אני לא רואה טעם בביטול ברית המילה.

Ludwig

New member
גברת ספיידר, עליך להביא בסיס...

בתור מי שטענה עליך להביא בסיס לטענותיך. כאחד שקרא רבות בנושא לא מצאתי בסיס מדעי לטענותיך ואני מניח שכך גם אחרים כאן בפורום. קיוויתי שמביקורך הקודם עשית כבר שיעורי בית ולא תמשיכי לטעון אותן טענות. בכל אופן אף-פעם לא מאוחר - שמתי כמה לינקים להחלטות של ארגוני בריאות מהמובילים בעולם שבהם תוכלי לקרוא סיכום של נתונים שנאספו בנושא לכאן ולכאן. אשמח אם תקראי כדי שנוכל לקיים כאן דיון רציני.
 

ירון@ר

New member
ומי אמר לך שמעניין אותנו היהדות ?

בכלל מי זה האלוהים הזה ? הוא מנהל ביואל או בתפוז ?
 

אורית ג.

New member
ירון , הערה קטנה : פה במערכת הניהול

של תפוז אין אפשרות לעריכת הודעות. אפשר רק למחוק או לא למחוק. אנא עדן את השפה כדי שלא אצטרך למחוק . נסה לבטא את הרגשתך בקשר ליהדות באופן יותר מעודן ואישי (למשל שאברהם אבינו אינו דמות משמעותית בחייך וכו`). ואני מפנה אותך גם לראש העמוד יש שם ``כללי התנהגות בפורום`` .
 
השאלה הבסיסית היא אם יש אלוהים????

אני מסכימה איתך שמכאן מתחיל ונגמר הכל, בשאלה הבסיסית הזו. אן את מאמינה שיש אלוהים, את גם מאמינה במצוות וקיומן, ואם את לא מאינה, ואין קיום מצוות אז למה לעשות משהוא כ``כ ברברי ואגרסיבי ויצור כ``כ רך וחסר ישע?
 

טל קר

New member
אוסי היקרה, אני חולקת על דעתך.

כמובן שאם אתה אתאיסט, כמוני, אין מה לחשוב על המילה לדעתי. אבל גם אם מאמינים באלוהים, יש הרבה שמאמינים באלוהים, יש סוגים שונים של אלוהים, יש את אלוהי הנוצרים והיהודים והמוסלמים וגם בכל דת יש פלגים שונים שאלוהים שלהם אומר דברים שונים... אלוהי הרפורמים יותר נחמד מאלוהי האורטודוקסים למשל... וגם יש כאלה שהם דאואיסטים (אלוהים אולי היה פעם ועכשיו זה לא רלוונטי) או אגנוסטיקנים (אני לא יודע אם יש או אין וזה גם לא ממש מזיז לי) וגם כאלה שמאמינים בכוח עליון, אבל הכוח העליון הזה שלהם קצת יותר מורם ממישהו שנכנס להם לצלחת ולתחתונים. כלומר שבהחלט אפשר להאמין בקיום אלוהים כל שהוא ולא להאמין שצריך למול את הילדים.
 

לארה

New member
ויש כאלה שלא מאמינים בכלל. לא

באלוהים ולא בכח עליון. אז אסור להם לאמר שאין אלוהים? אני מריחה כאן ריח של סתימת פיות.
 
זה כן פגע באנשים

אני ראיתי סרט אשר הציג את הצד של אלו שהברית מילה הביאה להם לנזקים גופנים חמורים בין עם זה בקיום יחסי מין או בהליכה פשוטה לשירותים
 

לארה

New member
ומה בקשר ל``מילת בנות`` ? אם שמעת על

זה? היודעת את שיש מקומות בעולם שעדיין מבצעים ברית מילה בבנות? וזאת בשם הדת והמסורת שלהם כמובן. מה דעתך על זה? נכון שזה נעשה בדרך כלל אצל עדות ושבטים ``פרימיטיביים``, אז איך תקראי ``לנו-היהודים``? במה אנחנו יותר טובים מהם? האם זו לא נקראת ``פרימיטיביות``? האם היית רוצה לעבור על עצמך ``טקס מילה`` שכזה? הייתי מאד רוצה לשמוע את דעתך בעניין זה.
 
למעלה