אני לא יודע איך אתם אבל

Ecthelion

New member
האמת היא שאם זארן יכלה את זעמו בך

אני ישמח, לא סתם... אני לא אשמח
אבל אני אומר שכדי לך לשים את א´. את שאר הדמויות תעשה משלך כי כבר יש יותר מדי תזכורות לדמויות משר הטבעות. אני הייתי שם את א´ בתור ה"עלף השחצן", אבל אתה זה לא אני וזה השיקולים שלך, ככה שאין לי הרבה מה לעשות חוץ מלקוות... בהערכה רבה,שחר. נ.ב: האלנדילי נכחדו לפני שנים, איך בדיוק תספק מקוריות לעלילה? בשקיעת נומנור זה היה סאורון, מי יהיה ב....?{ותאמין לי אני לא מצפה שתענה לי במלוא} נ.ב.שני:קיבלת את הד"ש מי...?
 

Envinyatar

New member
תשובה ../images/Emo54.gif

האלנדילי הם לא שושלת או קבוצת אנשים ספציפית שניתן להכחידה. האלנדילי הם רעיון. הם האנשים המעטים והמובחרים שנותרים נאמנים לאור כאשר היתר שוקעים בהדוניזם חשוך או ברוע. אגב, הם מעולם לא נכחדו גם בסוף העידן השני. הם אלו שניצלו ממפלת נומינור והקימו את ארנור וגונדור. לגבי "א" אני הולך ומשתכנע שלא להציב אותו. יש לי דמות חלופית שתהיה טובה כמעט באותה מידה, והיא דמות מקורית שלי. כל עוד מדובר בתזכורות לדמויות משה"ט והסיל´, אזי אין בעיה - בסה"כ, זו היסטוריה עתיקה של העולם, וככאלו האיזכורים מופיעים ברובם. הדמויות הפעילות בעלילה, מלבד אחת, הן דמויות מקוריות שלי. לעניין הסיפא של דבריך - הן השאלה והן הד"ש. לא הבנתי את כוונתך.
 

Ecthelion

New member
הבנתי את הרעיון. האלנדילי-

הנאמנים לאור נגד החושך. אני מוכן להתערב שסיריל או ארגלאנד ינהיגו אותם. בקשר לא´... טוב מילא, ניסיתי לשכנע אותך. בקשר לד"ש.... ביקשתי מאחיך למסור לך ד"ש ושלחתי לו אימייל בקשר דבר אחר.... בהערכה רבה,שחר.
 

Ridd

New member
נו באמת...

איך אתה יכול להשוות את רומח הדרקון לשר"ה?! וויס והיקמן לעומת טולקין?! ה-לו! עם כל הכבוד לרוברט ג´ורדן גם אצלו אפשר למצוא סממנים שמזכירים בצורה מעצבנת את שר"ה. אל תשכח שטולקין היה שם *לפני* וויס, היקמן ושות´ - אז באמת, מה הבעיה שלהם לקבל השראה ממנו ולהתקדם עם זה הלאה? זה בדיוק מה שהם עשו - ואל תבין אותי לא נכון - אין לי שום טענה אליהם ואני מאוד בעד הרומח, הכישור וכו´. זה מאוד טבעי שדברים מתקדמים בצורה כזאת, אבל זה לא ממש הגיוני להשוות בין טולקין לבין סופרים מודרנים יותר שבסך הכל ´צמחו´ עליו. שר"ה אכן נכתב כרומן ולא פנטסיה אבל לכתוב עליו שהוא בעל "דמיון דלוח"? הוא המציא שפות, עולם שלם בעל היסטוריה אדירה, גם אם הוא ביסס רעיונות על ממיתולוגיות קיימות אז אין שום רע בזה. אתה לא באמת חושב שוויס והיקמן המציאו את האלפים?!
 

barzik

New member
אתה לא יודע מה שאתה מדבר

איזה שטויות. ידוע שרומח הדרקון פורסם לפני שר הטבעות שהוא בכלל עיבוד לתסריט של הסרט. רק בגלל הסרט כולכם מתרגשים ואומרים שזו יצירת מופת ובכלל לא מזכירים את יצירות המופת שקדמו לשר הטבעות כמו רומח הדרקון וכישור הזמן שהם שווים פי אלף מטולקין. וידוע שכל השפות האלו שטולקין כתב עליהם, הם בכלל לא שלו אלא נורדית ומקסיקנית עתיקה. הוא היה צריך ללמוד כמה דברים מוויס והיקמן שהמציאו שפות שלמות עבור הגזעים שלהם. וברור שוויס והיקמן המציאו את בני הלילית... אפילו טולקין בעצמו אמר את זה בראיון בשנת 1996 ל C.N.N. בפעם הבאה אנא בדוק את העובדות לפני שאתה מקשקש!
 

Ridd

New member
../images/Emo5.gif

אוקי, אמנם ניחנתי בחוש הומור, אבל רק למקרה שהוא לא עובד היום לא יהיה לך אכפת במיוחד אם אני אוודא - אתה צוחק, נכון
 
תגיד לי - אתה מפגר?

שר הטבעות נכתב בזמן מלחמת העולם השניה בעקרו (אם קראת את הספר ואת ההקדמה שלו לא היית מדבר שטויות) רומח הדרקון נכתב בשנות ה80 כמדומני (כאן יכול להיות שאני טועה - אך בטוח שלאחר טולקין!!) וטחקין מת בשנת 73 מה שמקשה עליו להתראיין בשנת 96 לcnn.....
 
עכשיו קלטתי שאני המפגר...

לא קלטתי מה הולך פה ודי עצבתי אותי עם ההודעה הזו וזה אחרי שלא ישנתי כל הלילה (לג בעומר יו נו) אני תמים מדי מצטער גבר.
 
מלוריאן? נו באמת!

אדגינס מעתיק מטולקין המון, פשוט רואים מה היתה יצירת המקור שלו, אפילו חלק מהשמות שלו דומים בצורה מדהימה לטולקין (לצערי אני לא יכול להדגים כרגע כי אני לא זוכר). וחוץ מזה, אתה טוען שטולקין מגביל את הדמיון- באמת? העולם שלו מלא ועשיר בתיאורים של כל מקום ומקום כך שאתה לראות מה הוא רצה, אך העולם כל כך עשיר בדברים שבכל זאת אתה מרשה לדמיון שלך להשתולל ולראות בצורה שונה מה שהוא התכוין, עובדה היא שאני ראיתי את הדברים שונה עד הסרט, ואז שדברתי עם חברי הסתבר שגם הם ראו את זה שונה. וחוץ מזה, לגבי רומח הדרקון אני מסכים איתך שהיא סדרה מעולה. אך המלוריאן הוא מפגר - פשוט כך - הרי לפי הספר הם יכלו לא לנקוף אצבע כל הספר וכולם היו מועברים בדרך מסתורית היישר למערה כי "ככה זה היה צריך להיות מתמיד , מלחמה של בן האור בבן החושך בלה בלה בלה בלה בלה.." אדגינס נסחף עם הצלחת הבלגריאד שהיה פחות נורא למרות שגם הוא היה מרוח וקיטשי בצורה שלא תאמן. אין כמו המקור.
 
למעלה