אני לא יודע איך אתם אבל

Envinyatar

New member
את הסיפור הזה, רן יצטרך לספר לך...

בעצמו. כל המוסיף גורע.
 

Lambengolmo

New member
את סיפור הבאלרוג מאשדוד אני מכיר

העניין הוא כזה: איך העובדה שמשה כהן הוא אח של הבאלרוג הופך את משה לקרוב של רן?
 

barrow wight

New member
אהמממ...

אם פונים לחייל צרפתי בתחנת הרכבת של פאריס בשנת 1918, ושואלים "אדוני, האם השתתפת במלחמת העולם הראשונה?" סביר להניח שתזכו במבט של תמיהה, ניענוע ראש, ואי הבנה טוטאלי, וזאת משום העובדה שבשנה ההיא, ועד לאחר מלה"ע 2 נקראה מלה"ע 1 בשם "המלחמה הגדולה". מה זה קשור?, קשור ועוד איך, כי הרבה התייחסויות בעץ הזה משוות את יצירת טולקין למקובל בז´אנר הפנטסיה. איך יכול היה טולקין להתעלם כך מן המוסכמות המקובלות בז"אנר הפנטסיה? פשוט מאוד, בעת שטולקין כתב את שר הטבעות, לא היה קיים ז´אנר פנטסיה!!!!!! למען האמת, כתיבתו של טולקין, היא ששמה את הבסיס לז´אנר הפנטסיה, ועליה הז´אנר מתבסס!!!!!!!!! מי שאוהב את יצירתו של טולקין, סבבה, ומי שלא, סבבה גם, צדיק באמונתו יחיה. רק, בבקשה, תנסו להעלות את רמת המלל, הטיעונים, וצורת הניסוח (שלא לדבר על שגיאות הכתיב), יען כי, גם אתה לא אוהב את טולקין (זכותך המלאה), עדיין עליך להציג זאת בצורה תרבותית ומכובדת בברכה אריאל
 

barzik

New member
הודעה בשמו של משה כהן

בגלל הדיונים הרבים בנושאים החביבים עליו וגם שמו שאוזכר כאן, משה כהן רצה להגיב על מה שנכתב כאן. "שלום לכולם!!!!!!!! החלתתי להגיא לכאן למרוט שאני משטטף בדרך כלל בפורום מנהלים באורת. קול מי שמקיר אותי יודע שאני תולקינאי מומחה דגול ושולת!!! אניווי, מה שרציתי לומר שלמרות שתולקין הוא סופר מצויין ומעולא חלקיפ גדולים משר הטבעות (אני באמצה אחות הטבעת ואני מכחה לראות את אחותה הטובה של הטבעת!!! אל תספרו לי פרטים נוספיפ!!!!) נלקחו משפרי פנטזיה אחרים כמו רומך הדרקון ובלגריעד. הוא אפילו עמר את זה ברעיון שנארך עימו. אבל זה בסדר כי תולקין הוא תוב כמוהם עם לא יותר!!!!!! עז על תדברו שטויות!!!!!!!!!!!!1 מי שרוצה לדבר עיתי יחול למצוע אוטי בפורופ הארי קוטר ברשת אורת."
 

Envinyatar

New member
משה כהן הפך לדמות אפית, אני רואה

עוד מעט יהיה אפשר בהחלט לשלב אותו ב"טרילוגיית קדמוני המכשפים". אבל שכחת את ´חולה על לגולאס´! לא הוגן!
 

Envinyatar

New member
שאלה בעניין תרגומי קווניה

אני מקווה, כמובן, שאני לא מטריד אותך יתר על המידה. כיצד היית מתרגם לקווניה את המונחים הללו: א. דמדומי המערב ב. פנס בודד בערפל. בתודה מראש, גדעון אורבך.
 

Lambengolmo

New member
אתה לא מטריד אותי כלל, להפך

א. דמדומי המערב. בחר בין Tindóme Andúneo ל-Undóme Andúneo לפי טעמך. ב. פנס בודד בערפל Er calma hísiesse. בקשר לשלהבת הגבירה: אני לא מעביר ביקורת עניינית כי עדיין לא קראתי את הסיפור, בין השאר בגלל הקושי הפיסי שבקריאת טקסט ארוך ממסך המחשב. אקרא את הסיפור ואגיב אחרי הבגרויות. מהמעט שקראתי הסיפור מעניין.
 

Envinyatar

New member
תודה ../images/Emo13.gif

התרגומים החדשים הועלו לדף הכותרת של אתר "שלהבת הגבירה". אגב; שמה של היצירה כולה הוא "דמדומי המערב" ושמות הכרכים הם כדלקמן: א. שלהבת הגבירה. ב. פנס בודד בערפל. ג. קינת השכוחים. בתודה, גדעון אורבך.
 

Ecthelion

New member
גדעון, מתי נראה את הפרק ה11?

אני מחכה בכליון עיניים. כל הכבוד על איך ששידרגת את האתר והכתובת, אפשר לשאול למשל, מזה "פנס בודד בערפל"?{לא שאני מצפה לתשובה} בהערכה רבה,שחר.
 

Envinyatar

New member
תשובה

הפרק ה-11 יושלם, בתקווה, במהלך סוף השבוע או בתחילת השבוע הבא. אני פשוט די עייף אחרי בחינות הלשכה, ולא יצא לי להתחבר לכתיבה בינתיים. אשר לשם "פנס בודד בערפל" - זו מטאפורה לעניינים שיוצגו ויניעו את "גלגלי העלילה" בכרך השני. הן לעניין אנגראסט, והן ובעיקר לעניין העובדה שהארץ שוב שוקעת בשחיתות ואופל, והאלנדילי הם "הפנס הבודד בערפל".
 
אוי, כבר פרק 10? ואני עדיין תקועה

בעריכה של פרק 8... מה יהיה? אולי תוותר לי על פרק 8? זה פרק איכסה מעצבן, ואנחנו שונאים אותו, חמדתי. בעצם את כל הפרקים הזוגיים אנחנו שונאים. אתה עושה את זה בכוונה?
איך היתה הבחינה?
 

Envinyatar

New member
אלכנסדרה? ../images/Emo12.gif

הייתי צריך לחבר אחד ועוד אחד מ"מיתר", אבל נראה לי שענייני הבחינה טשטשו קצת את התפיסה שלי, מה גם שהשיחה שלך עם GandAlf בלבלה אותי. לעניין הבחינה: עוד אין תוצאות, אבל אני סבור שבסופו של דבר הייתי בסדר ואני אעבור. לעניין פרק שמונה: הייתי מעוניין לדעת מה מעצבן אותך שם (מלבד אזכור שריונו של העלף הקטול?). דווקא הערות כאלו יכולות לסייע בידי מאד בעת השכתוב השני, לכשיבוא. נכון שהוא פרק ביניים, ואין בו ארועים גדולים בפני עצמו, אבל יש שיר חביב למדי של נארוון בסופו. כמובן, שהשיקול האם לערוך או לא הוא שלך. לי עצמי, העריכה שלך הועילה בצורה יוצאת מן הכלל לא רק מהבחינה הלשונית, אלא גם מפני שבדרך זו יצא לי לעשות עיון חוזר בדברים רבים ולבחון אותם. גם את כל הביקורות התוכניות שצירפת אני שומר לקראת השכתוב השני. ולעניין פרקים זוגיים - אני מקווה שאת פרק 10 לא תשנאי. הוא אמור להיות שיא בעלילה, ויש בו את "המאבק בשירים" בין לאנראד לנארוון, כולל עיבוד חופשי שעשיתי לחלקים מהמיתופואיה. בתודה ובהערכה, גדעון.
 

Ecthelion

New member
האלנדילי? שושלת אלנדיל? אלאדו? ה

מלכים? נארוון? בהערכה רבה,שחר.
 

Envinyatar

New member
תשובה - לעניין האלנדילי

הכוונה אינה לבית אלנדיל, אלא ל"נאמנים". בעידן השני, המילה מאפיינת את אלו שנותרו נאמנים לברית עם העלפים ולאמונה בארו אל מול השתחתות נומינור, במיוחד בתקופת אר-פרזון (וסאורון שמכר לנומינורים את תורת "מלקור מעניק החירות"). ב"דמדומי המערב" (שלהבת הגבירה והמשכיה), קרי, בסוף העידן הרביעי, הכוונה היא לאלו שנשארים נאמנים למסורת גונדור ומתנגדים לאלאדו ולמשמר היונה בראשות לאנראד. כרגיל, כפי שיודגש בעיקר בכרך השני, הרי שמדובר במיעוט נבחר שנותר נאמן לערכים הישנים, כאשר המושחתים, ההוללים והשפלים הם הרוב, בעיקר במה שאמור באצולה ובעלי הכח. למעשה - ממש כמו בעידן השני.
 

Envinyatar

New member
ועוד דבר ששכחתי

קראתי את הדוא"ל שלך, ואני אתן לך תגובה מפורטת היום בלילה או מחר.
 

Ecthelion

New member
תודה רבה. סיריל יהיה מנהיג האלנדילי

או מישהו אחר? בתור האלף השחצן אתה תשים את א´{אני מעדיף, זה יהיה טוויסט נחמד}? או מישהו אחר? בהערכה רבה,שחר.
 

Envinyatar

New member
המממ....../images/Emo11.gif

אתה לא באמת מצפה שאגלה לך, לא? וביתר רצינות: לגבי א´ - לא, אם אין הכרעה, וספק אם יהיה "מנהיג". הדברים לא יהיו כל כך פשוטים ומובנים. לגבי ב´: עוד לא החלטתי, אבל אני נוטה לצנזר את הקטע עם "א" ולבחור אופציה מקורית יותר משלי. למרות הפיתוי, מנהיג כזה לכוחות הזדון ירגיז יותר מדי טולקינאים אדוקים. אתה לא מעוניין לתת לזארן סיבות נוספות לכלות בי את זעמו, לא?
 
למעלה