אף אחד כבר לא רוצה אתכם כאן במדינה

iziman

New member
אני אשאל

אותך שאלה בתגובה למה שכתבת , את היית מוכנה לבוא לסמינר על ערכי העולם המערבי ולחיות שבוע כחילונית לכל דבר ,על מנת להכיר יותר טוב את ארח החיים והאמונות של "החילוני המצוי" ?
 

tamarhp

New member
אני לא אמרתי על עצמי

שאני דוגלת ב"איש באמונתו יחיה". החילוניים כל כך מעודדים את הילדים שלהם להכיר תרבויות חדשות, מהמזרח עד המערב, ורק את היהדות הם מציגים בצורה מעוותת.
 

iziman

New member
את

בכלל מבינה מה הכוונה האמרה הזאת ? פירושה הוא שכל אדם יחיה את חייב כראות עיניו וללא כפיה או שינוי ארח חייו על ידי גורם זר . אין דבר כזה "החילונים" כל חילוני הוא אדם לעצמו שמחנך את ילדיו בצורה שונה , ובקשר "לעידוד של הורים ללמידה של תרבויות חדשות" זה אחד מן הדברים הכי לא מבוססים ששמעתי בחיי ומראה בורות רצינית בקשר לרוב החילונים בארץ . רוב החילונים לא רק שאינם מתעניינים ביהדות הם גם אינם מתעניינים בדתות והתרבויות האחרות , והטיול הכל כך מפורסם אחרי הצבא למזרח אינו טיול למטרות למידה אלא על מנת "לנקות את הראש".
 

גוססי

New member
"איש באמונתו יחיה"

זה בדיוק מה שאנו מנסים ללמד את ילדינו, וזה הרעיון שהיהדות מתנגדת לו בכל תוקף. האם צריך לעוות משהו מעבר לאמת הבסיסית הזו?
 

tamarhp

New member
אז אולי

תתנו להם בחירה בין האמונות? מלכתחילה אתם מציגים את היהדות בצורה מעוותת. מי שלא מכיר את היהדות מקרוב לא יכול להציג אותה בצורה נכונה כמו שאני לא יכולה להציג את תרבות האינדיאנים או ההודים. אתם דוגלים באיש באמונתו יחיה? ואיך הם יכולים לבחור את אמונתם? אם הם לא יהיו פתוחים לאמונות אחרות, זו בעצם לא בחירה אלא חינוך! תנו להם לבחור בצורה אובייקטיבית!
 

גוססי

New member
אוקי, זו אפשרות

שמא תאמרי לי, לדוגמה, מה הדרך הלא-מעוותת בה עלי להציג בפני ילדי את התנגדות היהדות לשויון בין המינים?
 

TJSBZ

New member
מי זה אתם, תמר?

ההודעה שלך מלאה בדעות קדומות לא פחות משל אותם חילונים שמאמינים שחרדים לא מתקלחים. האמונה שלך שילדים חילונים לא מכירים בכלל יהדות, ושההורים שלהם עושים הכל להרחיק אותם מהיהדות וממלאים ליבם שנאה אינה מעידה על פחות בורות, או על הכרה עמוקה יותר של הקהל עליו את מדברת. טול קורה, תמר. אישית אני יודעת שחרדים מתקלחים. אני גם מכירה יהדות. נכון, לא מסמינרים של החזרה בתשובה, לא משטיפות מח, אבל בהחלט מכירה. זה לא גרם לי להאמין, והאמת שזה מה שמפריע לך, לא? "ילד קטן שעוד לא למד איך להתגונן מהשאלות של הציבור החילוני לא צריך להפגש איתם". ונער בן 18 שלא מתגייס כדי לא להיפגש איתם? ועוד משהו, קטן, ממש קטנטן שלא חשבת עליו: מקובל מאד בגיל גן להפגיש ילדים בחינוך הממלכתי עם מנהגים דתיים לרוב, וגם לקחת אותם לביקורים בכפר חב"ד. זה נכלל תחת אותו סעיף שלך, לא? "ילד קטן, שעדיין לא למד איך להתגונן משטיפת המח של החב"דניקים לא אמור להיפגש איתם" או "ילד קטן שעדיין לא למד איך להתגונן משטיפת המח של הסייעת הדתיה לא אמור להיפגש איתה". בחרי, תמר: או שנבדיל בין הקהילות לחלוטין, כדי שלא תהיה הכרות הדדית שבה אחד עלול, חלילה, להעביר אחר על אמונתו, או ששתי הקהילות יכולות להיפגש ולשאת בתוצאות.
 

tamarhp

New member
יש הבדל

בין להפגש לבין ללכת לסמינר. ועל השאר כבר אין טעם להגיב, זה ויכוח ללא סוף. מנסיון.
 

TJSBZ

New member
נכון

ללכת לסמינר זה לחפש החזרה בתשובה, לחפש שטיפת מח. לדבר זה ליצור שיח דו-כיווני בין שני אנשים, וזה את הרי לא היית רוצה לראות... היית באה לסמינר של מחזירים בשאלה?
 

א ו ר בת

New member
מי אמר לך

ששוטפים אותו בשינאה לחרדים מגיל אפס ? כשהבן שלי היה בן 6 כל מה שהוא ידע זה שיש אנשים ש – בניגוד אלינו - לא נוסעים בשבת וגם שמים כיפה על הראש. הוא גם למד בגן על מנהגי החגים השונים ונכח ב"לילות סדר" כולל אליהו והקושיות. נכון. לא כהילכתו אבל בודאי שבלי הטפות לשינאה. ילד חרדי באותו גיל כבר יודע להגיד ברדיו שהוא נסה להחזיר למוטב את חברו החוטא שהולך בשבת לים על ידי זה שניסה לשכנע אותו לבוא איתו לבית הכנסת. ("יישר כח. אתה צדיק גדול. אמן בקרוב כולם יחזרו בתשובה"). זה פשוט חלק מתכנית הלימודים שלו. תנסי לחשוב על הסיטואציה ההפוכה : שדר רדיו מראיין ילד חילוני בן 6 או 8 והילד אומר שהוא הצליח לשכנע את חברו בן ה 6 ללכת איתו לקירקס בשבת במקום ללכת לבית הכנסת במטרה להחזירו למוטב. והשדר בתגובה : כל הכבוד ! יישר כח ! אתה חילוני ראוי ואמיתי ! הלוואי וכולם יחזרו בקרוב בשאלה ויהיו חילונים !
 

tamarhp

New member
רוצה לראות מה זה הצגת היהדות

בצורה מעוותת? קבלי וזו יצירה של מיהי שאני מכירה טוב מאד. אתאיסטית.
 

tamarhp

New member
באופן טבעי

כשמציגים את הדתיים כאנשים חשוכים מימי הביניים, זה משפיע.
 

א ו ר בת

New member
באופן טבעי

כשמציגים את החילונים כחוטאים וכשזה כתוב שחור על גבי ספרות ה"קודש" שמלמדים בחדר - זה משפיע עוד יותר. אולי תופתעי אבל רוב הילדים ואפילו הנוער מאמינים שיש אלוהים. תביני - זה לא שאנחנו יושבים ומחדירים להם כל היום שאין ושמי שמאמין שיש הוא פרימיטיבי. ההכרה שאין - אם באה - באה בדרך כלל מאוחר יותר.
 

א ו ר בת

New member
גיוס באחוזים מיזעריים

במדינה כמו שלנו. שיעור נמוך של השתתפות בעבודה אל מול שיעור גבוה של ילודה ===> יחס תלות גבוה. יתרונות בלעדיים לאברכים על משפחותיהם. נישואים דתיים בלבד. טיסות באל על רק ב 80 אחוז מהזמן (לי זה מאוד מפריע, אגב). העדר תחבורה ציבורית בשבת. זה מידגם אבל מייצג. לא נראה לכם מספיק ? למה צריך להיזקק לכל מיני מניעים עלומים ?
 

iziman

New member
כי

דיברתי על "ההמון" שאינו יודע את כל אלה , שהוא טיפש ובור שאת הידע שלו הוא שואב מאמצעי התקשורת ללא סינון . החילוני הממוצע פשוט לא אוהב את החרדי בגלל שהוא שונה , בדיוק מאותה סיבה שאנשים לא אוהבים אנשים בעלי צבע עור שונה או ארץ מוצא .
 

masorti

New member
גם אם כל החרדים...

יתגייסו לצנחנים ולא יקחו פרוטה מהמדינה, החילונים המיליטנטים ימשיכו לשנוא אותם ולהילחם בהם. כל זמן שלחרדי יש השפעה כלשהי על דמות המדינה והוא לא נדחק אל שולי החברה ולתוך גבולות שכונתו - הוא מהווה איום אידיאולוגי על החילונות הבוטה וכן מפריע לה להתאים את המדינה לאורח חייה.
 

iziman

New member
די כבר

עם השטויות . אין בעיה שהחילונים יחיו את חייהם כרצונם והחרדים את חייהם . הבעיה מתחילה כשמנסים להשפיע על חיי האחרים , ומרגע זה יש לכל "החילונים המיליטנטים " בעיה רצינית , אנחנו לא רוצים שתדחוף את המונה שאנחנו לא מאמינים בה למשפותינו .
 
למעלה