איפה הטעות שלי?

יניב ריז

New member
5V AC שמקורו משנאי AC ביתי

בשנאי אין מיישר זרם,וכן המתח המתקבל ממנו הוא בדיוק 5V AC 50Hz. המתח הזה הזה מוזן לשנאי AC אחר שאמור להעלות את המתח,ואכן הוא עולה אך בשיעור נמוך בהרבה מיחס ההשנאה הצפוי.
 

mandela22

New member
סליל טסלה

קודם כל, צירפתי קישור לאתר על ניקולה טסלה, שם בין היתר יש הסבר לבניית סליל טסלה (וזה נשמע די מעניין...המממ). בכל מקרה תקרא גם את האזהרה שיש שם כי מדובר במתחים מאוד גבוהים. ובקשר לשנאי שלך, יכול להיות שבגלל שלסליל עכבה נמוכה, נוצר זרם גדול יותר ממה שהספק יכול לתת. בכל מקרה כדי לקבל מתח יותר גבוה צריך לחבר את הספק לצד של ה 900 ליפופים, לא ? אולי אני טועה.
 

יניב ריז

New member
זה הכל "באשמת" פרופ' לואין מה-MIT

אחרי כל הרצאה שלו יצאתי כ"כ נלהב שהייתי חייב לממש את הניסויים שהוא ערך שם,באלקטרוסטטיקה היה לי קצת קשה (ויקר) לבנות ואנדרגרף או מחולל וימסהרסט,לכן השתמשתי בקרן אלקטרונים שתטען קבל אלומיניום,וכך יצרתי פוטנציאל של כ-30,000 וולט (שהוא די מספיק לרוב הניסויים). אך הבעיה שלי היא שהקבל פורק את עצמו ב"מכה" וכך אני מוגבל לניסויים קצרים,בעוד אני צריך מקור מתח וזרם מתמשכים כדי להפעיל כדור פלאסמה ביתי שבניתי. כשהכדור מהחובר למקור מתח הוא רק מיצר פלאסמה לשניה בערך,וזה די מתסכל... בניסוי שמצורף-פריצה דיאלקטרית של האוויר למרחק של כ-20 מ"מ בעזרת השפורפרת והקבל שבניתי.
 

יניב ריז

New member
והנה ניסוי בדחייה אלקטרוסטטית

המשקולת שוקלת 0.5 גרם בדיוק,ותלויה על חוט שאורכו 70 מ"מ וע"י הזווית המקסימלית ניתן לחשב את הפוטנציאל של המערכת.
 

יניב ריז

New member
הניסוי בפלאסמה ביתית

פשוט מעבירים 30000 וולט במנורה של 1.5 וולט,והמח העצום מינן את הגז שבתוך המנורה ומקבלים פלאסמה סגולה.
 

יניב ריז

New member
ומנוע DC ביתי

הוא נתן שם תחרות לסטודנטים לבנות מנוע מחוט ומגנט. הנה הדגם שלי,בערך 1500 סל"ד.
 

אחמס1

New member
מאיפה השגת מתח כזה?

בעזרת שנאי מתח חילופין שהוריד את הזרם כמעט לאפס? אבל חוט הלהט לא נהרס במתחים כאלה, גם אם ההספק קטן מאוד?
 

יניב ריז

New member
הלוואי והיה לי שנאי מתח חליפין

של 30Kv. יש לי קרן אלקטרונים שפוגעת במשטח אלומיניום (נייר כסף) וטוענת אותו כקבל באמצעות קיטוב. אך הזרם מתקבל כ"פעימה" בודדת עם פריקת הקבל מנייר הכסף...ויש לי כמה מילי שניות להנות מהענין... אם אתה לא פוחד להרוס את הטלוויזיה שלך,או שיש לך צג מחשב ישן, תוכל לכסות להם את המסך בנייר כסף (שלא יגע במסגרת של המסך),ולחבר חוט מתכת קטן שיוליך לך את המטען. כאן תקבל כ-10 עד 20Kv ועדיין תהיה לך בעיה של פולסים (הדלקת הטלוויזיה וכיבויה כדי ליצור הצטברות מטען). חוט הלהט כמעט ולא מושפע,בגלל שהמתח כ"כ גבוהה הגז בתוך הנורה נהפך לפלאסמה,ופלאסמה מוליכה מצויין של מטען,לכן רוב בזרם יעבור דרך הפלאסמה ולא דרך חוט הלהט שהתנגדותו יחסית גדולה.
 

אחמס1

New member
לא בטוח שהבנתי

כיוונת קרן אלקטרונים למשטח אלומיניום ששימש לך כאלקטרודה, משטח האלומיניום נטען והיה הפרש פוטנציאלים בין משטח האלומיניום לצד השני של המערכת, שהיה מחובר לאדמה? אם אני צודק במה שהבנתי שעשית, לא יכולת לחבר את הצד השני של המערכת, במקום לאדמה, לקתודה של תותח האלקטרונים? (אני מניח שתותח האלקטרונים שלך פועל על חימום של לוח מתכת והאצת האלקטרונים הנפלטים בעזרת שדה חשמלי). או שבעצם אם תעשה את זה אז הפרש הפוטנציאלים יהיה הרבה יותר קטן מ30KV כי הקתודה מאבדת אלקטרונים במהירות (אקספוננציאלית). מקסימום את יכול לחבר עשרות אלפי סוללות ישנות, שבדרך כלל יש בהן לפחות וולט אחד נשאר, ולחבר בטור. האם ההתנגדות הגדולה והזרם הקטן ישנו את התוצאות?
 

יניב ריז

New member
האלומיניום חצוני לקרן.

הקרן פוגעת בזכוכית וטוענת אותה במטען,והאלומיניום מקבל את המטען הנגדי בשל הדיפוליות שנוצרת. בדיוק על אותו העיקרון של חשמלי סטטי שנוצר על מסך טלוויזיה,רק שכאן יש דרך לאגור את המטען ולפרוקו. לכן ניתן לבנות מכשיר דומה באמצעות צג,אך רוב הסיכויים שהוא יהרס לאחר כיבוי והדלקה ממושכים.
 

יניב ריז

New member
ניסוי בניצוץ חשמלי ואש-

לקחתי נר והכנסתי אותו לרווח שבין 2 אלקטרודות בעלות פוטנציאל של 30Kv. רואים יפה את מטען האש (היא גם סוג של פלאסמה טעונה),פעם נדחה ופעם נמשך. מה שלא היה מובן לי-למה כאשר הצד הימני נעשה שלילי הלהבה לא קופצת אליה,אלא רק בורחת ממנה כאשר היא נעשית חיובית?
 
למעלה