איך שגלגל מסתובב.

איך שגלגל מסתובב.

לפני שנתיים נתקעתי עם הרכב בחולות בחוף הים.. זה היה בשעות הלילה.. ואין מי שיחלץ אותי.. יצאתי לכביש הראשי. ובסוף הגיע איזה אחד עם רכב 4*4 וחילץ אותי.. למרות שרציתי אז לשלם לו על כך. הוא לא הסכים. היום נסעתי בכביש החוף.. ונהג מסמן לעזרה. עצרתי ומתברר שיש לו פנצר בגלגל. הבעיה. שגם הגלגל רזרבי שלו מפונצר.. אמרתי לו. תביא את הרזרבי. אקח אותך לנתניה נתקן.. ואחזיר אותך.. אין לי גרוש עלי הוא אמר,, לא נורא.. אני אשלם עבורך.. אז נסענו. ובדרך אני אומרת לו. אתה מוכר לי מאיזה שהוא מקום... כך. וכך. מתברר שזה אותו איש יקר שחילץ אותי אז מהחולות.. אז יש אלוקים שמסובב את העולם?
 
למה עלה יותר?

לחלץ רכב מחולות בשעה כזאת? זה בערך 400 שח. אז עלה לי 40 שח תיקון פנצר. ועוד 10 שח שתיה שקניתי לו. דלק הלוך וחזור עדיין לא הגעתי ל400 שח
 
אוף.. גם אתה עם האידיש שלך..

דבר בשפת המדינה... אגב. סתם שאלה. עד כמה שאני זוכרת. שייגעץ זה מילת גנאי.. לא?
 
שסיפרת שהיית בכותל בכיפור

אמרת שאת יודעת אידיש אז גם בגירסת אשדודית את יודעת אידיש וגם בגרסת רייזלע
 
אני יודעת אידיש.

אבל יש הבדל עצום בין קריאה/כתיבה באידיש לבין דיבור/להבין.. את האידיש, אני רואה שגם את תקועה עם אשדודית? אני מתחילה להעריץ את האשדודית הזאת. היא הצליחה להיכנס אצלכם עמוק במוח... תשתחררי מהסרט.. אין לי קשר לאשדודית המדוברת
 
שמענו את התותים שלך

אגב בחורה אחרת במקומך היתה אומרת ככה מתנהגים אלי בפורום חרדי? לכו כולם לעזעזאל. דבר שני נכנסת לפה בשניה כמו ותיקה אז פעם הבאה תעשי שיעורי בית
 
אגלה לך סוד.

אני מחפשת פורום אחר.. דרך ארץ אין כאן. תורה אין כאן.. והייתי אומרת שגם יהדות אין כאן... אני לא יודעת למה את קוראת ותיקה חדשה? אני הייתי צריכה לחכות עד שהמנהל אישר לי כניסה..
 
איך כותבים מסתובב באידיש?

לא דרייטסך? אתה קורא לעצמך פירחח? דווקא ראיתי שאתה כותב הרבה חידושי תורה כאן בפורום
 
טורנס זה מסתובב תלוי בסיטואציה

אני וחידושי תורה? אם כבר זה בקטנה לא רציני,בעניין הפרחח תלוי מי אומר ותלוי מי רואה זה מסובך אצלי אני חי בין הדימדומים ,עזבי העניין לא פשוט,
 
לא מכירה את המילה טרואנס.

מעניין אותי קצת החיים האלה.. אני מבינה שאתה חרדי וגם ניראה כך? אתה מבית חרדי. ואתה נשמע כאחד שמאמין.. אז איפה אתה תקוע?
 
הם באמת מעניינים,,,,

את לא חושבת שאני פה בפורום אתחיל לספר בפרהסיא על מעללי שייגץ מי הוא ומה הוא איך הוא נראה חי ונושם ,
 
לא חשבתי עד כדי כך

מי הוא ומה הוא. אבל כן מעניין אותי העולם שאתה חי בו... אני לדוגמא. עזבתי את הכל בבת אחת... אתה עד כמה שנראה לי.. אתה נשמע חרדי למהדרין, ואם אתה כותב דברי תורה? זה אומר שאתה גם מאמין.. והניק לא מתחבר לזה.. אז איפה הדימדומים שאתה מדבר?
 
מה שרואים מפה לא רואים משם

תאמיני לי שאין שמץ של מושג מי אני ומה קורה איתי והניק זה ניק לכל ניק יש אמת משלה אחוז או מאה, "חרדי למהדרין" זו הגזמה פראית אני פשוט נמצא בין כמה עולמות ודי לחכימא,,,,,,,, אני בטוח שזה מסקרן ומעניין לא רק אותך ,אבל מפה ועד ל"התפשט" עירום ועריה פה זה לא יקרה,
 
לא. אל תתפשט.! לא צנוע

השאלה שלי היא כך. האם העולם שאתה מדבר עליו.. הוא בנושאים של אמונה בדת? או בסיגנון חיי הדת?
 
העולם הוא הכל מכל וכל

אמונה לא עולה כסף ולא מאמץ פשוט מאמינים,שאר הדברים זה כבר עניין אחר אני אוהב את הדת בסגנון הרוקוקו סתאםםםםםם, פה אני לא מתכוון לנדב פרטים זה לא רציני,
 
אמונה עולה הרבה כסף.

אמונה הוא המשפיע על חיינו בכל תחום.. אל תנדב פרטים.. דבר בכללי.. האם לדעתך צריך לשנות את דרך החיים של הציבור הדתי? למרות שאני ואתה יודעים שלא נוכל לשנות את הדרך.. כמאמר השיר. אני ואתה לא נשנה את העולם
 
למעלה