איך משלמים ברכבת הקלה בירושלים?

מצב
הנושא נעול.
זכותך לחשוב כך וזכותי לערער על הקביעה שלך

לדעתי היא יפהפיה מבחוץ
נראית מודרנית מאוד. בתוכה לא יצא לי להיות. לגבי מהירות: טראם בבסיסו איטי. החכמה היא לשלב טראם שמגיע לכל פינה עם מערך מהיר שנוסע לנקודות רחוקות. דוגמה יפה לזה היא ברלין. מערך הטראם מגיע לכמעט כל נקודה בעיר (בחלק המזרחי) וכדי לנסוע לנקודה מרוחקת יש לך רכבת מהירה מעגלית. לדעתי זה הפתרון המושלם.
זכותך לחשוב כך וזכותי לערער על הקביעה שלך
בכל זאת הייתי בברלין לא פעם ולא פעמיים...הטראמים שם לא מהירים אך מהירים מהצב שנוסע בירושלים. שם יש הכל כולל קווים משלימים עם ניסיון של כמעט 100 שנה בהפעלת תח"צ. הרכבת הקלה בירושלים איבדה את עצמה לדעת עוד הרבה לפני שנפתחה בגלל כביש בגין. מה שהיא תעשה בימיה היפים ביותר בעתיד ב-40 דקות כהגדרתו של עמית1270, אני אעשה ב-8 דקות. מה אטרקטיבי בה? האיטיות? היא אפילו לא מגיעה למרכזי העיר החדשים והאמיתיים....אולי אכנה אותה מהיום "רכבת הבאזרים" ! היא מובילה לכל אזורי הבאזרים: בעיר העתיקה, בשער יפו ולאורך כל רחוב יפו. היא גם עוברת בסמוך מאוד לבאסטות של פירות בשועפאט ובשוק מחנה-יהודה...בקיצור: רכבת של באסטות, באזרים ופדאיונים בשועפאט...ממש אטרקצייה למהדורת ספר השיאים 2012 של גינס בעברית שראתה אור בשבוע שעבר.....
 

nitsansh

New member
לא צריך כרטיסנים, שאנשים יחתימו בעצמם

מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים
ולהעסיק עוד כמה עשרות כרטיסנים? מה קרה? נגמרו להם התקציבים? חסכו וחסכו וחסכו ומה קיבלנו? רכבת קלה שנוסעת במהירות של צב שלוקח לה כמעט מילניום של זמן להגיע מפסגת זאב צפון להר הרצל.....אני עושה את המרחק הזה ברכב פרטי בדקות ספורות...כמה זמן זה לוקח לרק"ל? אצלי באוטו תעלה בחינם. לא תקבל קנס ! חה-חה-חה....מקסימום נעשה סטייה מציר הנסיעה ונשב אצלי לקפה ברזילאי או קולומביאני איכותי. גם לאחר 3 כוסות קפה נגיע להר הרצל מהר יותר מהרכבת הקלה. וללא שום קשר: מי היה האידיוט שהחליט על צבע הקרונות האפרורי שלה?
לא צריך כרטיסנים, שאנשים יחתימו בעצמם
 

amit1270

New member
זמן הנסיעה מקצה לקצה הוא כ-50 דקות

מה יש? סיטיפס לא יכולה לקנות כמה מאות מנקבים
ולהעסיק עוד כמה עשרות כרטיסנים? מה קרה? נגמרו להם התקציבים? חסכו וחסכו וחסכו ומה קיבלנו? רכבת קלה שנוסעת במהירות של צב שלוקח לה כמעט מילניום של זמן להגיע מפסגת זאב צפון להר הרצל.....אני עושה את המרחק הזה ברכב פרטי בדקות ספורות...כמה זמן זה לוקח לרק"ל? אצלי באוטו תעלה בחינם. לא תקבל קנס ! חה-חה-חה....מקסימום נעשה סטייה מציר הנסיעה ונשב אצלי לקפה ברזילאי או קולומביאני איכותי. גם לאחר 3 כוסות קפה נגיע להר הרצל מהר יותר מהרכבת הקלה. וללא שום קשר: מי היה האידיוט שהחליט על צבע הקרונות האפרורי שלה?
זמן הנסיעה מקצה לקצה הוא כ-50 דקות
 
חה-חה-חה: ב-50 דקות מגיעים לנתניה.....זה

זמן הנסיעה מקצה לקצה הוא כ-50 דקות
חה-חה-חה: ב-50 דקות מגיעים לנתניה.....זה
רק מוכיח שהרק"ל מתאימה לפנסיונרים, תיירים ומובטלים....הרק"ל במסלולה הנוכחי מיותרת להחריד כי יש את כביש בגין. מי צריך אותה בכלל? מסלול שלא עובר בתלפיות, מלחה וגבעת שאול הוא צחוק מהעבודה ומיותר לגמרי.
 

amit1270

New member
עם כל המומחיות שלך אתה ממש לא מבין בתח"צ

חה-חה-חה: ב-50 דקות מגיעים לנתניה.....זה
רק מוכיח שהרק"ל מתאימה לפנסיונרים, תיירים ומובטלים....הרק"ל במסלולה הנוכחי מיותרת להחריד כי יש את כביש בגין. מי צריך אותה בכלל? מסלול שלא עובר בתלפיות, מלחה וגבעת שאול הוא צחוק מהעבודה ומיותר לגמרי.
עם כל המומחיות שלך אתה ממש לא מבין בתח"צ
 
גם לא מתיימר להבין בתח"צ אלא רק

עם כל המומחיות שלך אתה ממש לא מבין בתח"צ
גם לא מתיימר להבין בתח"צ אלא רק
בהיבטים הטכניים של התח"צ קרי ציוד נייד !!!!!!!!!! כלומר מספרי שלדות, מספרי מנועים, מספרי גירים, מספרי רישוי, תולדות הציוד הנייד, תמונות של הציוד ובקיצור ולענין - חוץ מהציוד עצמו - שום דבר אחר לא מעניין אותי בתח"צ וטוב שכך. תאר לך שעוד הייתי מתעניין בפאנים אחרים של תח"צ....או אז הייתי צריך ארכיון בגודל של מלון המלך דוד.........על כל קומותיו. גם ככה כבר אין לי מקום עקב התיעוד המקיף של כל הציוד הנייד לדורותיו !
 

amit1270

New member
לא צריך ארכיון, רק שכל ישר...

גם לא מתיימר להבין בתח"צ אלא רק
בהיבטים הטכניים של התח"צ קרי ציוד נייד !!!!!!!!!! כלומר מספרי שלדות, מספרי מנועים, מספרי גירים, מספרי רישוי, תולדות הציוד הנייד, תמונות של הציוד ובקיצור ולענין - חוץ מהציוד עצמו - שום דבר אחר לא מעניין אותי בתח"צ וטוב שכך. תאר לך שעוד הייתי מתעניין בפאנים אחרים של תח"צ....או אז הייתי צריך ארכיון בגודל של מלון המלך דוד.........על כל קומותיו. גם ככה כבר אין לי מקום עקב התיעוד המקיף של כל הציוד הנייד לדורותיו !
לא צריך ארכיון, רק שכל ישר...
 
שכל ישר = נסיעה ברכב פרטי בירושלים !

לא צריך ארכיון, רק שכל ישר...
שכל ישר = נסיעה ברכב פרטי בירושלים !
מיום שהופעלה הרקבת הקללה, העיר הזו הפכה לפקק אחד גדול. מי צריך אותה בכלל? היא עשתה לכולם את החיים קשים. החלופה היחידה שנותרה היא כלי רכב פרטי. נסיעה בכל אמצעי תחבורה אחר, למעט אופנוע, היא בזבוז זמן מיותר והכבדה משמעותית של הנוחות שאיפיינה את ירושלים בעבר. ירושלים הפכה לגיהנום בגלל הרקבת הקללה. הנגישות נוראית ומסלול הקו הוא ההיפך הגמור מכל היגיון בריא ושכל ישר. איך אפשר לדלג על רחוב פייר קניג???????? מי הפאקינג פרסון שקבע שהמסלול לא ייסע בתוך פייר קניג????? פשוט טירוף מערכות שלם. אנחנו הירושלמים עברנו הרעת תנאים קיצונית. מסכנים הקשישים. הרקללת מחסלת להם את החיים ואת ההרגלים מזה עשרות שנים. בושה ואמא של החרפה !!!!!!
 
אתה מגרש אותי מכאן? בוא תחסום אותי וזהו:

שכל ישר ומעבר לפורום אקטואלי יותר בשבילו.
לא מבין מה הוא עושה בפורום תח"צ...
אתה מגרש אותי מכאן? בוא תחסום אותי וזהו:
בוא תחסום אותי ודי. יהיו לך פחות בעיות ופחות ויכוחים. נו? תחסום כבר ושלום. אתה ממש לא עושה לי טובה בשום דבר. רק אני עושה בינתיים טובות ועונה על מגוון שאלות. תעשה מה שאתה רוצה
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מגרש אותך? ממש לא

אתה מגרש אותי מכאן? בוא תחסום אותי וזהו:
בוא תחסום אותי ודי. יהיו לך פחות בעיות ופחות ויכוחים. נו? תחסום כבר ושלום. אתה ממש לא עושה לי טובה בשום דבר. רק אני עושה בינתיים טובות ועונה על מגוון שאלות. תעשה מה שאתה רוצה
מגרש אותך? ממש לא
אתה בהחלט מוסיף רבות להנאתי מגלישה בפורום מכובד זה. אי רק לא מבין מה אתה עושה פה, אם אתה כ"כ מתנגד לשימוש בתח"צ.
 
אני לא מתנגד לתח"צ ! רוב התח"צ כיום בזוי

מגרש אותך? ממש לא
אתה בהחלט מוסיף רבות להנאתי מגלישה בפורום מכובד זה. אי רק לא מבין מה אתה עושה פה, אם אתה כ"כ מתנגד לשימוש בתח"צ.
אני לא מתנגד לתח"צ ! רוב התח"צ כיום בזוי
ומנוהל בצורה נוראה. נשארו מעט שרידים איכותיים מהעבר כמו אגד, דן, ו....ועד עובדי הרכבת. אתה לא חייב להנות בגלישתך מההודעות שלי. זה בסדר, אתה יכול לסיים את הסאגה הזו מיד ולחסום אותי. אינני זקוק לטובות מאיש. בטח לא ממך. אני נוהג לדלג על ההודעות שלך על-פי רוב, מחוסר ענין. אתה לא צריך לעשות לי טובה אם אתה משאיר אותי כאן. תעשה מה שאתה רוצה. במילא אני "שרוף" אצלך ואתה "שרוף" אצלי כך שבאמת ובתמים אין לי אינטרס משום סוג, לא לכאן ולא לשם. אולי בעתיד, כאשר הנהלת הפורום תתחלף, אגלה כאן ענין. בינתיים העידכונים והתמונות יכולים לנוח במגירה. גם אם תחסום אותי, לא אחסום אותך בקומונה. במילא אני מתכוון לסגור אותה מתי שהוא בקרוב או לבקש מתפוז לתת לוולף גם אותה, מחוסר ענין שלי להמשיך ולהפעיל אותה. אני כבר בפאזה אחרת. תצליח בכל מה שאתה עושה תמיד ! לילה טוב. אביה.
 

קו 415

Member
רכבת גאונית

זמן הנסיעה מקצה לקצה הוא כ-50 דקות
רכבת גאונית
מתחילה בהר הרצל, עוצרת חצי דקה בצומת לרחוב בית וגן. ועוד דקה בצומת יד שרה, ועוד דקה בצומת המלונות-קרית משה, ועוד דקה בצומת שערי העיר, ועוד חצי דקה לפני תחנת הטורים, וחוזר חלילה לפני רחוב שערי צדק. וכשהיא חוצה את רחוב שלומציון היא מקבלת בונוס של שתיים וחצי דקות המתנה. בהמשך המסלול אני בקיא פחות בזמן שהרכבת מבזבזת. רק ברמזורים אתה מבזבז מעל רבע שעה אז למה לך לנסוע ברכבת, כשאביתר מציע לך נסיעה מגבעה צרפתית למלחה אם שני רמזורים בלבד? (רמת שלמה, וגולומב)
 

amit1270

New member
הרמזורים השתפרו מאוד מאז תחילת ההפעלה

רכבת גאונית
מתחילה בהר הרצל, עוצרת חצי דקה בצומת לרחוב בית וגן. ועוד דקה בצומת יד שרה, ועוד דקה בצומת המלונות-קרית משה, ועוד דקה בצומת שערי העיר, ועוד חצי דקה לפני תחנת הטורים, וחוזר חלילה לפני רחוב שערי צדק. וכשהיא חוצה את רחוב שלומציון היא מקבלת בונוס של שתיים וחצי דקות המתנה. בהמשך המסלול אני בקיא פחות בזמן שהרכבת מבזבזת. רק ברמזורים אתה מבזבז מעל רבע שעה אז למה לך לנסוע ברכבת, כשאביתר מציע לך נסיעה מגבעה צרפתית למלחה אם שני רמזורים בלבד? (רמת שלמה, וגולומב)
הרמזורים השתפרו מאוד מאז תחילת ההפעלה
אני חושב שעכשיו כמעט כולם "חכמים" ונותנים זכות קדימה לרכבת, אבל יש גם עצירות. הזמן הצפוי עם השלמת כל הרמזורים הוא בסביבות ה-40 דקות. להשוות לרכב פרטי בשעות לא עמוסות זה ממש לא חוכמה. ברור שמכונית שלא צריכה להעלות ולהוריד נוסעים בדרך תעשה את הנסיעה הזאת הרבה יותר מהר, אבל זה לא מקור ההשוואה. אם כבר להשוות אז לאוטובוס, ואין אף קו אוטובוס שחוצה את העיר במסלול דומה בזמן דומה.
 

25306yosef

New member
למה צריך בכל דלת ברק"ל כרטיסן שינקב כרטיסים

איך בדיוק הרב קו מסבך את החיים?
וברגע שהרב קו עובד בפעם הראשונה ברכבת, אין שום סיבה שהוא לא יעבוד בהמשך. כרטיסים בודדים זה דבר מיותר, בעיקר למישהו שבא לטייל ולהנות. אתה מעדיף שבכל דלת ברק"ל יהיה כרטיסן שינקב כרטיסיית נייר?
למה צריך בכל דלת ברק"ל כרטיסן שינקב כרטיסים
מנייר ? בשביל זה בדיוק יש את הפיתרון שהומצא על ידי אנשי חטיבת המיחשוב של רכבת ישראל, כרטיסייה המורכבת מכרטיסים בודדים שמספרם הוא כמספר הנסיעות בכרטיסייה, את הכרטיסים מנייר ניתן להעביר בקורא כרטיסים כפי שיש ברכבת ישראל. עם כרטיסי הנסיעה מנייר ניתן לנסוע בראש שקט וללא כל בעיה. במקרה של תקלה הנוסע לעולם לא נפגע ותמיד יש ברשותו מסמך משפטי חתום המוכיח שהוא שילם עבור הנסיעה המאפשר לו לנסוע בחינם ללא קנסות וללא כל צורך בתשלום נוסף במקרה של פגם בכרטיס הרב-קו. כרטיס הרב-קו מסבך את החיים מכיוון שכרטיס הרב-קו אינו יכול להוות אסמכתא משפטית שתאפשר נסיעה בחינם במקרה של תקלה או פגם בכרטיס. במקרה של תקלה על הנוסע לשלם עבור הנסיעה או לחילופין לשלם קנס. ברגע שהרב קו עובד בפעם הראשונה אין זה אומר שהוא יעבוד תמיד גם בפעמים הבאות... כרטיסים בודדים מנייר זה הפיתרון היעיל והטוב ביותר, אלא אם כן אתה מבטל לחלוטין את כל סוגי הקנסות, ובנוסף, מאפשר במקרה של תקלה טכנית לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ולרבות אפשרות לביצוע עיסקה עתידית במסמך חסר בכרטיסי אשראי במקרה של תקלה טכנית בתוכנת אשראית 96. ושוב להזכירך, כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי חתום המאפשר נסיעה בחינם, ואילו כרטיס הרב-קו איננו מהווה מסמך משפטי חתום, ומסיבה זו במקרה של תקלה הנוסע נדרש לשלם תשלום נוסף...
 
גם כרטיס מנייר אם לא תעביר בעליה לרכבת

למה צריך בכל דלת ברק"ל כרטיסן שינקב כרטיסים
מנייר ? בשביל זה בדיוק יש את הפיתרון שהומצא על ידי אנשי חטיבת המיחשוב של רכבת ישראל, כרטיסייה המורכבת מכרטיסים בודדים שמספרם הוא כמספר הנסיעות בכרטיסייה, את הכרטיסים מנייר ניתן להעביר בקורא כרטיסים כפי שיש ברכבת ישראל. עם כרטיסי הנסיעה מנייר ניתן לנסוע בראש שקט וללא כל בעיה. במקרה של תקלה הנוסע לעולם לא נפגע ותמיד יש ברשותו מסמך משפטי חתום המוכיח שהוא שילם עבור הנסיעה המאפשר לו לנסוע בחינם ללא קנסות וללא כל צורך בתשלום נוסף במקרה של פגם בכרטיס הרב-קו. כרטיס הרב-קו מסבך את החיים מכיוון שכרטיס הרב-קו אינו יכול להוות אסמכתא משפטית שתאפשר נסיעה בחינם במקרה של תקלה או פגם בכרטיס. במקרה של תקלה על הנוסע לשלם עבור הנסיעה או לחילופין לשלם קנס. ברגע שהרב קו עובד בפעם הראשונה אין זה אומר שהוא יעבוד תמיד גם בפעמים הבאות... כרטיסים בודדים מנייר זה הפיתרון היעיל והטוב ביותר, אלא אם כן אתה מבטל לחלוטין את כל סוגי הקנסות, ובנוסף, מאפשר במקרה של תקלה טכנית לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ולרבות אפשרות לביצוע עיסקה עתידית במסמך חסר בכרטיסי אשראי במקרה של תקלה טכנית בתוכנת אשראית 96. ושוב להזכירך, כרטיס נסיעה מנייר מהווה מסמך משפטי חתום המאפשר נסיעה בחינם, ואילו כרטיס הרב-קו איננו מהווה מסמך משפטי חתום, ומסיבה זו במקרה של תקלה הנוסע נדרש לשלם תשלום נוסף...
גם כרטיס מנייר אם לא תעביר בעליה לרכבת
אין לו תוקף ותקבל קנס. אם אדם לא מסוגל להעביר את כרטיס הרב קו ולראות שמופיע אור ירוק. אז הוא הקנס בהחלט במקום. אותו הדבר עם כרטיס נייר, אם הוא לא מעביר אותו הקנס בהחלט במקום.
 

25306yosef

New member
למה לא להעביר את הכרטיס מנייר בעליה לרכבת ?

גם כרטיס מנייר אם לא תעביר בעליה לרכבת
אין לו תוקף ותקבל קנס. אם אדם לא מסוגל להעביר את כרטיס הרב קו ולראות שמופיע אור ירוק. אז הוא הקנס בהחלט במקום. אותו הדבר עם כרטיס נייר, אם הוא לא מעביר אותו הקנס בהחלט במקום.
למה לא להעביר את הכרטיס מנייר בעליה לרכבת ?
האם אתה רוצה להסתבך ולשלם קנסות ? הבעיה של כרטיס הרב-קו היא שבמקרה של תקלה טכנית או פגם בכרטיס אתה עלול להיקנס או להידרש לשלם תשלום נוסף עבור הנסיעה. ואם יש תקלה בואלידטורים, זה כבר לא בעיה שלי, זה בעיה שלהם. הם לא יכולים לרשום לי קנס במקרה והואלידטורים מקולקלים, אם הואלידטורים מקולקלים מצידי שיעצרו את הרק"ל ויזמינו משטרה...
 

barakbl

New member
ב 2012 כשהתחבורה הציבורית אמורה לשמש כפתרון

למה לא להעביר את הכרטיס מנייר בעליה לרכבת ?
האם אתה רוצה להסתבך ולשלם קנסות ? הבעיה של כרטיס הרב-קו היא שבמקרה של תקלה טכנית או פגם בכרטיס אתה עלול להיקנס או להידרש לשלם תשלום נוסף עבור הנסיעה. ואם יש תקלה בואלידטורים, זה כבר לא בעיה שלי, זה בעיה שלהם. הם לא יכולים לרשום לי קנס במקרה והואלידטורים מקולקלים, אם הואלידטורים מקולקלים מצידי שיעצרו את הרק"ל ויזמינו משטרה...
ב 2012 כשהתחבורה הציבורית אמורה לשמש כפתרון
ירוק ולא רק כפתרון למסכנים, אין שום סיבה להמשיך עם פתקאות מנייר. לדעתי לפראנואידים במיוחד אפשר להציע פתרון שבלחיצת כפתור יקבלו פתק מנייר. כל השאר יכולים לחיות טוב מאוד עם זה שעזרו לסביבה. האם סביר שתהיה תקלה מהסוג המתואר? אני בספק.
 

amit1270

New member
יש הרבה ואלידטורים בכל קרון. במקרה הכי גרוע

למה לא להעביר את הכרטיס מנייר בעליה לרכבת ?
האם אתה רוצה להסתבך ולשלם קנסות ? הבעיה של כרטיס הרב-קו היא שבמקרה של תקלה טכנית או פגם בכרטיס אתה עלול להיקנס או להידרש לשלם תשלום נוסף עבור הנסיעה. ואם יש תקלה בואלידטורים, זה כבר לא בעיה שלי, זה בעיה שלהם. הם לא יכולים לרשום לי קנס במקרה והואלידטורים מקולקלים, אם הואלידטורים מקולקלים מצידי שיעצרו את הרק"ל ויזמינו משטרה...
יש הרבה ואלידטורים בכל קרון. במקרה הכי גרוע
אפשר לנסות אחד אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה