איפה הערשל'ה

לכן

לא מפריע לי שהילדים מקבלים חינוך חרדי.
שיקחו משם את היתרונות. אני כבר אלמד אותם את השאר
 
מסכימה חלקית

נכון שרוב העולם לא ישנה או יחפש לשנות את המקום שהוא נולד בו ולכן גם לא ישאל שאלות..
אבל ספקנות זה גם עניין תרבותי.
יש הרבה מקומות בעולם שעובדים לאלילים ודור אחרי דור אף אחד לא מטיל בזה ספק כי מראש אין מקום לשאילת שאלות..זה קדוש וזהו.
דווקא ביהדות יש מקום לספקנות במידה מסוימת אבל בתרבות החרדית אסור לשאול שאלות.
 
כמו שכתבתי לים הכחול

צריך לבדוק ולהשוות גם עם ציבורים אחרים

תזכרי שהבדיקה צריכה להיות הוגנת ולהתבצע בין אינטלקטואלים חרדים וחילונים ולא בין אקדמאים חילונים לעמך חרדי


את חושבת שאת יכולה לעשות את זה?
 
האמת

שאני לא מכירה מספיק אינטלקטואלים חרדים...בתור אישה יצא לי להכיר דווקא את עולם האקדמיה החילוני.
אני מסכימה איתך לגמרי שזאת צריכה להיות השוואה כזאת.
אבל מה שמפריע לי בעיקר זה שגם אינטלקטואל חרדי בסופן של דבר לא חי את החשיבה שלו..הוא כפוף לתכתיבים חברתיים מחמירים.והאינטלקטואלים החרדים שכן מרשים לעצמם לחיות את המסקנות שלהם,בד"כ לטים צהציבור החרדי בדרך מסוימת
 
אני מציע לך

להיכנס לפורום "עצור כאן חושבים"
לשוטט בעיקר כמה שנים אחורה
ולהתרשם
 
מכירה

את עצכ"ח ואת אגודה אחת...
אין ספק שמדובר באנשים רציניים מאוד.לא היה לי צד לחשוב שאין כאלו אבל תסכים איתי שמדובר באליטה מצומצמת
 
זה אליטה מצומצמת

משום שמדובר ברמה גבוהה במיוחד
אבל זה יכול ללמד שיש בדרך עוד הרבה תחנות אמצע
 
ענית לעצמך את התשובה

אין הרבה אקדמאים אצל חרדים,
ואם נפנה לברנז׳ה החרדית,
מהיכרות שלי איתם, לא נמצא חשיבה עצמאית
 
והעיקר

לא לשכוח להתפלל עבור הילד גבריאל צבי בן בתיה
או עבור הגברת בתיה אמו של הילד גבריאל צבי


אגב, מנהלי המאבק החרדים משוכנעים שרצונו של הילד שלא ללכת עם האמא
הכיתוב מעל הכבשה הכפותה במודעה אומרת כך:
התירו את החבלים הקושרים את הילד ואז תיראו לאן הוא חפץ ללכת..
 
פעם חשבתי

באמת ובתמים שאנשים קוראים את המודעות האלו כלאחר יד כזה..
מי באמת מתייחס לכל האמירות הקיצוניות האלו??
עד שעברתי להתגורר בירושלים וראיתי במו עיני איך אברכים משועממים מייטיבים את משקפיהם ונעמדים שעות לנתח כל מילה שכתובה בפשקוויל...שלא לדבר על חרדת הקודש הנשית שמקבלת הכל ככזה ראה וקדש..
 

שייק14

New member
הרכיליות האמיתיות

מסתתרות בעיקר בין השורות במודעות הללו

ורכילות הוא הגן עדן האמיתי אצל הרבה אנשים ואני הקטן ביניהם
 
לא הבנתי...

למה א"א לפנות למשטרה?
דווקא דרך נחמדה..עם המשטרה זה זז יותר לאט
 
חרדים

(לפחות האשכנזים) אינם פונים למשטרה!

ישנם מערכות שלימות של עסקנים וארגונים שמטפלים בפדופילים העיקר לא לערב את המשטרה.

ישנן כמה סיבות לדעתי
המרכזית שבהם היא משום כבוד המשפחה המורחבת שעלולה להינזק קשות חברתית (שידוכים, מוסדות לילדים ושאר ירקות)
 
איך שכחתי את זה?

זה מושכל ראשון.
הפדופיל ימשיך להסתובב בין הרגליים של הילדים שלנו אבל כבוד המשפחה וחילול ה' קודמים.
 
ברור

שאין תחליף לאפקטיביות של משטרה עם שיניים
אבל אני מכיר מקרים שהעסקנים טיפלו בעניין כמו שצריך
כולל טיפולים מקצועיים לקורבן ולמקריב..
 

שייק14

New member
הסימטריה

שאתה מנסה להציד בין שני צדדים חירשים אינה מדוייקת

יש צד אחד שבוחר להיות חרש בכל הכוח
וצד שני שמנסה להסביר, להתחנן - הכירו גם ברצונות שלי.
 
סימטריה של עובדות

לא של ציונים

אתה יכול להחליט מי צודק אבל לא להתעלם מכך שמדובר בשתי גישות שלעולם לא יפגשו
 
למעלה