור בזרם המתאים ליהדות שלו עצמו, בלי קשר לסוג היהדות שלי עצמי. אין לי צורך שכולם יהיו דווקא כמוני. אגב, אני רואה עצמי (הפלא ופלא) כחילונית דתית, כלומר יהודיה דתית אשר בוחרת ליישם את הדת שלי בדרכים שנראות לי הגיוניות ותואמות את תקופתנו ללא כל צורך במתווך שיגיד לי איך לחשוב, או במסגרת חברתית שתחזק אותי. את המסגרת החברתית שלי אני בוחרת בעצמי, על פי המוסריות, האינטליגנציה, רוח ההתנדבות והעשייה, החום החיזוק והאינטליגנציה הרגשית של חבריי, ואת הדתיות שלי אני מפעילה קודם כל פנימה, ועם שיקול דעת. אגב, חלק מהדת שלי הוא לבדוק את עצמי לפני שאני מצביעה על אחרים.... אני מאמינה שאם כל אדם דתי (כולל מוסלמים ונוצרים וכל שאר הדתות) היה מיישם במלואה את הדתיות שלו פנימה, חצי מהבעיות של מדינת ישראל ואפילו העולם היו נפתרות.
 

SupermanZW

Well-known member
לא מבין

מה זאת אומרת "לכל עם יש תפקיד"? עם מורכב מאנשים, לכל אדם יש מטרות בחיים והוא חי ע"מ להשיג מטרות אלו, אם כן ניתן לומר שלכל אדם יש מטרה, אבל תפקיד? כשאת אומרת תפקיד משתמע שאת מתכוונת ליעוד בחיים הנוגע לאנושות כולה, ואם אכן היה יעוד כזה כל אדם היה יודע מהו תפקידו בעולם, אך עובדה היא שאף אחד לא יודע, ואף אחד לא מסוגל למלא תפקיד שאינו יודע מהו, אז אם להגדיר תפקיד לאדם מסוים זה בלתי אפשרי, קל וחומר לעם שלם. למה התכוונת?
 
ובכן

כן, אני מאמינה שלכל אינדיבידואל יש מטרה וייעוד (תפקיד) ועליו לגלות אותה. כפי שלכל אינדיבידואל יש זהות מובחנת, גם לעמים יש זהות כזו, והם ממלאים תפקידים בתיאטרון ההיסטוריה. יש לי שלל תובנות בתחום זה, אבל אני חושבת שלהיכנס לדיון נפרד כזה יהיה סטיה ממטרת הפורום.
 

SupermanZW

Well-known member
עכשיו יותר ברור

האם לפי דעתך העמים אכן מקיימים את תפקידם או כפי שההיסטוריה מראה בעיקר גורמים צרות לעמים אחרים? האם קיים עם שאת יכולה להגדיר מה תפקידו בעולם? האם קיימת דרך בה יכול אדם לגלות את תפקידו בעולם, קל וחומר, עם? אוכל להעביר את הדיון לפורום פילוסופיה אם את מעוניינת בכך, כתבי לי האם את מעדיפה להשאיר את הדיון כאן או להעבירו.
 

SupermanZW

Well-known member
העברתי את הדיון לפורום תיאולוגיה

העתקתי את הדברים ע"מ לפשט את הקריאה במקום לשים קישורים, לדעתי כך יהיה נוח יותר לקרוא ולהגיב.
 
אבל אם את לא רוצה להכנס לדיון

על הנושא הזה, מדוע העלית אותו ? או שמא זה עניינה של ההנהלה לפתוח דברים בלי לסגרם ?
 

ינקידוד

New member
טוב יש לי חבר חרדי

ליטאי, , אחרי עבודה יצאנו לרחוב, שניה היתי עם מישהו אחר ומהאוטובוס שעמד בתחנה על יד הציצו כמה ילדים מהחלונות וצעקו עליו דוס ודברים כאלה, הוא לא נעלב ניגש אליהם הסביר להם שלא יפה ככה להתנהג , נדמה לי שזה סתם להם את הפה, גישה בריאה לא? נדמה לי שהיה אכפת לו מהילדים יותר מאשר להעלב. גישה אחרת היא של אלה הנעלבים מקצועית, כי אם להגיד את האמת גם אני נתקלתי בגילויי שנאה כלפי כחילוני בירושלים בלי סוף, על אחותי וחברה שלה ירקו קראו להם בשמות גנאי , בכלב שלי בעטו,, אמרו לי שיהודי חייב לשים כיפה היתי עם מדים,אסור לעבור כאן, גרשו אותי מחצר שבה גלתי בילדותי והפכה דתית בנימוק שאני מפחיד את הילדים,,, מה מלמדים אותם? מורה עם ילדים דוסים צעקו עלי קניבל, מי לימד אותם את המילים האלו? ולמה המורים שלהם משחקים אילמים? כמה ילדות דוסיות ברחו ממני בבכי נשבע, עד שהגיעו לכמה בוגרות ועמדו לצידן מיללות, עכשיו אם אתם חושבים שאני נראה כמו מפלצת, אני נראה ממש רגיל. ועוד סוגיה אחת נשארה, עד כמה החברה הטוענת לרדיפה רודפת את החברה הקרובה והרחוקה, כי אחרת מדובר בסטנדרט כפול וצביעות.
 

TJSBZ

New member
../images/Emo32.gif אם מישהו היה בועט בכלבה שלי

ולא משנה אם הוא חרדי, דתי, חילוני, אתיאיסט או חיזר, הוא לא היה מתרבה אחר כך... וכן
 

tamarhp

New member
../images/Emo6.gif

זה כמו שאחותלי שאלה אותי בשבת אם אני מעדיפה בוקס אחד או שניים
(עניתי לה שלוש, בתנאי שאני אחזיר לה אח"כ)
 
למעלה