איפה הערשל'ה

איפה הערשל'ה

דו שיח של חירשים בין אנשים שבחרו לחיות לפי אמונתם, חופשיים מתכתיבים שהם גדלו עליהם,
לבין אלה הבטוחים ששהללו מורידים את ילדיהם לשאול תחתיה.
מאבק שאין סיכוי בעולם שהאחד יבין את השני.
עצוב.

הנה בחדרי חרדים:

[URL]http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=77249[/URL]

והצד שכנגד:

[URL]https://www.facebook.com/yozimleshinuy/photos/a.338133816273084.83873.311316755621457/746511482101980/?type=1&theater[/URL]
 
למלחמה שלהם

יש 2 מטרות:
1 לנסות להחזיר את הילד
2 להרתיע נשים/ גברים אחרים מצעד דומה
 
מסכים

רק עם סעיף 1

אנשים חדורים באמת היחידה שלהם, כשכל צד או תחושה של מישהו אחר
מעורר רחמים ככל שיהיה הוא רק מישני לאמת הזאת,
והם מתכוונים לכל מילה, רובם, גם העסקנים המושמצים.

והאמיני לי אני מכיר אישית כמה מהם (לא בסיפור הספציפי הזה אבל מסיפורים אחרים).


הרבה מאוד בעיות יפתרו ביום שאנשים יבינו שלכל צד במטבע ישנם עוד ארבעה צדדים,
וזה משהו שקורה לאט לאט
(לצד ההקצנה במקביל)
 
זה מזכיר לי

את העצרת שהיתה בירושלים נגד חוק הגיוס...
עמדתי נפעמת מול כמויות האנשים..נשים נסחבות עם כללל ילדיהם...כולל נשים בהריון..כולל תינוקות ...
רק כי הרבנים אמרו שצריך לבוא.
אני רואה שם בתמונות כ"כ הרבה אנשים שברור לי שאף אחד מהם לא חשב דקה אחת מיותרת על מה שעובר על האשה או מה התוצאות ותופעות הלוואי של מאבק משפטי כזה
 
את באמת לא מבינה

שהתגייסות חרדית לצה"ל היא סופה של החרדיות המבוססת על סגירות מוחלטת מהעולם שמחוצה לה?

כל ההתפתלויות מסביב למה לא מתגייסים הן רק כיסוי שקוף לאמת הערומה הזאת.
 

שייק14

New member
הסטייפלר?

אז איך יצא לו אם כן בן כמו רב חיים?
נסתרות דרכי השם
 
היו ימים...

היו ימים שהסבא מסלבודקא החליט שבחורי ישיבות צריכים להיות הכי אופנתיים...
היו ימים שפויים שיהודים יראי שמיים עבדו לפרנסתם ואף בסביבה מעורבת...
היו ימים שילדים קראו ז'ול וורן ושכנות אמרו שלום מנומס לשכנים...
היו ימים...
 

שייק14

New member
ודרך אגב

המיתוס הרווח בעולם הישיבות שאם הישיבות וולוזין, נסגרה על רקע דרישת הממשלה שילמדו בישיבה גם את השפה הרוסית אינה נכונה כידוע

כך כותב ראש הישיבה ר' חיים עצמו בשו"ת משיב דבר (א סימן מג):
אם יצטרכו על פי המלכות ללמוד למודי חול גם כן, יהא בהשגחה מהרב וראשי ישראל, שיהא המורה ירא אלוהים
 

שייק14

New member
לוקח זמן

עד שמתגבשת השקפת עולם מסודרת

היו דעות וצדדים שהושתקו הושפלו ונמחקו עד שנשארה דיעה אחת אחידה, שעונה אמן לאחר כל פעם שמישהו נעמד לומר - יגדיל תורה ויאדיר...
 
לא רק צה״ל

אנטרנט, סמרטפון שמנגיש אתו, שירות לאומי, עבודה מעורבת, רווקות מאוחרת, מיעוט ילודה, כסף, נגישות למידע וכו׳
 
אממ.. נכון

אבל שום דבר לא דומה למה שכור ההיתוך הצהלי יכול לעולל לציבוריות החרדית
 
לדעתי

שום דבר לא משתווה לאינטרנט.
היכולת להבין שאתה לא היחיד שמפקפק ,היכולת להגיע לכל מידע שאתה מחפש,היכולת לחוות דברים מתוך אזור הנוחות שלך..כל זה לא יכול להתחרות בשום דבר מציאותי.
 
יוצא לך

לבקר מידי פעם בפורום בחדרי חרדים?
תכנסי ותופתעי לגלות את דיעותיהם של מאות כותבים חשופים לאינטרנט..
לא מה שאת חושבת.
 
צודק

בעלי חשוף לאנטרנט בדיוק כמוני..
הוא משוטט בחדרי חרדים, ואני פה ;)
מצד שני צודקת מגיל אפס שהאנטרנט משמעותי ביותר, בעיקר המידע שהוא מביא ואנטרקציה עם הרבה אנשים.
 
ברור

יוצא לי...
אני חושבת שזה תהליך.
זה לא מחייב שהתוצאה תהיה כפירה.
מספיק שאנשים פתאום רוצים ללמוד,לעבוד..או סתם מתמרדים נגד מוסכמוית מטופשות גם אם זה רק על גבי הכתב..זה משהו גדול.
זה טאבו שעד היום אף אחד לא העז לפצות עליו פה,גם לא בסתר
 
מבינה מבינה

זה לא הקטע של הגיוס דווקא..
מספיק שעסקן אחד ישכנע את הגדוילים שמשהו ממש חשוב כדי להטריף אוכלוסיה שלמה..מגדול ועד קטן.טף ונשים..זקנים.חולים.
וכולם יעשו בלי למצמץ.בלי לחשוב .בלי לפקפק...טוב נו אם על ימין אומרים שמאל ואמורים להאמין אז מזה כבר כל הדברים שיוצאים נגדם...
 
התכוונתי

לומר שזה לא קשור לאנשים שלא חושבים
הפוך כל מי שחושב וחרד לעתיד הציבור החרדי מבין שחייבים להתנגד לגיוס בכל מחיר
 
למעלה