אני מרגיש צורך להזכיר לשמאלנים שארץ ישראל זו האדמה של עם ישראל ועד גרגר החול האחרון.

marabo

Well-known member
למה? ככה, נקודה.
זו החלטה של האל.
לא ניראה לכם? תשלחו לו מכתב תלונה.
רק תעזבו אותנו היהודים בשקט לישב את הארץ ואל תציקו לנו עם הכסף הגרמני שאתם מקבלים.
 

קר לי בך

Well-known member
למה? ככה, נקודה.
זו החלטה של האל.
לא ניראה לכם? תשלחו לו מכתב תלונה.
רק תעזבו אותנו היהודים בשקט לישב את הארץ ואל תציקו לנו עם הכסף הגרמני שאתם מקבלים.
למה אתה מזכיר לשמאלנים? תזכיר לאל. שיתן לך את הארץ.
או שלדעתך האל הוא שמאלני ולדעתך פורום תפוז הוא המקום לתזכר אותו?
או שלדעתך האל כל כך חלש שקומץ שמאלנים לא רק ששולט במדינת ישראל ובארה"ב ובעולם בכלל, הם גם שולטים באל?
 

marabo

Well-known member
למה אתה מזכיר לשמאלנים? תזכיר לאל. שיתן לך את הארץ.
או שלדעתך האל הוא שמאלני ולדעתך פורום תפוז הוא המקום לתזכר אותו?
או שלדעתך האל כל כך חלש שקומץ שמאלנים לא רק ששולט במדינת ישראל ובארה"ב ובעולם בכלל, הם גם שולטים באל?
האל נתן, אתם רוצים למסור
 

ai27

Well-known member

מרגיש צורך להזכיר לשמאלנים שארץ ישראל זו האדמה של עם ישראל ועד גרגר החול האחרון.​

למה? ככה, נקודה.
זו החלטה של האל .
כשאתה מדבר על חשיבות גרגירי החול האלה, זה מעלה שאלה:
מה גבולות ארץ ישראל?
האם הם כוללים את הר אררט?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כשאתה מדבר על חשיבות גרגירי החול האלה, זה מעלה שאלה:
מה גבולות ארץ ישראל?
האם הם כוללים את הר אררט?
גבולות האימפריה של דוד ושלמה היו מאל עריש עד הפרת, מקובל לחשוב שההבטחה מומשה בימי דוד ולכן אלה הגבולות המובטחים אבל יש גם גישה שאומרת שהובטח לאברהם מהנילוס ועד הפרת, מה שלא מומש גם באימפריה של דוד ושלמה. -
 

קצה11

Well-known member
גבולות האימפריה של דוד ושלמה היו מאל עריש עד הפרת, מקובל לחשוב שההבטחה מומשה בימי דוד ולכן אלה הגבולות המובטחים אבל יש גם גישה שאומרת שהובטח לאברהם מהנילוס ועד הפרת, מה שלא מומש גם באימפריה של דוד ושלמה. -
אני לא בטוח שדוד שלט בשטח של עד הפרת
אם היה חזק כפי שמתואר במקרא שלט אולי על ארם-דמשק אבל על ארם צובא (חאלב) במקרה הטוב אולי רק הכירו בכוחו אבל שליטה בפועל או העלאת מס
ספק.
אין במקרא שמות של מושלי האזורים הללו מטעם דוד המלך ובמקרה של שלמה המלך כל שבט פרנס אותו חודש בשנה אין אזכור למס מהארצות של הארמים
 

ai27

Well-known member
אני לא בטוח שדוד שלט בשטח של עד הפרת
אם היה חזק כפי שמתואר במקרא שלט אולי על ארם-דמשק אבל על ארם צובא (חאלב) במקרה הטוב אולי רק הכירו בכוחו אבל שליטה בפועל או העלאת מס
כתוב מפורשות שאנשיו של שלמה הקימו (ייסדו או הקימו מחדש) את תדמור. עיר שמיקומה ידוע עד היום.
בינה לבין הפרת יש שטח מדברי, שניתן להתייחס אליו כמשתייך לממלכת שלמה
עד ולא כולל השטח הפורה של הפרת.
ספק.
אין במקרא שמות של מושלי האזורים הללו מטעם דוד המלך ובמקרה של שלמה המלך כל שבט פרנס אותו חודש בשנה אין אזכור למס מהארצות של הארמים
אזכור כזה היווה כבוד לשבטים שתרמו לבניית המקדש,
ולעמים כמו הצידונים שציידו אותם בחומרי גלם.
עמים ששילמו מס כפוי, לא זכו לכבוד כזה.
 

ai27

Well-known member
גבולות האימפריה של דוד ושלמה היו מאל עריש עד הפרת, מקובל לחשוב שההבטחה מומשה בימי דוד ולכן אלה הגבולות המובטחים אבל יש גם גישה שאומרת שהובטח לאברהם מהנילוס ועד הפרת, מה שלא מומש גם באימפריה של דוד ושלמה. -
אם אלו אכן היו הגבולות שאסור לוותר של אף גרגר חול,
שלמה המלך לא היה מוכר חלקים מהם כמפורט בתנ"ך, כחלק ממסחר כלכלי,
בטח שלא ללא ביקורת נביאים על כך.
 

marabo

Well-known member
כשאתה מדבר על חשיבות גרגירי החול האלה, זה מעלה שאלה:
מה גבולות ארץ ישראל?
האם הם כוללים את הר אררט?
כך מסתיימת תורתנו הקדושה:
א וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ יְהוָה אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן. ב וְאֵת כָּל נַפְתָּלִי וְאֶת אֶרֶץ אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה וְאֵת כָּל אֶרֶץ יְהוּדָה עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן. ג וְאֶת הַנֶּגֶב וְאֶת הַכִּכָּר בִּקְעַת יְרֵחוֹ עִיר הַתְּמָרִים עַד צֹעַר. ד וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָיו זֹאת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ אֶתְּנֶנָּה
 

ai27

Well-known member
כך מסתיימת תורתנו הקדושה:
א וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ יְהוָה אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן. ב וְאֵת כָּל נַפְתָּלִי וְאֶת אֶרֶץ אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה וְאֵת כָּל אֶרֶץ יְהוּדָה עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן. ג וְאֶת הַנֶּגֶב וְאֶת הַכִּכָּר בִּקְעַת יְרֵחוֹ עִיר הַתְּמָרִים עַד צֹעַר. ד וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָיו זֹאת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ אֶתְּנֶנָּה
שמת לב שכתוב שהקב"ה הראה למשה את הארץ מדן ועד הנגב?
בלי סיני,
בלי עבר הירדן המזרחי,
בלי עזה,
ובלי סוריה?
ועל מה שפורט נאמר למשה "זאת הארץ"
 

Permafrost

Well-known member
למה? ככה, נקודה.
זו החלטה של האל.
לא ניראה לכם? תשלחו לו מכתב תלונה.
רק תעזבו אותנו היהודים בשקט לישב את הארץ ואל תציקו לנו עם הכסף הגרמני שאתם מקבלים.
אני רוצה להזכירך כי אֵל...my ass !
אינני מחוייב להזיות המרצדות רצא ושוב אך בין שתי אזניך...
 
נערך לאחרונה ב:

Permafrost

Well-known member
אז מה הנימוק המוסרי שלך לשיבת ציון אם מבחינתך התנ"ך זה הזיות?
לא נתן לתבוע בלעדיות על הארץ על סמך מעשיות המיתולוגיה היהודית, אשר ארבע מהן מופרכות על פניהן(*) ולנותרות, במיוחד לאלה המתימרות לבסס הבעלות על הארץ, אין אשוש עצמאי חוץ-מקראי.
מה שמצחיק מכל הוא שדווקא הספרים היחידים המתארים ארועים אשר אין ספק כי אכן התרחשו - נזרקו מן התנ"ך ולא נכללו בו והכוונה לספרי מקבים א' ו- ב'.
במיתולוגיה היהודית - ארועים אגדתיים לרוב. ארועים אמיתיים - "נחתכו" ונותרו על הרצפה בחדר-עריכה, כאילו החליט ה"עורך" כי מקומם לא יכירם באסופת מעשיות המיתולוגיה...



(*) הבריאה, המבול, "שמש בגבעון", "חזרת הצל עשר מעלות לאחור בשעון אחז".
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא נתן לתבוע בלעדיות על הארץ על סמך מעשיות המיתולוגיה היהודית, אשר ארבע מהן מופרכות על פניהן(*) ולנותרות, במיוחד לאלה המתימרות לבסס הבעלות על הארץ, אין אשוש עצמאי חוץ-מקראי.
מה שמצחיק מכל הוא שדווקא הספרים היחידים המתארים ארועים אשר אין ספק כי אכן התרחשו - נזרקו מן התנ"ך ולא נכללו בו והכוונה לספרי מקבים א' ו- ב'.
במיתולוגיה היהודית - ארועים אגדתיים לרוב. ארועים אמיתיים - "נחתכו" ונותרו על הרצפה בחדר-עריכה, כאילו החליט ה"עורך" כי מקומם לא יכירם באסופת מעשיות המיתולוגיה...



(*) הבריאה, המבול, "שמש בגבעון", "חזרת הצל עשר מעלות לאחור בשעון אחז".
גם סיפורי המלכים מתקופת עמרי ללא ספק התרחשו לא כולל סיפורי אליהו ואלישע, אבל לכל הסיפורים על יחסי החוץ של המלכים והמלחמות שהיו להם יש עדות מחוץ למקרא. בעצם גם הסיפור על ניצחון כביכול של חזקיהו על האשורים מתאר ניסים שאין להם עדויות, אבל ניסים דומים מתוארים במיתולוגיה המצרית. ובכל מקרה משהו קרה כי היו לסנחריב כל הסיבות שבעולם לנהוג בחזקיהו כמו שבהמשך נכבדאצר נהג בצדקיהו ולנהוג ביהודה כפי ששלמאנסר נהג בישראל והוא בכל זאת השאיר אותו כמלך חסות למרות המרד שלו וגם יהודה וגם חזקיהו ניצלו בעור שיניהם וזה נצרב כנס בתודעה.
 

marabo

Well-known member
לא נתן לתבוע בלעדיות על הארץ על סמך מעשיות המיתולוגיה היהודית, אשר ארבע מהן מופרכות על פניהן(*) ולנותרות, במיוחד לאלה המתימרות לבסס הבעלות על הארץ, אין אשוש עצמאי חוץ-מקראי.
מה שמצחיק מכל הוא שדווקא הספרים היחידים המתארים ארועים אשר אין ספק כי אכן התרחשו - נזרקו מן התנ"ך ולא נכללו בו והכוונה לספרי מקבים א' ו- ב'.
במיתולוגיה היהודית - ארועים אגדתיים לרוב. ארועים אמיתיים - "נחתכו" ונותרו על הרצפה בחדר-עריכה, כאילו החליט ה"עורך" כי מקומם לא יכירם באסופת מעשיות המיתולוגיה...



(*) הבריאה, המבול, "שמש בגבעון", "חזרת הצל עשר מעלות לאחור בשעון אחז".
אישוש my ass
משה אמת ותורתו אמת
לא טוב לך, לך תשתה את הים של עזה כמאמר המשורר שלכם מר ערפאת.
 

Permafrost

Well-known member
אישוש my ass
משה אמת ותורתו אמת
לא טוב לך, לך תשתה את הים של עזה כמאמר המשורר שלכם מר ערפאת.
יפה, סופסוף התקדמת ותפשת כי אין ראיה מציאותית לקיום אֵל אימטריאלי, או למקורה השמימי של התורה, אלא הכרעה אישית להאמין בקיומו וכי הוא נותן התורה...
 
למעלה