איפה הערשל'ה

מי חושב?

מסכימה שזה באמת מפחיד את הציבור החרדי כי באמת צבא זה נשמע דבר נוראי אבל זה לא ממחשבה מעמיקה..זה אינסטינקט מובנה של פחד מכל מה שגורם לפירצות בחממה.
אבל כמויות האנשים שיושבים בהרשלה הזה לא מפחדים מכלום...ולא חושבים על כלום...הם אחוזי דיבוק דתי שלא מאפשר להם בכלל להתחיל לחשוב ולראות שהעולם לא שחור או לבן
 
לא בטוח אחוזי דיבוק

לפני כ15 שנה הייתה הפגנה נגד בג״ץ.
אני ההייתי שם. הגעתי מרחוק, ראיתי בזה טיול נחמד.
יכול להיות שגייסו אנשים במסווה של ארוחת ערב או כיבוד קל.
 
אצל חסידים

מספיק שהאדמו"ר מרפרף בעיניו וכל חסידיו שועטים לעשות את מצוותו.
וגם מי שלא,אין צורך בסופגניות כדי לשכנע...מספיק שיש קצת אקשן כדי לתבל את החיים המשמימים כפי שאמרת..
 

שייק14

New member
יש לי הפתעה בשבילך

העובדה שבציבור החסידי הקהילות הן קטנות יותר ופחות מחוייבות להוראות הבית דין הגדול שבכל דור ודור
מובילה לכך למרות הדימוי הקיצוני הצודק לעיתים שלפעמים מתקיימות שם הרפורמות הכי גדולות
כשנשים וגם גברים מקבלים היתירים בפרטיות (ובמקומות מסויימים גם התירים כללים) ללמוד מקצועות לעבוד בסביבה חילונית, להחזיק מכשירי תועבה ועוד.

הסיבה העיקרית היא משום שלאדמור יש יותר גישה חופשית לאדם הפרטי לסבלו ולרצונותיו
וגם הוא יכול יותר לפקח (כך הוא חושב) שהוא לא ידרדר יותר מדאי
(אחת לכמה זמן הוא מתעניין - מה עם שיעור תורה וכדו'
 
צריך להבדיל לדעתי

בין החבילה שאתה מקבל בהיותך חרדי שאכן כוללים בין היתר ציות עיוור וכדומה,
לעולם המחשבה החרדי שמגיע לאחר האקסיומות הללו.

והעולם המחשבתי הזה אינו שונה מאנשים אחרים שהם לא חרדים
ישחשיבה, טיעונים, והסברים.
זה שיש כאלה ויש כאלה נכון לכל מקום באשר הוא.

קחי לדוגמא את האמונה שיש אלהים, בזה אכן לא נוגעים
אבל מסביב לזה יש עולם מחשבתי מרשים מאוד לדעתי
פילוספי, פסיכולוגי ואפילו מדעי במקצת.

אז אחרי כל הביקורת
רשימת הקביעות החרדיות שבלתי ניתנים לערעור אמנם גדול
עדיין נשאר מספיק מקום לחשיבה עצמאית.

והפולמוס סביב חוק הגיוס היא דוגמא מצויינת לכך
 
נו

לזה תקרא חשיבה עצמאית??
כל עוד יש דברים שאסור לחשוב עליהם אין זו חשיבה עצמאית. זה יכול להיות יופי של רמאות עצמית.
 
אקסיומות

יש כמעט לכולם, זה לא מבטל את זה שהחשיבה הבריאה ממשיכה לעבוד במקביל.
 
מסכימה

זה נכון שיש עולם מחשבתי שלם אבל לא נראה לי שרוב הציבור החרדי מתעסק בו..ומי שכן מתעסק עושה זאת באופן עצמאי,זה לא משהו שבאמת יש לו מקום כמו לימוד תורה סטנדרטי.
רוב החרדים שאני מכירה לא מסוגלים להתחיל לענות לאפיקורס...
לגבי חוק הגיוס,יש כאן מקום של עולם מחשבתי?
 
תרשה לי לחלוק עליך

מהיכרות טובה עם הרבה סוגי אנשים. אצל חרדים יש הרבה פחות חשיבה. תנסה להתקיל חרדי בשאלה שהוא לא ציפה לה, הוא יגיב לרוב או בכעס או התחמקות מהשאלה (אחרי כמובן הרמת גבה)
 
צריך לשאול

ולהשוות גם מה שקורה בציבורים אחרים
אני לא מכיר מספיק אנשים חילונים בשביל לקבוע חד משמעית
אבל אני כן מכיר אנשים חרדים חושבים מאוד
 
אני מכירה

הרבה חילונים.
אצלם חשיבה עצמאית קיימת באחוזים הרבה יותר גבוהים.
 
מצד שני

גם הם נגועים במרובעות מסוימת..
לכי תסבירי לחילוני לדוגמא למה אנוס לא יוצא בשאלה..נורא קשה להם להיכנס לראש שלך.
באופן מפתיע,דווקא החיים כחרדי,גורמים לנו להיות יותר זורמים בהרבה מובנים.
בלי הכללות כמובן ל2 הצדדים..
 
את וגיל

פחות תתחברו לזה

אבל יש הרבה פחות דרישה לסטייל
אירוח צנוע, רכבים, דירות
רק בהלבשה התחרות גבוהה יותר
(שלא לדבר ש(אצל הגברים בעיקר) משלמים הרבה כסף על דברים לא יפים בכלל
את יודעת כמה עולה שטריימל?
 
דווקא לזה

אני מתחברת.
ואני אחלוק עליך שוב לגבי הלבשה, הם קונים בלי סוף.
למרות שאין לי מושג כמה עולה שטריימל,
אבל יש לי מושג או שניים כמה עולה פאה.
אני כן אוהבת את החינוך להסתפקות במועט,
מה שלא קיים שם, אבל זה לא נובע מחשיבה יתרה,
אלא מחוסר ברירה.
 
לחיוב ולשלילה

החיים המורכבים שאתה אמור להסתדר מכלום מוציאים מבני אדם הרבה יצירתיות שאני פחות נתקלת בה בעולם הכללי...זה לא שזורם לי יותר בציבור החרדי.אני לא מסכימה עם הקושי הכפוי הזה.אבל אני נתקלת במציאות הפוכה בעולם הכללי שבה לפעמים רדיפה אחרי הנאות והיכולת לעשות כל דבר משביתה את היכולת לסבול מעט
 
למעלה